Dysk zewnętrzny USB - problemy z "pamięcią" zasilania

Data: 2012-10-22 17:17:44
Autor: z
Dysk zewnętrzny USB - problemy z "pamięcią" zasilania
Zakupiłem obudowę do dysku 2,5". Profilaktycznie wybrałem taką z dwoma wtyczkami USB bo producent tunera satelitarnego z którym miał on pracować zaleca zasilanie dodatkowe.
Testowałem przez tydzień na tunerze, na dwóch kompach tylko z podpiętą jedną wtyczką i działało cacy.
Dzisiaj coś mnie podkusiło i podpiąłem do jakiegoś starego laptopa na Atomie. Usłyszałem podejrzane świsty-zgrzyty :-). Domyśliłem się że mu fazy braknie. Podpiąłem drugą wtyczkę i wszystko gra.
Niestety teraz kiedy podpinam ten dysk do tunera też woła o fazę :-(
Czy da się to przywrócić do poprzedniego stanu? Robiłem restarty, wyłączałem zasilanie.
Jeśli nie to gdzie podpinać to zasilanie? Czy może być inne urządzenie z gniazdem USB (telewizor, napęd DVD) Czy może bezpieczniej zaopatrzyć się w oddzielną ładowarkę USB?

Dysk zewnętrzny USB - problemy z "pamięcią" zasilania