Dysk w SD?

Data: 2017-08-22 08:23:52
Autor: Atlantis
Dysk w SD?
On 21.08.2017 21:52, Ktos i jeszcze cos wrote:

Jest jakieś rozwiązanie, które byłoby równie trwałe i prawie tak samo szybkie jak SSD, a które można by zainstalować w slocie SD? Mam laptopa, w którym nie można (i/lub jest to nieopłacalne) wymienić małego 128GB dysku. Laptop ma na szczęście slot SD.

Ponoć są karty SD obdługujące wear leveling. Problemem będzie pewnie będzie jednak niezbyt wielka prędkość zapisu danych...

Kiedyś w tym złączu, za czasów palmtopów, robiono różne cuda wianki(kamerki,gps-y,wifi itp),więc pomyślałem, że może gdzieś coś takiego powstało, jak SSD w SD? :)

To się nazywało SDIO. Interfejs kart pamięci nie musi przecież transmitować danych do i z pamięci flash. Równie dobrze można było tam podpiąć inne urządzenia.
Najbliższym odpowiednkiem SSD na tym złaczu będzie... Karta pamięci. ;)

Przy okazji - jaka jest żywotność SD? Bo że prędkość zapisu mierna, to wiem.

Kart SD używam od kilku lat z Raspberry Pi. Przez ten czas miałem jeden przypadek awarii - system plików zwyczajnie sie wysypał w pewnym momencie. Przy czym niewykluczone, że winę mógł ponosić chwilowy brak prądu. W każdym razie, dla świętego spokoju backup odtworzyłem już na nowej karcie.

Dysk w SD?