Dysk SEAGATE 80GB pada? smart

Data: 2010-03-06 21:26:08
Autor: pioruns
Dysk SEAGATE 80GB pada? smart
Dnia Sat, 06 Mar 2010 15:22:43 +0100, ster napisa艂(a):

Mam dysk ATA 80GB SEAGATE, parametry smart s膮 nast臋puj膮ce:
http://img412.imageshack.us/img412/9468/ss852279.jpg

fakt 偶e dysk ma reallocated sektory ale dzia艂a艂 ok i nie by艂o problem贸w,
teraz coraz cz臋sciej komp sie wiesza i po restarcie widaXp nie wstaje,
trzeba w艂膮czy膰 czekdiska i to pomaga

czy z dyskiem ju偶 naprawd臋 koniec ?

Przejed藕 go kilka razy HDD Regeneratorem lub podobnym programem, ja bym poleci艂 komercyjny SpinRite. Co miesi膮c przejed藕 ponownie lub chkdsk /r. Na upartego mo偶na zmusi膰 system plik贸w, 偶eby nie tworzy艂 plik贸w systemowych na obszarze gdzie s膮 badsektory, albo poprzez wrzucenie FAT32 (on nie tworzy kopii tablicy w po艂owie czy przy ko艅cu partycji, tak jak NTFS, tylko na samym pocz膮tku), albo poprzez zaj臋cie pustymi partycjami obszar贸w, gdzie s膮 uszkodzenia, wtedy nawet jak wyskoczy nowy badsektor, to si臋 winda nie posypie.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2010-03-07 07:11:04
Autor: ster
Dysk SEAGATE 80GB pada? smart
albo poprzez zaj臋cie pustymi partycjami
obszar贸w, gdzie s膮 uszkodzenia, wtedy nawet jak wyskoczy nowy badsektor,
to si臋 winda nie posypie.

to jest dobry pomys艂 tylko jak sprawdzi膰 w jakim obszarze znajduj膮 si臋 te
uszkodzone 1240 sektory, bo w sumie 80GB mi nie potrzebne mam zaj臋te ledwo
17GB i jakbym wsadzi艂 pust膮 partycj臋 w uszkodzony obszar to by艂o by OK

Dysk SEAGATE 80GB pada? smart