Dysk na PCMCIA?

Data: 2012-02-26 10:35:11
Autor: _THX.
Dysk na PCMCIA?
Z pewnych względów zamiast pendriva USB wygodnie by mi było mieć pamięć (przenośny dysk na dane) jako kartę PCMCIA.
Ma to sens ekonomiczny?
THX

Data: 2012-02-26 10:42:59
Autor: DooMiniK
Dysk na PCMCIA?
On 26/02/2012 10:35, _THX. wrote:
Z pewnych względów zamiast pendriva USB wygodnie by mi było mieć pamięć
(przenośny dysk na dane) jako kartę PCMCIA.
Ma to sens ekonomiczny?

To mnie zaskoczyłeś, jest coś takiego? Podaj proszę link
z przykładowym produktem.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-02-26 10:59:12
Autor: _THX.
Dysk na PCMCIA?
No właśnie pytam.
Pamięci na ExpressCard przecież są.
A przykładowo USB 16Gb kosztuje zaledwie kilkadziesiąt złotych.

-- -- -
jest coś takiego?

Data: 2012-02-26 12:14:09
Autor: RadoslawF
Dysk na PCMCIA?
Dnia 2012-02-26 11:59, Użytkownik _THX. napisał:
No właśnie pytam.
Pamięci na ExpressCard przecież są.
A przykładowo USB 16Gb kosztuje zaledwie kilkadziesiąt złotych.

"Pendrajwy" masowo produkowane wsą tanie.
Na PCMCIA potrzebujesz przelotki PCMCIA-CF i karty CF lub
mechanicznego dysku twardego w rozmiarze karty CF i z
identycznymi wyprowadzeniami (micro drive).
O ile przelotka to jakieś 20zł to już 16GB karta CF kosztuje
od 100 do 300zł.
Ale jak ktoś się uprze to można.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-26 11:59:16
Autor: marfi
Dysk na PCMCIA?

http://allegro.pl/karty-pcmcia-i-expresscard-nosniki-danych-77776

--
marfi

Data: 2012-02-26 16:28:24
Autor: _THX.
Dysk na PCMCIA?
A tak przy okazji:
Gniazdo SmartCard to co innego niż gniazdo ExpressCard?

Data: 2012-02-26 17:47:10
Autor: Rafal Lukawski
Dysk na PCMCIA?
On 2012-02-26 17:28, _THX. wrote:
A tak przy okazji:
Gniazdo SmartCard to co innego niż gniazdo ExpressCard?

http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_card
http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard

Data: 2012-02-27 09:33:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dysk na PCMCIA?
Dnia 2012-02-26, o godz. 10:42:59
DooMiniK <bachus@post.pl> napisał(a):

On 26/02/2012 10:35, _THX. wrote:
> [...]
> pamięć (przenośny dysk na dane) jako kartę PCMCIA.
> Ma to sens ekonomiczny?

To mnie zaskoczyłeś, jest coś takiego? Podaj proszę link

Jest. O np. takie:
http://www.silicondrive.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=50
ZTCP to swego czasu robił też takie Kingston. Mam coś takiego co ma tak
z 15 lat i ma "szokujące" na obecny czas 2Mb. ;-) Były też na PCMCIA
typ III (OIDP grubość karty 10,5) dyski twarde ale jak na obecne
standardy będą dość małe. Ja poszukałbym czytnika kart SD czy CF na
PCMCIA (na dx.com są po kilka $) i użył wraz z odpowiednio pojemna
kartą.

Zdrówko

Data: 2012-02-26 15:07:54
Autor: Zenek
Dysk na PCMCIA?
W dniu 2012-02-26 11:35, _THX. pisze:
Z pewnych względów zamiast pendriva USB wygodnie by mi było mieć pamięć
(przenośny dysk na dane) jako kartę PCMCIA.
Ma to sens ekonomiczny?
THX

Ekonomicznego sensu to nie ma zadnego a PCMCIA to tak naprawde IDE.

Data: 2012-02-26 14:15:44
Autor: DooMiniK
Dysk na PCMCIA?
On 26/02/2012 14:07, Zenek wrote:
[...]

No mi też tak się wydaje; do wielu modeli laptopów za małe pieniądze
można kupić 'adapter' CDROM -- > HDD 2.5 (SATA). Ja nie pamiętam kiedy
ostatnio potrzebowałem wsadzić płytkę CD do laptopa (nawet instalację
robię z pendrive). Do swojego laptopa kupiłem szufladę - adaptor
i mam teraz dwa dyski w laptopie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-02-26 18:26:31
Autor: _THX.
Dysk na PCMCIA?
To nie o to chodzi, ale żeby nosić dane pomiędzy biurem, a domem na czymś zdecydowanie mniejszym niż zewnętrzny dysk 2,5''

-- -- -

Data: 2012-02-26 19:03:18
Autor: DooMiniK
Dysk na PCMCIA?
On 26/02/2012 18:26, _THX. wrote:
[...]

Tak z ciekawości, czemu nie pendrive pojemny?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-02-26 19:35:43
Autor: Rafal Lukawski
Dysk na PCMCIA?
On 2012-02-26 19:26, _THX. wrote:
[...]

a) peny są do 128GB /ew wiecej/
b) są do kupienia dyski 1.8" w obudowie, a to juz wyrazna roznica w stosunku do 2.5"

Data: 2012-02-26 15:13:36
Autor: p0li
Dysk na PCMCIA?
T->Dnia 2012-02-26 11:35:11 niejaki _THX. napisał:
Z pewnych względów zamiast pendriva USB wygodnie by mi było mieć pamięć (przenośny dysk na dane) jako kartę PCMCIA.
Ma to sens ekonomiczny?
THX

było kiedyś cos takiego
ale to daaawno temu teraz najlepiej to przejściówka pcmcia na cf lub inną kartę

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Dysk na PCMCIA?