Dysk twardy - jaki?

Data: 2009-05-21 17:52:47
Autor: Maciek
Dysk twardy - jaki?
Witam

Czy ktoś ma doświadczenia z obecnie sprzedawanymi dyskami twardymi WDC?

Z tych lepiej dostępnych są zdaje się 3 serie:
- Blue
- Green
- Black

Jakie są różnice w użytkowaniu dysków z tych serii i mam tu na myśli
doświadczenia praktyczne, a nie porównanie parametrów deklarowanych
przez producenta.

Szukam szybkiego i cichego dysku 500GB. Zastanawiam się nad WD5001AALS
(seria Black). Spory cache, długa gwarancja, deklarowana głośność 29dB.
Wydajność pewnie mi wystarczy, tylko jak z głośnością?

Porównanie mam z moimi Caviarami 120GB (WD1200JS), które są raczej
ciche, aczkolwiek nie bezgłośne (ale mi nie przeszkadzają) oraz
Seagatami znajomego 400GB (ST3400620NS), które terkoczą aż miło :->

Czy warto dopłacać do serii Black, czy raczej kupić po prostu Blue i
różnicy nie będzie widać?

Maciek

Dysk twardy - jaki?