Dysk SATA zachowuje się

Data: 2009-12-10 12:23:49
Autor: Artur\(m\)
Dysk SATA zachowuje się
Juz dłuzszy czas czekdysk pracuje przy każdym uruchomieniu kompa
zmieniłem tasiemkę, zasilacz, pamięć
a czekdysk swoje
HDTune mówi że jest super po każdym dokładnym teście.

Co jest?
Trochę to już irytujące

Jest jakaś rada?

XP Pro, Intel PentiumIV, płyta intel PEBT2 seagate 320GB 16MB

Artur(m)

Data: 2009-12-10 12:28:40
Autor: qwerty
Dysk SATA zachowuje się
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hfqlnm$21i9$1@sabat.tu.kielce.pl...
Juz dłuzszy czas czekdysk pracuje przy każdym uruchomieniu kompa
zmieniłem tasiemkę, zasilacz, pamięć
a czekdysk swoje
HDTune mówi że jest super po każdym dokładnym teście.

Jeszcze raz tylko po polsku.

Data: 2009-12-10 13:14:53
Autor: Artur\(m\)
Dysk SATA zachowuje się

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
> zmieniłem tasiemkę, zasilacz, pamięć
> a czekdysk swoje
> HDTune mówi że jest super po każdym dokładnym teście.

Włączam kompa.
Uruchamia się chkdisk i sugeruje sprawdzić dysk
sprawdza - nie znaleziono błędów (nie ma żadnej naprawy)
Co jakiś czas (rzadko) cos tam "mówi", ale teraz nie pamiętam.
Czasem uruchomię chkdsk /r, po czym następne uruchomienie - i j/w.

Wszystko działa w zasadzie jak nalezy (standard)

Przy każdym następnym właczeniu to samo.

Właczam HDTune
trwa to 100 min (cirka). Brak uszkodzonych klastrów

zaglądam
Healt OK
Opcja, coś o przenoszeniu (wymianie) czy coś takiego , - "0"

inne parametry nie wyglądają podejrzanie
(wykorzystałem wiedzę z wcześniejszych dyskusji z   pl.comp.pecet)

jeżeli będzie potrzeba to przedstawie szczegółowe szczegóły póxniej, bo komp
ów jest domowy.)

....i tak już ze 3 miesiące, codziennie!.

Artur(m)

Data: 2009-12-10 15:33:47
Autor: Heraklit
Dysk SATA zachowuje się
Był 10 grudzień (czwartek), gdy o godzinie 13:14 *Artur(m)* w pocie
czoła naskrobał(a):

Przy każdym następnym właczeniu to samo.

a XP zamyka się prawidłowo?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-12-10 15:32:27

Data: 2009-12-11 09:25:29
Autor: Artur\(m\)
Dysk SATA zachowuje się

Użytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Był 10 grudzień (czwartek), gdy o godzinie 13:14 *Artur(m)* w pocie
czoła naskrobał(a):

> Przy każdym następnym właczeniu to samo.

a XP zamyka się prawidłowo?

Tak
Czasami (rzadko) winamp nie chce się zamknąć i muszę go "par force"

Artur(m)

Data: 2009-12-10 16:41:09
Autor: qwerty
Dysk SATA zachowuje się
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hfqone$22n8$1@sabat.tu.kielce.pl...
[...]

Więc tak: może źle zamykasz system? Jaki system plików?
chkdsk sprawdza spójność danych, natomiast hdtune sprawdza powierzchnię talerzy od bad sectorów (tutaj pliki nie mają żadnego wpływu).
Jeżeli chcesz wyłączyć sprawdzanie to w konsoli wpisz: fsutil dirty query X: (X-litera partycji)

Data: 2009-12-11 09:31:39
Autor: Artur\(m\)
Dysk SATA zachowuje się

> ...i tak już ze 3 miesiące, codziennie!.

Więc tak: może źle zamykasz system? Jaki system plików?

Zeczywiście nie podałem waznej informacji NTFS cały dysk

chkdsk sprawdza spójność danych, natomiast hdtune sprawdza powierzchnię
talerzy
od bad sectorów (tutaj pliki nie mają żadnego wpływu).

Czyli,... co może tę spójność naruszać nagminnie?
wynika z tego że fizycznie dysk OK?

Jeżeli chcesz wyłączyć sprawdzanie to w konsoli wpisz: fsutil dirty query
X:
(X-litera partycji)

O tym wiedziałem, ale to trochę jakby wykęcić żaróweczkę z sygnalizatora
ciśnienia w silniku;).
Chciałbym wiedzieć, o co kaman.

Artur(m)

Data: 2009-12-10 16:34:00
Autor: Dariusz
Dysk SATA zachowuje się
Artur(m) pisze:
[...]

podaj odczyty smart

--
web, print, branding & logo design
http://quaint.pl

mózgowiem i tabletem
http://blog.quaint.pl

Data: 2009-12-10 17:19:06
Autor: Piotr Rezmer
Dysk SATA zachowuje się
Artur(m) pisze:
Jest jakaś rada?

Może masz podpiętego caly czas pendrive'a z FAT?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-12-11 09:32:35
Autor: Artur\(m\)
Dysk SATA zachowuje się

Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał w
wiadomości news:hfr71q$onj$1inews.gazeta.pl...
Artur(m) pisze:
> Jest jakaś rada?

Może masz podpiętego caly czas pendrive'a z FAT?

Czasami podłączam, ale to rzadko (b. rzadko)

Data: 2009-12-10 17:51:10
Autor: Grzegorz Krukowski
Dysk SATA zachowuje się
On Thu, 10 Dec 2009 12:23:49 +0100, "Artur\(m\)" <musicm@interia.pl>
wrote:

Ja miałem podobną sytuację na dyskach EIDE - co uruchomienie checkdisk
i dziwne błędy w plikach. Co się okazało - jeden dysk (jakiś 40GB
Samsung) nie był w staie pracować z innim dyskiem na tej samej
tasiemce. Dołożyłem więc dodatkowy kontroler i na początku to nic nie
pomogło, ale, z czasem doszedłem, że istotna jest jeszcze kolejność
wpinania dysków do kontrolerów a nie tylko zasada jeden dysk na jednej
taśmie. Może też ci ta rada coś pomoże? Co prawda w SATA i tak na
kabelku wisi jedno urządzenie, ale może coś z kolejnością?
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-12-11 09:36:40
Autor: Artur\(m\)
Dysk SATA zachowuje się

wrote:

[...]

Cały czas kminię, ze to musi(?) być własnie gdzieś "w tej okolicy".

Sprawdzę bardziej dokładnie, bo na razie zmieniłem raz kontroler i tylko raz
inny kabelek

Spróbuję wiele kabelków i wszyskie "gniazdka"
Dzięki
Artur(m)

Data: 2009-12-11 00:04:18
Autor: Mariusz
Dysk SATA zachowuje się
W dniu 2009.12.10 12:23, Artur(m) pisze:
[...]

System operacyjny(program) uruchamia Ci chkdsk(program), by sprawdził strukturę logiczną systemu plików(twór również programowy).
To jest więc problem programowy, a Ty nie wykazałeś, że bierze się ze sprzętu.

Dlatego:
pl.comp.os.ms-windows.winnnt
alt.pl.comp.os.windowsxp
microsoft.public.pl.windows

--
Mar

Data: 2009-12-11 09:37:48
Autor: Artur\(m\)
Dysk SATA zachowuje się

Użytkownik "Mariusz" <marITYLKOMARabc@spox.org> napisał w wiadomości
[...]

Dzięki, skorzystam

Artur(m)

Data: 2009-12-11 12:45:25
Autor: Leszek K.
Dysk SATA zachowuje się
Dnia Thu, 10 Dec 2009 12:23:49 +0100, Artur(m) napisał(a):

[...]

Zapuść pełne sprawdzanie dysku albo spod konsoli z parametrem /r albo pod
okienkami zaznaczając opcje "Automatycznie napraw..." i "Skanuj dysk i
próbuj odzyskać..."

Data: 2009-12-11 14:24:04
Autor: Artur\(m\)
Dysk SATA zachowuje się

Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Zapuść pełne sprawdzanie dysku albo spod konsoli z parametrem /r albo pod
okienkami zaznaczając opcje "Automatycznie napraw..." i "Skanuj dysk i

Napisałem juz wyżej, że tak robię co jakiś czas
- bez skutku:(

Artur(m)

Dysk SATA zachowuje się