Dysk WD6400AAKS i wysoki czas dostępu

Data: 2009-03-30 20:02:49
Autor: Przemolo
Dysk WD6400AAKS i wysoki czas dostępu
Kupiłem dziś dysk Caviar WD6400AAKS 640GB (SATA2) i przeraził mnie nieco osiągany na nim testowy czas dostępu powyżej 16ms! (HD Tach, HT Tune). Transfer średni ok - ok. 95MB/s.
Obecny mój dysk - Barracuda 7200.10 160GB ma ok. 13ms!
Oglądając testy internetowe tego Caviara wyniki sięgały ok. 12ms.
Ktoś podejrzewa w czym problem? testy pod WinXP...
Może on ma jakiś tryb cichy (wolny), w którym obecnie pracuje? jak go przełączyć?

--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

Data: 2009-03-30 23:19:30
Autor: maX

Użytkownik "Przemolo" <przemolo@gazeta.zmyla> napisał w wiadomości news:gqr1jh$67a$1inews.gazeta.pl...

Może on ma jakiś tryb cichy (wolny), w którym obecnie pracuje? jak go przełączyć?

Jest trochę utilitów do przestawiania AAM. Jak masz płytę na chipsecie Intela, to odpowiedni util jest wbudowany w drivery (IAA):
http://www.intel.com/support/chipsets/iaa/sb/cs-009311.htm
Żeby uzyskac najniższy czas dostepu to rzecz jasna wyłączasz AAM całkowicie (dysk zrobi się kilka decybeli głośniejszy).

Data: 2009-03-31 00:07:53
Autor: Przemolo

Użytkownik "maX" <aver@interia.pl> napisał w wiadomości news:gqrd0t$7u0$1atena.e-

[...]

Akurat mam Athlona 4200+ na Gigabyte GA-M55plus-S3G - więc z intelem nic wspólnego to nie ma.

Data: 2009-03-31 07:30:47
Autor: qwerty
Użytkownik "Przemolo" <przemolo@gazeta.zmyla> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gqrfuv$1vc$1@inews.gazeta.pl...
Akurat mam Athlona 4200+ na Gigabyte GA-M55plus-S3G - więc z intelem nic wspólnego to nie ma.

Użyj winaam.

Dysk WD6400AAKS i wysoki czas dostępu