Dysk SATA - S.M.A.R.T.

Data: 2013-01-31 11:04:55
Autor: DooMiniK
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
Witam,
Czy "na żółto" odczyt ze SMART to już bardzo źle?
http://s3.postimage.org/u9xerbx8z/Capture.png

Czy to już poważne ostrzeżenie, dysk lepiej wymienić?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-01-31 12:32:29
Autor: elmer radi radisson
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
On 2013-01-31 12:12, h.w.d.p. wrote:

tak

A moim zdaniem nie. To jest tylko jeden sektor, z powodzeniem
realokowany. Poza tym bledow innych niepokojacych tu nie widac.
Wiec owszem, jest jakies ryzyko ze nosnik zaczyna sie sypac
ale rownie dobrze to mogl byc jakis skok napiecia, albo
efekt wstrzasu. Dysk sadzac po czasie pracy jakis strasznie
wymeczony nie jest.

Mozna zatem obserwowac dalsza tendencje,  posiadanie kopii danych
jest wskazane jak zawsze (ale to i przy SSD ;), a jak sie bardzo
uprzec to mozna zrobic pelny skan za pomoca WinDLG i zobaczyc czy
cos wykryje albo czy sie zrobia kolejne bledy. Oczywiscie najlepiej
jest przeleciec dysk za pomoca MHDD, wraz z zerowaniem i remapowaniem.
Wowczas bedzie widac czy blad znikl, jakie czasy odpowiedzi daja
sektory i bedzie ogolne pojecie na temat jakosci nosnika.

Na wszelki wypadek dodam ze zerowanie dysku = oczywiscie koniecznosc
przywrocenia jego zawartosci z backupu.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-31 11:35:53
Autor: DooMiniK
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
On 31/01/2013 11:32, elmer radi radisson wrote:> On 2013-01-31 12:12, h.w.d.p. wrote:

> A moim zdaniem nie. To jest tylko jeden sektor, z powodzeniem
> realokowany. Poza tym bledow innych niepokojacych tu nie widac.

No właśnie tak mi się wydawało i to chyba funkcja dysku twardego,
aby sobie z tym poradził.

> Wiec owszem, jest jakies ryzyko ze nosnik zaczyna sie sypac
> ale rownie dobrze to mogl byc jakis skok napiecia, albo
> efekt wstrzasu. Dysk sadzac po czasie pracy jakis strasznie
> wymeczony nie jest.

Zasadziłem kopa w komputer, nie mocno.

> [...]
> sektory i bedzie ogolne pojecie na temat jakosci nosnika.
>
> Na wszelki wypadek dodam ze zerowanie dysku = oczywiscie koniecznosc

Robiłem takie testy, nie ma żadnych problemów. Robiłem też test
prędkości na całej fizycznej powierzchni, nie ma jakiegoś "piku w dół"
na wykresach. Dla pewności pewnie zmienię ten dysk...

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-01-31 12:44:07
Autor: h.w.d.p.
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
h.w.d.p. wrote:

> [...]
 > realokowany. Poza tym bledow innych niepokojacych tu nie widac.

No właśnie tak mi się wydawało i to chyba funkcja dysku twardego,

zazwyczaj jak poleci jeden to zaraz leca nastepne. zrobisz jak uwazasz. kup ssd :>

Data: 2013-01-31 15:02:00
Autor: elmer radi radisson
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
On 2013-01-31 12:35, DooMiniK wrote:

Robiłem takie testy, nie ma żadnych problemów. Robiłem też test
prędkości na całej fizycznej powierzchni, nie ma jakiegoś "piku w dół"
na wykresach. Dla pewności pewnie zmienię ten dysk...

To po zmianie zrob mu zero/remap w MHDD i ponow skanowanie.
Mozliwe ze ten sektor w ogole zniknie i problem sie w tym
miejscu nie powtorzy. To potwierdzi raczej, ze problem nie
byl wina nosnika, tylko wynikal z innych przyczyn.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-31 14:08:00
Autor: DooMiniK
Dysk SATA - S.M.A.R.T.

Który soft dokładnie używasz? (http://hddguru.com/software/).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-01-31 15:21:35
Autor: elmer radi radisson
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
On 2013-01-31 15:08, DooMiniK wrote:

Który soft dokładnie używasz? (http://hddguru.com/software/).

najlepiej uzyc http://hddguru.com/software/2005.10.02-MHDD/

http://hddguru.com/software/2006.01.22-HDDScan/ tez lubie, ale to tak
raczej pogladowo. Wiadomo, dokladna diagnostyke robi sie offline,
a nie spod Windows ;).

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-31 17:56:06
Autor: DooMiniK
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
On 31/01/2013 14:21, elmer radi radisson wrote:> On 2013-01-31 15:08, DooMiniK wrote:

> [...]
>
> http://hddguru.com/software/2006.01.22-HDDScan/ tez lubie, ale to tak
> raczej pogladowo. Wiadomo, dokladna diagnostyke robi sie offline,

Jasne, zrobię offline ale czego używasz do zerowania: właśnie tego, co
podałeś?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-01-31 20:01:24
Autor: elmer radi radisson
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
On 2013-01-31 18:56, DooMiniK wrote:

Jasne, zrobię offline ale czego używasz do zerowania: właśnie tego, co
podałeś?

Tak, MHDD opedza sprawe calosciowo. Poza tym przy zerowaniu pokazuje
tez pozyteczne informacje (jesli natrafil na jakas padake).

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-31 15:02:44
Autor: elmer radi radisson
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
"zniknie" z listy wadliwych oczywiscie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-31 15:29:08
Autor: Tomasz Jasiński
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 31 Jan 2013 11:35:53 +0000  doszła do mnie wiadomo¶ć  <510a5718$1@news.home.net.pl>  od DooMiniK <bachus@post.pl>  :

Zasadziłem kopa w komputer, nie mocno.

¦ci±gamy http://www.cdrinfo.pl/download/7273182135 i rozpakowujemy.
Odpalamy Victorię i wybieramy do testów nasz dysk.
Wybieramy opcję skanowania w trybie read only.
Po uruchomieniu skanowania obserwujemy mapę testowanych klastrów.
Pukamy w komputer, niezbyt mocno, jak w drzwi czyjego¶ mieszkania.
Obserwujemy wyniki pukania na mapie klastrów i cieszymy się jak
dziecko.

:)
--
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

Data: 2013-01-31 15:53:09
Autor: h.w.d.p.
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
cieszymy się jak
dziecko.

z przybywajacych badów ? :D

Data: 2013-01-31 17:09:22
Autor: qwerty
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
Użytkownik "Tomasz Jasiński"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:suukg8d0oljuje09n9l111764hneeuaf8f@4ax.com...
Pukamy w komputer, niezbyt mocno, jak w drzwi czyjego¶ mieszkania.

Wielokrotnie kopałem w obudowę, że aż wgięcia powstały - dyski nie maj± badów. ;)

Data: 2013-01-31 22:28:42
Autor: Tomasz Jasiński
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 31 Jan 2013 17:09:22 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <kee4vk$p3r$1@usenet.news.interia.pl>  od "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>  :
[...]

Victoria zobrazuje jaki jest wpływ nawet do¶ć słabego pukania w
obudowę, odpal, to zobaczysz(w momencie puknięcia pojawi się kilka
sektorów z większym czasem dostępu, widać to na scrollowanej w górę
mapie sektorów).
Jak dasz z kopa, to głowica może przyszorować w no¶nik i zrobić
dyskowi spore kuku.
--
"To, czy my¶li się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
Stanisław Lem - Altruizyna.

Data: 2013-02-01 12:08:50
Autor: elmer radi radisson
Dysk SATA - S.M.A.R.T.
On 2013-01-31 22:28, Tomasz Jasiński wrote:

[...]

Mozna tez po prostu powrzeszczec na dyski ;)
http://www.youtube.com/watch?v=tDacjrSCeq4

--

memento lorem ipsum

Dysk SATA - S.M.A.R.T.