Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Data: 2010-09-17 17:22:24
Autor: Piotr Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Witam,
Zamierzam kupić dysk zewnętrzny do tunera satelitarnego. Pojemność ma znaczenie drugorzędne (250-320G, może więcej). Ważne by był niezawodny, wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał problemów. Niektórzy użytkownicy narzekają na agresywne funkcje oszczędzania energii. Co polecacie?
f.

Data: 2010-09-17 20:25:56
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-17 17:22, Piotr Fonon wrote:
Witam,
[...]

2.5" czy 3.5" ?
USB2.0 czy USB 3.0 ?

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-17 20:41:21
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Rafał Łukawski napisał(a):

2.5" czy 3.5" ?
Jak tani, to raczej nie 3.5", ale jeśli taki jest, to czemu nie.
USB2.0 czy USB 3.0 ?
Jak w temacie.
f.

Data: 2010-09-17 21:12:04
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-17 20:41, Fonon wrote:
Rafał Łukawski napisał(a):

2.5" czy 3.5" ?
Jak tani, to raczej nie 3.5", ale jeśli taki jest, to czemu nie.
USB2.0 czy USB 3.0 ?
Jak w temacie.

Racja racja.

Z mojego pkt. widzenia /a troche dysków usb2 przetestowałem, może unikając najtańszych składanek, nie chodzi tylko o elektronikę, ale i jakość wykonania/, generalnie:
- wydajnośc - praktycznie taka sama w każdym dysku USB2.0, powód wydajność obecnie produkowanych dysków 2.5 przewyższa wyraźnie to co oferuje interfejs USB 2.0 i każdy daje pi*oko max 30MB/s przy transferze blokowym

- Prąd (moim zdaniem, bo tu niektórzy zwalają wine na kable), zawsze będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5", ponieważ USB2.0 nie gwarantuje odpowiedniego prądu do rozkręcenia dysku. Stad też praktycznie każdy dysk ma dodatkowe wejście na 5V /np. z PS2, ale równie dobrze może być z innego USB (odpowiedni kabel) lub zasilacz/ lub też kabelki typu Y, z dwiema wtyczkami USB.

Nie wiem co ten Twój sprzęt oferuje - ile możliwości zasilania dysku zewnętrznego, w razie czego zasilacz 5V zewnętrzny załatwi sprawę, ale proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nuż urzadzenie, z którego korzystasz da odpowiedni prąd.

Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

Także de facto najistotniejsza z mojego pkt. widzenia jest sama obudowa, jakość gniazdek itp. Jedne z tańszych - transcendy są już wystarczająco solidne. jeżeli będziesz dużo nosił, polecam coś ze zintegrowanym kablem USB /np. PQI H560/, jak nie to szukaj w czymś tańszym. dowolny PQI, transcend /te akurat sprawdzałem/, swego czasu testowałem sporo obudów Welland, były wręcz problemy z utrzymaniem kontaktu pomiędzy obudową a wtyczką mini-USB, może po latach się poprawili /sporo tego się sprzedaje na allegro pod innymi nazwami - tzw. składaki/

Przy pojemnościach 250-300, 2.5 jak najbardziej przy 1TB i większych - 3.5 /de facto jeszcze nie ma dysków 2.5 2TB/.

Inna istotna sprawa dyski 2.5 są praktycznie bezgłosnie /wiekszośc/, obudowy 3.5 mają wentylatory, także jeżeli mieszkasz gdzieś na uboczu, to też ma znaczenie.
pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-18 10:52:12
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Witam,
Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, ale Kolega jakby porusza się nieco obok tematu

> - wydajnośc - praktycznie taka sama w każdym dysku USB2.0,
Mam tego świadomość, ale są rożnice. W niniejszym przypadku ważne są głównie parametry zapisu.

> - Prąd (...), zawsze będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5", (...) > Stad teĹź  praktycznie kaĹźdy dysk ma dodatkowe wejście na 5V /np. z
> PS2, ale równie dobrze może być z innego USB (odpowiedni kabel) lub
> zasilacz/ lub teĹź kabelki typu Y, z dwiema wtyczkami USB.
>
> Nie wiem co ten Twój sprzęt oferuje - ile możliwości zasilania dysku
> zewnętrznego, w razie czego zasilacz 5V zewnętrzny załatwi sprawę, ale
> proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nuĹź urzadzenie, z ktĂłrego
> korzystasz da odpowiedni prąd.

Założenie w poście jest takie, że dysk zasilany jest przez USB, a nie zewnętrzne zasilacze, PS/2 itp. Dysk może mieć dodatkowe wejście 5V, ale z założenia nie może wymagać dodatkowego zasilania.

> Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny
> znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

Nie pisałem o zarządzaniu energią w USB2.0, ale zarządzaniu energią w dysku. Chodzi o to, by dysk włączył się, gdy na złączu USB pojawi się napięcie zasilające i wewnętrzne algorytmy oszczędzania energii nie zakłócały możliwości nagrywania audycji.

>  jeĹźeli będziesz duĹźo nosił...
Jak pisałem - dysk jest przeznaczony do tunera satelitarnego, a więc nie będzie często odłączany.

Wsród dostępnych obecnie dysków - najtańsze wydają się Samsungi. Składaki wypadają drożej. Dotyczy to zarówno 2.5", jak i 3.5". 3.5", to chyba też większy pobór prądu. Zostańmy więc przy dyskach 2.5" w "firmowych", "fabrycznych" obudowach, chyba że się mylę.
pzdr.
f.

Data: 2010-09-19 21:23:45
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Generalnie z firmĂłwkami jest mniejszy problem od strony logistycznej (mĂłwie to jako sprzedawca), narzut w cenie nie jest aĹź tak strasznie widoczny.

Nie sprzedawałem jeszcze samsungów zewnętrznych, z tańszych moge polecić Transcenda, np 500GB ok 250 brutto zł. Klienci sobie chwalą. W środku siedzi często toshiba. /obudowa znacznie lepsza od tanich WD External/

Samsung zapewne wrzuca swoje /bo ma ich sporo/, moĹźe wrzuce do swojej oferty :)

pzdr.
f.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-19 21:30:28
Autor: qwerty
Użytkownik "Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i71ujs$f2l$1@news.net.icm.edu.pl...
[...]

Mam dysk samsunga w obudowie chieftec i nie jestem w pełni zadowolony. Lepiej sprawdzał się w obudowie seagate (mniejszy pobór prądu na rozruch).

Data: 2010-09-18 12:10:43
Autor: Irokez
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:i70ei8$m98$1news.onet.pl...

[...]

To "zawsze będzie problemem" to pojęcie troche na wyrost.
W przeważającej ilości problemu nie ma (z praktyki może dwa takie PC'ty trafiłem na pare dziesiątek), ale "zawsze" może zdażyć się, że cos nie zadziała.
Ot taka rĂłznica.

Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

Podczas bezczynności dysk wyłacza się po pewnym czasie. Zarówno na Seagate czy Toshiba. WD chyba też.

Inna istotna sprawa dyski 2.5 są praktycznie bezgłosnie /wiekszośc/, obudowy 3.5 mają wentylatory, także jeżeli mieszkasz gdzieś na uboczu, to też ma znaczenie.

Samsung Story jest cichy i bez wentylatora. Idealnie dobrany dysk do tego zastosowania

Ogólnie potwierdzam - sprawdzić przed zakupem jak można.

Irokez

Data: 2010-09-18 12:28:13
Autor: Fonon
Irokez napisał(a):
Samsung Story jest cichy i bez wentylatora. Idealnie dobrany dysk do tego zastosowania
Nie mam go w ofercie, ale zapewne wymaga zasilania zewnętrznego. Ładny, ale nie tani niestety.
f.

Data: 2010-09-18 12:42:33
Autor: raviz
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
On 20
Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny
znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

Podczas bezczynności dysk wyłacza się po pewnym czasie. Zarówno na
Seagate czy Toshiba. WD chyba teĹź.

Na stronie seagate jest soft do ustawiania zachowania dysku podczas bezczynnosci. Sam mozesz zapisac w pamieci (chyba obudowy) jak dlugo bedzie sie krecil.

Data: 2010-09-18 15:16:53
Autor: Fonon
raviz napisał(a):
Na stronie seagate jest soft do ustawiania zachowania dysku podczas bezczynnosci. Sam mozesz zapisac w pamieci (chyba obudowy) jak dlugo bedzie sie krecil.
To jest przydatne rozwiązanie. Ciekawe, czy inni producenci też coś podobnego oferują. Niestety seagaty w obudowie są relatywnie drogie, a w obudowach innych producentów, którzy wykorzystują te dyski pewnie oprogramowanie nie zadziała. A może to funkcja samego dysku?
pzdr.
f.

Data: 2010-09-18 23:24:53
Autor: raviz
[...]

Mam jeszcze WD Basics. W srodku rowniez Seagate i ten sam soft zadzialal.
Przypuszczam jednak, ze gdy pojawi sie inny dysk to nic z tego nie wyjdzie.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 23:47:27
Autor: raviz
[...]

PS
Testowane na dyskach 3.5"

Data: 2010-09-19 01:33:41
Autor: Worfik
Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości news:i73an6$nve$1news.onet.pl...

Mam jeszcze WD Basics. W srodku rowniez Seagate i ten sam soft zadzialal.
Przypuszczam jednak, ze gdy pojawi sie inny dysk to nic z tego nie wyjdzie.
Pozdrawiam

Sam podmieniales czy byl juz fabrycznie wlozony Segate? Ciekawi mnie czy to prawda, ze WD wklada tylko swoje dyski do zewnetrznych dyskow;)

Data: 2010-09-19 11:16:30
Autor: raviz
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Sam podmieniales czy byl juz fabrycznie wlozony Segate? Ciekawi mnie czy to
prawda, ze WD wklada tylko swoje dyski do zewnetrznych dyskow;)

Oryginalnie seagate byl w srodku

Data: 2010-09-21 06:17:32
Autor: Janusz
Dysk zewnętrzny USB2 - dobry i tani

On 2010-09-17 20:41, Fonon wrote:
Rafał Łukawski napisał(a):

[...]

Chciałbym skorzystać z Twojego doświadczenia i zadać jedno pytanie; przy moim laptopie, w  opisie jednego gniazda USB (mam ich trzy) znajduje się taka treść: "W zestawie znajduje się gniazdo USB lub gniazdo USB zasilające.
Do tego portu można podłączyć urządzenia USB, takie jak klawiatura/mysz, aparat cyfrowy itp. (Chargesble USB: Baterie urządzeń USB można ładować nawet wtedy, gdy komputer jest wyłączony)" Dalej znajduje się opis jak w BIOSie zmienić tryb gniazda ze zwykłego USB na USB zasilające. Czy w związku z powyższym, gdybym zdecydował się na dysk zewnętrzny, musiałbym korzystać z zasilacza?

--
Pozdrowienia
        Janusz F

Data: 2010-09-21 22:57:41
Autor: Waldek

Użytkownik "Janusz" <janusz1930@onet.pl> napisał w wiadomości news:i79dg9$lqc$1news.onet.pl...

[...]

To nie ma zwiazku. Napiecie na gniezdzie usb przy _wylaczonym_kompie
porzebne jest jesli np. chcesz ladowac/zasilac jakies urzadzenie
albo potrzebujesz np. za pomoca klawiatury budzic kompa
wiec mozna wymusic taki stan konfigurujac bios lub za pomoca zworek na plycie glownej

Dysk zewnetrzny w  ZALEZNOSCI OD  MODELU albo wymaga dodatkowego zasilacza
albo zadowala sie bezposrednim zasilaniem z jednego lub dwoch gniazd usb
do ktorych jest podlaczony w trakcie pracy.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-22 00:44:01
Autor: animka
W dniu 2010-09-21 22:57, Waldek pisze:

[...]

Na ogół te zasilacze są malutkie i odpinane/przypinane do obudowy dysku tak jak i kabelek USB.
Mój zasilaczyk posiada oczywiście jeszcze kabelek i wtyczkę do prądu. Ale dysk ma te zalety, że ma przełącznik wł/wył. Po wyłączeniu przełącznikiem ikonka dysku znika sobie z systemu, po włączeniu dysk jest znowu widoczny.
Obudowa kosztowała grosze, włożyłam dysk i mam teraz dysk przenośny w razie potrzeby. Wczoraj odebrałam w Komputroniku czytnik stacji dyskietek (39 zł), ale jeszcze go nie przetestowałam. Położyłam na półkę i zapomniałam o nim.

--
animka

Data: 2010-09-24 13:24:21
Autor: Chopin
On 2010-09-17 20:41, Fonon wrote:
Rafał Łukawski napisał(a):

[...]

oferuje interfejs USB 2.0 i kaĹźdy daje pi*oko max 30MB/s przy transferze
[...]

<ciach>

Mój Seagate FreeAgent Go 2,5" 500GB nie ma wejścia na dodatkowe zasilanie. Nie ma też kabelka typu Y. Działa bez problemów praktycznie na każdym kompie.

Co do jakości kabelka to uważam, że jakość ma znaczenie.
Na tym samym porcie USB oryginalny przewód Seagate (dł. ~40 cm) oraz od skanera Canon (dł. ~75 cm) dysk startuje i działa bez zarzutów natomiast na kabelku od aparatu HP (dł. ~20cm) nie działa.

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-09-18 08:55:17
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail fonon@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

2.5" czy 3.5" ?
Jak tani, to raczej nie 3.5", ale jeśli taki jest, to czemu nie.

dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2010-09-18 11:43:54
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Budzik napisał(a):
dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?
Oczywiście.
f.

Data: 2010-09-18 12:01:21
Autor: Irokez
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Użytkownik "Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i721l1$kad$1news.net.icm.edu.pl...
Budzik napisał(a):
dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?
Oczywiście.

No nie taka oczywista oczywistość, bo jeszcze naście dni/tygodni temu było zupełnie odwrotnie.

--
Irokez

Data: 2010-09-18 12:16:52
Autor: Fonon
Irokez napisał(a):
No nie taka oczywista oczywistość, bo jeszcze naście dni/tygodni temu
 było zupełnie odwrotnie.
Nie ma co teoretyzować. Piszę teraz, a nie tydzień wcześniej. Sprawdziłem i znalazłem tańsze 2.5". Jeśli jest inaczej - proszę o namiary. Przypominam też o innych uwarunkowaniach.
pzdr.
f.

Data: 2010-09-18 13:12:58
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-18 12:16, Użytkownik Fonon napisał:

[...]

To podaj nazwy i ceny tych przykładowych dysków bo pobieżne
spojrzenie na allegro pokazuje że dyski 2,5 cala 500GB są
w cenie 250-290zł, dyski 3,5 cala SATA 500GB są po 150-160zł
a 3,5 cala PATA też 500GB są po 150-200zł.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 14:56:36
Autor: Fonon
RadoslawF napisał(a):
[...]
A po co? Temat nie dotyczy wszystkich dysków jako takich, tylko dysków z interfejsem USB 2, a więc praktycznie w obudowie. To ja proszę o rekomendację, a nie proponuję to czy tamto.
Dodam, że nie interesują mnie też dyski używane, fabrycznie regenerowane, bez faktury itd.
pzdr.
f.

Data: 2010-09-18 16:41:48
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-18 14:56, Użytkownik Fonon napisał:

[...]

Obudowy do dysków 2,5 zaczynają się od 50zł do dysków 3,5 od
80-100zł (zasilacz zwiększa cenę). Wszystkie ceny jakie
podawałem dotyczyły urządzeń nowych.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 22:30:00
Autor: Fonon
RadoslawF napisał(a):
Obudowy do dysków 2,5 zaczynają się od 50zł do dysków 3,5 od
80-100zł (zasilacz zwiększa cenę). Wszystkie ceny jakie
podawałem dotyczyły urządzeń nowych.  :-)
To daje min. 230 zł za 3.5", podczas gdy np. samsungi 250-320 GB (w obudowie) można kupić w cenie 160-180 zł. Zasilacze z założenia mnie nie interesują. Dodam, że kombinacja przypadkowego dysku i obudowy nic mi nie daje. Co z tego, że może być niedrogo? Prosiłem o rekomendacje konkretnych modeli dysków zewnętrznych, czyli w obudowie, jako sprawdzonych i spełniających określone warunki.
f.

Data: 2010-09-18 22:37:42
Autor: jwzw
Użytkownik "Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i737g9$lkv$1news.net.icm.edu.pl...

Prosiłem o rekomendacje konkretnych modeli dysków zewnętrznych, czyli w obudowie, jako sprawdzonych i spełniających określone warunki.

Polecam tę serię
http://www.komputronik.pl/index.php/product/76221/Notebooki_i_netbooki/Akcesoria/PQI_Turbo_Boost_H550_500GB_USB2_0_Black.html
Ładna obudowa, bardzo zgrabny i funkcjonalny pokrowiec, normalne gniazdo miniUSB i najważniejsze - startuje na byle jakim kablu 1.8m (przynajmniej mój).

Data: 2010-09-19 01:43:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

"jwzw" i7386g$hnp$1@mx1.internetia.pl

[...]

Popieram -- trafny wybór. :) A masz kluczyk do TurboHDD USB? Mnie mieli
sprzedać z tym oprogramowaniem (tylko dlatego zdecydowałem się na ten
dysk, aby mieć to oprogramowanie) ale sprzedali (via net) bez kluczyka. : )

Korespondencja okolokluczykowa urwała się jakoś tak:

   W przesłanym mi dysku nie znajduję numeru seryjnego potrzebnego
   do instalacji oprogramowania podnoszącego szybkość transferu po
   USB. Dysk ten kupiłem z uwagi na to oprogramowanie właśnie.
   Gdybym wiedział o tym, że tego oprogramowania nie ma, kupiłbym
   inny dysk. Proszę o pomoc.

   Leszek Ciszewski

   sprawdzę to dokładnie i odpisze

   Pozdrawiam Krzysztof Rozdeba
   Inter-AS
   Tel.: (091) 469 11 10
   e-mail: biuro@inter-as.pl
   www.MontserPC.pl
   www.wypozyczalniaquadow.com

Odradzam ten sklep. :)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-18 23:08:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-18 22:30, Użytkownik Fonon napisał:

[...]

I wyszło na jaw w jaki sposób uzyskałeś tańszy dysk 2,5 a droższy
3,5, ten tańszy był po prostu mniejszej pojemności.  :-)
Przy tej samej pojemności za 2,5 cala zapłacisz od 310 do 340zł.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 23:51:09
Autor: Fonon
RadoslawF napisał(a):
I wyszło na jaw w jaki sposób uzyskałeś tańszy dysk 2,5 a droższy
3,5, ten tańszy był po prostu mniejszej pojemności.  :-)
Przy tej samej pojemności za 2,5 cala zapłacisz od 310 do 340zł.
Nic nie wyszło na jaw - to było wyraźnie napisane w treści pytania. Nie jest mi potrzebny dysk 1TB, więc za niego nie zapłacę o 50% więcej, nawet jeśli koszt 1MB byłby tańszy. Gdyby natomiast dysk 1TB kosztował nieznacznie drożej to bym go kupił. Jeszcze raz podkreślam, że nie pytam o "jakiś dysk" wybrany z oferty, ale konkretną rekomendację na podstawie doświadczeń eksploatacyjnych.
f.

Data: 2010-09-19 02:14:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

"Fonon" i73c8e$ub0$1@news.net.icm.edu.pl

[...]

Ja mam trzy:

  -- jakąś Toshibę w obudowie Platinum -- chętnie sprzedam ;)
     (ma wysokie zapotrzebowanie na rozruch -- same kłopoty!!!)
  -- Fujitsu w obudowie pqi
  -- tenże Fujitsu w obudowie Transcend

Te dwa ostatnie są dobre, ale Transcend jest tańszy i ma odporniejszą obudowę.
WADA obu ostatnich -- są poplombowane!!! I to jak!!! Plomba na plombie!!!!

Kiedyś opisałem wszystkie ;) trzy -- szybkości, czasy dostępu i coś jeszcze.
(może funkcje dodatkowe -- oszczędzanie energii na przykład albo ciche tryby)

A teraz dybię na Seagate wewnętrzny -- wrzucę go do obudowy z USB 2.0 i będę miał zewnętrzny.
I kupię błysk Seagate wewnętrzny z 7200 rpm -- wrzucę go do obudowy notebooka.
Notebookowy (250 GB WD 5400 rpm) wrzucę do obudowy z USB 2.0 i będę miał zewnętrzny.

Czekam na obniżkę cen -- czekam tak od dawna. :) W sumie spadek przekracza już 300 złotych.
Czekam na więcej; chcę cen: poniżej 200 złotych dla 5400 rpm i nieco ponad 200 złotych dla
7200 rpm z G na końcu. :) Taki 7200 rpm bez G na końcu i 5400 rpm jest już niemal w cenach
akceptowalnych przeze mnie. :)

Gdybym miał kupić zewnętrzny 2.5 cala do komputera z USB 3.0 -- tylko Transcend.
Gdybym miał kupić zewnętrzny 2.5 cala do komputera czy jakiegoś TV z USB 2.0 -- też tylko Transcend.

Czekam na notebooki z USB 3.0 -- wówczas zacznę kupowanie dysków
zewnętrznych z USB 3.0 -- i raczej będą to tylko dyski Transcend.

Przy okazji -- obudowy Transcend wcale nie są takie niezniszczalne, jak je opisują. :)

--
              .450-600 to (60-80)%.                         .               749        .                                     .
VV Ventolin                       u               .     .                 . 739  .      26                 .           . .1213 .

Data: 2010-09-19 21:28:29
Autor: Rafał Łukawski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Przy okazji -- obudowy Transcend wcale nie są takie niezniszczalne, jak
je opisują. :)

Nie no pod młotkiem padnie każda obudowa, wiesz - swego czasu tzw. Welland wypuszczał obudowy, w których nadmierne skrzywienie wtyczki wyłamywało gniazdo i bye bye :)

.... wellanda sporo na allegro, oj sporo :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-17 22:28:50
Autor: Filip Ozimek
W dniu 2010-09-17 17:22, Piotr Fonon pisze:
[...]

Dobry jest WD Passport - USB2.0, dysk 2.5" i zasilany z jednego kabelka.

--
Filip.

Data: 2010-09-17 22:38:42
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-17 22:28, Filip Ozimek wrote:
[...]

Filip, generalni wszystkie MOGĄ być zasilane z jednego kabelka, ale nikt Ci nie da 100% gwarancji, że to zadziała w przypadku każdego gniazda i każdej płyty głównej. w tym cały ambaras!

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-18 00:32:59
Autor: =Marcos=
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał

To czy da radę zasilić przez złącze USB zależy też od Twojego sprzętu.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-09-18 01:09:42
Autor: animka
W dniu 2010-09-18 00:32, =Marcos= pisze:
wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał

To czy da radę zasilić przez złącze USB zależy też od Twojego sprzętu.

Do prądu chyba też trzeba podłączyć tak jak mój.

--
animka

Data: 2010-09-18 15:36:49
Autor: Wiktor S.
[...]

Niedawno kupiłem Seagate 2,5" 400 GB w obudowie ICY BOX.
Prędkość dysku nie ma znaczenia, bo ograniczeniem jest przepustowość USB 2.0

Zasilanie przez port USB - nie zauważyłem problemów. Co do "funkcji
oszczędzania", wydaje mi się że dysk się kręci przez cały czas. Na plus -
gumowa otoczka plus zamszopodobne etui, z których nie trzeba dysku nigdy
wyjmować.

Wydałem 230 zł.

--
Azarien

Data: 2010-09-18 16:04:35
Autor: Fonon
Wiktor S. napisał(a):

[...]

Dzięki za wiadomość. Tańsze są samsungi 250 i 320 MB. Może warto dołożyć parę złotych.
pzdr.
f.

Data: 2010-09-21 11:04:44
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-09-18 16:04,  *Fonon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dzięki za wiadomość. Tańsze są samsungi 250 i 320 MB. Może warto dołożyć
parę złotych.

Trochę późno, ale z dyskiem 2.5" Samsunga miałem i mam kłopoty po podłączeniu do WD HD TV Playera - nie rozpoznaje partycji NTFS - działa z FAT32 i ext2. Problem jest powszechny i prawdopodobnie(!) leży po stronie WD, jednak ten sam WD player bez problemu działa z innym HD 40 GB w obudowie Wellanda, z firmowym Seagate 500 GB i oczywiście z dyskiem WD 320 GB - wszystkie bez problemu startują i działają na jednej wtyczce USB 2.0 i mają po jednej partycji NTFS.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-09-18 18:07:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

"Piotr Fonon" i7013f$dag$1@h1.uw.edu.pl

Co polecacie?

  http://www.kirk.pl/pricelist/item.aspx?PID=C7720569

Transcend StoreJet 25 Mobile 500GB ext. HDD 2.5'' USB

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-18 20:52:14
Autor: Gupik
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
a co sądzicie o dyskach A-data ??

Data: 2010-09-18 21:39:55
Autor: Irokez
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:i731ov$vur$1node1.news.atman.pl...
a co sądzicie o dyskach A-data ??

A-Data to tylko obudowa
Dysk to ni mam pojęcia jaki jest

--
Irokez

Data: 2010-09-20 18:19:44
Autor: Bingo
Dnia Fri, 17 Sep 2010 17:22:24 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

Ważne by był niezawodny, wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał problemów.

Ja mam WD MyPassport Essential (320Gb) i złego słowa nie powiem. Działa bez
zarzutu. Wystarczy mu zasilanie z USB (ale czy u Ciebie będzie tak samo to
już się okaże dopiero po podłączeniu, u mnie jest OK i na desktopie i 2
laptopach).

Niektórzy użytkownicy narzekają na agresywne funkcje oszczędzania energii.

Nie ma z tym problemu, trzeba tylko wyłączyć w Panelu Sterowanie
oszczędzanie energii dla portu USB, do którego podłączony jest dysk (ale to
dla Windows, jak jest w tunerach sat to nie wiem).

--
Pozdrawiam,
Bingo

Data: 2010-09-20 20:22:55
Autor: Rafał Łukawski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Dnia Fri, 17 Sep 2010 17:22:24 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

Ważne by był niezawodny,
wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał
problemĂłw.

[...]

Bez urazy, ale ujme to tak:
- to jedno z najbardziej błednych podejsc w stosunku do dysków USB2.0 - u mnie działa. To zupełnie nic nie znaczy. Każdy dysk działa bez zarzutu, jeżeli a) nie jest uszkodzony, b) dostaje dośc prądu na początek (te dośc prądu to zazwyczaj 1000mA, pamietajmy USB2.0 by specification daje 500mA)

Pkt. b) jest krytyczny i zależy WYŁĄCZNIE od konkretnej płyty głównej (czy to laptopa czy peceta), także dyskusje czy u mnie działa HDD na usb2.0 są zupełnie bezsensowne. Co najwyżej można dyskutować co specjalnego oferuje obudowa, a inne tego nie maja /ostatnio popularne np. wstrzasoodporne, albo ze schowanym kabelkiem USB i bardzo solidna wtyczka, ktora naprawde trudno zlamac/

Każdemu kto się zastanawia nad kupnem jakiegokolwiek dysku USB 2.0 (raczej nie home-made, bo domowi majstrzy moga tam wsadzac bardziej pradozerne dyski) polecam zrobic prosty test- przetestowac jakikolwiek wyprodukowany w ostatnich 2 latach, jezeli sie rozkreci, masz 99% szans że nowy też zadziała. Nie ważne czy to WD, czy PQI, Transcend, czy Marka, Którą Ja Uważam za Najlepszą.

:)

Musze w koncu napisac o tym artykul, bo praktycznie nikt z klientow nie ma pojecia o co chodzi. A handlowcy wciskaja taki kit, że głowa boli

:)
uff

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-20 23:23:55
Autor: Bingo
Dnia Mon, 20 Sep 2010 20:22:55 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

[...]

Pełna zgoda, właśnie to napisałem - u mnie działa bez dodatkowego
zasilania, ale czy u autora wątku będzie tak samo - tego dowie się dopiero,
gdy podłączy konkretny dysk do swojego sprzętu. Pewnie najlepiej byłoby pożyczyć od kogoś jakiś dysk, wypróbować i jeśli
zadziała to kupić identyczny. --
Pozdrawiam,
Bingo

Data: 2010-09-21 11:24:03
Autor: Piotr Fonon
W dniu 20-09-10 23:23, Bingo pisze:
[...]
Piszecie Koledzy ważne i mądre rzeczy, ale niestety nie całkiem na temat. Sęk w tym, że autor wątku nie pytał o to, czy dysk zadziała u niego czy nie z powodu wydajności prądowej portu USB i sprawa - skądinąd ważna - nie jest tematem tego wątku. Problem zasilania dotyczy wyłącznie tego, że dysk musi być zasilany przez USB, a nie inaczej. Tak więc przypominam - chodzi o dysk, na którym będzie nagrywany materiał audio/video. Dysk nie powinien mieć agresywnych mechanizmów oszczędzania energii itp., które mogłyby zakłócić proces zapisu, czy wysyłać sygnały, które tuner zinterpretuje jako odłączenie urządzenia itp. Dysk będzie podłączony na stałe do tunera, co przekłada się na kilka godzin ciągłej aktywności. Dysk nie musi mieć więcej niż 250-320 GB. Ważna jest też cena, więc np. 4x większa pojemność za 30% większą cenę nie jest w tym przypadku atrakcyjne.
pzdr.
f.

Data: 2010-09-21 20:48:07
Autor: Gupik
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
noja tez mam zamiar kupić taki dysk 2.5 cale i tez się zastanawiam jak wybrać, czy kupić gotowo dysk zewnętrzny [ juz fabrycznie w obudowie , czy najpierw sam dysk i zewnętrzną obudowę , które rozwiązanie jest lepcze ??

Data: 2010-09-22 00:47:17
Autor: animka
W dniu 2010-09-21 20:48, Gupik pisze:
[...]

Jak masz w domu dysk to sobie dokup za grosze obudowę na USB. Ja kupiłam sobie na Allegro jakis czas temu i jestem bardzo zadowolona. Nie raz go przenoszę z pokoju do pokoku, trzącham nim i dysk jest ok.

--
animka

Data: 2010-09-22 20:15:31
Autor: Gupik
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
jeszcze nie mam, jestem na etapie planowania kupna i wyboru jak to ma być, czy kupić gotowy [ fabrycznie dysk zewnętrzny ] czy oddzielnie sam dysk + kieszeń , a jeśli chodzi o sam dysk to chyba taki laptopowy.

Data: 2010-09-22 23:08:12
Autor: Kamikazee
W dniu 2010-09-22 20:15, Gupik pisze:
jeszcze nie mam, jestem na etapie planowania kupna i wyboru jak to ma być,
czy kupić gotowy [ fabrycznie dysk zewnętrzny ] czy oddzielnie sam dysk +
kieszeń , a jeśli chodzi o sam dysk to chyba taki laptopowy.

Wybierz rozwiązanie, które oferuje dłuższą gwarancję.

--
http://kamikaze.mp.waw.pl/
Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani