Dysk E-IDE z laptopa - jak podłaczyć do desktopa?

Data: 2010-06-28 15:46:32
Autor: Marcin N
Dysk E-IDE z laptopa - jak podłaczyć do desktopa?
Mam na stole dysk z laptopa.

Ma slot EIDE, ale nie ma żadnego dodatkowego gniazda zasilania.
Czy zasilanie samo się znajdzie, gdy podłączę ten dysk zwykłą taśmą E-IDE dołączoną do płyty głównej desktopa?

Właśnie policzyłem, że dysk ma 44 piny a nie 40 więc pewnie zwykła taśma będzie bezużyteczna.

Potrzebuję przejściówki, czy jak?

Data: 2010-06-28 15:55:58
Autor: Agaton
W dniu 28-06-2010 15:46, Marcin N pisze:
[...]

Zgadłeś. Potrzebujesz przejściówki. 4 dodatkowe piny to jest właśnie zasilanie.

Data: 2010-06-28 19:06:55
Autor: PP
[...]

Czasami taniej wyjdzie przelotka USB/ATA :)
Piotr

Data: 2010-07-01 16:59:25
Autor: astro
On Mon, 28 Jun 2010 19:06:55 +0200, PP wrote:
Czasami taniej wyjdzie przelotka USB/AT

R-Driver II. Obsluguje zarowno napedy 2.5" jak i 3.5". http://img338.imageshack.us/img338/1935/usbtoideqs2.jpg Moj 2.5" dysk dziala bez problemu na samym zasilaniu z portu USB. Niestety
podobno niektore HDD maja problem ze startem bez zewnetrznego zasilania.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Dysk E-IDE z laptopa - jak podłaczyć do desktopa?