Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?

Data: 2016-12-27 19:41:50
Autor: qwerty
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3u74o$c7m$1@node1.news.atman.pl...
www.lifehacker.com.au/2015/01/why-you-should-buy-4-tb-hard-drives-and-skip-the-3-tb-ones/
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/1088211918398259014.jpg

Prawda, że seagate produkuje szmelc

Data: 2016-12-27 19:59:03
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
a co myślicie o dyskach przenośnych?
o takich: http://allegro.pl/samsung-maxtor-m3-portable-1-tb-dysk-hdd-usb-3-0-i6650518067.html
to była produkcja samsunga, ale sprzedali całą linię produkcyjną
teraz to sie nazywa maxtor...

Ktoś coś wie?

Data: 2016-12-28 09:23:52
Autor: Chris
W dniu 2016-12-27 o 19:41, qwerty pisze:
[...]

Powiem krótko, pierdolisz :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-28 18:59:01
Autor: qwerty
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3vsrc$445$1@node2.news.atman.pl...
Powiem krótko, pierdolisz :)

Udowodnij. Spójrz na wykres z wątku

Data: 2016-12-28 12:36:48
Autor: sczygiel
W dniu środa, 28 grudnia 2016 18:59:07 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3vsrc$445$1@node2.news.atman.pl...
> Powiem krótko, pierdolisz :)

Udowodnij. Spójrz na wykres z wątku

A ty spójrz na linke z bloga który podałem i na pierwsza tabelkę.
Ale spójrz zanim odpiszesz.
Ufam ze jak spojrzysz to chwile pomyślisz i może zrewidujesz swoje zdanie na temat sigejta...

Hint:
https://www.backblaze.com/blog/wp-content/uploads/2016/05/blog-table-q1-2016-only.jpg
seagate 2,54% dla próbki 35tysięcy dysków.
hitachi 1,74% dla próbki 4 tysięcy dysków.
Western digital - kiepsko.

zajrzysz?

Data: 2016-12-28 12:45:42
Autor: sczygiel
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
W dniu środa, 28 grudnia 2016 18:59:07 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:
> [...]

Tu masz pewna pomoc:
https://www.backblaze.com/blog/best-hard-drive-q4-2014/
To jest dokładnie artykuł z tym obrazkiem.
Tam jest jeden typ dysku który takie kiepskie statsy ma.
Jest drugi który ma 23% padu. W sumie jakieś 1500szt.

najbardziej liczny seagateowy w liczbie 12tysięcy ma annual failure rate na poziomie 2,6%.

I zgadnij jakie dyski ta firma nadal kupuje  i dlaczego :)

Data: 2016-12-28 23:32:53
Autor: ąćęłńóśźż
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Ale tak reasumując to VW jest marzeniem każdego Polaka, czy jednak Renault lub Fiat?
Lub te Toyoty w setkach tysiecy sztuk wycofywane do serwisu?

Data: 2016-12-28 23:23:12
Autor: sczygiel
W dniu środa, 28 grudnia 2016 23:32:56 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Ale tak reasumując to VW jest marzeniem każdego Polaka, czy jednak Renault lub Fiat?
Lub te Toyoty w setkach tysiecy sztuk wycofywane do serwisu?

Nie rozumiem analogii.
Dziś i chyba prawie zawsze zwykły ludek przedkładał pojemność nad szybkość a tak naprawde była to pojemność/cena.
Prędkośc była wtórna. Czyli kupowało sie dysk tani/pojemny i jak drugi w odobnej cenie był szybszy to wybierało się szybszy.

Chyba żaden ludek nie kupował dysków z myślą o awaryjności. Bo ani testów na to nie było ani z deklaracji producenta wiele dla ludka nie wynikało.

Dziś temat sie z jednej strony rozmył bo i pobór prądu sie liczy i przez jakiś czas patrzyło sie na to czy jest ncq itp.
Ale z drugiej strony mamy ssd. I sytuacja wróciła do stanu dawnego. Na system ssd na magazyn - dodatkowy dysk i to znowu pojemność/cena.

I tylko dla garstki ludków którzy rozróżniają kolory dysków czy ich serie jest rzeczywiście istotne czy kupować seagate czy nie.

Reszta sie nie certoli. Patrza w cennik. I nie powiem aby źle robili. Jak nie trafia na felerny dysk to im działa tak samo dobrze jak innej firmy.
A jak trafia na felerny model to albo przed 3 rokiem im seagate go wymieni albo im dziala te 4-5 lat. Procentowo/ilościowo tych co im padło tydzień po 2 roku jest mało. A po 2 latach sa nowe serie dysków...

Data: 2016-12-29 09:05:15
Autor: ąćęłńóśźż
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
Nieprawda.
Np. Blacka kupowało się z uwagi na 5-letnia gwarancję.

-- -- -
Chyba żaden ludek nie kupował dysków z myślą o awaryjności.

Data: 2016-12-31 12:02:05
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-29 o 09:05,  ąćęłńóśźż pisze:
Nieprawda.
Np. Blacka kupowało się z uwagi na 5-letnia gwarancję.

Ale mi wszystkie 12 sztuk jakie miałem padło między 6 a 7 rokiem pracy (serwerki małe Della, w RAID-1 sobie działały).

--
Irokez

Data: 2016-12-29 19:35:35
Autor: qwerty
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14e0df80-0b18-4467-8fee-663738dace1e@googlegroups.com...
I tylko dla garstki ludków którzy rozróżniają kolory dysków czy ich serie jest rzeczywiście istotne czy kupować seagate czy nie.

Co to ludki?

Data: 2016-12-30 05:32:54
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 29 grudnia 2016 19:35:39 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:
> [...]
> I tylko dla garstki ludków którzy rozróżniają kolory dysków czy ich serie jest > rzeczywiście istotne czy kupować seagate czy nie.

http://sjp.pwn.pl/doroszewski/ludek;5447440.html
przypadek numer 4.

Data: 2016-12-30 12:44:00
Autor: Michal Lukasik
Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?
On 29/12/2016 18:35, qwerty wrote:

Co to ludki?

Taki wyższy szczebel ewolucyjny lemingów.
--

Dyski 3TB a 4TB - prawda czy sciema?