Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Data: 2010-09-17 20:25:56
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
On 2010-09-17 17:22, Piotr Fonon wrote:
Witam,
Zamierzam kupi膰 dysk zewn臋trzny do tunera satelitarnego. Pojemno艣膰 ma
znaczenie drugorz臋dne (250-320G, mo偶e wi臋cej). Wa偶ne by by艂 niezawodny,
wystarczaj膮co szybki, zasilany przez z艂膮cze USB i nie stwarza艂
problem贸w. Niekt贸rzy u偶ytkownicy narzekaj膮 na agresywne funkcje
oszcz臋dzania energii. Co polecacie?
f.

2.5" czy 3.5" ?
USB2.0 czy USB 3.0 ?

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-17 20:41:21
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Rafa艂 艁ukawski napisa艂(a):

2.5" czy 3.5" ?
Jak tani, to raczej nie 3.5", ale je艣li taki jest, to czemu nie.
USB2.0 czy USB 3.0 ?
Jak w temacie.
f.

Data: 2010-09-17 21:12:04
Autor: Rafa艂 艁ukawski
On 2010-09-17 20:41, Fonon wrote:
Rafa艂 艁ukawski napisa艂(a):

2.5" czy 3.5" ?
Jak tani, to raczej nie 3.5", ale je艣li taki jest, to czemu nie.
USB2.0 czy USB 3.0 ?
Jak w temacie.

Racja racja.

Z mojego pkt. widzenia /a troche dysk贸w usb2 przetestowa艂em, mo偶e unikaj膮c najta艅szych sk艂adanek, nie chodzi tylko o elektronik臋, ale i jako艣膰 wykonania/, generalnie:
- wydajno艣c - praktycznie taka sama w ka偶dym dysku USB2.0, pow贸d wydajno艣膰 obecnie produkowanych dysk贸w 2.5 przewy偶sza wyra藕nie to co oferuje interfejs USB 2.0 i ka偶dy daje pi*oko max 30MB/s przy transferze blokowym

- Pr膮d (moim zdaniem, bo tu niekt贸rzy zwalaj膮 wine na kable), zawsze b臋dzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5", poniewa偶 USB2.0 nie gwarantuje odpowiedniego pr膮du do rozkr臋cenia dysku. Stad te偶 praktycznie ka偶dy dysk ma dodatkowe wej艣cie na 5V /np. z PS2, ale r贸wnie dobrze mo偶e by膰 z innego USB (odpowiedni kabel) lub zasilacz/ lub te偶 kabelki typu Y, z dwiema wtyczkami USB.

Nie wiem co ten Tw贸j sprz臋t oferuje - ile mo偶liwo艣ci zasilania dysku zewn臋trznego, w razie czego zasilacz 5V zewn臋trzny za艂atwi spraw臋, ale proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nu偶 urzadzenie, z kt贸rego korzystasz da odpowiedni pr膮d.

Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarz膮dzaniu energi膮 w USB2.0, jedyny znany mi problem to w艂asnie uruchamianie dysku.

Tak偶e de facto najistotniejsza z mojego pkt. widzenia jest sama obudowa, jako艣膰 gniazdek itp. Jedne z ta艅szych - transcendy s膮 ju偶 wystarczaj膮co solidne. je偶eli b臋dziesz du偶o nosi艂, polecam co艣 ze zintegrowanym kablem USB /np. PQI H560/, jak nie to szukaj w czym艣 ta艅szym. dowolny PQI, transcend /te akurat sprawdza艂em/, swego czasu testowa艂em sporo obud贸w Welland, by艂y wr臋cz problemy z utrzymaniem kontaktu pomi臋dzy obudow膮 a wtyczk膮 mini-USB, mo偶e po latach si臋 poprawili /sporo tego si臋 sprzedaje na allegro pod innymi nazwami - tzw. sk艂adaki/

Przy pojemno艣ciach 250-300, 2.5 jak najbardziej przy 1TB i wi臋kszych - 3.5 /de facto jeszcze nie ma dysk贸w 2.5 2TB/.

Inna istotna sprawa dyski 2.5 s膮 praktycznie bezg艂osnie /wiekszo艣c/, obudowy 3.5 maj膮 wentylatory, tak偶e je偶eli mieszkasz gdzie艣 na uboczu, to te偶 ma znaczenie.
pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-18 10:52:12
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Witam,
Dzi臋kuj臋 za obszerne wyja艣nienia, ale Kolega jakby porusza si臋 nieco obok tematu

> - wydajno艣c - praktycznie taka sama w ka偶dym dysku USB2.0,
Mam tego 艣wiadomo艣膰, ale s膮 ro偶nice. W niniejszym przypadku wa偶ne s膮 g艂贸wnie parametry zapisu.

> [...]
> zewn臋trznego, w razie czego zasilacz 5V zewn臋trzny za艂atwi spraw臋, ale
> proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nu偶 urzadzenie, z kt贸rego

Za艂o偶enie w po艣cie jest takie, 偶e dysk zasilany jest przez USB, a nie zewn臋trzne zasilacze, PS/2 itp. Dysk mo偶e mie膰 dodatkowe wej艣cie 5V, ale z za艂o偶enia nie mo偶e wymaga膰 dodatkowego zasilania.

> Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarz膮dzaniu energi膮 w USB2.0, jedyny
> znany mi problem to w艂asnie uruchamianie dysku.

Nie pisa艂em o zarz膮dzaniu energi膮 w USB2.0, ale zarz膮dzaniu energi膮 w dysku. Chodzi o to, by dysk w艂膮czy艂 si臋, gdy na z艂膮czu USB pojawi si臋 napi臋cie zasilaj膮ce i wewn臋trzne algorytmy oszcz臋dzania energii nie zak艂贸ca艂y mo偶liwo艣ci nagrywania audycji.

>  je偶eli b臋dziesz du偶o nosi艂...
Jak pisa艂em - dysk jest przeznaczony do tunera satelitarnego, a wi臋c nie b臋dzie cz臋sto od艂膮czany.

Wsr贸d dost臋pnych obecnie dysk贸w - najta艅sze wydaj膮 si臋 Samsungi. Sk艂adaki wypadaj膮 dro偶ej. Dotyczy to zar贸wno 2.5", jak i 3.5". 3.5", to chyba te偶 wi臋kszy pob贸r pr膮du. Zosta艅my wi臋c przy dyskach 2.5" w "firmowych", "fabrycznych" obudowach, chyba 偶e si臋 myl臋.
pzdr.
f.

Data: 2010-09-19 21:23:45
Autor: Rafa艂 艁ukawski
[...]

Generalnie z firm贸wkami jest mniejszy problem od strony logistycznej (m贸wie to jako sprzedawca), narzut w cenie nie jest a偶 tak strasznie widoczny.

Nie sprzedawa艂em jeszcze samsung贸w zewn臋trznych, z ta艅szych moge poleci膰 Transcenda, np 500GB ok 250 brutto z艂. Klienci sobie chwal膮. W 艣rodku siedzi cz臋sto toshiba. /obudowa znacznie lepsza od tanich WD External/

Samsung zapewne wrzuca swoje /bo ma ich sporo/, mo偶e wrzuce do swojej oferty :)

pzdr.
f.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-19 21:30:28
Autor: qwerty
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
U偶ytkownik "Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i71ujs$f2l$1@news.net.icm.edu.pl...
[...]

Mam dysk samsunga w obudowie chieftec i nie jestem w pe艂ni zadowolony. Lepiej sprawdza艂 si臋 w obudowie seagate (mniejszy pob贸r pr膮du na rozruch).

Data: 2010-09-18 12:10:43
Autor: Irokez
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i70ei8$m98$1news.onet.pl...

[...]

To "zawsze b臋dzie problemem" to poj臋cie troche na wyrost.
W przewa偶aj膮cej ilo艣ci problemu nie ma (z praktyki mo偶e dwa takie PC'ty trafi艂em na pare dziesi膮tek), ale "zawsze" mo偶e zda偶y膰 si臋, 偶e cos nie zadzia艂a.
Ot taka r贸znica.

Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarz膮dzaniu energi膮 w USB2.0, jedyny znany mi problem to w艂asnie uruchamianie dysku.

Podczas bezczynno艣ci dysk wy艂acza si臋 po pewnym czasie. Zar贸wno na Seagate czy Toshiba. WD chyba te偶.

Inna istotna sprawa dyski 2.5 s膮 praktycznie bezg艂osnie /wiekszo艣c/, obudowy 3.5 maj膮 wentylatory, tak偶e je偶eli mieszkasz gdzie艣 na uboczu, to te偶 ma znaczenie.

Samsung Story jest cichy i bez wentylatora. Idealnie dobrany dysk do tego zastosowania

Og贸lnie potwierdzam - sprawdzi膰 przed zakupem jak mo偶na.

Irokez

Data: 2010-09-18 12:28:13
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Irokez napisa艂(a):
Samsung Story jest cichy i bez wentylatora. Idealnie dobrany dysk do tego zastosowania
Nie mam go w ofercie, ale zapewne wymaga zasilania zewn臋trznego. 艁adny, ale nie tani niestety.
f.

Data: 2010-09-18 12:42:33
Autor: raviz
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
On 20
[...]

Na stronie seagate jest soft do ustawiania zachowania dysku podczas bezczynnosci. Sam mozesz zapisac w pamieci (chyba obudowy) jak dlugo bedzie sie krecil.

Data: 2010-09-18 15:16:53
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
raviz napisa艂(a):
Na stronie seagate jest soft do ustawiania zachowania dysku podczas bezczynnosci. Sam mozesz zapisac w pamieci (chyba obudowy) jak dlugo bedzie sie krecil.
To jest przydatne rozwi膮zanie. Ciekawe, czy inni producenci te偶 co艣 podobnego oferuj膮. Niestety seagaty w obudowie s膮 relatywnie drogie, a w obudowach innych producent贸w, kt贸rzy wykorzystuj膮 te dyski pewnie oprogramowanie nie zadzia艂a. A mo偶e to funkcja samego dysku?
pzdr.
f.

Data: 2010-09-18 23:24:53
Autor: raviz
[...]

Mam jeszcze WD Basics. W srodku rowniez Seagate i ten sam soft zadzialal.
Przypuszczam jednak, ze gdy pojawi sie inny dysk to nic z tego nie wyjdzie.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 23:47:27
Autor: raviz
[...]

PS
Testowane na dyskach 3.5"

Data: 2010-09-19 01:33:41
Autor: Worfik
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
U縴tkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisa w wiadomo禼i news:i73an6$nve$1news.onet.pl...

Mam jeszcze WD Basics. W srodku rowniez Seagate i ten sam soft zadzialal.
Przypuszczam jednak, ze gdy pojawi sie inny dysk to nic z tego nie wyjdzie.
Pozdrawiam

Sam podmieniales czy byl juz fabrycznie wlozony Segate? Ciekawi mnie czy to prawda, ze WD wklada tylko swoje dyski do zewnetrznych dyskow;)

Data: 2010-09-19 11:16:30
Autor: raviz
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Sam podmieniales czy byl juz fabrycznie wlozony Segate? Ciekawi mnie czy to
prawda, ze WD wklada tylko swoje dyski do zewnetrznych dyskow;)

Oryginalnie seagate byl w srodku

Data: 2010-09-21 06:17:32
Autor: Janusz
Dysk zewn臋trzny USB2 - dobry i tani

U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i70ei8$m98$1@news.onet.pl...
On 2010-09-17 20:41, Fonon wrote:
Rafa艂 艁ukawski napisa艂(a):

[...]

Chcia艂bym skorzysta膰 z Twojego do艣wiadczenia i zada膰 jedno pytanie; przy moim laptopie, w  opisie jednego gniazda USB (mam ich trzy) znajduje si臋 taka tre艣膰: "W zestawie znajduje si臋 gniazdo USB lub gniazdo USB zasilaj膮ce.
Do tego portu mo偶na pod艂膮czy膰 urz膮dzenia USB, takie jak klawiatura/mysz, aparat cyfrowy itp. (Chargesble USB: Baterie urz膮dze艅 USB mo偶na 艂adowa膰 nawet wtedy, gdy komputer jest wy艂膮czony)" Dalej znajduje si臋 opis jak w BIOSie zmieni膰 tryb gniazda ze zwyk艂ego USB na USB zasilaj膮ce. Czy w zwi膮zku z powy偶szym, gdybym zdecydowa艂 si臋 na dysk zewn臋trzny, musia艂bym korzysta膰 z zasilacza?

--
Pozdrowienia
        Janusz F

Data: 2010-09-21 22:57:41
Autor: Waldek
Dysk zewn臋trzny USB2 - dobry i tani

U偶ytkownik "Janusz" <janusz1930@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i79dg9$lqc$1news.onet.pl...

[...]

To nie ma zwiazku. Napiecie na gniezdzie usb przy _wylaczonym_kompie
porzebne jest jesli np. chcesz ladowac/zasilac jakies urzadzenie
albo potrzebujesz np. za pomoca klawiatury budzic kompa
wiec mozna wymusic taki stan konfigurujac bios lub za pomoca zworek na plycie glownej

Dysk zewnetrzny w  ZALEZNOSCI OD  MODELU albo wymaga dodatkowego zasilacza
albo zadowala sie bezposrednim zasilaniem z jednego lub dwoch gniazd usb
do ktorych jest podlaczony w trakcie pracy.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-22 00:44:01
Autor: animka
Dysk zewn阾rzny USB2 - dobry i tani
W dniu 2010-09-21 22:57, Waldek pisze:

U縴tkownik "Janusz"<janusz1930@onet.pl>  napisa w wiadomo禼i

taka tre舵: "W zestawie znajduje si gniazdo USB lub gniazdo USB
zasilaj眂e.
Do tego portu mo縩a pod潮czy urz眃zenia USB, takie jak klawiatura/mysz,
aparat cyfrowy itp. (Chargesble USB: Baterie urz眃ze USB mo縩a 砤dowa
nawet wtedy, gdy komputer jest wy潮czony)" Dalej znajduje si opis jak w
BIOSie zmieni tryb gniazda ze zwyk砮go USB na USB zasilaj眂e. Czy w
zwi眤ku z powy縮zym, gdybym zdecydowa si na dysk zewn阾rzny, musia砨ym
korzysta z zasilacza?

[...]

Na og蟪 te zasilacze s malutkie i odpinane/przypinane do obudowy dysku tak jak i kabelek USB.
M骿 zasilaczyk posiada oczywi禼ie jeszcze kabelek i wtyczk do pr眃u. Ale dysk ma te zalety, 縠 ma prze潮cznik w/wy. Po wy潮czeniu prze潮cznikiem ikonka dysku znika sobie z systemu, po w潮czeniu dysk jest znowu widoczny.
Obudowa kosztowa砤 grosze, w硂縴砤m dysk i mam teraz dysk przeno秐y w razie potrzeby. Wczoraj odebra砤m w Komputroniku czytnik stacji dyskietek (39 z), ale jeszcze go nie przetestowa砤m. Po硂縴砤m na p蟪k i zapomnia砤m o nim.

--
animka

Data: 2010-09-24 13:24:21
Autor: Chopin
On 2010-09-17 20:41, Fonon wrote:
Rafa艂 艁ukawski napisa艂(a):

[...]

<ciach>

M贸j Seagate FreeAgent Go 2,5" 500GB nie ma wej艣cia na dodatkowe zasilanie. Nie ma te偶 kabelka typu Y. Dzia艂a bez problem贸w praktycznie na ka偶dym kompie.

Co do jako艣ci kabelka to uwa偶am, 偶e jako艣膰 ma znaczenie.
Na tym samym porcie USB oryginalny przew贸d Seagate (d艂. ~40 cm) oraz od skanera Canon (d艂. ~75 cm) dysk startuje i dzia艂a bez zarzut贸w natomiast na kabelku od aparatu HP (d艂. ~20cm) nie dzia艂a.

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-09-18 08:55:17
Autor: Budzik
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Osobnik posiadaj眂y mail fonon@poczta.onet.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

2.5" czy 3.5" ?
Jak tani, to raczej nie 3.5", ale je秎i taki jest, to czemu nie.

dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")

Data: 2010-09-18 11:43:54
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Budzik napisa(a):
dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?
Oczywi禼ie.
f.

Data: 2010-09-18 12:01:21
Autor: Irokez
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
U縴tkownik "Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:i721l1$kad$1news.net.icm.edu.pl...
Budzik napisa(a):
dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?
Oczywi禼ie.

No nie taka oczywista oczywisto舵, bo jeszcze na禼ie dni/tygodni temu by硂 zupe硁ie odwrotnie.

--
Irokez

Data: 2010-09-18 12:16:52
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Irokez napisa(a):
No nie taka oczywista oczywisto舵, bo jeszcze na禼ie dni/tygodni temu
 by硂 zupe硁ie odwrotnie.
Nie ma co teoretyzowa. Pisz teraz, a nie tydzie wcze秐iej. Sprawdzi砮m i znalaz砮m ta駍ze 2.5". Je秎i jest inaczej - prosz o namiary. Przypominam te o innych uwarunkowaniach.
pzdr.
f.

Data: 2010-09-18 13:12:58
Autor: RadoslawF
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Dnia 2010-09-18 12:16, U縴tkownik Fonon napisa:

[...]

To podaj nazwy i ceny tych przyk砤dowych dysk體 bo pobie縩e
spojrzenie na allegro pokazuje 縠 dyski 2,5 cala 500GB s
w cenie 250-290z, dyski 3,5 cala SATA 500GB s po 150-160z
a 3,5 cala PATA te 500GB s po 150-200z.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 14:56:36
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
RadoslawF napisa(a):
To podaj nazwy i ceny tych przyk砤dowych dysk體 bo pobie縩e
spojrzenie na allegro pokazuje 縠 dyski 2,5 cala 500GB s
w cenie 250-290z, dyski 3,5 cala SATA 500GB s po 150-160z
a 3,5 cala PATA te 500GB s po 150-200z.
A po co? Temat nie dotyczy wszystkich dysk體 jako takich, tylko dysk體 z interfejsem USB 2, a wi阠 praktycznie w obudowie. To ja prosz o rekomendacj, a nie proponuj to czy tamto.
Dodam, 縠 nie interesuj mnie te dyski u縴wane, fabrycznie regenerowane, bez faktury itd.
pzdr.
f.

Data: 2010-09-18 16:41:48
Autor: RadoslawF
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Dnia 2010-09-18 14:56, U縴tkownik Fonon napisa:

[...]

Obudowy do dysk體 2,5 zaczynaj si od 50z do dysk體 3,5 od
80-100z (zasilacz zwi阫sza cen). Wszystkie ceny jakie
podawa砮m dotyczy硑 urz眃ze nowych.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 22:30:00
Autor: Fonon
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
RadoslawF napisa(a):
Obudowy do dysk體 2,5 zaczynaj si od 50z do dysk體 3,5 od
80-100z (zasilacz zwi阫sza cen). Wszystkie ceny jakie
podawa砮m dotyczy硑 urz眃ze nowych.  :-)
To daje min. 230 z za 3.5", podczas gdy np. samsungi 250-320 GB (w obudowie) mo縩a kupi w cenie 160-180 z. Zasilacze z za硂縠nia mnie nie interesuj. Dodam, 縠 kombinacja przypadkowego dysku i obudowy nic mi nie daje. Co z tego, 縠 mo縠 by niedrogo? Prosi砮m o rekomendacje konkretnych modeli dysk體 zewn阾rznych, czyli w obudowie, jako sprawdzonych i spe硁iaj眂ych okre秎one warunki.
f.

Data: 2010-09-18 22:37:42
Autor: jwzw
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
U縴tkownik "Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:i737g9$lkv$1news.net.icm.edu.pl...

Prosi砮m o rekomendacje konkretnych modeli dysk體 zewn阾rznych, czyli w obudowie, jako sprawdzonych i spe硁iaj眂ych okre秎one warunki.

Polecam t seri
http://www.komputronik.pl/index.php/product/76221/Notebooki_i_netbooki/Akcesoria/PQI_Turbo_Boost_H550_500GB_USB2_0_Black.html
dna obudowa, bardzo zgrabny i funkcjonalny pokrowiec, normalne gniazdo miniUSB i najwa縩iejsze - startuje na byle jakim kablu 1.8m (przynajmniej m骿).

Data: 2010-09-19 01:43:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

"jwzw" i7386g$hnp$1@mx1.internetia.pl

[...]

Popieram -- trafny wyb髍. :) A masz kluczyk do TurboHDD USB? Mnie mieli
sprzeda z tym oprogramowaniem (tylko dlatego zdecydowa砮m si na ten
dysk, aby mie to oprogramowanie) ale sprzedali (via net) bez kluczyka. : )

Korespondencja okolokluczykowa urwa砤 si jako tak:

   W przes砤nym mi dysku nie znajduj numeru seryjnego potrzebnego
   do instalacji oprogramowania podnosz眂ego szybko舵 transferu po
   USB. Dysk ten kupi砮m z uwagi na to oprogramowanie w砤秐ie.
   Gdybym wiedzia o tym, 縠 tego oprogramowania nie ma, kupi砨ym
   inny dysk. Prosz o pomoc.

   Leszek Ciszewski

   sprawdz to dok砤dnie i odpisze

   Pozdrawiam Krzysztof Rozdeba
   Inter-AS
   Tel.: (091) 469 11 10
   e-mail: biuro@inter-as.pl
   www.MontserPC.pl
   www.wypozyczalniaquadow.com

Odradzam ten sklep. :)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-18 23:08:19
Autor: RadoslawF
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
Dnia 2010-09-18 22:30, U縴tkownik Fonon napisa:

[...]

I wysz硂 na jaw w jaki spos骲 uzyska砮 ta駍zy dysk 2,5 a dro縮zy
3,5, ten ta駍zy by po prostu mniejszej pojemno禼i.  :-)
Przy tej samej pojemno禼i za 2,5 cala zap砤cisz od 310 do 340z.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 23:51:09
Autor: Fonon
[...]
Nic nie wysz硂 na jaw - to by硂 wyra糿ie napisane w tre禼i pytania. Nie jest mi potrzebny dysk 1TB, wi阠 za niego nie zap砤c o 50% wi阠ej, nawet je秎i koszt 1MB by砨y ta駍zy. Gdyby natomiast dysk 1TB kosztowa nieznacznie dro縠j to bym go kupi. Jeszcze raz podkre秎am, 縠 nie pytam o "jaki dysk" wybrany z oferty, ale konkretn rekomendacj na podstawie do秝iadcze eksploatacyjnych.
f.

Data: 2010-09-19 02:14:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

"Fonon" i73c8e$ub0$1@news.net.icm.edu.pl

[...]

Ja mam trzy:

  -- jak倍 Toshib w obudowie Platinum -- ch阾nie sprzedam ;)
     (ma wysokie zapotrzebowanie na rozruch -- same k硂poty!!!)
  -- Fujitsu w obudowie pqi
  -- ten縠 Fujitsu w obudowie Transcend

Te dwa ostatnie s dobre, ale Transcend jest ta駍zy i ma odporniejsz obudow.
WADA obu ostatnich -- s poplombowane!!! I to jak!!! Plomba na plombie!!!!

Kiedy opisa砮m wszystkie ;) trzy -- szybko禼i, czasy dost阷u i co jeszcze.
(mo縠 funkcje dodatkowe -- oszcz阣zanie energii na przyk砤d albo ciche tryby)

A teraz dybi na Seagate wewn阾rzny -- wrzuc go do obudowy z USB 2.0 i b阣 mia zewn阾rzny.
I kupi b硑sk Seagate wewn阾rzny z 7200 rpm -- wrzuc go do obudowy notebooka.
Notebookowy (250 GB WD 5400 rpm) wrzuc do obudowy z USB 2.0 i b阣 mia zewn阾rzny.

Czekam na obni縦 cen -- czekam tak od dawna. :) W sumie spadek przekracza ju 300 z硂tych.
Czekam na wi阠ej; chc cen: poni縠j 200 z硂tych dla 5400 rpm i nieco ponad 200 z硂tych dla
7200 rpm z G na ko馽u. :) Taki 7200 rpm bez G na ko馽u i 5400 rpm jest ju niemal w cenach
akceptowalnych przeze mnie. :)

Gdybym mia kupi zewn阾rzny 2.5 cala do komputera z USB 3.0 -- tylko Transcend.
Gdybym mia kupi zewn阾rzny 2.5 cala do komputera czy jakiego TV z USB 2.0 -- te tylko Transcend.

Czekam na notebooki z USB 3.0 -- w體czas zaczn kupowanie dysk體
zewn阾rznych z USB 3.0 -- i raczej b阣 to tylko dyski Transcend.

Przy okazji -- obudowy Transcend wcale nie s takie niezniszczalne, jak je opisuj. :)

--
              .450-600 to (60-80)%.                         .               749        .                                     .
VV Ventolin                       u               .     .                 . 739  .      26                 .           . .1213 .

Data: 2010-09-19 21:28:29
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Przy okazji -- obudowy Transcend wcale nie s膮 takie niezniszczalne, jak
je opisuj膮. :)

Nie no pod m艂otkiem padnie ka偶da obudowa, wiesz - swego czasu tzw. Welland wypuszcza艂 obudowy, w kt贸rych nadmierne skrzywienie wtyczki wy艂amywa艂o gniazdo i bye bye :)

.... wellanda sporo na allegro, oj sporo :)