Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe płyty główne

Data: 2012-12-04 19:12:37
Autor: Latet
Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe płyty główne
Pracować to będzie pod kontrolą 64-bitowego Windows 7. Dysk na partycję z
systemem jest już wygrzebany i będzie to całkowicie osobny napęd. Komp ma
działać 24/7/365, obudowa jest dobrze wentylowana, więc osiągania wysokich

Z tego co wiem, to dysk >2TB będzie musiał być obowiązkowo zainicjowany jako GPT, co Win7 zrobi bez problemu i jeżeli nie ma to być dysk systemowy, to chyba będzie wszystko OK. Podkreślam "chyba" i ciekawy jestem, co odpiszą znawcy, bo ciekawy jestem rozwiązania tego dylematu.

latet

Data: 2012-12-04 19:56:06
Autor: Przemysław Ryk
Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe płyty główne
Dnia Tue, 4 Dec 2012 19:12:37 +0100, Latet napisał(a):

Z tego co wiem, to dysk >2TB będzie musiał być obowi±zkowo zainicjowany jako GPT, co Win7 zrobi bez problemu i jeżeli nie ma to być dysk systemowy, to chyba będzie wszystko OK. Podkre¶lam "chyba" i ciekawy jestem, co odpisz± znawcy, bo ciekawy jestem rozwi±zania tego dylematu.

To jest nas dwóch. :D

[ The Guv: There are inmates and there are convicts. [...] So, which are   ]
[ you gonna be? Richard B. Riddick: Me? I'm just passin' through.          ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2012-12-04 21:23:29
Autor: JoteR
"Przemysław Ryk" napisał:

ciekawy jestem, co odpisz± znawcy, bo
ciekawy jestem rozwi±zania tego dylematu.

To jest nas dwóch. :D

Podł±czę się na tak zwany krzywy ryj. Prywatnie obstawiam, że będzie tak, jak z XP i dyskami > 128 GiB - BIOS może sobie wykrywać co chce, ważne aby system to obsłużył.

JoteR

Data: 2012-12-05 17:47:53
Autor: Q
Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe płyty główne
Podł±czę się na tak zwany krzywy ryj. Prywatnie obstawiam, że będzie tak, jak z XP i dyskami > 128 GiB - BIOS może sobie wykrywać co chce, ważne aby system to obsłużył.

Troche OT - ostatnio zaktualizowalem w BIOSie
AHCI ROM (z 2009v3.0.7 na 2012v3.1.0.0).
W BIOSie mam ustawiony tryb na AHCI.

Czy moze miec to wplyw na ew. widocznosc (przez BIOS) "duzych" dyskow?

Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe płyty główne