Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?

Data: 2016-12-27 17:57:25
Autor: ąćęłńóśźż
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Data: 2016-12-27 10:41:18
Autor: sczygiel
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 18:07:37 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
www.lifehacker.com.au/2015/01/why-you-should-buy-4-tb-hard-drives-and-skip-the-3-tb-ones/
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/1088211918398259014.jpg

seagate mieli taka felerna serie.
Na backblaze maja sporo opisów bo duzo dysków zuzywają.
https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliability-stats-q1-2016/
Tam u nich na blogu masz co czytać w tym temacie...

Data: 2016-12-27 20:07:18
Autor: Animka
W dniu 2016-12-27 o 19:41, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]
Several models have an annual failure rate of 0.00%. They had zero hard drive failures in Q1 2016.

Data: 2016-12-27 21:07:36
Autor: Andrzej W.
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
W dniu 2016-12-27 o 19:41, sczygiel@gmail.com pisze:
seagate mieli taka felerna serie.

Żartujesz?
Seagate ma co chwilę fatalną serię, pamiętam NASa do którego wchodziły tylko dyski Seagate (wtedy 1GB wchodził pod strzechy) to miałem dwa kartony, w jednym były nowe a w drugim takie po kilku miesiącach pracy i te dyski całkiem płynnie przemieszczały się między tymi kartonami.

--
AWa.

Data: 2016-12-27 12:47:31
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 21:07:16 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:
> [...]

Seagate ma co chwilę fatalną serię, pamiętam NASa do którego wchodziły tylko dyski Seagate (wtedy 1GB wchodził pod strzechy) to miałem dwa kartony, w jednym były nowe a w drugim takie po kilku miesiącach pracy i te dyski całkiem płynnie przemieszczały się między tymi kartonami.

Poczytaj bloga u backblaze. Tam widać kto jakie dyski robi. I seagate nie kazde dyski ma kiepskie. Ale też weź pod uwage cene. Jak masz czas to zrób tabelke które sie oplaci kupować a które nie. Bo poza tą serią o której tam piszą seagate robi dyski z grubsza akceptowalne dla konsumenta.

Dość stwierdzić że mi ani jeden dysk hdd nie padł podczas uzywania. Ani jeden, przez 20 lat. Próbka pewnie nieduża bo to jakieś 30-40 dysków.

Jak juz padały to w sytuacji kiedy wyjąłem z szafy aby wsadzić w jakiegos pasciaka kompa i sie okazywalo ze dysk nie jest wykrywany. Więc straty danych nie mialem.

A zazwyczaj kupowalem najtańsze co bylo pod wzgledem pojemnosc/cena.

Nie ma co generalizować. Seagate ma swoje za pazurami ale poza tymi felernymi seriami wiele od reszty nie odstaja...

Data: 2016-12-27 22:18:51
Autor: qwerty
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f724b9df-b8e6-4e7a-9094-fb5ee7581cf8@googlegroups.com...
[...]

Jak nie były podłączone to nie ma się co dziwić, że padały podczas podłączania (co też jest bardzo dziwne).

Data: 2016-12-27 22:29:53
Autor: z
W dniu 2016-12-27 o 22:18, qwerty pisze:
Jak nie były podłączone to nie ma się co dziwić, że padały podczas
podłączania (co też jest bardzo dziwne).

Jak tak pomyślę to chyba zazwyczaj dyski mi padały nie podczas pracy tylko przy rozruchu dowiadywałem się że lipa.
To chyba normalne.

Data: 2016-12-27 23:54:12
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 22:29:56 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]

Jak tak pomyślę to chyba zazwyczaj dyski mi padały nie podczas pracy tylko przy rozruchu dowiadywałem się że lipa.

Z grubsza tak. Tylko u mnie to nie były włączenia po wyłączeniu na chwile.
To raczej były pady po 2-4-10 miesiącach na półce.

Tak to wygląda w kontekscie użytku domowego.

W pracy pady były raczej w trakcie pracy i to macierz sygnalizowała pad dysku.
A i tam pady nie były jakies masowe. Na około 140 dysków rocznie wymieniane było jakieś 5-7 sztuk rocznie (pisze z pamięci) w okresie około 5 letnim.

Data: 2016-12-28 13:02:26
Autor: z
W dniu 2016-12-28 o 08:54, sczygiel@gmail.com pisze:

Z grubsza tak. Tylko u mnie to nie były włączenia po wyłączeniu na chwile.

Też mam na myśli np. odpalanie następnego dnia albo po leżakowaniu.

Data: 2016-12-27 19:00:23
Autor: Uncle Pete
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Data: 2016-12-27 19:41:50
Autor: qwerty
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3u74o$c7m$1@node1.news.atman.pl...
www.lifehacker.com.au/2015/01/why-you-should-buy-4-tb-hard-drives-and-skip-the-3-tb-ones/
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/1088211918398259014.jpg

Prawda, że seagate produkuje szmelc

Data: 2016-12-27 19:59:03
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
a co myślicie o dyskach przenośnych?
o takich: http://allegro.pl/samsung-maxtor-m3-portable-1-tb-dysk-hdd-usb-3-0-i6650518067.html
to była produkcja samsunga, ale sprzedali całą linię produkcyjną
teraz to sie nazywa maxtor...

Ktoś coś wie?

Data: 2016-12-28 09:23:52
Autor: Chris
W dniu 2016-12-27 o 19:41, qwerty pisze:
[...]

Powiem krótko, pierdolisz :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-28 18:59:01
Autor: qwerty
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3vsrc$445$1@node2.news.atman.pl...
Powiem krótko, pierdolisz :)

Udowodnij. Spójrz na wykres z wątku

Data: 2016-12-28 12:36:48
Autor: sczygiel
W dniu środa, 28 grudnia 2016 18:59:07 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3vsrc$445$1@node2.news.atman.pl...
> Powiem krótko, pierdolisz :)

Udowodnij. Spójrz na wykres z wątku

A ty spójrz na linke z bloga który podałem i na pierwsza tabelkę.
Ale spójrz zanim odpiszesz.
Ufam ze jak spojrzysz to chwile pomyślisz i może zrewidujesz swoje zdanie na temat sigejta...

Hint:
https://www.backblaze.com/blog/wp-content/uploads/2016/05/blog-table-q1-2016-only.jpg
seagate 2,54% dla próbki 35tysięcy dysków.
hitachi 1,74% dla próbki 4 tysięcy dysków.
Western digital - kiepsko.

zajrzysz?

Data: 2016-12-28 12:45:42
Autor: sczygiel
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
W dniu środa, 28 grudnia 2016 18:59:07 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:
> [...]

Tu masz pewna pomoc:
https://www.backblaze.com/blog/best-hard-drive-q4-2014/
To jest dokładnie artykuł z tym obrazkiem.
Tam jest jeden typ dysku który takie kiepskie statsy ma.
Jest drugi który ma 23% padu. W sumie jakieś 1500szt.

najbardziej liczny seagateowy w liczbie 12tysięcy ma annual failure rate na poziomie 2,6%.

I zgadnij jakie dyski ta firma nadal kupuje  i dlaczego :)

Data: 2016-12-28 23:32:53
Autor: ąćęłńóśźż
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Ale tak reasumując to VW jest marzeniem każdego Polaka, czy jednak Renault lub Fiat?
Lub te Toyoty w setkach tysiecy sztuk wycofywane do serwisu?

Data: 2016-12-28 23:23:12
Autor: sczygiel
W dniu środa, 28 grudnia 2016 23:32:56 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Ale tak reasumując to VW jest marzeniem każdego Polaka, czy jednak Renault lub Fiat?
Lub te Toyoty w setkach tysiecy sztuk wycofywane do serwisu?

Nie rozumiem analogii.
Dziś i chyba prawie zawsze zwykły ludek przedkładał pojemność nad szybkość a tak naprawde była to pojemność/cena.
Prędkośc była wtórna. Czyli kupowało sie dysk tani/pojemny i jak drugi w odobnej cenie był szybszy to wybierało się szybszy.

Chyba żaden ludek nie kupował dysków z myślą o awaryjności. Bo ani testów na to nie było ani z deklaracji producenta wiele dla ludka nie wynikało.

Dziś temat sie z jednej strony rozmył bo i pobór prądu sie liczy i przez jakiś czas patrzyło sie na to czy jest ncq itp.
Ale z drugiej strony mamy ssd. I sytuacja wróciła do stanu dawnego. Na system ssd na magazyn - dodatkowy dysk i to znowu pojemność/cena.

I tylko dla garstki ludków którzy rozróżniają kolory dysków czy ich serie jest rzeczywiście istotne czy kupować seagate czy nie.

Reszta sie nie certoli. Patrza w cennik. I nie powiem aby źle robili. Jak nie trafia na felerny dysk to im działa tak samo dobrze jak innej firmy.
A jak trafia na felerny model to albo przed 3 rokiem im seagate go wymieni albo im dziala te 4-5 lat. Procentowo/ilościowo tych co im padło tydzień po 2 roku jest mało. A po 2 latach sa nowe serie dysków...

Data: 2016-12-29 09:05:15
Autor: ąćęłńóśźż
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Nieprawda.
Np. Blacka kupowało się z uwagi na 5-letnia gwarancję.

-- -- -
Chyba żaden ludek nie kupował dysków z myślą o awaryjności.

Data: 2016-12-31 12:02:05
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-29 o 09:05,  ąćęłńóśźż pisze:
Nieprawda.
Np. Blacka kupowało się z uwagi na 5-letnia gwarancję.

Ale mi wszystkie 12 sztuk jakie miałem padło między 6 a 7 rokiem pracy (serwerki małe Della, w RAID-1 sobie działały).

--
Irokez

Data: 2016-12-29 19:35:35
Autor: qwerty
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14e0df80-0b18-4467-8fee-663738dace1e@googlegroups.com...
I tylko dla garstki ludków którzy rozróżniają kolory dysków czy ich serie jest rzeczywiście istotne czy kupować seagate czy nie.

Co to ludki?

Data: 2016-12-30 05:32:54
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 29 grudnia 2016 19:35:39 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:
> [...]
> I tylko dla garstki ludków którzy rozróżniają kolory dysków czy ich serie jest > rzeczywiście istotne czy kupować seagate czy nie.

http://sjp.pwn.pl/doroszewski/ludek;5447440.html
przypadek numer 4.

Data: 2016-12-30 12:44:00
Autor: Michal Lukasik
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
On 29/12/2016 18:35, qwerty wrote:

Co to ludki?

Taki wyższy szczebel ewolucyjny lemingów.
--

Data: 2016-12-29 11:40:17
Autor: ąćęłńóśźż
Halas dysków - co o tym myslicie?
Bardzo duże różnice pomiędzy poszczególnymi dyskami, w tym m.in. zależnie od pojemności tego samego modelu:
https://us.hardware.info/reviews/6552/14/western-digital-black-and-red-pro-6tb-review-two-storagegiants-noise-levels

Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?