Dysk zewn z USB Y - czy tak siÄ™ da

Data: 2010-09-18 22:08:40
Autor: Grzexs
Dysk zewn z USB Y - czy tak siÄ™ da
Mam dysk Intenso z kabelkiem USB Y. Czasem jednak nie mam gdzie tej drugiej wtyczki wetknąć. Czy mogę ją podłączyć do zasilacza z wyjściem USB? Mam taki od "uniwersalnej ładowarki" komórek. A jeśli tak, to czy ma znaczenie, którą wtyczkę tam podłączę?
--
Grzexs

Data: 2010-09-18 22:25:09
Autor: jwzw
Użytkownik "Grzexs" <grzexs@gaXzeta.pXl> napisał w wiadomości news:i73686$clq$1inews.gazeta.pl...

[...]

A jeśli zasilacz daje napięcie wyższe niż to z portu USB, to jak zachowa się port USB dostając wsteczny prąd - czy to wytrzyma?
Pytanie do "prawdziwych" sprzętowców elektroników.

Data: 2010-09-18 22:48:19
Autor: marfi
Użytkownik "jwzw" <jwzw@interia.NOSPAM.pl> napisał w wiadomości news:i737er$uef$1mx1.internetia.pl...
[...]

  W elektronice używa siÄ™ elementu o nazwie "dioda" - jeżeli chodzi o szczegóły to
  spytaj "prawdziwych energetyków" bo napiÄ™cie "wyższe niż to z portu USB" to np. 9V ale i 110 000 V :)

--
marfi

Data: 2010-09-18 22:55:30
Autor: JoteR
"jwzw" napisał:

Mam dysk Intenso z kabelkiem USB Y. Czasem jednak nie mam
gdzie tej  drugiej wtyczki wetknąć. Czy mogÄ™ jÄ… podÅ‚Ä…czyć do zasilacza
z wyjściem USB? Mam taki od "uniwersalnej ładowarki" komórek.
A jeśli tak, to czy ma znaczenie, którą wtyczkę tam podłączę?

Raczej tę, w której nie są podłączone sygnały Data+ i Data-. A która z nich to jest, musisz wymacać empirycznie. Na tym zdjęciu to będzie ta na górze:
http://www.karen.pl/index.php/product/80704/Peryferia/Kable/Kabel_USB_2.0_typu_Y_-_2xAM-BM_mini.html

A jeśli zasilacz daje napięcie wyższe niż to z portu USB, to jak zachowa się port USB dostając wsteczny prąd - czy to wytrzyma?
Pytanie do "prawdziwych" sprzętowców elektroników.

Jeśli w tej ładowarce jest prawdziwe 5V, to możesz spokojnie podłączać. Jednak ja w swojej samoróbce na wszelki wypadek dołożyłem diody Shottky'ego.

JoteR

Data: 2010-09-18 23:04:15
Autor: MC
[...]

Jeśli zasilacz ma gniazdo USB to jest pięciowoltowy.

Data: 2010-09-19 20:45:41
Autor: jwzw
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:i739gf$6fa$1node2.news.atman.pl...
[...]

he, he, he - chciałbyś ;-)

Data: 2010-09-19 10:13:37
Autor: Rados³aw Sokó³
Dysk zewn z USB Y - czy tak siê da
W dniu 18.09.2010 22:25, jwzw pisze:
A je¶li zasilacz daje napiêcie wy¿sze ni¿ to z portu USB, to jak zachowa
siê port USB dostaj±c wsteczny pr±d - czy to wytrzyma?
Pytanie do "prawdziwych" sprzêtowców elektroników.

Zale¿y o ile wy¿sze. 0.1 V - 0.2 V powinno siê bez problemu
roz³o¿yæ na kablach.

Inna sprawa, ¿e w takim przypadku faktycznie powinno siê
zwieraæ wy³±cznie masy, a zasilanie dostarczaæ wy³±cznie z
jednego ¼ród³a.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-09-19 20:46:54
Autor: jwzw
Dysk zewn z USB Y - czy tak siê da
U¿ytkownik "Rados³aw Sokó³" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:2010091908133600grush.one.pl...
[...]

Tak siê sk³ada, ¿e co drugi zasilacz (tak zwany uniwersalny) z
wbudowanym gniazdem USB, a wiêkszo¶æ uniwersalnych zasilaczy do
laptopów z gniazdem USB daje na tym¿e napiêcie 5.5÷6V. To ju¿ nie jest
ró¿nica, któr± mo¿na roz³o¿yæ na kablach.

Data: 2010-09-19 21:49:23
Autor: MC
Dysk zewn z USB Y - czy tak siê da
U¿ytkownik "jwzw" <jwzw@interia.NOSPAM.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i75m2t$bg7$2mx1.internetia.pl...
[...]

A po co j± rozk³adaæ? 5 czy 6 woltów to dla urz±dzeñ zasilanych nominalnie na 5V ¿adna ró¿nica.

Data: 2010-09-19 22:24:01
Autor: Rados³aw Sokó³
W dniu 19.09.2010 21:49, MC pisze:
A po co j± rozk³adaæ? 5 czy 6 woltów to dla urz±dzeñ zasilanych
nominalnie na 5V ¿adna ró¿nica.

Powiedz to teraz zasilaczowi komputera, który dostanie to
samo 6 V zwarciem na linii +5 V ca³ej maszyny.

Data: 2010-09-19 22:37:58
Autor: MC
Dysk zewn z USB Y - czy tak siê da
U¿ytkownik "Rados³aw Sokó³" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:2010091920235500grush.one.pl...
[...]

Masz na my¶li problem z urz±dzeniem napêdzanym przez dwa zasilacze? S±dzê, ¿e do takich sytuacji, jak to kto¶ nazwa³, "wstecznego pr±du", raczej nie dochodzi.

Dysk zewn z USB Y - czy tak siÄ™ da