Dysk zewnętrzny - z jakim interfejsem wybrać?

Data: 2009-06-13 16:36:56
Autor: bodie kotas
On 2009-05-23 19:02:29 +0200, Doc <docentos13@wp.pl.na.pohybel.spamerom> said:

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem dużego dysku zewnętrznego. Myślałem o którymś
z WD My Book 1TB. I tak zastanawiam się który wybrać: Essential, Home czy
Studio? Na korzyść dwóch ostatnich przemawia eSATA, ale czytałem negatywne
opinie o tym rozwiązaniu.

no wiesz ... zawsze znajdą się tacy którzy twierdzą że mrcedes to nietrwałe usterkowe auto

Czy warto pchać się w dodatkowe interfejsy, czy stare zwykłe USB starczy?

mam dysk kombo i różnica między fw a usb jest ewidentna na korzyść fw i to na oko, a nie ze stoperem

studio ma fw800 które jest prawie tak szybkie jak transmisja między dyskiem wewnątrz kompa sata a płytą gł; można używać jako plik wymiany dla photoshopa czy do zrzutu video w HD

jedyny problem taki że nie widziałem płyty ze zintegrowanym fw800 a karta pewnie 100 czy 200zł kosztuje

Dysk ma słuzyć bardziej jako archiwum a nie do ciągłej pracy, czy wymiany
danych między kompami.

A może kupić dysk jakiegoś innegoproducenta? Segate?

wd albo lacie - innych znajomym nie polecam

jak masz kupować inne to lepiej kup oddzielnie obudowę i dysk i skręć .... może nie będziesz miał wiele taniej ale masz wpływ jaki model hdd jest w środku, a jeśli przy tym postawisz na obudowę np welland'a 5,25 i dokupisz saneczki oraz zaślepkę to masz zasilacz w środku i nie palętają się te wzystkie kostki po biurku

Aha. I zauwazyłem, że ostatnio jest ich mało na stanach magazynowych. Są
tak popularne, że schodza na pniu? Czy może WD ma jakieś kłopoty w
produkcji?

co do studio to się zgadzam (mniej amatorów to mniejsze zapasy)... te prostsze dla domowego użytkownika raczej leżą

Pozdrawiam,

--
Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

Dysk zewnętrzny - z jakim interfejsem wybrać?