Dysk IDE do Toughbooka.

Data: 2011-07-14 13:39:34
Autor: THX
Dysk IDE do Toughbooka.
Potrzebuję kupić dysk IDE do poleasingowego Toughbooka (czyli nieco uodpornionego na warunki środowiskowe notebooka).
System XP sp3.
Oryginalnie były dyski 5400 rpm do 100 GB.
Kupić taki właśnie, czy coś "lepszego"?
Dysk powinien być w miarę odporny na wstrząsy (jak to do Toughbooka), i co może jeszcze ważniejsze nie zużywać dużo energii.
Co polecicie?
THX

Data: 2011-07-14 14:45:03
Autor: kamil
Dysk IDE do Toughbooka.
On 14/07/2011 14:39,  THX wrote:
[...]

To może SSD?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 15:38:25
Autor: m4rkiz
Dysk IDE do Toughbooka.

"kamil" <spam@spam.com> wrote in message news:ivmrsu$2bi$1inews.gazeta.pl...
Dysk powinien być w miarę odporny na wstrząsy (jak to do Toughbooka), i co
może jeszcze ważniejsze nie zużywać dużo energii.
Co polecicie?

To może SSD?

2.5 cala sdd na ide ciezko znalezc i albo kosztuje sporo albo
jest stare - bardzo wolne
o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej
kupi z 5 dyskow zwyklych na zapas

Data: 2011-07-14 15:47:09
Autor: kamil
Dysk IDE do Toughbooka.
On 14/07/2011 15:38, m4rkiz wrote:
"kamil"<spam@spam.com>  wrote in message
Dysk powinien byĂŚ w miarĂŞ odporny na wstrzÂąsy (jak to do Toughbooka), i
co
moÂże jeszcze waÂżniejsze nie zuÂżywaĂŚ duÂżo energii.
Co polecicie?

To moÂże SSD?

2.5 cala sdd na ide ciezko znalezc i albo kosztuje sporo albo
jest stare - bardzo wolne
o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej
kupi z 5 dyskow zwyklych na zapas

Jeśli IDE to faktycznie, ale nigdzie nie widzę wzmianki o interfejsie, a nawet mój 5-letni laptop ma dysk na SATA..

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 17:27:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk IDE do Toughbooka.
Dnia 2011-07-14, o godz. 15:47:09
kamil <spam@spam.com> napisał(a):

Jeśli IDE to faktycznie, ale nigdzie nie widzę wzmianki o
interfejsie, a nawet mój 5-letni laptop ma dysk na SATA..

Pierwsze zdanie postu twórcy wątku zaczyna się tak: "Potrzebuję kupić
dysk IDE<...>" ;-)

Zdrówko

Data: 2011-07-14 17:34:44
Autor: Radosław Sokół
Dysk IDE do Toughbooka.
W dniu 14.07.2011 17:27, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Pierwsze zdanie postu twórcy wątku zaczyna się tak: "Potrzebuję kupić
dysk IDE<...>" ;-)

W zasadzie to dysk z interfejsem SATA jest również dyskiem
IDE :)

Data: 2011-07-14 18:18:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk IDE do Toughbooka.
Dnia 2011-07-14, o godz. 17:34:44
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> [...]
> kupić dysk IDE<...>" ;-)

W zasadzie to dysk z interfejsem SATA jest również dyskiem
Oczywiście - choć w powszechnej świadomości SATA to coś odrębnego ;-)

Zdrówko

Data: 2011-07-15 19:24:37
Autor: Rafał Łukawski
Dysk IDE do Toughbooka.
On 2011-07-14 17:34, Radosław Sokół wrote:
W dniu 14.07.2011 17:27, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Pierwsze zdanie postu twórcy wątku zaczyna się tak: "Potrzebuję kupić
dysk IDE<...>" ;-)

W zasadzie to dysk z interfejsem SATA jest rĂłwnieĹź dyskiem
IDE :)

W praktyce zaś nawet dystrybutorzy autoryzowani stosują nazewnictwo ATA wzięte wprost z nazwy interfejsu:

Interfejs Ultra ATA/100
Typ złącza 44-pin EIDE

Data: 2011-07-14 17:25:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk IDE do Toughbooka.
Dnia 2011-07-14, o godz. 15:38:25
"m4rkiz" <m4rkiz@gmail.com> napisał(a):

> [...]

jest stare - bardzo wolne
o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej

Jak system mocno nie mieli po dysku (a niestety winXP maże po swap-ie)
to można pomyśleć nad przejściówką IDE<>>CF i dużą kartą CF jako
namiastką SSD. Tylko trzeba znaleźć taką która bez problemu obsługuje
odpowiednie tryby PIO i UDMA. No i mieć na uwadze ilość cykli zapisu na
karcie CF. Ja bym jednak szukał dysków IDE i kupił diwe sztuki żeby
mieć zapas.

Zdrówko

Data: 2011-07-14 21:48:42
Autor: W.P.
Dysk IDE do Toughbooka.
Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:
[...]

Chyba tak "zabiłem" kartę CF x133 16GB Transcenda. O dziwo wymienili na
gwarancji (zwolniła koszmarnie ale chodziła). Niestety nawet x233
(Pretec) jest (subiektywnie) gorszy w laptopie Compaq Presario 700 od
oryginalnego HDD 4500rpm 20GB. Ale to-to ma 384MB RAM :(.

W.P.

Data: 2011-07-14 15:46:00
Autor: Rafał Łukawski
Dysk IDE do Toughbooka.
On 2011-07-14 15:39,  THX wrote:
[...]

wyboru jest niewiele (szczegolnie gdy sie stawia wymagania).

Z EATA:
Dysk WD WD800BEVE 80GB 5400 8MB 2.5" Scorpio Blue ATA
Dysk WD WD2500BEVE 2,5" 250GB Scorpio Blue 5400 8MB ATA

w/w jest jescze dość sporo.

pozdr.

Data: 2011-07-15 08:40:10
Autor: THX
Dysk IDE do Toughbooka.
Myślisz, że ten byłby dobrym wyborem?
http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B001SQH1DY
Doszłoby jeszcze ok. $22 na przesyłkę do Polski.
A może lepiej kupować w Polsce?
Czy są gwarancje 3-5 letnie (np. producenta)?
Nie przychodził mi do głowy taki pojemny dysk, ale cena w porównaniu do np. 80 GB niewiele wyższa, a nawet spora rastrowa mapa się zmieści ;-)

-- -- -

Data: 2011-07-15 19:21:55
Autor: Rafał Łukawski
Dysk IDE do Toughbooka.
On 2011-07-15 10:40,  THX wrote:
Myślisz, że ten byłby dobrym wyborem?
http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B001SQH1DY
Doszłoby jeszcze ok. $22 na przesyłkę do Polski.
A może lepiej kupować w Polsce?

W przypadku takich drobiazgĂłw IMHO lepiej kupic w PL, masz gwarancje sprzedawcy (tanie dostarczenie bo w PL) i niezalezna producenta. W przypadku WD i serii Green/Blue - gwarancja 3 lata.

Serie Scorpio Black mają 5 lat, ale tutaj nie ma na ATA.

Data: 2011-07-16 21:06:21
Autor: THX
Dysk IDE do Toughbooka.
Różnie to bywa, jak potrzebowałem pary dysków PATA 500 GB dedykowanych do pracy ciągłej (zapisu strumienia), to najlepiej i najtaniej wyszło sprowadzenie z Anglii.

Kto w PL sprzedaje te WD Mobile ?
THX

-- -- -
W przypadku takich drobiazgow IMHO lepiej kupic w PL, masz gwarancje
sprzedawcy i niezalezna producenta.

Data: 2011-08-11 16:31:18
Autor: Rafał Łukawski
Dysk IDE do Toughbooka.
On 2011-07-16 23:06,  THX wrote:
Różnie to bywa, jak potrzebowałem pary dysków PATA 500 GB dedykowanych do
pracy ciągłej (zapisu strumienia), to najlepiej i najtaniej wyszło
sprowadzenie z Anglii.

Kto w PL sprzedaje te WD Mobile ?

o ktĂłry model Ci chodzi? ;)

Data: 2011-08-11 00:35:53
Autor: _THX
Dysk IDE do Toughbooka.
Wykrakałeś, przyszedł chyba uszkodzony.
Przy instalacji już podczas POST wyskakuje ERROR 0200 :-((
Coś jakby w dysku stukało puk puk przy uruchamianiu kompa, czy się obraca nie bardzo słyszę, bo solidnie obudowany.
Lekko ciepły, czyli prąd płynie ;-)
No chyba, żeby kilkuletni Bios nie rozpoznawał 320 GB PATA, ale coś nie wierzę.
WD Data Lifeguard pokazuje komunikat... Non-WD :-o

-- -- -
W przypadku takich drobiazgow IMHO lepiej kupic w PL, masz gwarancje
sprzedawcy i niezalezna producenta.
W przypadku WD i serii Blue - gwarancja 3 lata.

Data: 2011-08-11 16:31:39
Autor: Rafał Łukawski
Dysk IDE do Toughbooka.
On 2011-08-11 02:35, _THX wrote:
Wykrakałeś, przyszedł chyba uszkodzony.
Przy instalacji juĹź podczas POST wyskakuje ERROR 0200 :-((
[...]

Zgłoś sprzedawcy, jeżeli dobry to coś doradzi ;)

Data: 2011-08-11 15:41:43
Autor: _THX
Dysk IDE do Toughbooka.
Tak, oferuje zwrot ceny, tylko byłbym w plecy przesyłkę przez ocean x2.

Wysyłam więc na Szyszkową w ramach gwarancji WD.
Niby S/N Out_of_Region (no faktycznie, zakup był w Stanach), ale raz do roku pozwalają :-)

Stuki stukami, ale pozostaje drobna niepewność, czy to nie coś z Biosem.

-- -- -
Zglos sprzedawcy, jezeli dobry

Data: 2011-07-28 16:20:28
Autor: ąćęłńóśźż.
Dysk IDE do Toughbooka.
Dzięki za Twoją radę, zdecydowałem się na WD3200BEVE ( z usiech).
Inna sprawa, że może trzeba było władować znacznie tańszy sata z przejściówką - Toughbook ma osobną dodatkową obudowę na dysk, takie metalowe pudełeczko wyściełane poduszeczkami, w którego środku metalowa taśma łączy dysk ze złączem pudełeczka, i być może przejściówka ide/sata by się po drodze zmieściła.
To pudełko (caddy) z dyskiem można wyjmować z Toughbooka i wkładać jednym ruchem ręki, na zatrzask bez śrubek, złącze pudełka (caddy) z komputerem jest wytrzymałe na wiele cykli.
Tylko z kolei pewnie bios z sata by mógł sprawiać kłopoty (dla XP)?

A w uk niedrogo są Samsungi 160 GB ide.

Przy polskich cenach dopłacasz 40% ceny za gwarancję na miejscu u nas.
Dla firm to jeszcze-jeszcze, ale dla niewatowca prywatny import wychodzi zwykle sporo taniej.

 -- -- -
wyboru jest niewiele.
Z EATA:

Data: 2011-08-11 16:30:06
Autor: Rafał Łukawski
Dysk IDE do Toughbooka.

A w uk niedrogo są Samsungi 160 GB ide.

Tak na marginesie Samsung Polska gra wyjątkowo ostro z klientami, możesz kupić sprzęt w UE, ale dostaniesz tylko rok gwarancji, przy czym w takich krajach jak Czechy nie ma problemu z międzynarodową gwaranacją.

Głównym serwisem Samsunga w PL /przynajmniej dla czesci urzadzen jest Telmark/. Poczytajcie sobie komentarze googlowe na temat tego w jakim stanie zwracaja sprzet - czesto obudowy sa masakrycznie porysowane. Jezeli nie sprawdzisz przy kurierze, mozesz sporo stracic. Ja sam dwa razy odsylalem Drukarke SCX-4500, raz poryzowali i nie naprawili, dwa czesciowo naprawili i na nowo porysowali. Wysylalbym dalej, ale gdy dowiedzialem sie ze plytka porysowana kosztuje jakies 30zl, dalem spokoj /czas tez ma swoja cene/

Innymi slowy Samsung Polska to firma w firmie, to jest chyba jeden z niewielu przypadkow, gdy bardziej oplaca sie korzystac z serwisu sprzedawcy niz bezposrednio z autoryzowanego

Dysk IDE do Toughbooka.