Dysk Seagate 500GB

Data: 2010-10-03 23:24:57
Autor: GAD Zombie
Dysk Seagate 500GB
Witam
Planuje zakup dysku, do standardowych domowych potrzeb. Upatrzylem taki:
http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/dyski-twarde,k134/dyski-sata-3-5-cala,l135/500gb-7200rpm-sataii-16mb-st3500418as-ncq,p7150.html

Pytanie, czy ktos z was nie spotkal sie z jakimis problemami dotyczacymi tego modelu? Wiem, ze bywaja takie tzw "czarne serie" i niektore modele w duzej czesci sa wadliwe, stad wolalbym spytac zanim kupie bubel :). Moze ktos cos kojarzy? Potrzebuje dysku bez cudow, ale chcialbym, zeby byl pewny i solidny, bo bedzie robil czesciowo za backup dla innego dysku.
Z gory dziekuje za podpowiedzi.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/ (a email dosc podobny ;))

Data: 2010-10-03 23:40:07
Autor: OMSON
Dysk Seagate 500GB
GAD Zombie pisze:

Moze ktos cos kojarzy? Potrzebuje dysku bez cudow, ale chcialbym, zeby byl pewny i solidny, bo bedzie robil czesciowo za backup dla innego dysku.

Z t膮 pewno艣ci膮 to ro偶nie ale to dobry i wydajny dysk (ma go kolega). W tej klasie polecam jeszcze (na tych przewa偶nie sk艂adam pecety ostatnio, a sam posiadam wersje 1TB tj. HD103SJ):
http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/dyski-twarde,k134/dyski-sata-3-5-cala,l135/500gb-7200rpm-sataii-16mb-hd502hj-ncq,p7142.html

Pzdr, OMSON

Data: 2010-10-03 23:58:51
Autor: GAD Zombie
Dysk Seagate 500GB
W dniu 2010-10-03 23:40, OMSON pisze:
GAD Zombie pisze:

[...]

Dzieki za podpowiedz. A jak z tymi Samsungami jest? Kiedys nie mialem do nich wiekszego zaufania, ale nie wiem jak jest dzisiaj. Sa problematyczne, czy raczej lepiej oceniane od Seagate'ow?

Data: 2010-10-04 00:08:54
Autor: ToMasz
Dysk Seagate 500GB
GAD Zombie pisze:

[...]

JA bym Ci raczej odradza艂 segate. SAmsungi mam 2, ale przez rok, wiec to
niewiele. natomiast przez ostatnie 20lat w kategorii awarie u mnie
kr贸luj膮 segaty...

ToMasz

Data: 2010-10-04 00:19:07
Autor: Santana
Dysk Seagate 500GB

U偶ytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i8autj$833$1inews.gazeta.pl...
GAD Zombie pisze:

[...]

Dawaj konkrety :)
Ile dysk贸w u偶ywa艂e艣 przez ostatnie 20 lat?
Jakich firm i jakie modele?
Ile pad艂o z podzia艂em na firmy?
W jakich konfigach najcz臋艣ciej pada艂y i w jakich porach roku?
Itp. Itd. :)
Reasumuj膮c, pieprzysz smutki "miszczu" :)
P.S. Jakby Ci tak nagminnie pada艂y to prawdopodobnie zapami臋ta艂by艣 dok艂adnie nazwe producenta, a jednak nie zapami臋ta艂e艣 :P

Data: 2010-10-04 00:46:59
Autor: ToMasz
Dysk Seagate 500GB
Santana pisze:
(...)
Reasumuj膮c, pieprzysz smutki "miszczu" :)
P.S. Jakby Ci tak nagminnie pada艂y to prawdopodobnie zapami臋ta艂by艣
dok艂adnie nazwe producenta, a jednak nie zapami臋ta艂e艣 :P

pierwszy to by艂 jaki艣 80gb. rozkr臋ca艂 sie ze 20 sekund, dzieki czemu
komp starotwa艂, dysk jescze nie. 2 resety i by艂o ok. jako艣 konkurencja
wtedy robi艂a lepsze dyski. Po jakim艣 czasie zacz膮艂 pracowa膰 jak
kosiarka. poszed艂 z komputerem "do 偶yda"
NAst臋pnego pamietam 4.7Gb. wyda艂em na niego maj膮tek. po tygodniu zacz臋艂o
w nim co艣 klupa膰.(jak by urwany element wewn膮trz) reklamowa艂em. wr贸ci艂 z
adnotacj膮 ze dysk jest sprawny,  czyta zapisuje, a ze klupie - niech
sobie klupie. pad艂 2 tygodnie po gwarancji. nast臋pne 2 x80gb chodzi艂y w
raidzie0 jeden umar艂 po gwarancji drugi chodzi do dzisiaj - dziwne nie?
ostatni by艂 jaki艣 500gb, te偶 robi艂 stuk stuk g艂owic膮 w czasie pracy.
znajomy go ma do dzi艣,  - jeszcze nie pad艂.

Reasumujac: kolega GAD pyta o opinie nt. dysk贸w kt贸re jeszcze s膮 na
gwarancji, maj膮 ma艂e przebiegi. Co mamy napisa膰? hula super, 8 miesiacy?
dyski sie kupuje na _bezawaryjn膮 prace_ , najlepiej jak najd艂u偶sz膮, ale
tak ze 3 lata miniumum. Ty wydasz opinie potwierdzon膮 badaniami
zu偶yciowymi? GRatuluje

ToMasz

Data: 2010-10-04 01:55:25
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk Seagate 500GB

[...]

Nie ma dyskow bezawaryjnych, szczegolnie 3 letnich. nawet jak zaplacisz 1000zl/szt.

Rob backupy i reszta sie nie przejmuj. jezeli system ma dzialac 24h/dobe i to jest krytyczne dodaj do tego raid 1 i po sprawie.

Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-04 01:56:23
Autor: Santana
Dysk Seagate 500GB

U偶ytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i8b151$eck$1inews.gazeta.pl...
(...)

Data: 2010-10-04 02:01:32
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk Seagate 500GB

[...]

Powyzsze nic nie znaczy (bez urazy). co to znaczy kilkadziesiat dyskow tygodniowo - jezeli ktos sprzedaje kilka tys. tygodniowo, to tyle bedzie mial zwrotow kazdej marki.

a) liczba sprzedanych sztuk na tydzien ew. miesiac (najlepiej 100-1000szt)
b) % odpad贸w po 7 dniach

Prosze nie piszcie juz ze dysk taki to a taki jest zly bo mi padl /a kupuje raz na 3 lata/...

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-04 02:11:14
Autor: Santana
Dysk Seagate 500GB

U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i8b5h5$b2s$2news.onet.pl...

[...]

Twierdzisz 偶e sprzeda偶 no poziomie kikuset dysk贸w miesi臋cznie to za ma艂o 偶eby oceni膰 defektywno艣膰? No to ile wed艂ug Ciebie nale偶y sprzedawa膰 偶eby sobie wyrobi膰 opinie?

Data: 2010-10-04 19:22:41
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk Seagate 500GB

[...]

Tak nie twierdze - sk膮d taki pomys艂 ? (wr臋cz odwrotnie)

Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-04 00:54:25
Autor: ToMasz
Dysk Seagate 500GB
Santana pisze:

W jakich konfigach najcz臋艣ciej pada艂y i w jakich porach roku?
konfig Amiga. quantum (czy jako艣 tak- firma chyba nie istnieje). po
latach pracy spalony w wyniku podpi臋cia napi臋cia 12vna 5v czas: zima,
chyba pocz膮tek lat 90 siatych
konfig: Amiga cdtv. segate scsi - codename: kosiarka. Czas pracy ok rok.
cz臋sto pracowa艂 na luzie bo komp startowa艂 wcze艣niej ni偶 dysk, moze to
wp艂yn臋艂o na niego deprymuj膮co.

:) :) :)

pisa膰 dalej?

ToMasz

Data: 2010-10-04 01:53:19
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk Seagate 500GB
On 2010-10-04 00:54, ToMasz wrote:
Santana pisze:

[...]

Jak to sie ma do dyskow 500GB ? ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-09 11:47:57
Autor: Mateusz
Dysk Seagate 500GB
U偶ytkownik Santana napisa艂:

Dawaj konkrety :)

Ja na ochotnika ;)

Ile dysk贸w u偶ywa艂e艣 przez ostatnie 20 lat?

Uuuhhhhh ohhhhh no tyle ze duzo :)

Jakich firm i jakie modele?

Seagat, Samsung, WD, nawet Maxtor ;)

Ile pad艂o z podzia艂em na firmy?

Zaden :)

Mimo tegom, ze w miedzyczasie 2 razy "wybuchl" zasilacz, w tym raz poszla w pyl plyta glowna (o dzowo nic wiecej).

Data: 2010-10-05 18:10:42
Autor: Jawi
Dysk Seagate 500GB
W dniu 2010-10-04 00:08, ToMasz pisze:
JA bym Ci raczej odradza艂 segate. SAmsungi mam 2, ale przez rok, wiec to
niewiele. natomiast przez ostatnie 20lat w kategorii awarie u mnie
kr贸luj膮 segaty...
A ja od 20 lat z regu艂y jad臋 na segateach, awaria by艂a jak kojarz臋 jedna.

Data: 2010-10-05 18:13:52
Autor: Jawi
Dysk Seagate 500GB
W dniu 2010-10-04 00:08, ToMasz pisze:
JA bym Ci raczej odradza艂 segate. SAmsungi mam 2, ale przez rok, wiec to

Mam uczulenie do wszystkiego co szajsung.
Robi膮 marn膮 co najwy偶ej 艣redni膮 elektronik臋 jednak.

Data: 2010-10-07 19:37:20
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk Seagate 500GB
On 2010-10-05 18:13, Jawi wrote:
W dniu 2010-10-04 00:08, ToMasz pisze:
JA bym Ci raczej odradza艂 segate. SAmsungi mam 2, ale przez rok, wiec to

Mam uczulenie do wszystkiego co szajsung.
Robi膮 marn膮 co najwy偶ej 艣redni膮 elektronik臋 jednak.

Samsung to marka, a sprzet w wiekszosci wypadkow /lub czesciej cale podzespoly/ robia te same fabryki dla WD, Samsunga czy seagate.

Ja bym sie obrazil na wszystkie tanie dyski ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-04 01:52:40
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk Seagate 500GB

Dzieki za podpowiedz. A jak z tymi Samsungami jest? Kiedys nie mialem do
nich wiekszego zaufania, ale nie wiem jak jest dzisiaj. Sa
problematyczne, czy raczej lepiej oceniane od Seagate'ow?

Na rynku dyski problematyczne nie utrzymuja sie dluzej niz 1-2 miesiace, wiec mozna zalozyc ze takich nie ma. Nie ma sensu pytanie czy seagate nawala a samsung nie... (lub odwrotnie) - bo to ta sama klasa SOHO (o taka zdaje sie pytasz - 7200 rpm ~150zl)

W kazdej partii 1-2% to dyski uszkodzone, wiec jezeli kupujesz cos raz na 1-2 lata, a nuz tobie sie zdarzy /dowolna marka wd/seagate/samsung/hitachi/ i przez nastepne 10 lat bedziesz twierdzil ze takie to a takie dyski sa zle..

W praktyce wady produkcyjne sa widoczne juz po uruchomieniu i np. kilku godzinach pracy - popros sprzedawce by Ci przetestowal dysk i wydrukowal raport zanim kupisz konkretny model /seagate/samsung etc/ - z numerem seryjnym.

Dzieki powyzszemu na moje oko masz ok. 95% szans, ze przez najblizszy rok zakupiony dysk nie padnie.

BTW. byc moze 5-6 lat temu wszystkie samsuni sprawialy problemy, od paru lat dosc solidnie bija konkurencje.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-04 09:12:52
Autor: GAD Zombie
Dysk Seagate 500GB
W dniu 2010-10-04 01:52, Rafa kawski pisze:

[...]

To oczywiste, ze buble sa wszedzie. Pytalem raczej o takie "czarne serie" bo bywaly raz na czas takie sytuacje, o ktorych potem bylo glosno, ze cala seria szybko padala. I  glownie o to pytalem.
Nie chcialem wszczynac wojny o to, ktore dyski sa lepsze ;). Wiem, ze Seagate czesto sa zle oceniane (moze wlasnie przez te czarne serie? ;)), ale osobiscie uzywam dyskow Seagate od dobrych ponad 10 lat, mialem ich kilka, od czasow jeszcze bodaj 80MB, potem ze dwa 4,3GB, potem tez dwa 80GB, dzis uzywam 160GB i zaden z nich nigdy nie padl, wyrzucalem je tylko dlatego, ze byly dla mnie juz za male :). Stad moje podejscie do tej marki.

BTW. byc moze 5-6 lat temu wszystkie samsuni sprawialy problemy, od paru
lat dosc solidnie bija konkurencje.

I wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki!

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

Data: 2010-10-04 09:40:23
Autor: JoteR
Dysk Seagate 500GB
"GAD Zombie" napisa:

To oczywiste, ze buble sa wszedzie. Pytalem raczej o takie "czarne serie" bo bywaly raz na czas takie sytuacje, o ktorych potem bylo glosno, ze cala seria szybko padala. I  glownie o to pytalem.

"Czarn seri" by硑 Barracudy 7200.11. Ten, o kt髍y pytasz, jest z serii 7200.12, a przyczyn zg砤szanych k硂pot體 z t seri zazwyczaj okazuje si przestarza砤 p硑ta z AMD lub badziewny zasilacz.

JoteR

Data: 2010-10-04 19:28:20
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk Seagate 500GB

[...]

Ostatnio chyba wpadli seri膮 7200.11 /problematyczne firmware/. Z mojej perspektywy to raczej ma艂a wpadka (naprawialna w 100% i nie pozostawiaj膮ca 艣lad贸w - chyba, 偶e jest jakie艣 drugie dno - nowe firmware jest potrzebne bo H/W ma wady, ale nie dr膮偶y艂em tematu).

Odnosnie 7200.12 i odpowiednika 5900.(zawsze zapominam numeru) - nic takiego spektakularnego nie wpad艂o mi w ucho.

BTW. byc moze 5-6 lat temu wszystkie samsuni sprawialy problemy, od paru
lat dosc solidnie bija konkurencje.

I wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki!

W sieci jest bardzo du偶o analiz por贸wwnawczych, trzeba mie膰 du偶o czasu by si臋 do tego odnosi膰. Niedawno klient szuka艂 szuka艂, w ko艅cy wybra艂 jednotalerzowe F3 HD502HJ, kt贸re w wielu testach wypada艂y np. lepiej ni偶 WD Blue i Black. Tu akurat nie chce si臋 odnosic do test贸w /r贸偶nice b臋d膮 minimalne/. Je偶eli chce mie膰 skok szybko艣ci, to po prostu wskakuje na raid 0 lub ssd i tyle :) Skok na pewno b臋dzie wyra藕ny :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-05 18:20:18
Autor: qwerty
Dysk Seagate 500GB
U縴tkownik "GAD Zombie"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:i8buqp$h2t$1@opal.futuro.pl...
I wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki!

Seagate ma ch***wy serwis.

Data: 2010-10-05 20:29:24
Autor: Przemys砤w Ryk
Dysk Seagate 500GB
Dnia Tue, 5 Oct 2010 18:20:18 +0200, qwerty napisa(a):

Seagate ma ch***wy serwis.

Ciesz si, 縠 z Nokia Care nie mia砮 do czynienia...

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie dyskutuj z nikim, kto ma nad Tob p蟪 litra przewagi.                ]

Data: 2010-10-07 19:40:51
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk Seagate 500GB
On 2010-10-05 18:20, qwerty wrote:
U偶ytkownik "GAD Zombie"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
I wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki!

Seagate ma ch***wy serwis.

Zmienia sie to w czasie, teraz do 3 lat kompletnie nie interesujesz sie serwisem seagate. zwracasz sprzedawcy, ten wrzuca dystrybutorowi i dostajesz nowke lub tzw. naprawiany /domena seagate/ ale jezeli taki dostanie sie po 2-3 latach czy to powod do zmartwienia ? ;)

Jeszcze nie zdarzylo mi sie nie wymienic dysku u dystrybutora, za to klientom czasami nie wymieniam. Jeden czlowiek np. mial podkreconego kompa i zglosil usterke dysku. Zaplacil za transport i dostal zwrot. komp dalej ma podkrecony, ale na AHCI dziala lepiej.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-07 21:24:44
Autor: qwerty
Dysk Seagate 500GB
U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i8l0nr$b7g$1@news.onet.pl...

[...]

Mit. Rok temu pad艂 dysk 2,5" (w czasie "kryzysu" i ceny podskoczy艂y). Producent nie przys艂a艂 nowego dysku t艂umacz膮c si臋, 偶e takiego ju偶 nie produkuj膮 oraz nie wymieni膮 na nowszy dysk (ca艂e szcz臋艣cie, 偶e chocia偶 zwr贸cili pieni膮dze).

Data: 2010-10-07 22:07:08
Autor: Wies砤W
Dysk Seagate 500GB
Dnia 07-10-2010 o 19:40 Rafa kawski napisa na pl.comp.pecet:

On 2010-10-05 18:20, qwerty wrote:
[...]

Zmienia si na tyle, 縠 ostatnio Seagate mocno zaostrzy restrykcje
serwisowe na napraw gwarancyjn swoich produkt體.
Teraz nawet zarysowanie dysku wi笨e si z utrat gwarancji.
http://kut.as/SeagateWarrantyVoidChecklist

--
Wies砤W
Opera Mail

Data: 2010-10-08 09:16:52
Autor: Chopin
Dysk Seagate 500GB

On 2010-10-05 18:20, qwerty wrote:
[...]

No tak, ale to musz by du縠 (rozleg砮, g酬bokie) zarysowania. Lekkie rysy s akceptowalne (Light scratches /Accepted/).

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-10-08 19:19:01
Autor: Wies砤W
Dysk Seagate 500GB
Dnia 08-10-2010 o 09:16 Chopin napisa na pl.comp.pecet:

http://kut.as/SeagateWarrantyVoidChecklist

No tak, ale to musz by du縠 (rozleg砮, g酬bokie) zarysowania. Lekkie  rysy s akceptowalne (Light scratches /Accepted/).

To, zdaje si dotyczy kieszeni dysku (zewn阾rzny nap阣), a nie samego  dysku.

--
Wies砤W
Opera Mail

Data: 2010-10-08 09:17:13
Autor: Yakhub
Dysk Seagate 500GB
Dnia Thu, 07 Oct 2010 22:07:08 +0200, Wies砤W napisa(a):

Zmienia si na tyle, 縠 ostatnio Seagate mocno zaostrzy restrykcje
serwisowe na napraw gwarancyjn swoich produkt體.
Teraz nawet zarysowanie dysku wi笨e si z utrat gwarancji.
http://kut.as/SeagateWarrantyVoidChecklist

Akurat zdecydowana wi阫szo舵 tych przyk砤d體 nieuznania gwarancji jest jak
najbardziej sensowna (mo縠 za wyj眛kiem tych rys wzd硊 kraw阣zi
monta縪wej, kt髍e mog si zdarzy nawet przy prawid硂wej instalacji).

--
Yakhub

Data: 2010-10-04 08:58:25
Autor: OMSON
Dysk Seagate 500GB
GAD Zombie pisze:

Dzieki za podpowiedz. A jak z tymi Samsungami jest? Kiedys nie mialem do nich wiekszego zaufania, ale nie wiem jak jest dzisiaj. Sa problematyczne, czy raczej lepiej oceniane od Seagate'ow?

Osobi艣cie korzystam z dysk贸w WDC, Seagate, Samsung i (odpuka膰) od paru lat sprawuj膮 sie dobrze. Natomiast w pracy zdarzaj膮 sie awaryjne dyski - ale nie ma regu艂y - zar贸wno Seagate jak i Samsung czy WDC - s膮 to dyski ro偶nych generacji (SATA/PATA).
Tak偶e skoncentruj si臋 raczej na stosunku cena/wydajno艣膰. :)

Pzdr, OMSON

Data: 2010-10-08 09:40:15
Autor: Chopin
Dysk Seagate 500GB
W dniu 2010-10-04 08:58, OMSON pisze:
GAD Zombie pisze:

[...]

Te偶 korzystam z dysk贸w r贸偶nych producent贸w (Samsung, Hitachi, Seagate) W kompie, kt贸ry od 2 lat pracuje 24h/dob臋 mam Samsunga HD642JJ 640 i Hitachi HDS722516VLSA80 160. Sprawuj膮 si臋 bez problem贸w. Samsunga ceni臋 za cich膮 prac臋. Wydziela te偶 mniej ciep艂a w stosunku do Hiatchi. Wcze艣niej mia艂em w tym kompie 2 Samsungi 120 GB (modelu nie pami臋tam, by艂a to seria SpinPoint) - do dzi艣 pracuj膮 bez zarzut贸w w innym sprz臋cie.

S膮dz臋, 偶e trwa艂o艣膰 dysk贸w zale偶y od obudowy komputera - zasilacz, przep艂yw powietrza oraz warunk贸w w jakich pracuje komputer.

Jedyn膮 problematyczn膮 firm膮 z jak膮 mia艂em do czynienia okaza艂 si臋 Maxtor. Kiedy艣 do firmy przysz艂a ca艂a partia komputer贸w Compaq, w kt贸rych po kilku miesi膮cach zacz臋艂y si臋 psu膰 dyski Maxtora. W domu te偶 mam jednego uszkodzonego Maxtora.

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-10-04 00:11:37
Autor: JoteR
Dysk Seagate 500GB
"GAD Zombie" napisa艂:

[...]

Ja kojarz臋, 偶e ten model wsadzony do komputera moich dzieci na razie (odpuka膰) nie sprawia 偶adnych problem贸w, a nawet prze偶y艂 "czkawki" zasilacza znanej firmy Take-Me.

JoteR

Data: 2010-10-07 08:44:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk Seagate 500GB
Dnia 2010-10-04, o godz. 00:11:37
"JoteR" <joter@pf.pl> napisa(a):

"GAD Zombie" napisa:

> [...]

> niektore modele w duzej czesci sa wadliwe, stad wolalbym spytac
> zanim kupie bubel :). Moze ktos cos kojarzy?

Ja kojarz, 縠 ten model wsadzony do komputera moich dzieci na razie (odpuka) nie sprawia 縜dnych problem體, a nawet prze縴 "czkawki"
zasilacza znanej firmy Take-Me.

Ja mam 4 sztuki w kupowanych niedawno kompach biurowych. Na razie
bez problem體.

Zdr體ko

Data: 2010-10-04 04:09:38
Autor: Jacek Kalinski
Dysk Seagate 500GB
W artykule <i8ario$hr3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, GAD Zombie napisa(a):

[...]

Mam takich 7 sztuk w firmie:
1 egzemplarz ma 1 realokowany sektor, drugi egzemplarz ma 4 realokowane.
Ka縟y z nich przepracowa >8300h.
Pozosta砮 5 sztuk jest w pe硁i sprawnych.

PS: poniewa realokowane pojawiaj si pojedynczo i bardzo rzadko
(przy bardzo intensywnym ich wykorzystaniu), dlatego przyjmuj,
縠 ca砤 seria pracuje bardzo stabilnie.

Gdybym sam mia wybiera, to kupi砨ym w砤秐ie z tej serii.

Jacek

Dysk Seagate 500GB