Dysk IDE do Toughbooka.

Data: 2011-07-14 14:45:03
Autor: kamil
Dysk IDE do Toughbooka.
On 14/07/2011 14:39,  THX wrote:
Potrzebuję kupić dysk IDE do poleasingowego Toughbooka (czyli nieco
uodpornionego na warunki środowiskowe notebooka).
System XP sp3.
Oryginalnie były dyski 5400 rpm do 100 GB.
Kupić taki właśnie, czy coś "lepszego"?
Dysk powinien być w miarę odporny na wstrząsy (jak to do Toughbooka), i co
może jeszcze ważniejsze nie zużywać dużo energii.
Co polecicie?

To może SSD?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 15:38:25
Autor: m4rkiz
Dysk IDE do Toughbooka.

"kamil" <spam@spam.com> wrote in message news:ivmrsu$2bi$1inews.gazeta.pl...
Dysk powinien być w miarę odporny na wstrząsy (jak to do Toughbooka), i co
może jeszcze ważniejsze nie zużywać dużo energii.
Co polecicie?

To może SSD?

2.5 cala sdd na ide ciezko znalezc i albo kosztuje sporo albo
jest stare - bardzo wolne
o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej
kupi z 5 dyskow zwyklych na zapas

Data: 2011-07-14 15:47:09
Autor: kamil
Dysk IDE do Toughbooka.
On 14/07/2011 15:38, m4rkiz wrote:
"kamil"<spam@spam.com>  wrote in message
Dysk powinien byĂŚ w miarĂŞ odporny na wstrzÂąsy (jak to do Toughbooka), i
co
moÂże jeszcze waÂżniejsze nie zuÂżywaĂŚ duÂżo energii.
Co polecicie?

To moÂże SSD?

2.5 cala sdd na ide ciezko znalezc i albo kosztuje sporo albo
jest stare - bardzo wolne
o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej
kupi z 5 dyskow zwyklych na zapas

Jeśli IDE to faktycznie, ale nigdzie nie widzę wzmianki o interfejsie, a nawet mój 5-letni laptop ma dysk na SATA..

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 17:27:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk IDE do Toughbooka.
Dnia 2011-07-14, o godz. 15:47:09
kamil <spam@spam.com> napisał(a):

Jeśli IDE to faktycznie, ale nigdzie nie widzę wzmianki o
interfejsie, a nawet mój 5-letni laptop ma dysk na SATA..

Pierwsze zdanie postu twórcy wątku zaczyna się tak: "Potrzebuję kupić
dysk IDE<...>" ;-)

Zdrówko

Data: 2011-07-14 17:34:44
Autor: Radosław Sokół
Dysk IDE do Toughbooka.
W dniu 14.07.2011 17:27, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Pierwsze zdanie postu twórcy wątku zaczyna się tak: "Potrzebuję kupić
dysk IDE<...>" ;-)

W zasadzie to dysk z interfejsem SATA jest również dyskiem
IDE :)

Data: 2011-07-14 18:18:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk IDE do Toughbooka.
Dnia 2011-07-14, o godz. 17:34:44
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> [...]
> kupić dysk IDE<...>" ;-)

W zasadzie to dysk z interfejsem SATA jest również dyskiem
Oczywiście - choć w powszechnej świadomości SATA to coś odrębnego ;-)

Zdrówko

Data: 2011-07-15 19:24:37
Autor: Rafał Łukawski
Dysk IDE do Toughbooka.
On 2011-07-14 17:34, Radosław Sokół wrote:
W dniu 14.07.2011 17:27, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Pierwsze zdanie postu twórcy wątku zaczyna się tak: "Potrzebuję kupić
dysk IDE<...>" ;-)

W zasadzie to dysk z interfejsem SATA jest rĂłwnieĹź dyskiem
IDE :)

W praktyce zaś nawet dystrybutorzy autoryzowani stosują nazewnictwo ATA wzięte wprost z nazwy interfejsu:

Interfejs Ultra ATA/100
Typ złącza 44-pin EIDE

Data: 2011-07-14 17:25:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk IDE do Toughbooka.
Dnia 2011-07-14, o godz. 15:38:25
"m4rkiz" <m4rkiz@gmail.com> napisał(a):

> [...]

jest stare - bardzo wolne
o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej

Jak system mocno nie mieli po dysku (a niestety winXP maże po swap-ie)
to można pomyśleć nad przejściówką IDE<>>CF i dużą kartą CF jako
namiastką SSD. Tylko trzeba znaleźć taką która bez problemu obsługuje
odpowiednie tryby PIO i UDMA. No i mieć na uwadze ilość cykli zapisu na
karcie CF. Ja bym jednak szukał dysków IDE i kupił diwe sztuki żeby
mieć zapas.

Zdrówko

Data: 2011-07-14 21:48:42
Autor: W.P.
Dysk IDE do Toughbooka.
Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:
[...]

Chyba tak "zabiłem" kartę CF x133 16GB Transcenda. O dziwo wymienili na
gwarancji (zwolniła koszmarnie ale chodziła). Niestety nawet x233
(Pretec) jest (subiektywnie) gorszy w laptopie Compaq Presario 700 od
oryginalnego HDD 4500rpm 20GB. Ale to-to ma 384MB RAM :(.

W.P.

Dysk IDE do Toughbooka.