Dysk do 4 letniego laptopa

Data: 2014-07-28 06:39:42
Autor: suryga
Dysk do 4 letniego laptopa
HD tune zgasza relokacje sektorw wiec pora na nowy dysk.
Pacjent Sony VGN-NW21SF z CORE2DUO 2,2 GHz i 4 GB Ramu.

Pytanie: jaki?

SSD za drogie pozostaje zwyke HDD
Podobaj mi si WD BLACK I teraz pytanie:
7200 czy 5400? No i pytanie czy jak kupie nowy to czy jest zgodno ze starszymi modelami zaczy.

BTW

Plan jest taki e wczeniej padnie laptop ni HDD i wtedy kupuje NAS i podpinam tego HDD.

Data: 2014-07-28 17:37:02
Autor: Poldek
Dysk do 4 letniego laptopa
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Do NASw zaleca si stosowanie dyskw przewidzianych do NASw, takich jak np. WD RED.

Data: 2014-07-28 18:49:17
Autor: 2late
Dysk do 4 letniego laptopa
On 28/07/2014 16:37, Poldek wrote:

Do NASów zaleca się stosowanie dysków przewidzianych do NASów, takich jak
np. WD RED.

A tak z ciekawosci - dlaczego?
Pytam bo jak tylko udaloby mi sie sprzedac dyski zewnetrzne, to z checia kupilbym jak najwieksze i WD Black.

Data: 2014-07-29 03:15:41
Autor: Przemysaw Ryk
Dysk do 4 letniego laptopa
Dnia Mon, 28 Jul 2014 18:49:17 +0100, 2late napisa(a):

[...]

Opcja korzystania z NAS zakada raczej konfiguracj ktrego poziomu RAID.
Dyski klasy WD Green w tym zastosowaniu sprawdzaj si mocno rednio.
Dlaczego? W celu oszczdnoci energii odparkowuj m.in. gowice i zwalniaj
prdko obracania talerzy. Cz co bardziej wraliwych kontrolerw, jeeli
dysk zbyt wolno zaraportuje swoj gotow do pracy zgasza, e dysk z danego
RAID wylecia.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ S dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie dziaa, drugi nie    ]

Data: 2014-07-29 08:28:57
Autor: 2late
Dysk do 4 letniego laptopa
On 29/07/2014 02:15, Przemysław Ryk wrote:
Dnia Mon, 28 Jul 2014 18:49:17 +0100, 2late napisał(a):

[...]

Opcja korzystania z NAS zakłada raczej konfigurację któregoś poziomu RAID.
Dyski klasy WD Green w tym zastosowaniu sprawdzają się mocno średnio.
Dlaczego? W celu oszczędności energii odparkowują m.in. głowice i zwalniają
prędkość obracania talerzy. Część co bardziej wrażliwych kontrolerów, jeżeli
dysk zbyt wolno zaraportuje swoją gotowść do pracy zgłasza, że dysk z danego
RAID wyleciał.

Przypadek Green znam. Interesuje mnie bardziej dlaczego nie Black. Mam jeden 4TB w PC-cie i gdybym gdzies uplynnil moje 2+2+1TB, to z checia dokupilbym w zamian drugi 4TB Black i zrobil RAID 0 w NASie.

Data: 2014-07-29 10:38:21
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-29 09:28, 2late pisze:
Przypadek Green znam. Interesuje mnie bardziej dlaczego nie Black. Mam
jeden 4TB w PC-cie i gdybym gdzies uplynnil moje 2+2+1TB, to z checia
dokupilbym w zamian drugi 4TB Black i zrobil RAID 0 w NASie.

Spytaj się producenta dysków oraz producentów NAS dla czego zalecają do swoich urządzeń dyski RED ??

RED = NAS
BLACK = RAID
PURPLE = Rejestratory 24/h

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-07-29 10:59:36
Autor: 666
Dysk do 4 letniego laptopa
Jeśli na Black bedziesz miał dłuższą gwarancję niż na Red, to brałbym Black.
Tan dyskusja o NAS jest i tak bez sensu, skoro do NAS na dzień dzisiejszy lepiej jednak dać 3,5'' niż laptopowy 2,5''.
Weź pod uwagę, że WD Black potrafi być głośny (z tego względu zmieniłem 750 GB Scorpio Black, bardzo szybki swoją drogą, na 160 GB SSD).

A najpierw to sprawdź, jakie w laptopie masz złącze SATA (I, II, czy III) żeby rozmowa nabrała sensu.

Data: 2014-07-29 11:41:51
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-29 10:59,  666 pisze:
[...]

Ale tu odp. była do opcji PC (Mam jeden 4TB w PC-cie i gdybym gdzies...)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-07-29 18:24:21
Autor: 2late
Dysk do 4 letniego laptopa
On 29/07/2014 10:41, Chris wrote:
[...]

Dokladnie, podlaczylem sie pod pod-watek o NAS, bo ktos zabrzmial wiarygodnie jako ekspert od dyskow dla NAS ;-)

Data: 2014-07-30 10:23:20
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-29 19:24, 2late pisze:
[...]

No problem :) ja tam specjalistą nie nie jestem ale mam dostęp do dystrybucji WD w PL i wiem co i w jakim stopniu jest awaryjne.
Poza tym mam 3 x NAS (1xQNAP 4-bay, 1xQNAP 1-bay, 1xSYNOLOGY 8-bay) żeby było że jestem w temacie :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-07-30 03:15:46
Autor: Przemysaw Ryk
Dysk do 4 letniego laptopa
Dnia Tue, 29 Jul 2014 10:38:21 +0200, Chris napisa(a):

[...]

Spytaj si producenta dyskw oraz producentw NAS dla czego zalecaj do swoich urzdze dyski RED ??

RED = NAS
BLACK = RAID
PURPLE = Rejestratory 24/h

Czy przypadkiem w NAS nie stusuje si czsto konfiguracji RAID? :D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The most successful marriages are based on lies.                         ]

Data: 2014-07-30 10:31:38
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-30 03:15, Przemysaw Ryk pisze:
[...]

Nawet bardzo czsto :) co nie znaczy e producent kieruje odpowiednie partie dyskw do odpowiednich zastosowa. HGW czemu skoro te 3 modele w sumie su do tego samego czyli praca 24h/24h

ps. co to stusuje :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori pojazdu.

Data: 2014-07-30 19:29:56
Autor: Przemysaw Ryk
Dysk do 4 letniego laptopa
Dnia Wed, 30 Jul 2014 10:31:38 +0200, Chris napisa(a):

[...]

Z tym, e wydajnociowo to Red wypada sabiej od Black - ten pierwszy ma
przecie AFAIR 5900 rpm.

ps. co to stusuje :)

Litrwka. ;D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Optymici wierz, e wiat stoi przed nimi otworem. Realici wiedz,     ]

Data: 2014-07-31 13:38:35
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-30 19:29, Przemysaw Ryk pisze:
[...]

Tylko nie zawsze potrzebna jest wysoka wydajno poza tym nigdzie w specyfikacji nie ma podanej e to 5900 rpm :)

ps. co to stusuje :)

Litrwka. ;D

hehe :)

Data: 2014-07-31 17:52:13
Autor: Przemysaw Ryk
Dysk do 4 letniego laptopa
Dnia Thu, 31 Jul 2014 13:38:35 +0200, Chris napisał(a):

Nawet bardzo często :) co nie znaczy że producent kieruje odpowiednie
partie dysków do odpowiednich zastosowań. HGW czemu skoro te 3 modele w
sumie służą do tego samego czyli praca 24h/24h

Z tym, że wydajnościowo to Red wypada słabiej od Black - ten pierwszy ma
przecież AFAIR 5900 rpm.

Tylko nie zawsze potrzebna jest wysoka wydajność poza tym nigdzie w specyfikacji nie ma podanej że to 5900 rpm :)

Bo przecież od jakiegoś czasu WD nie jest specjalnie chętny do oficjalnego
podawania tej informacji. Patrzysz w specyfikację, a tam cudofne inaczej
„IntelliPower”. :-/

(ciach…)

[ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę.         (S.J. Lec) ]

Data: 2014-08-01 09:29:47
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-31 17:52, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Wiem i w sumie też mnie ciekawi jak to realnie działa.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-07-30 03:15:46
Autor: Przemysaw Ryk
Dysk do 4 letniego laptopa
Dnia Tue, 29 Jul 2014 08:28:57 +0100, 2late napisa(a):

[...]

Dlaczego nie Black? Skd ta teoria. Bo ja WD Black to chtnie i z
pocaowaniem rki.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie tyle grony jest rosyjski czog, co jego pijana zaoga.              ]

Data: 2014-07-29 12:25:46
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Dysk do 4 letniego laptopa
Dnia 2014-07-28, o godz. 18:49:17
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisa(a):

> [...]

A tak z ciekawosci - dlaczego?
Pytam bo jak tylko udaloby mi sie sprzedac dyski zewnetrzne, to z
checia kupilbym jak najwieksze i WD Black.

Z dyskami WD Black miaem problemy w dwch NAS-ach QNAP-a po wgraniu
systemu z serii 4.0. Nie doszedem w kocu co byo powodem ale dyski
samoistnie wypaday z RAID-a. Zmieniem na WD Red i problem przesta
wystpowa. Support QNPA-a nie by w stanie pomc. Co ciekawe dyski
byy na lici kompatybilnoci.

Zdrwko

Data: 2014-07-29 18:28:47
Autor: 2late
Dysk do 4 letniego laptopa
On 29/07/2014 11:25, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

[...]

Z dyskami WD Black miałem problemy w dwóch NAS-ach QNAP-a po wgraniu
systemu z serii 4.0. Nie doszedłem w końcu co było powodem ale dyski
samoistnie wypadały z RAID-a. Zmieniłem na WD Red i problem przestał
występować. Support QNPA-a nie był w stanie pomóc. Co ciekawe dyski
były na liści kompatybilności.

Zdrówko

Coz, bede sie martwil i przeprowadze glebokie dochodzenie, kiedy nadarzy sie szansa na uprade mojego NASa.
Dzieki.

Data: 2014-07-31 09:51:43
Autor: Jaskiniowiec
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 29.07.2014 12:25, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

QNAP sam w sobie jest jednym wielkim problemem i nieporozumieniem, wic
to nie wina dyskw ;)

Data: 2014-07-31 11:11:58
Autor: R.e.m.e.K
Dysk do 4 letniego laptopa
Dnia Thu, 31 Jul 2014 09:51:43 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

QNAP sam w sobie jest jednym wielkim problemem i nieporozumieniem, więc
to nie wina dysków ;)

Mozesz te mysl rozwinac? Myslalem o zakupie QNAPa lub Synology i oba
wydawala mi sie "gornopolkowe" do zastosowan domowych. Co nie tak jest z QNAPem?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-07-31 11:52:27
Autor: Jaskiniowiec
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 31.07.2014 11:11, R.e.m.e.K pisze:

[...]

Ma zrypany soft. Pełno słitdupereli (zamulających panel i ogólnie
działanie - i tak większość trzeba wyłączyć[1]),masa bugów, woooolna
reakcja wypuszczania poprawek/zabezpieczeń (kuriozalne, bo ten super
wyczesany słitaśny soft ma usługi, które można wystawiać na Świat). Mam
toto w firmie i będziemy wymieniać albo na Synology (nie ukrywam, że po
przygodzie z QNAP mam obawy do tego typu gotowych rozwiązań), albo na
FreeNAS + RAIDZ2 + jakiś HW z odpowiednią ilością slotów dyskowych.

Sorry, ale za taką kasę oczekiwałbym czegoś więcej niż marnego Atoma,
2GB RAM i oczojebnego pełnego bugów softu dla blondynek.

Jedyna zaleta tego typu produktów? Są gotowe do pracy po zakupie, no i
ma się support producenta. Dla bardziej ambitnych nie polecam :)

1) Wypuszczają serie biznesowe, i nawet nie raczą defaultowo wyłączyć
bajerów. Do tego niektóre usługi ciężko wyłączyć. Zdarzało mi się też,
że nowość w sofcie była _włączona_ po upgrade.

Data: 2014-07-31 13:42:54
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-31 11:52, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Nie widzę takich problemów jak opisujesz, system działa stabilnie, szybko do tego jest intuicyjny. Do tego soft był wzorowany na Synology więc twój argument o wyborze Synology ze względu na oczojebość jest z dupy.

Sorry, ale za taką kasę oczekiwałbym czegoś więcej niż marnego Atoma,
2GB RAM i oczojebnego pełnego bugów softu dla blondynek.

To kup na szybszym procku, to wina Qnapa że kupiliście najtańszą wersję ?

Jedyna zaleta tego typu produktów? Są gotowe do pracy po zakupie, no i
ma się support producenta. Dla bardziej ambitnych nie polecam :)

To że się na czymś nie znasz nie oznacza że nie jest to oferta dla ambitnych. Poczytaj co ludzie z tym robią to może zrozumiesz.

1) Wypuszczają serie biznesowe, i nawet nie raczą defaultowo wyłączyć
bajerów. Do tego niektóre usługi ciężko wyłączyć. Zdarzało mi się też,
że nowość w sofcie była _włączona_ po upgrade.

Od tego jest admin żeby dostosował ustawienia do wymagań, jak by dali wszystko OFF to byś marudził że nie jest gotowe po podłączeniu.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-01 14:00:34
Autor: Jaskiniowiec
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 31.07.2014 13:42, Chris pisze:

[...]

Nie wiem jakie jest Synology. Jednakże "a u mnie działa i przez to jest
najzajebistrzejsze" jest twierdzeniem przedszkolaka...

Sorry, ale za taką kasę oczekiwałbym czegoś więcej niż marnego Atoma,
2GB RAM i oczojebnego pełnego bugów softu dla blondynek.

To kup na szybszym procku, to wina Qnapa że kupiliście najtańszą wersję ?

A skąd ta pewność u Ciebie, że najtańszą? :)

[...]

Tak, Ty znasz się na wszystkim...
I cóż takiego można na tym zrobić, czego nie można zrobić na czymś
innym? :)

[...]

Widać, że masz do czynienia z bezpieczeństwem danych w firmach...

Z resztą, we wszystkich biurach tak bardzo jest potrzebny serwer
strumieniowania multimediów (notabene ryjący non stop po dyskach w
poszukiwaniu i indeksowaniu plików multimedialnych), że wręcz każda
firma powinna nakazać wszystkim pracownikom korzystanie z tego pod
rygorem zwolnienia. Pracownicy będą oglądać słit focie i filmiki z
firmowych bib...  Każdy pracownik powinien codziennie zrzucać ze swojego
firmowego telefonu pliki multimedialne, by podzielić się tym z resztą
pracowników i wykorzystać tą jakże niebywałą funkcjonalność.

Pisałem - jest to rozwiązanie dla mało ambitnych osób, które nie
chcą/nie potrafią skonfigurować sobie usług samodzielnie. I wtedy to ma
sens. Przecież FreeNAS to jakby nie było też rozwiązanie dla mniej
ambitnych, albo tych co nie mają czasu. Dla pozostałych jest "gołe"
FreeBSD, gdzie można zrobić to samo.

W gotowcach płacisz za support i czyjś czas, żebyś Ty mógł tylko
wyklikać, a robiąc coś samodzielnie, sam sobie jesteś supportem ;)

Z resztą, nie wiem o co ten jad. Opisałem swoje wrażenia z użytkowania
QNAP i co o tym myślę. A że ktoś nie może się z tym pogodzić... A
brandzluj się tym, co masz, jeśli ci tak z tym dobrze...

Data: 2014-08-01 15:48:30
Autor: 666
Dysk do 4 letniego laptopa
Ale mnie to wq... w moim NAS i na dodatek zamula jak cholera, szczególnie pierwsze półtorej doby.
Najgorsze, że zaczyna znów rzeźbić gdy tylko podłączy się do NAS nowy dysk dodatkowy przez gniazdo USB - w praktyce nie da się po takim podłączeniu pracować, trzeba by czekać minimum całą noc (lub dzień) az porobi miniatury, jeszcze nigdy nie maiłem tyle cierpliwości.
Po jaki ch... mi miniatury wszystkich plików, i to jeszcze każda miniatura x2 i o małej, i o dużej rozdzielczości?

-- -- -
(notabene ryjący non stop po dyskach w poszukiwaniu i indeksowaniu plików multimedialnych)

Data: 2014-08-04 08:35:42
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-08-01 14:00, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Synology:
http://www.storagereview.com/images/synology.jpg
Qnap:
http://forum.cdrinfo.pl/f119/qnap-firmware-4-0-a-92354/
http://www.hardwareheaven.com/2013/03/synology-diskstation-ds213-review/4/

[...]

Atom nie jest najbardziej wydajnym prockiem w Qnapie :)

Masz takie procki w Qnapach:
Procesor:
Marvell 1.6 GHz - 2GHz
Intel Atom 2.13GHz (D2700)
Intel Pentium Dual Core i3 3.3GHz
Quad Core Intel Xeon E3-1225 3.1GHz

Więc jesteś raczej niżej niż wyżej :)

[...]

Pewnie nic ale to ty twierdzisz że nic się nie da na tym zrobić.

[...]

Dla tego masz 50 różnych wersji sprzętu w zależności do czego jest to wymagane. Nie można się opierać na jednym modelu i szufladkować całą firmę do jednego urządzenia. TS-112 który mam w domu podpięty pod TV nie nadaje się do serwerowni ale w domu spisuje się idealnie, tak samo jak modele wpięte jako magazyny danych średnio się nadadzą do TV bo jak z armaty walić do muchy.

[...]

I znowu podajesz przykłady taniego sprzętu, Qnap czy Synology to nie tylko LOW-END, po co programować od nowa w FreeBSD skoro jest już gotowe rozwiązanie a jedyne co potrzeba to skonfigurować to do własnych  wymagań.

W gotowcach płacisz za support i czyjś czas, żebyś Ty mógł tylko
wyklikać, a robiąc coś samodzielnie, sam sobie jesteś supportem ;)

Rozumiem że pan idealny właśnie pisze na napisanym samodzielnie systemie operacyjnym bo po co korzystać z gotowców ...

Z resztą, nie wiem o co ten jad. Opisałem swoje wrażenia z użytkowania
QNAP i co o tym myślę. A że ktoś nie może się z tym pogodzić... A
brandzluj się tym, co masz, jeśli ci tak z tym dobrze...

Bez komentarza, skoro ty lubisz się brandzlować to rób to dalej i nie zawracaj głowy innym.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-07-29 08:10:14
Autor: Chris
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-28 17:37, Poldek pisze:
Plan jest taki e wczeniej padnie laptop ni HDD i wtedy kupuje NAS i
podpinam tego HDD.

Do NASw zaleca si stosowanie dyskw przewidzianych do NASw, takich
jak np. WD RED.

WD RED albo WD PURPLE jeli ju co bra ze wskazaniem na RED.

Data: 2014-07-29 02:48:26
Autor: suryga
Dysk do 4 letniego laptopa
A w kocu kupiem na allegro uywany hybrydowy segate za 200pln:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4448152468

Nie s to jakie due pienidze Ostatnio jak kupowaem oddzielnie dysk to zapaciem 600z za 6GB :)
Zobaczymy co z tego wyjdzie

Data: 2014-07-29 12:18:53
Autor: 666
Dysk do 4 letniego laptopa
Mojej babci te si miliony myl ;-)

-- -- -
6GB :)

Data: 2014-07-29 18:26:37
Autor: 2late
Dysk do 4 letniego laptopa
On 29/07/2014 11:18,  666 wrote:
Mojej babci też się miliony mylą ;-)

-- -- -
6GB :)

Moja babcia zawsze sie zapomina, odpowiada nad cytatem i wycina wrotke, stad nikt nie wie komu odpisuje.

Data: 2014-07-29 20:53:07
Autor: 666
Dysk do 4 letniego laptopa
Najgorsze, że zabrała Ci legitymację szkolną i wzięła na nią kredyt w SKO.

-- -- -
Moja babcia zawsze sie zapomina

Data: 2014-07-30 18:51:13
Autor: G Nowak
Dysk do 4 letniego laptopa
On 29/07/2014 19:53,  666 wrote:

Najgorsze, e zabraa Ci legitymacj szkoln i wzia na ni kredyt w SKO.

-- -- -
Moja babcia zawsze sie zapomina

Dobra chlopcze, nie smiec juz tym Lajw Mejlem bo ciezko czytac!

Data: 2014-07-31 11:07:38
Autor: 666
Dysk do 4 letniego laptopa
Przesta wagarowa w przyszym roku szkolnym.
No chyba, e nie otrzymae promocji.

-- -- -
ciezko czytac

Data: 2014-07-31 11:22:28
Autor: Stregor
Dysk do 4 letniego laptopa
W dniu 2014-07-31 11:07,  666 pisze:
Przesta wagarowa w przyszym roku szkolnym.
No chyba, e nie otrzymae promocji.

Raczej Ty dostosuj si do netykiety.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2014-07-31 12:08:36
Autor: RadoslawF
Dysk do 4 letniego laptopa
Dnia 2014-07-31 11:22, Użytkownik Stregor napisał:
W dniu 2014-07-31 11:07,  666 pisze:
Przestań wagarować w przyszłym roku szkolnym.
No chyba, że nie otrzymałeś promocji.

Raczej Ty dostosuj się do netykiety.

To niereformowalny idiota na wakacjach.

Pozdrawiam

Data: 2014-07-31 16:32:32
Autor: zil0g
Dysk do 4 letniego laptopa
* 666* wdusil[a] knefle:

Przesta wagarowa w przyszym roku szkolnym.
No chyba, e nie otrzymae promocji.

Ten twoj okres buntu trwa troche za dlugo, jesli jeszcze nie miales
mutacji to mozesz miec jakis zespol...

Dysk do 4 letniego laptopa