Dysk sieciowy dla domu

Data: 2009-12-02 09:10:13
Autor: Marek Niedoba
Dysk sieciowy dla domu
Witam Forumowiczów!

Stoję przed koniecznością obróbki filmów (6 taśm DV) i zmagazynowania dużej ilości zdjęć z aparatów cyfrowych. Chcę je udostępnić w sieci domowej.
Zacząłem się zastanawiać nad zakupem niezbyt drogiego sieciowego dysku 500GB trafiłem na coś takiego http://sklep.tadu.pl/info/LD301387EK&sid=338f4d18
Dysk chcę włączyc do posiadanego routera mającego 4 wyjscia LAN. W domu mamy komputery z OS XPhome i jeden W98SE.
Proszę o jakieś porady.

                           pozdrawiam Marek

Data: 2009-12-02 09:26:25
Autor: Jakub Jewuła
Dysk sieciowy dla domu
Użytkownik "Marek Niedoba" <sp9bqj@ka.onet.pl> napisał w wiadomości news:hf57d4$tp2$1news.onet.pl...
[...]

Serwery plikow w takich dyskach sa zazwyczaj k......o wolne -
maks. transwer na poziomie 3Mb/s. Osiwiejesz niczym doczekasz
sie wiekszej ilosci danych...
Chyba ze ten ma jakis wydajniejszy serwer, ale nie sadze...
Sama nazwa "LaCie" wplywa reczej na cene niz na wydajnosc ;)

Jesli wystarczy Ci jednorazowe podlaczenie dysku po USB,
zeby zrzucic dane a potem dostep w slimaczym tempie, to ok.
Choc w takim wypadku szukalbym obudowy z e-sata.

Jesli ma byc szybko to moze jakas bezglosna obudowa, normalny
system i siec gigabitowa? Wyciagniesz 20-40Mb/s

Data: 2009-12-02 13:43:29
Autor: Piotr Rezmer
Dysk sieciowy dla domu
Jakub Jewuła pisze:

Serwery plikow w takich dyskach sa zazwyczaj k......o wolne -
maks. transwer na poziomie 3Mb/s. Osiwiejesz niczym doczekasz
sie wiekszej ilosci danych...

Napisz z jakimi NAS-ami się spotkałeś i jakie były transfery. Zastanawiam się nad Synology DS-409+

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-12-02 14:04:27
Autor: Jakub Jewuła
Dysk sieciowy dla domu
Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał w wiadomości news:hf5ndh$sar$2inews.gazeta.pl...
Jakub Jewuła pisze:
[...]

Mam cos takiego:

Wysylka duzego pliku na serwer - 1.3-1.8 MB/s
Pobieranie z serwera - 2.7-3MB/s

Z tego co wiem wszystkie tego typu obudowy maja podobnie.
Chyba, ze sie myle - gdyby ktos znal obudowe na dyski ATA
z serwerem FTP dajaca wieksze transwery to prosze sie podzielic...

W sumie u mnie obudowa sie sprawdza - zastapilem nia serwer
ftp na komputerze, z ktorym mialem rozne problemy. Obudowa dziala,
ale oprogramowanie dotyczace ftp jest wyjadkowo bidne - nie widac
nawet czy ktos jest zalogowany.
Bede musial za jakis czas poszukac czegos bardziej zaawansowanego.

Data: 2009-12-02 15:00:43
Autor: Jacek W.
Dysk sieciowy dla domu
Użytkownik "Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości news:hf5p9a$deu$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ze stosunkowo tanich, to jeszcze
http://www.storagenewsletter.com/news/systems/icy-box-ib-nas902-a-nas-for-beginners
transfery mam na poziomie 7-8Mb/s.

Jacek

Data: 2009-12-02 17:49:05
Autor: MC
Dysk sieciowy dla domu
[...]

Chyba się mylisz. Co prawda najszybsze znane mi obudowy ATA nie używaja protokołu TCP/IP, więc serwera na nich się nie da postawić, ale powiedzmy taki Plextor robi to o co ci chodzi z transferem 50Mbitów/s. To nie jest rekord, a raczej średnia.
Niestety w obudowach między epoką ATA i SATA, setkowego i gigabitowego złacza jest wydajnościowa przepaść. Nowsze generacje swobodnie osiągają 200.

Data: 2009-12-02 18:01:31
Autor: Jakub Jewuła
Dysk sieciowy dla domu
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:hf64qf$ual$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ja mam taka obudowe :)

Wielkosc jak typowy komputer, w srodku PC na XP
i kilka dyskow. Podlaczony gigabitem rozdaje realnie 20-40MB/s.

Monitora, klawiatury, myszy brak ;)

Data: 2009-12-02 18:09:54
Autor: MC
Dysk sieciowy dla domu
Użytkownik "Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości news:hf66lv$jja$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To przepłaciłeś i przewymiarowałeś.

Data: 2009-12-03 07:59:14
Autor: Jakub Jewuła
Dysk sieciowy dla domu
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:hf661h$uel$1node1.news.atman.pl...
[...]

Eee tam - wszystko mialem juz dawno kupione.
Ochroniles srodowisko naturalne raczej nie kupujac nowego sprzetu :)

Data: 2009-12-02 22:01:09
Autor: Piotr Rezmer
Dysk sieciowy dla domu
Jakub Jewuła pisze:

Mam cos takiego:

Wysylka duzego pliku na serwer - 1.3-1.8 MB/s
Pobieranie z serwera - 2.7-3MB/s

Faktycznie, ze zdjęć wygląda to bardziej na "przejściówkę" USB-Ethernet niż na bebechy serwera plikowego :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-12-05 15:47:37
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Dysk sieciowy dla domu
Mam cos takiego:

Wysylka duzego pliku na serwer - 1.3-1.8 MB/s
Pobieranie z serwera - 2.7-3MB/s

Ja mam jakiegos Weelanda z RJ45 i kupujac wiedzialem w co sie pakuje.
Upload rzedu 3MB/s
Download ok 3-4MB/s.

Przez USB oczywiscie wymaksowuje interface ;-)

Ja to bym sie martwil o chlodzenie czegos takiego na dluzsza mete - jesli przypina sie to przez USB - zaden problem bo za chwile sie wylacza.
Ale jesli czpeia sie przez RJ45 24/7 to... no coz - dyski sie jednak grzeja a tam nie ma zadnego chlodzenia.

Ja mam czepiony 24/7 przez wlasnie RJ45, ale stoi nad tym wiatrak 120mm, a sam dysk wylacza sie po godzinie bezczynnosci.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-06 09:17:36
Autor: Jakub Jewuła
Dysk sieciowy dla domu
[...]

A ja mam po prostu w setupie ustawione wylaczanie dysku po 5min ;)
A ze nie jest to serwer katowany non-stop to w zasadzie 90% doby jest
wylaczony. No i w obudowie jest wentyl, ktory chyba odlacze bo glosny.

Data: 2009-12-02 14:28:58
Autor: PC
Dysk sieciowy dla domu
Ja mam Linksys Media Hub zapis 40GB w 150 minut przy czym były to tysiące malutkich plików w bardzo wielu katalogach.

PC

Data: 2009-12-02 17:22:37
Autor: Marek Niedoba
Dysk sieciowy dla domu
Dziękuję za dotychczasowe rady i proszę o więcej.
A co powiecie na to http://www.allegro.pl/item834203458_dysk_sieciowy_3_5_500gb_samba_ftp_torrent_print.html

                                 Marek

Data: 2009-12-02 17:33:58
Autor: Jakub Jewuła
Dysk sieciowy dla domu
Użytkownik "Marek Niedoba" <sp9bqj@ka.onet.pl> napisał w wiadomości news:hf648b$lg8$1news.onet.pl...
Dziękuję za dotychczasowe rady i proszę o więcej.
A co powiecie na to http://www.allegro.pl/item834203458_dysk_sieciowy_3_5_500gb_samba_ftp_torr
ent_print.html
                                Marek

Powiem, ze znalezienie instrukcji zajelo mi piec sekund ;)

Wyglada na modyfikacje mojej obudowy, czyli bedzie powoli i kiepsko.

Data: 2009-12-02 17:34:46
Autor: MC
Dysk sieciowy dla domu
[...]

Nie powinno się kupować NAS-a razem z dyskiem.

Dysk sieciowy dla domu