Dysk w kieszeni ograniczony do 1TB?

Data: 2011-09-06 15:10:20
Autor: Piotrne
Dysk w kieszeni ograniczony do 1TB?
Witam,

chciałem sobie zarchiwizować trochę danych na dysku. Kupiłem
dysk 1,5 TB, potem kieszeń zewnętrzną 3,5" na USB. Chciałem
podłączyć, ale niespodziewanie przeczytałem, że kieszeń
obsługuje dyski o maksymalnej pojemności 1 TB. Czyli mojego
nie obsłuży... Z czego to wynika? Za słabe chłodzenie,
czy sterownik nie potrafi obsłużyć takiego dysku? Co się stanie,
jeśli jednak podłączę dysk? Kieszeń nazywa się ET-H3501
(a może ET-H3503 albo ET-H3521 - na pudełku są trzy nazwy
i żadna nie jest zaznaczona).

P.

Data: 2011-09-06 15:27:34
Autor: Doxent
[...]

zakładam, że gdy drukowano instrukcję obsługi nie było na świecie większych dysków jak 1TB. Podłącz i przetestuj bo nic się nie stanie a być może kieszeń obsłuży bez problemów.

Data: 2011-09-07 20:10:24
Autor: Latet
Dysk w kieszeni ograniczony do 1TB?
chciałem sobie zarchiwizować trochę danych na dysku. Kupiłem
dysk 1,5 TB, potem kieszeń zewnętrzną 3,5" na USB.

A nie prościej było kupić za 5 zł śledzia z wyjściem SATA i zasilającym i podłaczyć do niego goły dysk 3,5" i cieszyć się jego pełną prędkością?

Raczej obsłuży. Spróbuj.

latet

Data: 2011-09-08 00:47:02
Autor: Piotrne
W dniu 2011-09-07 20:10, Latet pisze:

A nie prościej było kupić za 5 zł śledzia z wyjściem SATA
> i zasilającym i podłaczyć do niego goły dysk 3,5" i cieszyć się
> jego pełną prędkością?

To jest dysk do archiwizowania niewielkich (kilkaset MB) ilości danych
co kilka dni. Wygodniej podłączyć go "jako pendrive" niż wyłączać
komputer, instalować itp.

Raczej obsłuży. Spróbuj.

Spróbowałem, obsłużył. Nie wiem, czy nie zepsuł, bo na kilku forach
znalazłem wzmianki o tym, że inna kieszeń z określonym limitem
pojemności psuje dyski większe niż ten limit...

P.

Data: 2011-09-08 11:50:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 8 Sep 2011, Piotrne wrote:

W dniu 2011-09-07 20:10, Latet pisze:

Raczej obs³u¿y. Spróbuj.

Spróbowa³em, obs³u¿y³. Nie wiem, czy nie zepsu³, bo na kilku forach
znalaz³em wzmianki o tym, ¿e inna kieszeñ z okre¶lonym limitem
pojemno¶ci psuje dyski wiêksze ni¿ ten limit...

  Prawid³owy opis objawów mo¿e byæ powi±zany z nieprawid³owymi
wnioskami co do przyczyn. By³y serie dysków z b³êdami w firmware
i fakt "zepsucia" móg³ byæ zwyczajnie samoistnym b³êdem dysku,
a nie skutkiem wsadzenia go do obudowy.

pzdr, Gotfryd

Dysk w kieszeni ograniczony do 1TB?