Dysk padł, co kupić?

Data: 2011-01-21 07:12:18
Autor: furi
Dysk padł, co kupić?
Witam
Mój hdd wyzionął ducha, wczoraj normalnie się wyłączył, a dzisiaj jak włączyłem kompa, jakieś dziwne odgłosy głowicy, a w środku coś luzem lata jak się nim trzęsie. Zgodnie z powiedzeniem, że ludzie dzielą się na tych którzy robią kopie zapasowe albo zaczną je robić potrzebuje dwóch HDD, jeden do użytku a drugi do kopi.
Jako, że ostatni raz HDD kupowałem z 5 lat temu poradźcie co jest teraz najcichsze, prędkość zupełnie mnie nie interesuje bo do systemu mam SSD, Zastanawiam się nad:

WD Caviar Green WD15EARS
http://elara.ie/products/detailsfullat.asp?productcode=ECE1891381#spec

5400 RPM wiec powinien być cichszy niż standardowe 7200, dobrze myślę czy jednak różnica w głośności minimalna, a w wydajności spora?

Do backupu wezmę obojętnie jaki ~300 GB, itak będzie działał tylko podczas robienia kopi albo nie daj boże kiedy będzie potrzebna.
pozdrawiam

Data: 2011-01-21 08:32:07
Autor: boxfish
Dysk padł, co kupić?
W dniu 2011-01-21 08:12, furi pisze:
Witam
Mój hdd wyzion±ł ducha, wczoraj normalnie się wył±czył, a dzisiaj jak
wł±czyłem kompa, jakie¶ dziwne odgłosy głowicy, a w ¶rodku co¶ luzem
lata jak się nim trzęsie. Zgodnie z powiedzeniem, że ludzie dziel± się
na tych którzy robi± kopie zapasowe albo zaczn± je robić potrzebuje
dwóch HDD, jeden do użytku a drugi do kopi.
Jako, że ostatni raz HDD kupowałem z 5 lat temu poradĽcie co jest teraz
najcichsze, prędko¶ć zupełnie mnie nie interesuje bo do systemu mam SSD,
Zastanawiam się nad:

WD Caviar Green WD15EARS
http://elara.ie/products/detailsfullat.asp?productcode=ECE1891381#spec

z łaski swojej zerknij kilka dni wstecz na w±tek dotycz±cy tego typu dysków

Data: 2011-01-21 07:50:37
Autor: furi
Dysk padł, co kupić?
W dniu 2011-01-21 07:32, boxfish pisze:

z łaski swojej zerknij kilka dni wstecz na w±tek dotycz±cy tego typu dysków

shit, sorka za duplikat w ciagu tygodnia...

Z tego co tam widzę, po odpowiednim sformatowaniu dysk jest OK (win7 mam).
pozdrawiam

Data: 2011-01-21 10:00:45
Autor: boxfish
Dysk padł, co kupić?
W dniu 2011-01-21 08:50, furi pisze:
[...]

pod win 7 jest domy¶lnie sformatowany

Data: 2011-01-21 13:39:22
Autor: Adam
Dysk padł, co kupić?
W dniu 2011-01-21 08:12, furi pisze:
Witam
Mój hdd wyzionął ducha, wczoraj normalnie się wyłączył, a dzisiaj jak
(...)
Do backupu wezmę obojętnie jaki ~300 GB, itak będzie działał tylko
podczas robienia kopi albo nie daj boże kiedy będzie potrzebna.
pozdrawiam

Jeśli dobrze rozumiem: "i tak będzie działał tylko podczas robienia kopii" - jeśli myślisz o dysku zewętrznym/odpinanym to myślisz dobrze ;)

Jeśli miałby być włączony na stałe, to byłby słaby pomysł...

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-01-22 00:22:16
Autor: Gotfryd Smolik news
OT: Dysk padł, co kupić?
On Fri, 21 Jan 2011, furi wrote:

Witam
Zgodnie z powiedzeniem, że ludzie dziel± się na tych którzy robi± kopie zapasowe albo zaczn± je robić potrzebuje dwóch HDD

  Szacunek :) (poważnie)
  Co do meritum odpowiedzi widziałem, więc nie ma czego dodawać.
  Ze względu na szybko¶ć polecam panel z SATA.

pzdr, Gotfryd
(czę¶ć znajomych też ma już dwa dyski, większo¶ć "po" :>)

Dysk padł, co kupić?