Dysk do starego komputera

Data: 2011-08-10 13:23:56
Autor: M1SLQ
Dysk do starego komputera
Potrzebuję podłączyć nowy dysk do starego komputera.
Płyta główna:
A-Trend i440BX-W977TF-6240-VH
[..]
2) Czy jest jakiś sposób na ominięcie takiej BIOS-owej "blokady" poza
upgradem BIOSU (nie chcę ryzykować)?

Zainstalować system operacyjny na dysku, który jest widziany w biosie. Wyłączyć wykrywanie dysku na kanale, do którego jest wpięty dysk nowy i pozwolić, by system operacyjny go wykrył.

ZTCP w biosach było coś jak assign IRQ: bios/system (czy coś w tym stylu). Warto pobawić się tą opcją w przypadku konfliktów.

Odwrotnie do rad Grupowiczów sugeruję użycie taśmy 40-żyłowej z uwagi na to, że kontroler jest UDMA-33

Pozdrawiam

Data: 2011-08-10 15:48:14
Autor: KL
Dysk do starego komputera
M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał(a):
Zainstalować system operacyjny na dysku, który jest widziany w biosie. Wyłączyć wykrywanie dysku na kanale, do którego jest wpięty dysk nowy i pozwolić, by system operacyjny go wykrył.

Mam na drugim dysku Windows 98 SE, ale nie widzę takiej opcji o jakiej piszesz.
Robiłem też tak, że oba dyski, które są na jednym kanale, ustawiłem w BIOS-ie jako None, w ten sposób BIOS nie wyświetlał w ogóle wykrywania na tym kanale, wykrywał nagrywarkę i przechodził do bootowania. A mimo tego w Linuksie stary dysk był widoczny, a ten nowy nie.

ZTCP w biosach było coś jak assign IRQ: bios/system (czy coś w tym stylu). Warto pobawić się tą opcją w przypadku konfliktów.

Niestety takich opcji u siebie nie widzę.

Data: 2011-08-10 18:42:05
Autor: JoteR
Dysk do starego komputera

"M1SLQ" napisał:

ZTCP w biosach było coś jak assign IRQ: bios/system (czy coś w tym stylu). Warto pobawić się tą opcją w przypadku konfliktów.

Kontroler IDE siedzi na przerwaniach 14 (Primary) i 15 (Secondary) i są one niedostępne dla innych urządzeń (chyba, że wyłączy się w BIOS-ie któryś kanał).

Odwrotnie do rad Grupowiczów sugeruję użycie taśmy 40-żyłowej
z uwagi na to, że kontroler jest UDMA-33

Taśma 80-żyłowa była zalecana dla trybów wcześniejszych niż UDMA/66. Nie pamiętam, czy dotyczyło to UDMA/33 czy jeszcze PIO Mode 4 (16 MB/s), ale była. To, że jej nie stosowano, albo stosowano rzadko, o niczym nie świadczy, a raczej świadczy źle - o producentach. W każdym razie nie znam przypadku, aby zamiana taśmy z 80-żyłowej na 40-żyłową przyniosła pozytywny efekt. W drugą stronę i owszem.

JoteR

Data: 2011-08-10 19:27:16
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk do starego komputera
Dnia 2011-08-10, o godz. 18:42:05
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

"M1SLQ" napisał:

> [...]

Kontroler IDE siedzi na przerwaniach 14 (Primary) i 15 (Secondary) i
są one niedostępne dla innych urządzeń (chyba, że wyłączy się w

Nie tak do końca niedostępne. Często IRQ 15 drugiego kontrolera było
dostępne dla innych urządzeń bez wyłączania w BIOS-ie. Np. często w ten
sposób dawniej ustawiałem karty sieciowe - tzn. gdy wyłączałem z
różnych powodów PnP i zwykle nie wymagało to wyłączenie to kontrolera
dysku w BIOS-ie.

Zdrówko

Dysk do starego komputera