Dyski Samsung - jak to z nimi jest?!

Data: 2009-03-11 13:18:07
Autor: Robert
Dyski Samsung - jak to z nimi jest?!
Witam

Zamierzałem kupić nowy, większy dysk twardy. W swojej historii miałem już chyba większość dostępnych marek, ale ostatnio kupowałem dyski Samsunga. Nie ukrywam, częściowo za 'namową' tuzów tej grupy. Zarówno model 160 jak i 320 GB spisywały się doskonale. Nie miałem i nie mam z nimi żadnych problemów. Jako, że moim głównym priorytetem była cisza, ponownie skierowałem się w stronę tej firmy. W sklepie, po rozmowie ze sprzedawcą nabrałem jednak wątpliwości. Okazało się, że dysków Samsunga psuje się wielokrotnie więcej niż marek typu WD, Seagate itd. Różnica w zwrotach gwarancyjnych, biorąc pod uwagę procent sprzedaży, jest kilkukrotna :-O (taką opinię miał też gość na jednym z forów, przedstawiający się jako pracownik jednego z większych dystrybutorów części komputerowych w kraju). Jak to więc jest z dyskami tej firmy. Czy określenie z czasów ich napędów optycznych - Szajsung, jest dalej aktualne? BTW kupiłem tem: http://e-lectron.pl/product_info.php?products_id=37215

--
Podr Robert

Data: 2009-03-11 13:43:44
Autor: Washi

Użytkownik "Robert" <robert.dzWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:71a0.0000010a.49b7abffnewsgate.onet.pl...
Witam

Zamierzałem kupić nowy, większy dysk twardy. W swojej historii miałem już
chyba większość dostępnych marek, ale ostatnio kupowałem dyski Samsunga.

Od bardzo dawna uzywam dyskow samsunga/polecam samsunga i nie mialem z nimi problemow.

A np. zdazalo sie, ze w firmie ktorej kiedys pracowalem klient przychodzil z uszkodzonym dyskiem tez na 'S' ale innej firmy po tygodniu od zakupu (wprawdzie firma sprzedawala 80% dyskow tej firmy, no ale z samsungiem przez 2 lata nikt sie nie zglosil...)

Co do np. Drugiej firmy na 'S' to troche jest np. tutaj: http://www.virtual-it.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=26

Sam bylem zmuszony miedzy swietami a nowym rokiem zakupic dysk a ze samsungow nie bylo kupilem seagate, pech chcial ze byl on z wadliwej serii opisanej w watku powyzej.
W prawdzie mi nie padl, zaktualizowalem firmware, ale czy moge spac spokojnie?? A moze po napisaniu tego posta i po wylaczeniu komputera dysk nie ruszy....:/ Na szczescie system jest na Samsungu a Seagate tylko backup i smieci.

Co do glosnosci Samsung cichszy, a wlasciwie Samsungi bo mam dwa.

Inna sprawa to opinie sprzedawcow, a nuz jeden ma lepsze marze na dyskach firmy X, albo odwiedza go handlowiec danej firmy i zasypuje go gadzetami.....
Co do serwisow, tez swego czasu mialem kontakty z serwisem u jednego z najwiekszych dystrybutorow w PL - wiadomosc taka, ze nie ma regoly, wszystko sie psuje, kwestia tylko jaki procent sprzedanych egzemplarzy ulega uszkodzeniu....

A co do dyskow ich ceny i pojemnosci (wielkosci przechowywanych danych) najlepiej zastanowic sie nad RAIDem i mirroringiem....

--
Porozmawiajmy o wirtualizacji
-> http://www.virtual-it.pl/

Data: 2009-03-11 13:45:39
Autor: Washi

Użytkownik "Washi" <spam@nie.pl> napisał w wiadomości news:gp8bme$npk$1inews.gazeta.pl...

Co do np. Drugiej firmy na 'S' to troche jest np. tutaj: http://www.virtual-it.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=26

Podalem w pospiechu link do czesci forum wymagajacej rejestracji, tutaj jest artykul ogolniedostepny:

http://www.wykop.pl/link/131089/uwaga-masz-dysk-seagate-7200-11-masz-problem

Pozdrawiam
Washi

Data: 2009-03-11 14:49:48
Autor: robert.dz
Dyski Samsung - jak to z nimi jest?!
> [...]

Wiedziałem o tym, BTW Seagate jest tylko koleją firmą, której
przydarzył się problem. Kiedyś (chyba >7 lat temu) było niezłe zamieszanie z dyskami WD.
[...]

Ja rozumiem, że czasami psują się jedne, czasmi drugie, ale
gość dobitnie wyraził swoją opinię opartą o krotność zwrotu
produktów danej firmy. Własnie Samsungów ma procentowo do
sprzedanych egzemplarzy najwięcej z awariami (nie ma też większej marży na dyski Seagate i nie odwiedza go hadlowiec
z gadżetami). --
Pozdr Robert

Data: 2009-03-11 14:49:13
Autor: maX
Dyski Samsung - jak to z nimi jest?!

Użytkownik "Washi" <spam@nie.pl> napisał w wiadomości news:gp8bme$npk$1inews.gazeta.pl...

Co do glosnosci Samsung cichszy, a wlasciwie Samsungi bo mam dwa.

To częściowo zalezy od ustawienia AAM. Na Tomshardware robili niedawno testy na terabajtowym dysku Hitachi, i różnica wyszła 6 decybeli między AAM max i min.

Data: 2009-03-11 20:18:22
Autor: qwerty
Użytkownik "maX" <averzdecydowaniewytnijto@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gp8fgl$l00$1@news.task.gda.pl...
To częściowo zalezy od ustawienia AAM. Na Tomshardware robili niedawno testy na terabajtowym dysku Hitachi, i różnica wyszła 6 decybeli między AAM max i min.

Chyba każdy nowy dysk AAM ma ustawiony na najwyższą wydajność*

*-oprócz seagate, gdyż nie ma AAM.

Data: 2009-03-11 14:33:09
Autor: STranger
Robert pisze:
[...]

Siedzę w PC-tach od początku lat 90-tych i dysków różnych producentów w swoich kompach używałem wiele. Części z nich już dawno nie ma na rynku (np Conner, Quantum) ale niektórzy nadal produkują sprzęt.
Z moich obserwacji wynika, że nie ma różnic między firmami jeżeli chodzi o awaryjność. Czasami zdarzają się wpadki z konkretnymi seriami dysków z powodów wady fabrycznej, ale z reguły jedyna różnica to wydajność i cena.
Co do Samsunga myślę, że możesz nie mieć obaw większych niż w przypadku Seagate'a, WD, Maxtora lub Fujitsu-IBMa.
Mówiąc wprost, wszyscy producenci to jeden pies ;), ważniejsze jest, żeby mieć odrobinę szczęścia i nie trafić na taki egzemplarz, który kilkukrotnie spadał na betonową podłogę w hurtowni lub sklepie.
Kieruj się tylko potrzebami, ceną i gwarancją - to moja rada.
A przede wszystkim rób back-upy i licz sie z tym, że każdy dysk może paść w każdym momencie niezależnie od logo producenta.

STranger

Data: 2009-03-11 20:13:42
Autor: Marcin G

Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:gp8ecl$2act$1opal.icpnet.pl...
Robert pisze:
[...]

Też tak mi się wydaje. Osobiście najwięcej miałem dysków WD i nie miałem z nimi problemów, może poza jednym WD SE 80 GB, który dość mozno hałasował tj. słyszałem dość głośny metaliczny dźwięk prawdopodobnie dochodzących z silniczka. Obecnie mam Samsunga 500 GB i trochę mnie denerwuje bo wprawia obudowę w rezonans i słychać spore buczenie. Założyłem go w otworze 5,25 na gumowych kołkach Scythe ale nic to nie pomogło, teraz stoi w pionie na folii bąbelkowej i jest trochę leiej :-)

pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-03-11 15:21:20
Autor: M
Dyski Samsung - jak to z nimi jest?!
Mam samsunga, jakiś czas temu zaryzykowałem i nie żałuję (bo wcześniej miałem wyłącznie sigejty)
320F1 chodzi u mnie bezbłędnie od 2654 godzin, ma 0 uszkodzonych/reallocated sektorów.

M<

Data: 2009-03-11 15:36:35
Autor: tg
[...]

na kilkanascie hd103uj (samsung f1 1tb) mialem problemy z czterema, dwa nie
chcialy (do dzis nie wiem czemu) pracowac na plycie abita (inne te same, z tym
samym firmware dzialaly ok) a dwa inne zdechly po kilku uruchomieniach,
informujac za posrednictwem smarta ze nalezy je zbackupowac i wymienic,
zostaly wymienione na na gwarancji na nowe i wszysto gra, zero problemow
wszystkie ktore obecnie posiadam maja fw 1AA01112 lub 1AA01113, o ile pamietam
wszystkie cztery sztuki ktore sprawialy problemy mialy fw 1AA01111

w kazdym razie z dyskow z nowym fw zaden nie zglasza ani nie powoduje zadnych
problemow, tak ze smiem twierdzic ze o ile nie ma miejsca jakas spektakularna
wpadka producenta z dana seria to mozna byc spokojnym, i oczywiscie jak zawsze
nie rzucac sie na nowosci, poprawia, dopracuja, stanieje to sie kupi :P
(btw. sa to moje pierwsze samsungi, do teraz trzymalem sie wd i seagate raczej)

Dyski Samsung - jak to z nimi jest?!