Dysk USB 2.5" - który na pewno ruszy na jednym kablu usb?

Data: 2010-08-27 15:23:54
Autor: Marcin
Dysk USB 2.5" - który na pewno ruszy na jednym kablu usb?
Witam,
Czy ktoś z Was zna dyski usb 2.5", które nie wymagają kabla Y (czyli dwóch
portów usb)?
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-08-27 17:48:48
Autor: JoteR
"Marcin" napisał:

Czy ktoś z Was zna dyski usb 2.5", które nie wymagają kabla Y
(czyli dwóch portów usb)?

Przecież to zależy od wydajności prądowej portów (*) w komputerze, bo teoretycznie każdy współczesny dysk powinien działać na pojedynczym kabelku. Tak więc nikt Ci nie da gwarancji, że dany dysk ruszy na każdym komputerze.

(*) - a w zasadzie nie samych portów, co kombinacji zasilacz/płyta/kontroler USB.

JoteR

Data: 2010-08-27 17:53:05
Autor: Irokez
Użytkownik "Marcin" <mwlodarc.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i58laa$t$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Czy ktoś z Was zna dyski usb 2.5", które nie wymagają kabla Y (czyli dwóch
portów usb)?

W ręku mam Toshiba HDDR500E04X, takie ładne czerwone 500GB
W robocie mam Seagate FreeAgentGo 320GB
U kumpla męczę WD My Passport Essential 500GB

One nawet kabelka nie mają takiego rozczepianego na 2 wtyczki.

Tyle ze swojej dłuższej praktyki (dyski dość mobilne)

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-08-27 21:01:17
Autor: ..Aldi..Romek..
Dysk USB 2.5" - który na pewno ruszy na jednym kablu usb?
ja mam Verbatima... bodaj 250GB.. jeden kabelek w zupełności starcza

Data: 2010-08-27 21:07:20
Autor: GLaF
Dnia Fri, 27 Aug 2010 15:23:54 +0000 (UTC), Marcin napisał(a):

Witam,
Czy ktoś z Was zna dyski usb 2.5", które nie wymagają kabla Y (czyli dwóch
portów usb)?

Kolega ma WD 160 GB (modelu nie pamiętam) i działa na fabrycznym, krótkim
kabelku podłączonym do płyty, ale przez tani przedłużacz usb już nie
działa.

--
GLaF

Data: 2010-08-27 21:31:40
Autor: =Marcos=
Dysk USB 2.5" - który na pewno ruszy na jednym kablu usb?
Witam,
Czy ktoś z Was zna dyski usb 2.5", które nie wymagają kabla Y (czyli dwóch
portów usb)?

Bardziej zależy to od wydajności Twoich portów USB niż samego dysku. Najbardziej od płyty głównej, gdyż zazwyczaj sam zasilacz komputera ma aż nadto mocy.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-08-27 21:40:15
Autor: Irokez
Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:i593md$j84$1inews.gazeta.pl...
[...]

Z tego co zaobserwowałem to płyta główna ma minimalny wpływ. Nie trafiłem takiej co by nie szło. Laptopa też.
Za to w obudowie różniaste kabelki doprowadzające do paneli/przednich portów USB to już jest loteria.
Sam mam tak, że w jednym porcie działa w drugim nie :)
Ale mi sie nie chce kasy z tego powodu znowu wydawać na nową budę ani też grzebać.

pozdro

--
Irokez

Data: 2010-08-27 22:10:19
Autor: JoteR
"Irokez" napisał:

Z tego co zaobserwowałem to płyta główna ma minimalny wpływ.

A ja mam obserwację wręcz odwrotną, choć nie dotyczyło to wbudowanych w płytę portów ;-)
W skrócie: dysk 2,5" Toshiba bez problemu działał na jednym kabelku podpięty do kontrolera USB na PCI (NEC) przez adapter Unitek Y-102. Po wymianie płyty głównej (zasilacz i kontroler bez zmian) ów dysk za żadne skarby nie chciał wystartować. Trzeba było temu Uniteku dolutować drugi kabelek i brać prąd z dwóch portów. Czyli IMHO winna była (i nadal jest) płyta główna, bo cała reszta (zasilacz, kontroler, adapter z kabelkiem i dysk) zostały bez zmian. Pytanie, jakim cudem złącze PCI nie wyrabiało w dostarczeniu tego stosunkowo niewielkiego prądu temu kontroleru ;->

JoteR

Data: 2010-08-27 22:19:00
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-27 22:10, Użytkownik JoteR napisał:

[...]

Dobry kontroler blokuje pobór prądu na wartości jaką ma obowiązek
dostarczyć gniazdo USB. Więcej nie puści i dysk dostaje za mało
na start. Trzeba było kupić tańszy kontroler czy płytę główną.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-08-27 22:29:38
Autor: JoteR
"RadoslawF" napisał:

Dobry kontroler blokuje pobór prądu na wartości jaką ma obowiązek
dostarczyć gniazdo USB. Więcej nie puści i dysk dostaje za mało
na start.

Na jednaj płycie puszczał, a na drugiej już nie? Przypominam: kontroler na PCI.

Trzeba było kupić tańszy kontroler czy płytę główną.

Że niby tańsza płyta główna dostarczy więcej prądu temu kontroleru?

JoteR

Data: 2010-08-28 03:15:02
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-27 22:29, Użytkownik JoteR napisał:

[...]

Przy bardziej cienkich ścieżkach na płycie był większy spadek
napięcia niż na poprzedniej płycie. Innego wytłumaczenia nie widzę
skoro zasilacz ten sam.

Trzeba było kupić tańszy kontroler czy płytę główną.

Że niby tańsza płyta główna dostarczy więcej prądu temu kontroleru?

Tańsza będzie bez zabezpieczenia prądowego na USB czyli
puści tyle ile zasilacz poda.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-28 10:55:01
Autor: JoteR
"RadoslawF" napisał:

[...]

Być może, chociaż mówimy o prądach rzędu raptem 1A. Ale że prawie wszystkie sloty PCI były obsadzone, być może ów kontroler dostawał zbyt mało od magistrali zasilającej PCI. Szkoda, że wówczas nie pomierzyłem miernikiem napięć, ale pilniejsze było zaradzenie sytuacji niż jej dogłębne zdiagnozowanie.
W każdym razie ów przypadek utwierdził mnie w przekonaniu, że nie ma dysku,
"który na pewno ruszy na jednym kablu usb" na każdym sprzęcie, o co pytał wątkotwórca. Zawsze może trafić na jakiegoś złoma, po podpięciu do którego ów dysk nie ruszy. Dlatego zawsze dobrze jest mieć kabelek podwójny.

Że niby tańsza płyta główna dostarczy więcej prądu temu kontroleru?

Tańsza będzie bez zabezpieczenia prądowego na USB czyli
puści tyle ile zasilacz poda.

Ale co ma zabezpieczenie prądowe USB na płycie do portów kontrolera PCI? ;->

JoteR

Data: 2010-08-28 15:59:33
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-28 10:55, Użytkownik JoteR napisał:

[...]

Dokładnie tak.

[...]

Zabezpieczenie prądowe USB na płycie nic ale zabezpieczenie
na samej karcie chyba jednak coś ma. :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-08-28 09:35:52
Autor: Kristoffer
Dysk USB 2.5" - który na pewno ruszy na jednym kablu usb?
Z moich doswiadczen:  im pojemniejszy dysk (czytaj nowszy), tym mniej pradu potrzebuje. Przykladowo 80 GB  Hitachi - 5V, 0,8A
120 GB Seagate - 5V i 0,62A. WD Scorpio 320 GB - 5V, 0,55A - co jest bardzo bliskie specyfikacji USB ;). Problemy z odpaleniem na jednym kablu (USB w laptopie) mialem tylko z dyskiem 40 GB, ktorego danych nie jestem w stanie przytoczyc, ale na pewno grubo przekraczaly specyfikacje dla jednego portu ;). Reszta dyskow chodzi bez problemow z jednym kabelkiem.

Pozdrawiam.

Data: 2010-08-28 21:52:00
Autor: Pszemol
"Marcin" <mwlodarc.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:i58laa$t$1inews.gazeta.pl...
Czy ktoś z Was zna dyski usb 2.5", które nie wymagają kabla Y
(czyli dwóch portów usb)?

Seagate 640Gb działa bez zewnętrznego zasilacza.
Taki sam Seagate 1TB już jest dostarczony z zasilaczem.

Dysk USB 2.5" - który na pewno ruszy na jednym kablu usb?