Dysk zewn. Transcend StoreJet 500GB nie kopiuje duzych plikow?

Data: 2010-11-14 19:49:41
Autor: BartekK
Dysk zewn. Transcend StoreJet 500GB nie kopiuje duzych plikow?
W dniu 2010-11-14 19:38, RG pisze:
zakupilem powyzszy dysk (Transcent StoreJet 25 M2 500GB), bardzo sie zdziwilem
gdy chcialem na niego skopiowac plik ponad 4GB, pliki mniejsze (testowane z
plikiem 3,5GB - nie ma problemu i mozna na ten dysk skopiowac)
niestety wiekszych ponad 4GB juz nie...
przy probie skopiowania na ten dysk takiego pliku pokazuje sie komunikat:
"
Blad kopiowania pliku lub folderu
Nie mozna skopiowac .... za malo miejsca na dysku
Usun czesc plikow i sprobuj ponownie
"

mimo tego ze na tym dysku mam 400GB wolnego miejsca, a probuje kopiowac plik 4-
6GB.
Czy mozna to jakos naprawic, przeciez po to kupilem duzy dysk by kopiowac duze
pliki
A jaki masz filesystem na tym dysku? MoĹźe to nie ograniczenie dysku a filesystemu i twojego systemu operacyjnego?

Data: 2010-11-14 19:53:02
Autor: RG
> [...]
> 6GB.
> Czy mozna to jakos naprawic, przeciez po to kupilem duzy dysk by kopiowac
A jaki masz filesystem na tym dysku? Może to nie ograniczenie dysku a filesystemu i twojego systemu operacyjnego?

1 partycja na calym dysku sformatowana jako FAT32 - tak oryginalnie byl sformatowany
system operacyjny winXP prof - probowalem na 2 kompach z tym systemem.
RG

Data: 2010-11-14 20:04:36
Autor: JoteR
"RG" napisał:

1 partycja na calym dysku sformatowana jako FAT32 - tak oryginalnie
byl sformatowany
system operacyjny winXP prof - probowalem na 2 kompach z tym
systemem.

Zmień system plików na NTFS, pamiętając jednak o tym, że nie każde urządzenie (np. odtwarzacz DVD) potrafi go obsłużyć. Kompromisem jest podzielenie dysku na 2 partycje: pierwsza FAT32, druga NTFS.

JoteR

Data: 2010-11-15 09:24:26
Autor: RG
Dysk zewn. Transcend StoreJet 500GB nie kopiuje duzych plikow?
"RG" napisa³:

> 1 partycja na calym dysku sformatowana jako FAT32 - tak oryginalnie
> byl sformatowany
> system operacyjny winXP prof - probowalem na 2 kompach z tym
> systemem.

Zmieñ system plików na NTFS, pamiêtaj±c jednak o tym, ¿e nie ka¿de urz±dzenie (np. odtwarzacz DVD) potrafi go obs³u¿yæ. Kompromisem jest podzielenie dysku na 2 partycje: pierwsza FAT32, druga NTFS.

JoteR

dziekuje wszystkim za odpowiedzi
RG

Data: 2010-11-14 20:17:15
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.11.2010 19:53, RG pisze:

1 partycja na calym dysku sformatowana jako FAT32 - tak oryginalnie byl sformatowany

No to co się dziwisz? FAT32 nie obsługuje tak dużych plików.

system operacyjny winXP prof - probowalem na 2 kompach z tym systemem.

Swoją szosą... XP i "profesionalne"... LOL ;)

A tak w ogóle to NTG - to nie jest problem sprzętowy tylko systemowy, a
ty nawet nie raczyłeś z początku podać, jaki jest system operacyjny albo
jaki system plików.

Data: 2010-11-15 11:01:22
Autor: Marek
W dniu 2010-11-14 20:17, Andrzej Lawa pisze:

A tak w ogóle to NTG - to nie jest problem sprzętowy tylko systemowy, a
ty nawet nie raczyłeś z początku podać, jaki jest system operacyjny albo
jaki system plików.

Bez przesady - apeluję trochę tolerancji. Wątkotwórca poprawnie skierował zapytanie. Skąd miał wiedzieć, że to nie hardware szwankuje? Skoro tu napisał, to pewnie tak podejrzewał. Przecież nie pójdzie do kancelarii prawnej zasięgnąć opinii do jakiej grupy skierować zapytanie skoro sam nie zna istoty problemu :-D

Data: 2010-11-15 17:31:40
Autor: RG
Dysk zewn. Transcend StoreJet 500GB nie kopiuje duzych plikow?
W dniu 2010-11-14 20:17, Andrzej Lawa pisze:

> A tak w ogóle to NTG - to nie jest problem sprzêtowy tylko systemowy, a
> ty nawet nie raczy³e¶ z pocz±tku podaæ, jaki jest system operacyjny albo
> jaki system plików.

Bez przesady - apelujê trochê tolerancji. W±tkotwórca poprawnie skierowa³ zapytanie. Sk±d mia³ wiedzieæ, ¿e to nie hardware szwankuje? Skoro tu napisa³, to pewnie tak podejrzewa³. Przecie¿ nie pójdzie do kancelarii prawnej zasiêgn±æ opinii do jakiej grupy skierowaæ zapytanie skoro sam nie zna istoty problemu :-D

dokladnie tak, skad moglem wiedziec, przed zadaniem pytania...
....jakbym wiedzial bym nie pytal ;)
Pozdrawiam
RG

--

Dysk zewn. Transcend StoreJet 500GB nie kopiuje duzych plikow?