Dysk: backup

Data: 2009-12-21 19:12:32
Autor: Grzegorz Brycki
Dysk: backup
Witam,

Mam dysk zewnętrzny 500gb - czasami używam go roboczo nie tylko jako miejsce backUp, chciaż taki był jego cel.

Chciałbym zakupić jeszcze jeden ale taki, który będzie głównie traktowany jako backup, czyli np. będę go synchronizował z dyskiem pierwszym raz na jakiś czas, a poza tym w ogóle nie używał.

Pytanie jaki dysk powinienem kupić, jaka marka i typ gwarantuje mi relatywnie duże bezpieczeństwo.

Może macie jakieś sugestie? Pojemność 500-1Tb

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

Data: 2009-12-21 20:12:17
Autor: qwerty
Dysk: backup
Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hgodqg$m1$1@news.onet.pl...
[...]

Wszystkie dyski mają podobną żywotność. U każdego zdarzają się serie, które padają szybciej. Kierowałbym się ceną i okresem gwarancji.

Data: 2009-12-21 20:41:32
Autor: B.G
backup
Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:hgodqg$m1$1news.onet.pl...

Pytanie jaki dysk powinienem kupić, jaka marka i typ gwarantuje mi relatywnie duże bezpieczeństwo.

IMO żaden jeden dysk, jeśli chodzi o bezpieczeństwo "klasy" backup.
Jeśli już chcesz backupować na hdd to kup minimum 2 dyski na to przeznaczone i rób kolejne kopie zmieniając dyski. Jak nagle w potrzebie odtworzenia archiwum, dysku z najświeższą kopią nie uruchomisz albo będzie tam sieczka, to istnieje spore ryzyko że drugi będzie działał.
A jeśli chcesz się bawić tylko  z jednym dyskiem, to przynajmniej najważniejsze dane archiwizuj jeszcze na DVD+R(W) albo lepiej na DVD-RAM.

--
B.G

Data: 2009-12-23 12:58:02
Autor: Jacek
Dysk: backup
Nie robi sie bakcupow na dyskach latwo "zamazywalnych".

Dysk: backup