Dysk zewnętrzny na kopię

Data: 2012-08-05 11:47:14
Autor: Mr Misio
Dysk zewnętrzny na kopię
Użytkownik  M.M. napisał:
Hey

Jaki polecacie dysk zewnętrzny na kopię zapasową?
Nie musi być tani, nie musi być bardzo szybki, nie musi
być mały (gabarytowo), nie musi być lekki, nie musi być
ładny... musi być ekstremalnie niezawodny.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Trochę offtopicznie. Poniewaz wrocil mi z serwisu HDD i nie mialem co znim zrobic to kupilem Zyxel NSA301 (245 zł) i jestem pod wrażeniem. Mialem kiedys low endowego NASa ale ten jesst swietny :) Cos, kilka lat robi roznice w rozwiazaniach IT.

Jedna uwaga, producent nie przewidzial, ze dysk HDD moze byc cienszy niz standardowo :) A ze 500GB z serwisu wrocilo mi w wersji THIN to po prostu jest luźno i musze pamietac, by nie teleac urzadzeniem oraz najlepiej polozyc bokiem.

Ale juz wem, ze kupie 1TB WD RED do niego i bede mial w koncu gdzie trzymac filmiki i zdjecia z wakacji, zeby odtwarzac na PS3 lub innym urzadzeniu.

:)

Data: 2012-08-05 13:12:22
Autor: suryga
Dysk zewnętrzny na kopię

Troch� offtopicznie. Poniewaz wrocil mi z serwisu HDD i nie mialem co znim zrobic to kupilem Zyxel NSA301 (245 z�) i jestem pod wra�eniem. Mialem kiedys low endowego NASa ale ten jesst swietny :) Cos, kilka lat robi roznice w rozwiazaniach IT.
 Jesli mogę podciągnąć wątek offtopiczny. (Ja zatrzymałem sie na prockach 300 MHZ wiec sorry za głupie pytanie)

Mam w domu dwa laptopy. Żona ma jakies zdjęcia(pliki) i ja ma jakieś zdjęcia(pliki) każdy osobno a jesteśmy już pieć lat po ślubie :) i może warto byłoby to zebrać do kupy to wszystko pomyślałem.
I pytanie
Szukam "czegoś" - domowego serwera plików na który można by było wszystko zrzucić. I jak przyjdzie ochota bezproblemów mieć dostęp koniecznie przez WIFI i w miare idiotodporne
I ten Zyxel 310 da rade ?

Data: 2012-08-06 00:02:47
Autor: Mr Misio
Dysk zewnętrzny na kopię
Użytkownik suryga@gmail.com napisał:

[...]

On nie ma Wifi. Ale mozna go podpiac pod Wifi. JA mam takiego dynksa co sie nazywa:
TP-Link 54M - to Wifi Access Point. Po skonfigurowaniu cokolwiek co ma lan jak podlaczysz, to urzadzeniu wydaje sie, ze to lan, a laczy sie z ruterem wifi przez wifi :)
Sprawdzalem, ten Zyxwl po prostu dzialal po wifi z tym TP linkiem.
Oczywisie po Wifi wolniej niz przez lan. Moze byc problem z plikami HD (Video) jesli nie maz n-ki. Ten TP-link nie ma i video 720p czasem sie przycina.

Data: 2012-08-05 22:10:49
Autor: suryga
Dysk zewnętrzny na kopię
 Moze byc problem z plikami HD

(Video) jesli nie maz n-ki. Ten TP-link nie ma i video 720p czasem sie przycina.

Jeszcze jedno głupie pytanie ..
"Jesli nie maz n-ki"  co to znaczy?
No i drugie:
Nie ma mozliwości podrasowania jakoś WIFI bo mam łącze nezłe (2 MB) ale faktycznie się czasami tnie. A ze wzgledu na dwóch maluchów nie moge w tym momoencie pozwolić sobie na dyndające kabelki.
Z góry dziekuje

Data: 2012-08-06 07:41:37
Autor: Rafal Lukawski
Dysk zewnętrzny na kopię
On 2012-08-06 07:10, suryga@gmail.com wrote:
  Moze byc problem z plikami HD

(Video) jesli nie maz n-ki. Ten TP-link nie ma i video 720p czasem sie

przycina.

Jeszcze jedno głupie pytanie
.
"Jesli nie maz n-ki"  co to znaczy?

protokół wchodzący w ramy WiFi - 802.11n, przy czym do HD zdecydowane polecane jest pasmo 5GHz.

[...]

Jakby na to nie patrzeć, kabelki zapewnią Ci najlepszą jakość, bo i WiFi czasem sie przytnie, a odtwarzacz może róznie zaregować włącznie z tym, że będzie wymagał restartu (Popcorny tak mają).

Pomyśl o puszczeniu kabelków w ścianach, sporo roboty, ale warto.

Data: 2012-08-06 00:04:27
Autor: suryga
Dysk zewnętrzny na kopię
Pomy�l o puszczeniu kabelk�w w �cianach, sporo roboty, ale warto.

Własnie "kończe" drugą przebudowe mieszkania (dostosowanie do dwojki dzieci).
I na razie moja żona dziekuje za takie rady :)

A po pierwszym remoncie przekonałem sie że nawet jak zaplanuje gniazko w tym punkcie to póżniej okazuje się że stół stoi metr dalej i znowu wszędzie są kabelki. A wifi daje mi mobilności.

Data: 2012-08-06 09:18:58
Autor: JoteR
Dysk zewnętrzny na kopię
<suryga@gmail.com> napisał:

Własnie "kończe" drugą przebudowe mieszkania (dostosowanie do dwojki dzieci).
I na razie moja żona dziekuje za takie rady :)

Za parę lat dzieci podrosną na tyle, że przestaną przegryzać kabelki, natomiast zaczną się dopytywać, dlaczego pornos w Full HD z NAS-a ciągnie się niczym smród za wojskiem.

JoteR

Data: 2012-08-06 01:14:35
Autor: suryga
Dysk zewnętrzny na kopię
Za par� lat dzieci podrosn� na tyle, �e przestan� przegryza� kabelki, natomiast zaczn� si� dopytywa�, dlaczego pornos w Full HD z NAS-a ci�gnie si� niczym smr�d za wojskiem.
JoteR

Pare(dziesiat) lat temu pamietam jak dziś wszedłem do sklepu i zobaczyłem komputer klasy PC z prockiem 1 MHZ z piamięcią 1 MB a pamięć masową stanowiły dyskietki o pojemności 1,44 MB i kosztował 24 miliony złotych. (czyli dzisiaj 2400zł).
Internet, przedrostek Giga, WIFI  inne rzeczy były dla mnie takim samym kosmosem jak te 24 miliony. Myślę że za te dziesieć lat to technologie pójdzie tak do prozdu że kabelki tą będą uzywać jedynie prawdziwi fanatycy.
ps
A tak zupełnie z innej bajki. Co mam zrobić żeby dało sie to przeczytać: "Za parďż˝ lat dzieci podrosnďż˝", wchodzę z poziomu google.

Data: 2012-08-07 13:17:18
Autor: I.Tichy
Dysk zewnętrzny na kopię
suryga@gmail.com napisał(a):

Myślę że za te dziesieć lat to technologie pójdzie tak do prozdu że kabelki tą będą uzywać jedynie prawdziwi fanatycy.

 technologia fizyki nie zmieni

Data: 2012-08-07 19:47:05
Autor: Rafal Lukawski
Dysk zewnętrzny na kopię
On 2012-08-06 10:14, suryga@gmail.com wrote:
[...]

hmm.. nie korzystac z google? nie obsluguje starszych standardów kodowania ISO-8859-2 (przynajmniej z grubsza tak wygląda).

Data: 2012-08-06 11:04:32
Autor: Mr Misio
Dysk zewnętrzny na kopię
Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

Pomyśl o puszczeniu kabelków w ścianach, sporo roboty, ale warto.

Uwaga mojego Pana Staszka co si ena internecie nie zna:

"ale te kabelki to mozemy za listwami podlogowymi pociagnac przeciez, po co kuc sciany, nie trzeba..." :)

Dysk zewnętrzny na kopię