Dyski SSD Samsunga - testy

Data: 2013-03-27 21:45:02
Autor: Michal
Dyski SSD Samsunga - testy
Na marginesie świętych potyczek o SSD zrobiłem eksperyment. Akurat
wpadły mi w łapki 3 dyski SSD Samsunga. Kolejno:

1. SAMSUNG SSD PM830 mSATA
2. SAMSUNG SSD 830 series
3. SAMSUNG SSD 840 PRO series

Wszystkie dyski o tej samej pojemności - 256GB. Pierwszy wbudowany w
laptok  Dell XPS 13 (SATA 3), drugi w laptok Lenovo IdeaPad Y460 (tu
jest SATA 2), trzeci niewbudowany na razie w nic ale nabywca chciał by
wrzucić go w Dell Inspirion 410 (tu tez SATA 2).

Czyli nic nowego że SATA2 trochę ogranicza SSD. O ile IMHO ten transfer liniowy po 450-520 MB/s jest mało istotny i oscylowanie w granicach 250 MB/s przy SATA2 spokojnie wystarcza, to bardziej dla mnie istotnym ograniczeniem jest zmniejszenie ilości IOPS w trybie SATA2 przy lokowym odczycie 4K. Tym dziwniej wtygląda tu lepszy wynik normalnego 830 @SATA2
przy odczycie 4k, niĹĽ m830 @SATA3.

BTW:
Widzisz gdzieś w dobrych cenach dostępne jeszcze 830 64GB?

--
/MB

Dyski SSD Samsunga - testy