Dysk twardy - pytanie o bad sectors

Data: 2009-12-12 15:48:58
Autor: Diverek
Dysk twardy - pytanie o bad sectors
Witajcie,
Właśnie jestem świadkiem sytuacji, z którą osobiście stykam się pierwszy raz w życiu, na tak dużą skalę.
Dziś zaraz po uruchomieniu OS, komputer przy próbie wykonania pierwszej operacji użytkownika zrestartował się. Po restarcie BIOS zgłosił błąd SMART jednego z dysków (Maxtror 160GB, 6Y080LO), ale dysk wykrywał poprawnie. Bootowanie OS jednak już bezskuteczne (błąd dysku).
Nie czekając długo, uruchomiłem z flopa MHDD, a tam... różowo bad sectors. W tej chwili jestem mniej więcej na 30 Gbajcie, a już mam ca. 900 UNC i jakieś 60 AMNF.
Jakie są przyczyny tak gwałtownego "wysypania się" dysku, którego kondycja jeszcze 5-6 miesięcy temu była do pozazdroszczenia (stawiałem na nim Win7RC i dokładnie go wtedy sprawdzałem).

--
Pozdrowienia,
Tom

Data: 2009-12-12 16:18:58
Autor: michaaa
Dysk twardy - pytanie o bad sectors
rozmagnesowal sie albo utracil hermetycznosc...

mm

Data: 2009-12-12 17:48:44
Autor: Mateusz Viste
On Saturday 12 December 2009 16:18, michaaa wrote:
rozmagnesowal sie albo utracil hermetycznosc...

"Hermetyczny", to on nigdy nie był... :-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-12-13 13:07:27
Autor: MAR
W dniu 2009.12.12 16:18, michaaa pisze:
rozmagnesowal sie albo utracil hermetycznosc...

Albo spadł.

--
Mar

Data: 2009-12-15 23:18:14
Autor: Radosław Sokół
michaaa pisze:
rozmagnesowal sie albo utracil hermetycznosc...

Dyski nie są hermetyczne.

I jak miałby się rozmagnesować?

Data: 2009-12-12 17:25:15
Autor: Diverek
Dysk twardy - pytanie o bad sectors
Właśnie umarł na dobre (BIOS i MHDD już go nie widzą) :/

--
Pozdrowienia,
Tom

Data: 2009-12-12 18:10:12
Autor: qwerty
Użytkownik "Diverek" <USUN-TO-Z-ADRESU-divek@op.pl-TO-TEZ> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg0g5d$otv$1@news.onet.pl...
Właśnie umarł na dobre (BIOS i MHDD już go nie widzą) :/

Kup nowy dysk.

Data: 2009-12-12 18:20:51
Autor: Diverek
Dysk twardy - pytanie o bad sectors
qwerty pisze:

Kup nowy dysk.

Co Ty gadasz... ?? Ale pewny jesteś tak na 100%? :P:)

--
Pozdrowienia,
Tom

Data: 2009-12-12 22:59:07
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
[...]

Hmm, albo faktycznie przestal byc szczelny, albo kawaleczek lakieru oderwal sie i zaczal wyrywac nastepne - a to juz lawina...
Ale czemu BIOS do teraz nie wykrywa to juz nie wiem :-/

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-13 10:05:29
Autor: Diverek
Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Hmm, albo faktycznie przestal byc szczelny, albo kawaleczek lakieru oderwal sie i zaczal wyrywac nastepne - a to juz lawina...
Ale czemu BIOS do teraz nie wykrywa to juz nie wiem :-/

No właśnie z taką szybką "lawiną" pierwszy raz się spotkałem :)
Jeszcze chwilę po pierwszym skanowaniu MHDD BIOS i sam MHDD go wykrywały, ale po następnym restarcie komputera dysk umarł na dobre. To był szybki i rozległy "zawał" :(

--
Pozdrowienia,
Tom

Data: 2009-12-13 13:23:03
Autor: Jawi
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Ale czemu BIOS do teraz nie wykrywa to juz nie wiem :-/

bo może firmware dysku znajduje się na talerzu, jeśli i on się wysypał to elektronika poprawnie nie wstaje

Data: 2009-12-13 14:49:38
Autor: KILu
Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Hmm, albo faktycznie przestal byc szczelny,

Zaden dysk nie jest szczelny ani hermetyczny. Znam takie, do ktorych pylek
kurzu moze przeniknac bez wiekszego problemu (chocby stare, OEM-owe
seagate'y, w ktorych kanal wlotu powietrza nie jest niczym osloniety, a
filtr pochlaniajacy wilgoc znajduje sie nieco z boku). Jesli pechowo
dostanie sie on pod glowice, to moze byc kiepsko.

Ale czemu BIOS do teraz nie wykrywa to juz nie wiem :-/

Konkretnej przyczyny nie znam, ale to normalne zjawisko - prawdopodobnie
sa dyski, ktore maja zaszyta w sofcie informacje, by nie stawac sie
widocznym dla PC jesli autodiagnostyka stwierdzi jakas usterke (np.
nosnika danych).

--
KILu

Data: 2009-12-18 00:12:55
Autor: Swiezak

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hg13n9$8rs$1news.onet.pl...
[...]

Przydałby się na grupie jakiś spec z Ontracka. Chętnie poznałbym arkana ich pracy.

Pozdrawiam, M.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4697 (20091217) __________

http://www.eset.com

Dysk twardy - pytanie o bad sectors