Dysk SSD OCZ Vertex - gdzie kupic?

Data: 2009-03-15 17:20:08
Autor: Kinky
Dysk SSD OCZ Vertex - gdzie kupic?
Witam,
Chcialbym kupic sobie dysk SSD OCZ Vertex 32gb na system i najczesciej uzywane programy. Wedlug roznych branzowych stronek typu www.pclab.pl itp. od 9 marca sa one juz do kupienia w Polsce. Moje pytanie: gdzie? W zadnym ze sklepow internetowych ich nie widzialem. Czy ktos orientuje sie w temacie bardziej niz te pozal sie Boze serwisy, ktore tylko kopiuja newsy od siebie nawzajem?

Pozdrawiam

Data: 2009-03-15 18:43:01
Autor: MC
Użytkownik "Kinky" <domek@home.com> napisał w wiadomości news:49bd38c8$1news.home.net.pl...
[...]

SSD na "system i najczesciej uzywane programy". Jakich korzyści oczekujesz?

Data: 2009-03-15 21:27:56
Autor: tg
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:gpjeio$4lf$1node2.news.atman.pl...
SSD na "system i najczesciej uzywane programy". Jakich korzyści oczekujesz?

jezeli specyfikacje nie odbiegaja zbytnio od stanu faktycznego to
write 180 MB/s, read 250 MB/s, seek time 0,1 ms da mu w porownianiu z dowolnym
'zwyklym' hdd calkiem porzadnego kopa

Data: 2009-03-15 22:51:10
Autor: MC
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:4b1b3$49bd7335$59641b7f$23831news.upc.ie...
[...]

Odbiegają, bo dotyczą tylko transferu sekwencyjnego i sa przeprowadzane w sztucznych warunkach. Zapis losowy to na razie w tych dyskach prawdziwa tragedia. A w taki sposób często jest używany dysk twardy. Nawet takie testy jak czas uruchomienia systemu nie wypadają specjalnie na korzyść SSD. Żeby wykorzystać ich pełne możliwości SSD wymagają innego traktowania. Pewien postęp ma być już w Windows 7, ale póki co, to na poziomie konsumenckim jest tylko kosztowną zabawką.

Data: 2009-03-15 22:32:46
Autor: tg
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:gpjt41$67j$1node2.news.atman.pl...
[...]

o vertexach mowisz czy os sdd mlc ogolnie?

nie mialem w rece ale z tego co widze w testach wypadaja bardzo dobrze,
dalej nie sa konkurentem w kategorii cana za gb, ale jezeli o predkosc chodzi
to nie maja juz powaznych slabych punktow jakie posiadaly pierwsze ssd mlc

wydajnosciowo samsungi f1 sie kryja, a to chyba jedne z szybszych zwyklych hdd
w tej chwili

http://www.cdfreaks.com/reviews/OCZ-Technology-Vertex-Series-120GB-SSD-Review/Real-world-tests.html

Data: 2009-03-16 06:15:53
Autor: MC
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:19944$49bd8268$59641b7f$16160news.upc.ie...
[...]

Na temat verteksa jest jeszcze zbyt wiele sprzecznych danych.

[...]

Vertex to nie jest jakiś super flash. To tylko specyficzny kontroler. Skądinąd ciekawe jakie byłyby wyniki twardziela gdyby miał 64MB cache jak vertex.

http://www.cdfreaks.com/reviews/OCZ-Technology-Vertex-Series-120GB-SSD-Review/Real-world-tests.html
Na razie nie ma wyników testów najpoważniejszych testerów. Oczywiście na liście pochwalnej OCZ nie ma tych testów, które nie są tak entuzjastyczne. Na przykład Pcper, który mi wyskoczył w google'u. Te same testy, które w cdfreaks wypadają rewelacyjnie w pcper są tylko takie sobie.

Data: 2009-03-15 21:52:33
Autor: Kinky
Dysk SSD OCZ Vertex - gdzie kupic?
On N 15 mar 2009 06:43:01p "MC" <m5c@go2.pl> wrote in
SSD na "system i najczesciej uzywane programy". Jakich korzyści
oczekujesz?

Dzieki za odpowiedz na moje pytanie...

Data: 2009-03-16 00:03:20
Autor: mt
Kinky pisze:
On N 15 mar 2009 06:43:01p "MC" <m5c@go2.pl> wrote in
SSD na "system i najczesciej uzywane programy". Jakich korzyści
oczekujesz?

Dzieki za odpowiedz na moje pytanie...

Bez problemu sa dostepne na popularnym serwisie ale SSD nadaje sie tylko do pracy z dobrze skonfigurowanym OS typu UNIX, LINUX.

Te parametry i peany marketoidow mozna sobie o kant dupy roztrzasnac.

Data: 2009-03-16 00:32:26
Autor: GLaF
Dnia Mon, 16 Mar 2009 00:03:20 +0100, mt napisał(a):

Bez problemu sa dostepne na popularnym serwisie ale SSD nadaje sie tylko do pracy z dobrze skonfigurowanym OS typu UNIX, LINUX.

Tzn. w jakim sensie nie nadają się do pracy np. w XP?

--
GLaF

Data: 2009-03-16 00:44:36
Autor: mt
GLaF pisze:
[...]

Jesli zechcial bys laskawie ruszyc dupsko i sam poszukac materialow o SSD dowiedzial bys sie ze SSD to pamieci NAND FLash w wiekszosci produkcji firmy Samsung+ kontroler + kilka mega ramu coby swapa zrobic.

Reszta to belkot dla frajerow i pic na wode fotomontaz kto ma ten wie ze SSD to taki inny CompactFlash.

Data: 2009-03-16 01:09:10
Autor: GLaF
Dnia Mon, 16 Mar 2009 00:44:36 +0100, mt napisał(a):

GLaF pisze:
[...]

Tyle to już dawno wiedziałem.

Reszta to belkot dla frajerow i pic na wode fotomontaz kto ma ten wie ze SSD to taki inny CompactFlash.

To nie jest w żadnym stopniu odpowiedzią na moje pytanie.

--
GLaF

Data: 2009-03-16 02:33:35
Autor: mt

GLaF pisze:
[...]

Struktura systemu powoduje szybka degradacje nosnika.
Syfstem XP owtiera tysiace niepotrzebnych plikow ktore pozniej zamyka tym samym generujac niepotrzebny zapis pamieci.

Data: 2009-03-16 11:23:17
Autor: Grzegorz Krukowski
Dysk SSD OCZ Vertex - gdzie kupic?

GLaF pisze:
[...]

ZTCMW wszystkie pamięcie Flash mają ,,mały'' problem - skończoną ilość
zapisów w komórce pamięci. Obchodzi to się w ten sposób, że kontroler
stara się rozrzucić zapisy po całej pamięci, mapując to na spójny
obszar. Efektem tego (i nie tylko tego) są dość dobre czasy zapisu dla
dużych plików i tragiczne dla małych. Jeżeli jeszcze tych zapisów jest
dużo (a OS niezaprojektowany dla tego nośnika może generować multum
plików tymczasowych, ma często aktualizowany plik wymiany, etc.) to
uszkodzenia takiej pamięci mogą pojawić się dość szybko.

Jak chcesz mieć szybko i bez problemów z trwałością nośnika to są
dyski oparte o pamięć RAM, np.: http://www.hyperdrive4.com/index.php,
tylko że cena jest wysoka (to 330 EUR + koszt 16 GB pamięci) oraz czas
podtrzymania jest reatywnie niedługi - tak więc jest to rozwiązanie
jak chcesz mieć superszybki dysk, ale dodatkowe koszty na podtrzymanie
danych/infrastrukturę do automatycznego backupu nie są istotne.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-03-16 13:34:02
Autor: tg
Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomości news:0k9sr45oia8n3qvvpfu09ms5eq3o21s3ff4ax.com...
[...]

jedno mnie zastanawia, dlaczego jeszcze nikt tego nie polaczyl z ssd,
zeby zabckupowalo sie przy wylaczaniu, chyba bylby to dysk idealny ;)

generalnie sdd z cache o swoich rozmiarach i podtrzymaniem poprostu

Data: 2009-03-16 15:23:46
Autor: Grzegorz Krukowski
On Mon, 16 Mar 2009 13:34:02 -0000, "tg" <aa@bb.cpl> wrote:

[...]

Podejrzewam, że w realnych zastosowaniach takich zabawek ważna jest
szybkość a nie trwałość - np. jakieś bufory plikowe, pliki pośrednie i
t. p. siedzą na takich dyskach, a reszta systemu na magnetycznych, a
cały system jest tak zwymiarowany, że o ile jakaś kopia takiego dysku
jest potrzebna to zostanie wykonana przez system. To jest jednak dość
droga zabawka i nie używa jej się ot tak sobie, aby postawić na nim
XP.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-03-16 15:28:30
Autor: Grzegorz Krukowski
Dysk SSD OCZ Vertex - gdzie kupic?
On Mon, 16 Mar 2009 15:23:46 +0100, Grzegorz Krukowski
<registered.user@op.pl> wrote:

cały system jest tak zwymiarowany, że o ile jakaś kopia takiego dysku
jest potrzebna to zostanie wykonana przez system. To jest jednak dość
Tutaj chodziło mi o sytuację, jak prądu zabraknie i zwymiarowanie
UPSa.

--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-03-17 08:22:43
Autor: Artur M. Piwko
Dysk SSD OCZ Vertex - gdzie kupic?
In the darkest hour on Mon, 16 Mar 2009 13:34:02 -0000,
tg <aa@bb.cpl> screamed:
[...]

Połączył. Gdzieś już widziałem produkt, który zrzucał po wyłączeniu
komputera dane na wpiętą kartę CF.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
[ 08:22:03 user up 12014 days, 20:17,  1 user, load average: 0.90, 0.71, 0.68 ]

     I'm trying to read a book on hoe to relax, but I keep falling asleep.

Data: 2009-04-25 10:26:11
Autor: Radosław Sokół
Kinky pisze:
SSD na "system i najczesciej uzywane programy". Jakich korzyści
oczekujesz?

Dzieki za odpowiedz na moje pytanie...

Grupy dyskusyjne nie są do darmowego uzyskiwania odpowiedzi
na pytanie, tylko do *dyskutowania*.

Poczytaj sobie:

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2007-11&id=680

Dysk SSD OCZ Vertex - gdzie kupic?