Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Dysk do NAS

Dysk do NAS

Data: 2020-02-27 09:54:37
Autor: Mirek Ptak
Dysk do NAS
On 2020-02-26 22:08, Michal M. Lechanski wrote:
Dobry wieczór.
Padł mi WD RED 6TB, próba znalezienia następcy zakończyła się

Mam nadzieję, że reklamowałeś u WD?
Nawet bez paragonu możesz sprawdzić po numerze seryjnym, czy ma jeszcze gwarancję - paragon tylko jeśli okaże się, że długo leżał w sklepie :)

Mi padły już dwa 3TB WD Red w NAS (nie na raz oczywiście) i bez problemu zostały wymienione (jeszcze przed wysłaniem do nich uszkodzonych) w ramach gwarancji. Pracują do dzisiaj (3-4 lata) bez śladu zużycia.
Tak jestem z nich zadowolony, że właśnie po zmianie NAS na 4 dyskowy dokupiłem kolejny WD Red :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2020-02-27 20:52:38
Autor: Michal M. Lechanski
Dysk do NAS
W dniu 27.02.2020 o 08:54, Mirek Ptak pisze:

Mam nadzieję, że reklamowałeś u WD?

Nie, NAS z drugiej ręki, u mnie ok 3 lat, dowodu zakupu nie mam.

Nawet bez paragonu możesz sprawdzić po numerze seryjnym, czy ma jeszcze gwarancję - paragon tylko jeśli okaże się, że długo leżał w sklepie :)

A dziękuję bardzo - sprawdzę jak wyjmę dysk, ale nie spodziewam się by
dyski wciąż były na gwarancji.

--
Michał

Data: 2020-08-09 13:29:44
Autor: Olek
Dysk do NAS
W dniu 27.02.2020 o 21:52, Michal M. Lechanski pisze:
W dniu 27.02.2020 o 08:54, Mirek Ptak pisze:

Mam nadzieję, że reklamowałeś u WD?

Nie, NAS z drugiej ręki, u mnie ok 3 lat, dowodu zakupu nie mam.


Misiek, ale nie potrzebujesz żadnego dowodu zakupu!

Nawet bez paragonu możesz sprawdzić po numerze seryjnym, czy ma jeszcze
gwarancję - paragon tylko jeśli okaże się, że długo leżał w sklepie :)

A dziękuję bardzo - sprawdzę jak wyjmę dysk, ale nie spodziewam się by
dyski wciąż były na gwarancji.


Niedawno bez problemu wymieniałem WD RED z pięcioletnią gwarancją. Dokument zakupu w ogóle nie brał w tym udziału.
WD liczy start gwarancji wg swoich rejestrów, a nie wg dokumentu zakupu.
Na stronie WD wpisujesz numer seryjny dysku i wyświetla się informacja czy jest na gwarancji, wynikająca z daty produkcji zakodowanej w SN.
Jeśli jeszcze jest na gwarancji, to od razu klikasz w generowanie zgłoszenia RMA i wysyłasz opakowany wg ich instrukcji. Po pewnym czasie przychodzi paczka z nowym, i tyle.

Dokument zakupu byłby potrzebny gdybyś chciał udowodnić, że nie minęło X lat od daty zakupu, a wg WD już gwarancja by wygasła, bo np leżał w sklepie przez rok i od daty produkcji te X lat już upłynęło.
--
Olek

Dysk do NAS

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona