Dysk do peceta "retro"

Data: 2017-06-28 12:53:41
Autor: nadir
Dysk do peceta "retro"
W dniu 2017-06-28 o 08:13, Atlantis pisze:

Ktoś ma jakiś pomysł?

Karta Transcend CompactFlash, o taka:

http://www.electro.pl/karty-pamieci/karta-transcend-cf-2gb-133x,id-129869?gclid=CKyZy5Cu4NQCFUa2GAodgbYAlA&gclsrc=aw.ds

W wersjach 2GB i 4GB działa u mnie w komputerze, który pracuje 12-16 godzin na dobę od jakich 3-4 lat codziennie pod systemem DOS 6.22 i nic jej nie jest.
Jeżeli to za mało, to są jeszcze wersje Transcend Industrial Grade, podobno bardziej odporna na wielokrotne zapisy.

Data: 2017-06-28 16:56:31
Autor: Atlantis
Dysk do peceta "retro"
W dniu 2017-06-28 o 12:53, nadir pisze:

W wersjach 2GB i 4GB działa u mnie w komputerze, który pracuje 12-16
godzin na dobę od jakich 3-4 lat codziennie pod systemem DOS 6.22 i nic
jej nie jest.

DOS pewnie takiej karty nigdy nie zajedzie, to przecież jednowątkowy
system bez graficznego interfejsu użytkownika. Razem z większoś

Data: 2017-06-28 17:04:54
Autor: nadir
Dysk do peceta "retro"
W dniu 2017-06-28 o 16:56, Atlantis pisze:

DOS pewnie takiej karty nigdy nie zajedzie, to przecież jednowątkowy
system bez graficznego interfejsu użytkownika.

Ja pod tym DOSem mam program, który cały czas zapisuje dane na karcie, z tym że są to małe ilości danych. Ale od kilku lat działa pięknie i żadnych problemów z zapisem i odczytem nie mam.
A Ty jaki system zamierzasz zainstalować na tym Cyriksie?

Data: 2017-06-28 17:15:46
Autor: Atlantis
Dysk do peceta "retro"
W dniu 2017-06-28 o 17:04, nadir pisze:

A Ty jaki system zamierzasz zainstalować na tym Cyriksie?

Mam zamiar odtworzyć to, co było tam oryginalnie. Czyli Windows 95 albo
98. Oczywiście bez podłączania tego do Sieci.
Cel mniej-więcej ten sam, co w przypadku ludzi kupujących po latach swój
pierwszy model Amigi czy Atari. ;)

Data: 2017-06-29 23:17:00
Autor: ToMasz
Dysk do peceta "retro"
W dniu 28.06.2017 o 17:15, Atlantis pisze:
[...]

podziwiam zapał, ale to jednak nie to samo. PRzynajmniej z mojego punktu widzenia. nie wiem czy miałeś kiedyś amigę, ale to co robisz, mnie przypomina próbę uruchomienia amigi500, przez posiadacza amigi 1200. A z drugiej strony, chcesz dysk bez talerzy do klasyka..

ToMasz

Data: 2017-06-29 04:48:17
Autor: Kamil
Dysk do peceta "retro"
Użytkownik "Atlantis" napisał:

DOS pewnie takiej karty nigdy nie zajedzie, to przecież jednowątkowy
system bez graficznego interfejsu użytkownika.

Systemy z interfejsem tekstowym. muszą obsłużyć co najmniej 3 rodzaje
zdarzeń.
:
1) wykonywać własne operacje (np. wczytywanie pliku, obliczanie wyników)
2) reagować na zdarzenia od systemu operacyjnego i użytkownika (myszy i
klawiatury ).
3) Obsługę karty graficznej

To co opisane w pkcie 2 nazywa się petlą obsługi komunikatów, Poza tym w tle
mogą działać programy rezydentne.

Czytać, czytać i uczyć się.

Pzdr

Data: 2017-06-29 18:41:43
Autor: Sebastian Biały
Dysk do peceta "retro"
On 6/29/2017 4:48 AM, Kamil wrote:
[...]

Najbardziej zabawne jest jednak to że MSDOS nie obsługuje niczego z tej listy bo punkt 1 nie zachodzi, punkt 2 obsługuje BIOS a punkt 3 zależy prawie w całosci od softu. To tylko dziadowski klon CP/M, jeśli gdziekolwiek miałby istnieć wzorzeć najbardziej prymitywnego OSa to własnie MSDOS łapie się. To o czym piszesz było dostepne w wielu innych systemach, ale nie w tym.

To co opisane w pkcie 2 nazywa się petlą obsługi komunikatów

Która nie istnieje w MSDOS.

, Poza tym w tle
mogą działać programy rezydentne.

Co jest w większym stopniu bazujące na BIOSie niz MSDOSie.

Czytać, czytać i uczyć się.

O to to własnie. Tylko ze zrozumieniem.

Data: 2017-06-28 17:02:19
Autor: Atlantis
Dysk do peceta "retro"
[...]

system bez graficznego interfejsu użytkownika. Razem z większością
programów powinien bez problemu zmieścić się w tych 64MB RAM-u.
Gdyby chodziło o budowę jakiegoś dosowego systemu sterowania, to
faktycznie postawiłbym FreeDOS-a na karcie CF albo module DOM i
specjalnie bym się o nie nie martwił.
Tutaj jednak mówimy o komputerze pracującym pod Windosem, używanym (co
prawda okazjonalnie) do odpalenia jakieś gry z epoki. Sytuacja będzie
wyglądała zupełnie inaczej...

Dysk do peceta "retro"