Dysk WD, niewykrywany przez BIOS

Data: 2009-02-25 11:40:51
Autor: Paweł Lewandowski
Dysk WD, niewykrywany przez BIOS
Witam grupowiczów,

Mam problem z dyskiem twardym marki Wester Digital, model WD2000,
pojemność 200GB, interfejs IDE. Objawy są następujące:

Komputer przez około 2 tygodnie stał nieużywany, odłączony od
zasilania. Po ponownym włączeniu BIOS przestał wykrywać w/w dysk. Po
podłączeniu napięcia słychać że trajkocze, czuć drgania. Jednocześnie
w tym samym czasie przestała działać nagrywarka DVD, podłączona tą
samą taśmą, była wykrywana w BIOS, ale w windows już nie była widoczna
w menedżerze urządzeń. Po wymianie taśmy ATA nagrywarka pracuje
normalnie, ale dysku wciąż nie widać w BIOS. Wykluczam problem z
ustawieniem zworek master/slave, gdyż w czasie testów do komputera
podłączony jest tylko dysk, bez żadnej włożonej zworki (czyli "Single
or Master").

Jaka może być diagnoza? Czy ratuje mnie tylko wymiana elektroniki?
Dane mojego dysku to:

2060-701265-001 rev A (na płytce)
2061-701165-200 AH (na nalepce)
MDL: WD2000JB - 00GVC0
DATE: 30 AUG 2005
DCM: DSCANTJAA
Made in Thailand

W jaki sposób znaleźć dawcę elektroniki? Czy wystarczy że taki sam
będzie nr z płytki?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
PL.

Data: 2009-02-26 09:38:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 25 Feb 2009 11:40:51 -0800 (PST), Paweł Lewandowski napisał(a):

Komputer przez około 2 tygodnie stał nieużywany, odłączony od
zasilania. Po ponownym włączeniu BIOS przestał wykrywać w/w dysk

Ja obstawiam pad płyty głównej. Sprawdź ten dyk i CD na innym kompie.
--
Jacek

Data: 2009-02-26 04:59:13
Autor: Paweł Lewandowski
On 26 Lut, 09:38, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
> [...]

> zasilania. Po ponownym włączeniu BIOS przestał wykrywać w/w dysk

Ja obstawiam pad płyty głównej. Sprawdź ten dyk i CD na innym kompie.

Po wymianie taśmy DVD działa prawidłowo, ale dysk i tak sprawdzę.

Pozdr.

Data: 2009-02-26 16:21:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 26 Feb 2009 04:59:13 -0800 (PST), Paweł Lewandowski napisał(a):

Po wymianie taśmy DVD działa prawidłowo, ale dysk i tak sprawdzę.

Skoro już ci działa na twoim własnym kompie, to skocz na stronę producenta
i zassij program testowy.
--
Jacek

Data: 2009-02-26 12:34:20
Autor: Paweł Lewandowski
On 26 Lut, 16:21, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
> [...]

> Po wymianie taśmy DVD działa prawidłowo, ale dysk i tak sprawdzę.

Skoro już ci działa na twoim własnym kompie, to skocz na stronę producenta

Może źle się wyraziłem. DVD działa prawidłowo, ale dysk nadal nie. Czy
jeśli dysk nie jest wykryty w BIOS to program testowy w czymś pomoże?

Dziękuję i pozdrawiam.

Data: 2009-02-27 09:47:48
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 26 Feb 2009 12:34:20 -0800 (PST), Paweł Lewandowski napisał(a):

Może źle się wyraziłem. DVD działa prawidłowo, ale dysk nadal nie. Czy
jeśli dysk nie jest wykryty w BIOS to program testowy w czymś pomoże?

Nie, to ja czytałem nieuważnie :) Ale tego ci nie powiem na 100%. IMO takie
programy wykonują własne poszukiwanie dysku nie opierając się na biosie ale
sie mogę mylić. Jak nie sprawdzisz, nie będziesz wiedział :)
--
Jacek

Dysk WD, niewykrywany przez BIOS