Dyski coraz wolniejsze?

Data: 2016-09-18 14:37:09
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
Witam,

Jakiś czas temu złożyłem sobie komputer z wykorzystaniem dysku Seagate ST1000DM003. Był to wtedy dysk z najszybszym transferem wewnętrznym. W testach za pomocą Bench32.exe oraz realnych (kopiowanie dużego pliku) osiąga on transfery w obu kierunkach rzędu 200MB/s.  Z czasem zaczyna brakować mi miejsca na nim i postanowiłem go wymienić. Ze zdumieniem stwierdzam, że nowe dyski SSHD osiągają transfery rzędu 156MB/s a w ramach rozmiaru pamięci statycznej - do 190. Czyli tak czy owak wolniej od mojego starego dysku. Często zapisuję pliki po 2-3GB. Zajmuje to trochę czasu. Zależałoby mi na powiększeniu przestrzeni dysku jak i jego szybkości. Czy jest to wykonalne?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-18 15:00:51
Autor: ggs
Dyski coraz wolniejsze?

"Marek" <precz@spamowi.com> wrote in message news:nrm1pr$ks0$1news.icm.edu.pl...
[...]

 200 , 180, 156 MB/s to wartości prawie porównywalne jak na tą skalę.

Można kombinować ewentualnie z RAIDami 0. Bedzie szybciej.

A jak chcesz naprawdę szybko to tylko SSD i to najlepiej PCI-e z protokołem NVMe. Wtedy leci ok. 2000MB/s i robi wrażenie.

No ale to też koszt , niestety...

Data: 2016-09-18 16:50:19
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 15:00, ggs pisze:

 200 , 180, 156 MB/s to wartości prawie porównywalne jak na tą skalę.

Hmmm... to po co powstały dyski SSHD? Znów chodzi o marketing?

Można kombinować ewentualnie z RAIDami 0. Bedzie szybciej.

Niekoniecznie. Gdy dyski miały prędkości rzędu 100MB/s, to różnica była powalająca. Zrezygnowałem z RAID 0 gdy okazało się iż na obecnym dysku przyrost prędkości był zaledwie ok 15%. Kontroler na płycie głównej jak i zewnętrzny również nie robiły istotnych różnic.

A jak chcesz naprawdę szybko to tylko SSD i to najlepiej PCI-e z protokołem NVMe.
Wtedy leci ok. 2000MB/s i robi wrażenie.

No ale to też koszt , niestety...

O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-18 17:04:33
Autor: qwerty
Dyski coraz wolniejsze?
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrm9jh$ae0$1@news.icm.edu.pl...
O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

Są znacznie większe, więc będziesz zadowolony.

Data: 2016-09-18 17:30:50
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 17:04, qwerty pisze:

Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

Są znacznie większe, więc będziesz zadowolony.

O ile wezmę kredyt hipoteczny na zakup takowego :D

SSD nie wchodzi w grę. Tak jak napisałem - chciałbym mieć większy dysk (2TB+) w rozsądnej cenie i przynajmniej tak szybki jak dotychczasowy zwykły, stary HDD z transferem w obie strony przynajmniej 200MB/s (zapisuję często duże pliki). Czy już się takich nie produkuje?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-18 17:55:01
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dyski coraz wolniejsze?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 18 Sep 2016 17:30:50 +0200  doszła do mnie wiadomość  <nrmbvg$cgs$1@news.icm.edu.pl>  od Marek <precz@spamowi.com>  :
[...]

Zapewne się produkuje, poszperaj na stronach z testami.
storagereview.com
anandtech.com
hardwaresecrets.com
techradar.com
thessdreview.com
legitreviews.com
hardwarecanucks.com
i wiele innych.

--
,,To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
 że zaczynamy się w niej urządzać!"

Data: 2016-09-18 19:50:14
Autor: Adam
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-18 o 17:30, Marek pisze:
[...]

Dyski przemysłowe SATA lub kontroler i szybkie SAS 15krpm.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-09-20 17:30:42
Autor: qwerty
Dyski coraz wolniejsze?
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrmbvg$cgs$1@news.icm.edu.pl...
O ile wezmę kredyt hipoteczny na zakup takowego :D

Najmniejsze dyski SSD są chyba 64GiB.

Data: 2016-09-20 18:06:03
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 20.09.2016 o 17:30, qwerty pisze:
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
O ile wezmę kredyt hipoteczny na zakup takowego :D

Najmniejsze dyski SSD są chyba 64GiB.

Jak na wstępie napisałem - nie mieszczę się na 1TB więc musiałbym takich dysków kupić 32 aby podwoić przestrzeń :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-21 12:39:25
Autor: Adam
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-20 o 18:06, Marek pisze:
[...]

Oraz dobrą macierz, która by taką ilość obsłużyła ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-09-21 17:36:49
Autor: knrdz
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 17:30, Marek pisze:

[...]

Twój stary dysk nie ma transferu "przynajmniej 200MB/s", tylko "co najwyżej 200MB/s". Na samym początku dysku, czyli na skrajnych obszarach talerza. I taki sam transfer będziesz miał na większych dyskach Seagate - czyli np. ST2000DM001, tyle że ten wysoki transfer będziesz miał na 2 razy większym obszarze dysku. Bardzo podobne wyniki odnotujesz przy dyskach innych producentów z talerzami 1TB (np. 3-terabajtowy 3-talerzowy Toshiba DT01CA300 ma maksymalny transfer 208MB/s), wyższych transferów nie będzie dopóki nie pojawią się dyski z jeszcze większą pojemnością talerzy. Reasumując - talerzowe dyski nie są coraz wolniejsze, niestety w ciągu ostatnich 3 lat nie przyśpieszyły ani odrobinę.

Data: 2016-09-21 22:18:05
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 21.09.2016 o 17:36, knrdz pisze:

Twój stary dysk nie ma transferu "przynajmniej 200MB/s", tylko "co
najwyżej 200MB/s".

Purysta jeden :-D
Ok, poprawiam się. Chodzi mi o dysk, który miałby przynajmniej 200 MB/s maksymalnego ciągłego transferu. Pasuje? :-D

Zapisuję przede wszystkim pliki dość duże. Zwykle 300-500 MB ale i nie rzadko po 2-3GB. Tka więc patrzę na dyski przez pryzmat moich indywidualnych potrzeb.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-18 18:28:31
Autor: ggs
Dyski coraz wolniejsze?

"Marek" <precz@spamowi.com> wrote in message news:nrm9jh$ae0$1news.icm.edu.pl...
W dniu 18.09.2016 o 15:00, ggs pisze:

Hmmm... to po co powstały dyski SSHD? Znów chodzi o marketing?

Częsciowo na pewno tak , obszar SSD w praktyce jest moim zdaniem zbyt mały. Zamiast śmiesznych (przy 2 TB) 8GB powierzchni SSD niech dadzą 40GB - wtedy miało by to większy sens.

Spróbuj pomiaru dokonac ze 2-3 razy , powinna zadziałac tzw Adaptive Memory Technology i moze wtedy bedzie jakis efekt.

Dawno temu miałem 2.5'' Seagate Momentusa z 4 GB SSD i w benchmarkach byl efekt po kilku probach.

[...]

A to ciekawe , w moich zabawach RAIDami 0 zazwyczaj bywał wzrost niemal dwukrotny. Jakie to kontrolery były ?

O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

Mówisz o pojemności czy o predkości ?

Data: 2016-09-18 21:04:34
Autor: Poldek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-18 o 18:28, ggs pisze:

[...]

Może miałoby większy sens, może by nie miało, ale raczej kosztowałoby nie taniej, tylko drożej. Miałeś kiedyś dysk SSHD, używałeś, czy tylko dywagujesz?

Data: 2016-09-18 21:39:30
Autor: ggs
Dyski coraz wolniejsze?

"Poldek" <pugilares@interia.eu> wrote in message news:nrmog2$8h5$1node2.news.atman.pl...
[...]

Tak miałem. A co do kosztów to temat  rzeka czy cos MUSI racjonalnie tyle kosztowac ile kosztuje ale to inny temat.

W innej odpowiedzi piszesz o skopiowaniu pliku 2.5 GB w sekundę. A plik 10GB bedziesz miec skopiowany w 4 sek ?

Wytlumacz wiec autorowi wątku dlaczego on nie ma takich realnych transferów.

Data: 2016-09-18 21:49:28
Autor: Poldek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-18 o 21:39, ggs pisze:

[...]

To, że plik 2,5 GB skopiowało mi w sekundę, to znaczy, że plik 2,5 GB skopiowało mi w sekundę i nic więcej. Akurat autor tego wątku pisał o zapisywaniu plików 2-3GB, a ja miałem pod ręką plik 2,5 GB do użycia na szybki test. Nie znaczy wcale, że plik 10 GB skopiuje w 4 sekundy. Ile czasu trwa skopiowanie pliku 10 GB u mnie, to bym mógł stwierdzić, gdybym zrobił taką próbę. Ale nie robiłem.
Nie wiem dlaczego autor wątku nie ma takich transferów. Może ma nie włączone AHCI, podłączył dyski pod SATA II, albo i SATA I, a może ma kiepski zasilacz, a może program antywirusowy ma włączony, że w locie sprawdza kopiowane pliki?

Data: 2016-09-18 21:59:43
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dyski coraz wolniejsze?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 18 Sep 2016 21:49:28 +0200  doszła do mnie wiadomość  <nrmr48$b9m$1@node2.news.atman.pl>  od Poldek <pugilares@interia.eu>  :
[...]

Nawet na SATA 600 przy kopiowaniu 2,5 GiB nie zejdziesz <5 sekund.
Standard nie przewiduje więcej jak jakieś 550 MiB/s - cache systemu
napompowałeś.

Data: 2016-09-18 22:06:18
Autor: ggs
Dyski coraz wolniejsze?

"Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> wrote in message news:e9sttb5eljo67o67kgj4cf38r6buo0u0f14ax.com...

[...]

A no właśnie . Tylko SSD na PCIe jest bliskie takim osiągom.

Nie wszczynajmy niepotrzebnych niemiłych dyskusji ale ja uważam , że to co kolega Poldek twierdzi to na takim sprzęcie jest niemożliwe do uzyskania.

Data: 2016-09-19 14:03:47
Autor: jedrek
Dyski coraz wolniejsze?
"Olaf Frikiov Skiorvensen"

Nawet na SATA 600 przy kopiowaniu 2,5 GiB nie zejdziesz <5 sekund.
Standard nie przewiduje więcej jak jakieś 550 MiB/s - cache systemu
napompowałeś.

Jak jest z tą przepustowością 600MB/s?
Czy ona jest osiągalna niezależnie dla wszystkich kanały SATA dostępnych na płycie? Czy dotyczy jednak łącznej przepustowości wszystkich kanałów SATA chipa, do którego są zapięte te kanały na płycie głównej?
Czy dla każdego kanału jest ona gwarantowana?
Przykładowo płyta http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud5rev_10/specs/
Czy mam rozumieć, że jak np. do 8 dostępnych na niej kanałów SATA (6 główne, 2 dodatkowe na osobnym chipie w tej płycie, pomijam już w rozważaniu kolejne 2 e-sata) podepniemy 8 dysków twardych to jestem w stanie uzyskać 4 równoległe transmisje (zakładamy, że dyski mają teoretyczną wydajność >> 600MB/s) każda po te realne 550MB/s? Czyli z dysku 1 kopiujemy duży plik na dysk 2, w tym samym czasie z dysku 3 kopiujemy na 4, z dysku 5 kopiujemyna 6, oraz z 7 dysku kopiujemy na dysk 8.
Czy raczej 600MB/s podzieli się na 4 i uzyska się już wtedy dla tych 4 wątków kopiujących tylko po średnia ~150MB/s dla każdego z nich? Czy raczej każde kopiowanie z 4 równoległych będzie się odbywać z max prędkością kanału 600MB/s?

Co rozumiesz pod pojęciem napompowania cache systemu?

Data: 2016-09-19 15:42:59
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dyski coraz wolniejsze?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Sep 2016 14:03:47 +0200  doszła do mnie wiadomość
<57dfd419$0$50175$b1db1813$ca8b28d9@news.astraweb.com>  od "jedrek" <jedrek@jedrek>  :
"Olaf Frikiov Skiorvensen"

[...]

Pojedyńcze złącze SATA ma swoją maksymalną przepustowość, SATA 300
300mbit/s, sata600 600mbit/s.
Kontroler SATA(chipset) połączony jest najczęściej z resztą systemu
magistralą DMI:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Direct_Media_Interface
Magistrala DMI ma ograniczoną przepustowość(w nowszych płytach
znacznie większą niż przepustowość pojedyńczego kanału SATA), jednak
czasem zbyt małą, aby wysycić do maximum na przykład pięć czy sześć
dysków SSD połączonych w RAID:
http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-dc-s3500-raid-performance,3613.html
Dla dysków talerzowych z reguły nie ma takiego problemu(są znacznie
wolniejsze niś SSD)
Poczytaj dokumentację do płyty/chipsetu, tam powinny być jakieś
informacje o sumarycznej przepustowości kanałów SATA.

Co rozumiesz pod pojęciem napompowania cache systemu?

Plik został zbuforowany w cache systemu i powoli wysyłany do miejsca
docelowego.

Data: 2016-09-18 22:30:22
Autor: ToMasz
Dyski coraz wolniejsze?
[...]

Jasne. z ramdysku na ramdysk.
NA sprzętach o których tu piszemy, możesz tyko pomarzyć o takich transferach.
Wątkotwórca ma coś skopane. Raid 0 przyśpiesza najbardziej kopiowanie dużych plików. w takich testach ze stoperem - w zadzadzie dwukrotnie. to co on pisze, wskazuje na jakieś ograniczenie transferu poza dyskiem, na płycie głównej? Ale jak? co tam może być wąskim gardłem - niemam pojęcia.

ToMasz

Data: 2016-09-19 00:43:45
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 22:30, ToMasz pisze:

[...]

Tak na marginesie przytoczę kilka liczb. Na jednym kontrolerze mam dysk systemowy SSD Samsung 840 Pro i dysk twardy (wspomniany Seagate). Dla SSD uzyskuję realne transfery R/W 539/373 MB/s. Tak więc kontroler i środowisko wokół niego dają radę z wysokimi transferami. Na HD mniej więcej symetrycznie po 200 MB/s. Jakiś czas temu użyłem dwóch tych dysków do realizacji RAID 0 i uzyskałem ok 230 MB/s więc dałem sobie spokój z RAIDowaniem i drugi dysk przeznaczyłem na kopie.

Podkreślę, że zależałoby mi przynajmniej na utrzymaniu prędkości 200 MB/s po zmianie dysku na większy. Nie chcę się cofać w "rozwoju" sprzętu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 00:28:22
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 18:28, ggs pisze:

> [...]

Memory Technology i moze wtedy bedzie jakis efekt.
> Dawno temu miałem 2.5'' Seagate Momentusa z 4 GB SSD i w benchmarkach

Zapewne masz rację lecz z mojego specyficznego punktu widzenia nie ma to sensu. Gdybym używał takiego dysku jako systemowego, to ok. Jednakże zamierzam zapisywać i odczytywać głównie duże pliki i to w nieprzewidywalny sposób. Chodzi o prace graficzne. Czyli otwieram jakiś plik, grzebię w nim i co pewien czas zapisuję, co niestety trwa chwilę więc staram się ją skrócić ile się da. Potem pracuję z innym plikiem itd.

Oczywiście kwestie ekonomiczne wchodzą w grę. Chcę wypośrodkować i przynajmniej nie mieć gorzej niż obecnie po zmianie dysku na większy. A jest to jak widzę bardzo trudne... :-(

A to ciekawe , w moich zabawach RAIDami 0 zazwyczaj bywał wzrost
niemal dwukrotny. Jakie to kontrolery były ?

Hardware'owego nie pamiętam a na płycie mam dwa kontrolery, z czego używam dla dysków AMD SB950.Bardzo dobrze współpracuje on z dyskami Seagate w sensie transferów.  Wyciska z nich tyle ile mają transferu wewnętrznego w/g kart katalogowych. Dlatego zależy mi na dyskach z dobrym wewnętrznym transferem. Tymczasem w tych popularnych już takich nie ma albo nie potrafię znaleźć.

O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

Mówisz o pojemności czy o predkości ?

Ups, miałem na myśli 2TB pojemności. Sorki za literówkę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-18 18:20:31
Autor: ToMasz
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 14:37, Marek pisze:
Witam,

Jakiś czas temu złożyłem sobie komputer z wykorzystaniem dysku Seagate
ST1000DM003. Był to wtedy dysk z najszybszym transferem wewnętrznym.
czy ten parametr ma dla Ciebie istotne znaczenie?
testach za pomocą Bench32.exe oraz realnych (kopiowanie dużego pliku)

(_czyli masz dwa dyski_?)

osiąga on transfery w obu kierunkach rzędu 200MB/s.
ale teraz mówisz o transferze zewnętrznym? Transfer w czasie odczytu powinien być wyzszy niż w czasie zapisu. więc coś jest nie teges.

 Z czasem zaczyna
brakować mi miejsca na nim i postanowiłem go wymienić. Ze zdumieniem
stwierdzam, że nowe dyski SSHD osiągają transfery rzędu 156MB/s a w
ramach rozmiaru pamięci statycznej - do 190
zła metoda pomiarowa, porównujesz super dysk ze starych czasów z nowoczesnym padalcem itd.
ToMasz

ps tu masz wyniki ssd za 130zł i hdd nie pamiętam jaki, ale 2T

  Timing cached reads:   25200 MB in  2.00 seconds = 12613.46 MB/sec
  Timing buffered disk reads: 1156 MB in  3.00 seconds = 385.09 MB/sec

  Timing cached reads:   26258 MB in  2.00 seconds = 13141.91 MB/sec
  Timing buffered disk reads: 606 MB in  3.00 seconds = 201.78 MB/sec

Data: 2016-09-18 18:31:34
Autor: ggs
Dyski coraz wolniejsze?

"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message news:nrmesa$2l9$1dont-email.me...
[...]

Podaj odczyt linear bo te wszystkie wartości cached , buffered to sobie można w teorie powkładać.

Data: 2016-09-18 21:53:23
Autor: Poldek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-18 o 18:31, ggs pisze:

[...]

Nie wiem, jak autora wątku, ale mnie interesuje ile czasu trwa od kliknięcia do zakończenia kopiowania pliku. Czy to było buffered, cached czy linear - nie ma znaczenia.

Data: 2016-09-18 22:05:45
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dyski coraz wolniejsze?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 18 Sep 2016 21:53:23 +0200  doszła do mnie wiadomość  <nrmrbj$bf2$1@node2.news.atman.pl>  od Poldek <pugilares@interia.eu>  :
[...]

Zakończeniem kopiowania pliku jest powstanie pełnej kopii na dysku
docelowym i zamknięcie pliku. Tu nie przeskoczysz fizycznego
ograniczenia na interface dysku docelowego.
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2016-09-18 23:24:43
Autor: Poldek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-18 o 22:05, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Nie muszę niczego przeskakiwać. Potrzebowałem przekopiować plik 2,5 GB z jednego dysku na drugi. Wyświetliło się, że kopiowanie zakończone. Więcej nic nie mogę/nie potrzebuję/nie chcę robić - dla mnie sprawa jest zamknięta raz na zawsze.

Data: 2016-09-19 22:51:49
Autor: m4rkiz
Dyski coraz wolniejsze?
On 2016-09-18 23:24, Poldek wrote:
Potrzebowałem przekopiować plik 2,5 GB z
jednego dysku na drugi. Wyświetliło się, że kopiowanie zakończone.
Więcej nic nie mogę/nie potrzebuję/nie chcę robić - dla mnie sprawa jest
zamknięta raz na zawsze.

jak Ci kiedys wylacza prad czy zdarzy sie inne nagle wylaczenie systemu
mniej niz kilkanascie-kilkadziesiat sekund po 'zakonczeniu' takiego
kopiowania to okaze sie ze sprawa wcale nie jest zamknieta raz na zawsze

co do "nie moge" - oczywiscie ze mozesz, tylko musialbys chciec lub potrzebowac - a skoro nie chcesz i nie potrzebujesz to nie ma o czym dyskutowac

Data: 2016-09-19 20:16:59
Autor: BUNIEK
Dyski coraz wolniejsze?
Zakończeniem kopiowania pliku jest powstanie pełnej kopii na dysku
docelowym i zamknięcie pliku. Tu nie przeskoczysz fizycznego
ograniczenia na interface dysku docelowego.

Zależy jak do tego podchodzimy, dla użytkownika proces kończy sie może przejść do kolejnych zadań.
Jeżeli pod spodem system jeszcze mieli to juz inna sprawa. A to jest do uzyskania poprzez cache w pamięci operacyjnej lub kontrolera zwłaszcza jak pracuje w trybie Write Back.

Buniek

Data: 2016-09-19 01:12:06
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 18:20, ToMasz pisze:
[...]

No raczej tak. Jeśli transfer wewnętrzny jest niski to niczego dobrego nie uzyskasz na zewnątrz przy zapisywaniu / odczytywaniu dużych plików.

testach za pomocą Bench32.exe oraz realnych (kopiowanie dużego pliku)

(_czyli masz dwa dyski_?)

Nooo, mam. SSD systemowy i HDD na dane. Ale skąd Twój wniosek? :-)

osiąga on transfery w obu kierunkach rzędu 200MB/s.
ale teraz mówisz o transferze zewnętrznym? Transfer w czasie odczytu
powinien być wyzszy niż w czasie zapisu. więc coś jest nie teges.

Zewnętrzny transfer jest podobny do maksymalnego wewnętrznego. No i są sobie równe. Tak mi wychodzi w testach tym programem. Też mnie zastanawiało w czym rzecz bo w/g karty katalogowej:

http://www.seagate.com/staticfiles/docs/pdf/datasheet/disc/barracuda-ds1737-1-1111us.pdf

jest 210/156. Na dyskowe cache'owanie to za duże pliki. Może coś system od siebie daje, albo programik fałszuje dane. Nie wiem, nie znam się na tym aż tak dobrze aby zdiagnozować przyczynę.

Zapis 26 GB w 2 sekundy dla HDD???

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 08:09:49
Autor: ToMasz
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 19.09.2016 o 01:12, Marek pisze:
[...]

taaa. wewnątrz samego dysku. realne są te wyniki z drugiej linijki. czyli odczyt 700MB (film z 1 CD) kilka sekund
ToMasz

Data: 2016-09-19 12:42:41
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 19.09.2016 o 08:09, ToMasz pisze:

[...]

U mnie realny transfer to ok 200 MB/s:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UzRja3l6VDd0U2M/view?usp=sharing

Widać na tym wykresie, że chwilowo był wielokrotnie większy ale to buforowanie działało. Można przyjąć, że bufor ogarnia u mnie jakieś 2GB ciągłego transferu a potem spada drastycznie.

No ale tak czy owak dostrzegam stagnację lub nawet regres w rozwoju dużych dysków dla sprzętu domowego (w sensie szybkości transferów). Mimo upływu lat barierą jest 200M.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-20 12:01:43
Autor: BUNIEK
Dyski coraz wolniejsze?
[...]

Raid 5 (4x 2TB 7200) na HP P410 SAS/SATA + 512MB cache: cache ratio: 75% Write/ 25%Read
Są to wyniki systemu wirtualnego na tym serwerze chodzi jeszcze 7 innych wirtualek.

   Sequential Read (Q= 32,T= 1) :   334.940 MB/s
  Sequential Write (Q= 32,T= 1) :   352.943 MB/s
  Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) :     3.342 MB/s [   815.9 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) :    13.066 MB/s [  3189.9 IOPS]
         Sequential Read (T= 1) :   212.257 MB/s
        Sequential Write (T= 1) :    33.343 MB/s
   Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) :     0.485 MB/s [   118.4 IOPS]
  Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) :    10.621 MB/s [  2593.0 IOPS]

  Test : 8192 MiB [C: 65.1% (77.8/119.5 GiB)] (x5)  [Interval=5 sec]
  Date : 2016/09/20 11:53:49
    OS : Windows 10 Professional [10.0 Build 14393] (x86)

Data: 2016-09-18 18:29:55
Autor: Irokez
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-18 o 14:37, Marek pisze:
[...]

Bo wymieniłeś dysk 7200obr na 5400obr
a te SSD 8GB w nim to taki hłyt matetingowy.
Nauczy się szybciej system odpalać i... koniec jego zalet.
Wymień na SSD 512GB to poczujesz różnicę (lub dobre 256GB, generalnie im mniejsze tym wolniejsze a jak szybszy to 2x droższy za tą samą pojemność).

--
Irokez

Data: 2016-09-19 01:23:19
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 18:29, Irokez pisze:

Bo wymieniłeś dysk 7200obr na 5400obr

Jeszcze nie wymieniłem. Dopiero szukam dysku jaki mogę zastosować. Czy dysk Seagate SSHD 2TB (ST2000DX002), do którego się przymierzam ma 5400? W karcie katalogowej:

http://www.seagate.com/www-content/product-content/firecuda-family/firecuda/files/firecuda-ds-1903-1-1606us.pdf

nie piszą o tym ale jest tam zdanie, które mnie zmyliło "Game up to 5x faster than with traditional 7200-RPM hard drives...", co niekoniecznie oznacza, że ten dysk ma 7200, jak się zasugerowałem.

a te SSD 8GB w nim to taki hłyt matetingowy.
Nauczy się szybciej system odpalać i... koniec jego zalet.

No więc właśnie. Mi zależy na dysku na dane a nie odpalanie systemu.

Wymień na SSD 512GB to poczujesz różnicę (lub dobre 256GB, generalnie im
mniejsze tym wolniejsze a jak szybszy to 2x droższy za tą samą pojemność).

Ale ja z 1TB już się nie mieszczę. Dlatego 2TB szukam.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 19:02:04
Autor: Irokez
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-19 o 01:23, Marek pisze:

[...]

To pozostaje klasyczny 7200obr.
Wszelkie SSD czy HDD typu np. Seagate Cheetah są na system, szybkie operacje dyskowe, a nie na walające się w jednym miejscu dane.

--
Irokez

Data: 2016-09-18 21:18:47
Autor: Poldek
Dyski coraz wolniejsze?
[...]

Tzn. w jaki sposób ze zdumieniem stwierdziłeś te cyfry 156, 190 MB/sek? Jakie to są te nowe dyski SSHD konkretnie, które modele testowałeś? Jak testowałeś - jak podłączone dyski, jaki komputer itd.
U mnie zapis pliku 2,5 GB odczytywanego z SSD na Seagate Desktop SSHD 2TB trwa mgnienie oka nie zdążam kliknąć "Więcej szczegółów" i przeczytać, jaka wyświetla się przepustowość kopiowania.

Data: 2016-09-18 22:44:41
Autor: Michal Lukasik
Dyski coraz wolniejsze?
On 18/09/2016 20:18, Poldek wrote:

U mnie zapis pliku 2,5 GB odczytywanego z SSD na Seagate Desktop SSHD
2TB trwa mgnienie oka nie zdążam kliknąć "Więcej szczegółów" i
przeczytać, jaka wyświetla się przepustowość kopiowania.

LOL!
To może też napisz o Twojej metodologii testowania.
Ile razy wcześniej kopiowałeś ten sam plik, że wylądował w cache?
Zrób podobny test na kilkunastu różnych plikach (powiedzmy jakiś ISO albo filmy) i te Twoje wyniki można między bajki włożyć.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-09-19 09:28:03
Autor: Poldek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-18 o 23:44, Michal Lukasik pisze:
[...]

Nie kopiowałem wcześniej tego pliku.

Zrób podobny test na kilkunastu różnych plikach (powiedzmy jakiś ISO
albo filmy) i te Twoje wyniki można między bajki włożyć.

Nie potrzebuję kopiować kilkunastu filmów w tym momencie i nie chce mi się. Autor wątku pisał o plikach 2-3 GB, że mu kopiowanie idzie wolno, więc zawiadamiam, że u mnie nie idzie wolno, tylko szybko.

Data: 2016-09-19 01:31:37
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 18.09.2016 o 21:18, Poldek pisze:

Tzn. w jaki sposób ze zdumieniem stwierdziłeś te cyfry 156, 190 MB/sek?
Jakie to są te nowe dyski SSHD konkretnie, które modele testowałeś? Jak
testowałeś - jak podłączone dyski, jaki komputer itd.

Czytam karty katalogowe. Nie testuję. Chcę kupić dysk przynajmniej tak szybki jak mój obecny ale 2x większy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 09:30:12
Autor: Poldek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-19 o 01:31, Marek pisze:
[...]

Pobaw się jakiś czas komputerem, który ma taki dysk w środku. W kartach katalogowych piszą prawdziwe dane. Ale bardziej liczy się jak to działa w realnym życiu.

Data: 2016-09-19 11:57:23
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 19.09.2016 o 09:30, Poldek pisze:

Pobaw się jakiś czas komputerem, który ma taki dysk w środku. W kartach
katalogowych piszą prawdziwe dane. Ale bardziej liczy się jak to działa
w realnym życiu.

No właśnie nie mam takiej możliwości. Nie zajmuję się sprzętem szerzej niż dla siebie samego. Mogę bazować wyłącznie na Waszych opiniach.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 04:23:00
Autor: sczygiel
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 11:57:28 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]

No właśnie nie mam takiej możliwości. Nie zajmuję się sprzętem szerzej niż dla siebie samego. Mogę bazować wyłącznie na Waszych opiniach.

Aby ukrócić zbytnie filozofowanie napisz co dokładnie robisz z tymi duzymi plikami.
Bo jak widzisz nie da się jednoznacznie powiedzieć czy ci sie dysk sshd spisze czy nie.

Moja sugestia jest taka abyś sobie kupił dysk ssd i po prostu na nim pracował.
Zaczynasz prace to kopiujesz pliki robocze na ssd.
Pracujesz, obrabiasz itp. Na koniec kopiujesz sobie na zwykly hdd 2TB.

Alternatywnie możesz po prostu dokupic duuuużo ramu.
Pliki będą siedzieć w buforach i tyle. Szybciej niż to nie będzie.

A jak się uprzesz na hdd/sshd to po prostu kup najszybszy jaki znajdziesz wg benchmarków z sieci.

Jak kupisz przez internet to możesz zwrócić po 14 dniach.

Feler z sshd jest taki że zazwyczaj tej pamięci tam nie ma dużo.
I te twoje pliki moga się w niej nie zmieścić. Więc i tak ciagle będziesz czytać je z talerzy a nie z flasha na tym dysku.

Zazwyczaj ilośc tego flasha to 8-16GB.
To tak sobie. Pliki 2-3GB sie zmieszczą. Ale tylko 2-3 sztuki. Jak pracujesz z większą ilością to ten flash zostanie wymieciony i będziesz czytać dane z talerzy.

Do tego tanie to one nie są.
IMHO lepiej kupić nawet 120GB ssd i na nich pracowac komfortowo.

Data: 2016-09-20 18:03:57
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 19.09.2016 o 13:23, sczygiel@gmail.com pisze:

Aby ukrócić zbytnie filozofowanie napisz co dokładnie robisz z tymi
duzymi plikami. Bo jak widzisz nie da się jednoznacznie powiedzieć
czy ci sie dysk sshd spisze czy nie.

To już napisałem. Generalnie chodzi o edycję grafiki. Więc wielokrotnie, co powiedzmy 10 minut zapisuję zmiany. Plik sięga czasem 3 GB.

Alternatywnie możesz po prostu dokupic duuuużo ramu. Pliki będą
siedzieć w buforach i tyle. Szybciej niż to nie będzie.

A to jest myśl! Czy da się sprawdzić jakość lub wpłynąć na system co do ilości RAM na bufor?

A jak się uprzesz na hdd/sshd to po prostu kup najszybszy jaki
znajdziesz wg benchmarków z sieci.

Jak kupisz przez internet to możesz zwrócić po 14 dniach.

O ile go nie rozpakuję = nie nosi śladów użytkowania :-)

[...]

Pracuję z większą ale w systemie 1-2dni na zabawę z 1 plikiem.

Do tego tanie to one nie są. IMHO lepiej kupić nawet 120GB ssd i na
nich pracowac komfortowo.

Też dobra myśl. W zasadnie mam jako systemowy SSD (Samsung 840 Pro) więc mogę spróbować w ten sposób. Tam transfery sięgają 550M.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-20 12:11:36
Autor: sczygiel
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu wtorek, 20 września 2016 18:04:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]

A to jest myśl! Czy da się sprawdzić jakość lub wpłynąć na system co do ilości RAM na bufor?

Sprawdzić można w managerze zadań. Tam jest pozycja która mówi ile pamięci jest na cache i bufory dyskowe.
Możesz sobie podejrzeć jak sie zmienia.

> [...]
> ten flash zostanie wymieciony i będziesz czytać dane z talerzy.

Pracuję z większą ale w systemie 1-2dni na zabawę z 1 plikiem.

No to w sumie sshd powinien dać radę. Bo ten plik sie zmieści w flashu sshd.
Ale feler jest taki ze ten flash będzie miał relatywnie duzo cykli zapisu.
Może szybko paść. trudno ocenić.

> [...]

Też dobra myśl. W zasadnie mam jako systemowy SSD (Samsung 840 Pro) więc mogę spróbować w ten sposób. Tam transfery sięgają 550M.

Jesli zdecydujesz sie na ssd to pamietaj o jednej sprawie:
Backupy.
O ile hdd padają powoli i zazwyczaj jakoś się daje to wykryć o tyle ssd pada nagle. I to nagle oznacza nagle czyli ułamek sekundy. Dlatego backupy są ważne.

Jak dokupisz tyle ramu aby ci sie plik w nim zmieścił to zapis będzie bardzo szybki. Ale musisz pamiętać o tym że mimo że zapisałeś i zamknąłeś program to zapis jeszcze leci na dysk.
Jak zamkniesz komputer to nic sie nie stanie.
Ale jak w między czasie prądu zabraknie to plik bedzie uszkodzony..

tak czy siak zalecam ssd i pracę na nim jako na dysku roboczym.

Data: 2016-09-20 22:34:02
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 20.09.2016 o 21:11, sczygiel@gmail.com pisze:

Sprawdzić można w managerze zadań. Tam jest pozycja która mówi ile
pamięci jest na cache i bufory dyskowe. Możesz sobie podejrzeć jak
sie zmienia.

Czy chodzi o "buforowana" ? To raczej nie to... Przy samych dyskach nie ma nic o wykorzystaniu pamięci na bufor.

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UTRrMy1QaXI0cGc/view?usp=sharing

No to w sumie sshd powinien dać radę. Bo ten plik sie zmieści w
flashu sshd. Ale feler jest taki ze ten flash będzie miał relatywnie
duzo cykli zapisu. Może szybko paść. trudno ocenić.

FireCuda ma 5 lat gwarancji jakby co...

Jesli zdecydujesz sie na ssd to pamietaj o jednej sprawie: Backupy.

Do chyba nie tylko w przypadku SSD powinno się je robić? :-) Korzystam z
SyncBackupPro. Świetna aplikacja. Codziennie tworzę backupy tylko tego
co się zmieniło.

[...]

Dam radę... świeże akumulatory w UPS. :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 10:34:11
Autor: robot
Dyski coraz wolniejsze?
[...]

Nie pasuje mi to 200MB/s. Za dużo.
Jak dokładnie robiłeś test?
Zrób tak:
Przygotuj duży plik, z 10GB. Skopiuj go z innego dysku
na dysk który testujesz. Czas kopiowania zmierz STOPEREM
od momentu rozpoczęcia kopiowania do całkowitego ustania
procedury i zniknięcia wszelakich pasków postępu kopiowania itp.

Nie spotkałem się jeszcze z dyskiem 7200rpm, który
osiągnąłby tak wysoką prędkość zapisu, a nawet odczytu.

Data: 2016-09-19 04:12:37
Autor: sczygiel
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 10:34:12 UTC+2 użytkownik robot napisał:
> [...]

Nie spotkałem się jeszcze z dyskiem 7200rpm, który
osiągnąłby tak wysoką prędkość zapisu, a nawet odczytu.

Umyka w dyskusji aspekt buforów systemowych.
Dla mnie to nie dziwne że kopiowanie pliku może trwać krótko.
Bo wciągnięcie go z dysku może być szybkie jak plik nie pofragmentowany.
A zapis? Zapis poszedl do buforów. Okienko sie zamknęło ale zapis potrwa jeszcze 20 sekund.

Czy to problem dla usera? Zalezy. Zalezy od tego co następnie user będzie robić. Jak dalsze operacje dyskowe to będzie kiepsko bo aktualne sie jeszzce toczą więc kolejne będą się wlec. Jak inna aktywność to nie, bo zapisy se lecą w tle a user robi coś bezdyskowego.
Tak czy siak To od usera zależy czy mu dysk sshd wystarczy czy nie.

Data: 2016-09-19 13:29:28
Autor: ggs
Dyski coraz wolniejsze?

<sczygiel@gmail.com> wrote in message news:dfd81d94-3f3c-4c02-a37a-279ecefb9d14googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 10:34:12 UTC+2 użytkownik robot napisał:

<A zapis? Zapis poszedl do buforów. Okienko sie zamknęło ale zapis potrwa jeszcze 20 sekund.

O właśnie , dobrze przedstawione ! A i gdyby wtedy zaraz po zniknieciu okna kopiowania wyjąć taki dysk z systemu to stawiam , że błedy CRC albo "urwany" i bezużyteczny plik mamy na 100%. Często tak z ludzie z pendrivami robią , koniec formatki kopiowania no to - cyk - pen off z USB. A potem płacz bo skopiowanego pliku dziwnie odczytac sie nie da. --

Data: 2016-09-19 04:54:55
Autor: sczygiel
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 13:29:30 UTC+2 użytkownik ggs napisał:
[...]

Zgadza sie, jak plik był mały to szybko pójdzie do pendrive.
Więc takie wyjęcie mu nie zaszkodzi. Windows ma ustawienie specjalne do tego celu, dyski wyjmowalne są troche inaczej traktowane i dla nich zapis jest dokonywany najszybciej jaks ie daje.

Dla wbudowanych zapis jest optymalizowany i nie zawsze trafia na dysk szybko.

Tak czy siak można sobie w performance managerze czy pod zwyklym ledem "hdd" zobaczyc czy cos sie dzieje czy nie.

Data: 2016-09-20 10:08:56
Autor: robot
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-19 o 13:12, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Słuszna uwaga.
Tylko jak w takim razie zrobić porządnie ten test?
Może jakoś ustawić, żeby było mało ramu w komputerze?

Data: 2016-09-20 02:17:50
Autor: sczygiel
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu wtorek, 20 września 2016 10:08:57 UTC+2 użytkownik robot napisał:
> [...]

Słuszna uwaga.
Tylko jak w takim razie zrobić porządnie ten test?
Może jakoś ustawić, żeby było mało ramu w komputerze?

Ale po co robić go inaczej?

Mamy dwie sytuacje:
1. Robimy klik i czekamy na zakończenie. Wynikiem jest czas po którym możemy kontynuować pracę.
2. Robimy klik i czekamy na zakończenie operacji dyskowych. Jak one się skończą to mamy znowu szybki i w pełni sprawny komputer (operacje dyskowe nie czekają na te długie kopiowanie.

Cały wątek jest bez sensu.
Wątkotwórca uparł się aby pracować tylko na jednym dysku. Nie chce powiedzieć co to za praca która wymaga takich obszarów i nie daje się jej przenieść na ssd.

Mam wrażenie że potrzebne jet po prostu szybkie kopiowanie pomiędzy dyskami lub pomiędzy jednym dyskiem. Ewentualnei pomiędzy ramem a dyskiem.

Ale to moje przypuszczenie.
Jak kopiowanie pomiędzy dyskami to nic tylko szybkie dyski to usprawnią.
Jak kopiowanie między partycjami lub w obrębie tej samej partycji to również tylko szybki dysk a do tego programik w rodzaju copy-ram. Bo często dyski zbyt wiele machają głowicami zamiast czytać sekwencyjnie i zapisywać sekwencyjnie. Nie wiem jak dziś windows sobie to ogarnia...

Jak mamy tylko kopiowanie ram-dysk lub odwrotnie to również tylko szybki dysk to umozliwi.

Czyli zero kombinowania. Trzeba znaleźć dyski które wyciągają jak najszybsze transfery liniowe i do kompletu sterownik/chipset.

I to jest podsumowanie. Zaden sshd tego nie ulepszy.

Ale wątkotwórca nie chce napisac co robi więc wątek się rozwleka...

Moja rada:
Kupić najszybszy dostępny dysk talerzowy. Ale i tak nie należy się spodziewać kosmosu. 200MB/s to standard. Tu jest lista dla WDC:
http://www.wdc.com/pl/products/catalog/
Jak na dłoni widać co jest i ile można mieć za konkretne pieniądze.

Data: 2016-09-20 02:22:45
Autor: sczygiel
Dyski coraz wolniejsze?
Jak na dłoni widać co jest i ile można mieć za konkretne pieniądze.

http://hdd.userbenchmark.com/
http://ssd.userbenchmark.com/

Poklikać i widać że hdd szybsze nie są. One obrastają w pojemność.
Aby mieć szybkość trzeba ssd. No magic...

Data: 2016-09-20 10:17:46
Autor: Leszek K.
Dyski coraz wolniejsze?
Dnia Tue, 20 Sep 2016 10:08:56 +0200, robot napisał(a):

[...]

Zapuścić darmowe hdtune.

Data: 2016-09-20 10:22:37
Autor: robot
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-20 o 10:17, Leszek K. pisze:
[...]

Ja jakoś nie ufam tym wszystkim programikom.
Nie zawsze wyniki z nich pokrywają się w osiągami dysku w codziennym użytkowaniu.
Chociaż do wstępnego porównania dwóch dysków mogą się nadać.
Najbardziej ufam jednak testom "praktycznym".
To znaczy mierzenie czasu kopiowania różnych zestawów plików.

Data: 2016-09-20 18:16:45
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 19.09.2016 o 13:12, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Racja! Szczególnie, że ja nie kopiuję plików lecz zapisuję je z poziomu aplikacji graficznej. Nie wiem co ona robi. Być może podczas "save" coś odczytuje równocześnie w pliku, przestawia jego fragmenty itd. Cholera wie...

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-20 12:04:45
Autor: sczygiel
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu wtorek, 20 września 2016 18:16:47 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]

Racja! Szczególnie, że ja nie kopiuję plików lecz zapisuję je z poziomu aplikacji graficznej. Nie wiem co ona robi. Być może podczas "save" coś odczytuje równocześnie w pliku, przestawia jego fragmenty itd. Cholera wie...

Mysle ze robi troche odczytów. Ale raczej niewiele.

Zrób tak:
Kup sobie ssd 128-256GB.
Wyjdzie cie to pi*oko 150-300PLN.

Jak zaczynasz prace z plikiem - kopiujesz go sobie na ssd.
Otwierasz i pracujesz.
Ten plik w momencie wrzucania na ssd i tak zostanie w ramie. Więc nic nie tracisz. Bo i tak musiał byś go wczytać do programu graficznego.
Kopiowanie pójdzie bardzo szybko bo dysk hdd 1TB (czy 2TB) bedzie czytac sekwencyjnie.

Pracujesz z nim i masz spokojnie szybkie transfery.

Na koniec kopiujesz plik z ssd na hdd. Też pójdzie szybko bo leci z buforów ram na hdd.

Buforów nie masz jak kontrolować. System sam o to dba aby wyrzucać z ramu rzeczy niepotrzebne.
Kiedyś miało sens kopiwanie przez wtyczki do totalcommandera które kopiowały plik do ram a potem do docelowego miejsca. Dzieki temu głowice tyle nie latały i kopiowanie było szybkie.
Ale dziś chyba to tylko dla małych plików jest potrzebne no i tylko jak kopiujesz w obrębie jednego dysku.

Kup mały ssd i korzystaj jako dysk roboczy.
End of story :)

Data: 2016-09-20 23:35:03
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 20.09.2016 o 21:04, sczygiel@gmail.com pisze:

Zrób tak: Kup sobie ssd 128-256GB. Wyjdzie cie to pi*oko 150-300PLN.

Mam jako systemowy SSD więc sprawa się upraszcza. Tak czy owak mój dysk HDD trzeszczy w szwach więc chcąc nie chcąc muszę go wymienić na większy. Jednakże masz rację - nie warto spędzać godzin nad kartami katalogowymi bo i tak szybciej niż SSD nie będzie.

Tak na marginesie, wybrałem jako HDD FireCudę 2TB licząc, że nie będzie wolniej z transferem raczej tylko po to by się nie uwsteczniać. Właśnie sprawdziłem realne jej parametry. W zasadzie jest bardzo podobnie (ufff). Zapis rzędu 210MB/s więc minimalnie szybciej nawet.

Jedynie marketingowy bełkot ten dysk ma lepszy od poprzedników sprzed lat.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 10:56:50
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dyski coraz wolniejsze?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Sep 2016 10:34:11 +0200  doszła do mnie wiadomość  <nro7u3$k3s$1@node2.news.atman.pl>  od robot <robot@o2.pl>  :
[...]

Mogą osiągać, ale na początkowych ścieżkach, na końcowych może być
nawet połowę wolniej.
Widać to w przypadku Velociraptora, sekcja "Performance Across All
LBAs":
http://www.anandtech.com/show/5729/western-digital-velociraptor-1tb-wd1000dhtz-review/2

Data: 2016-09-20 09:58:35
Autor: robot
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-19 o 10:56, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Wyraźnie napisałem "z dyskiem 7200rpm".
Velociraptor ma 10000.
Poza tym to że mogą osiągać coś tam na początkowych ścieżkach,
nie ma znaczenia w codziennym użytkowaniu.

Data: 2016-09-20 13:27:31
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dyski coraz wolniejsze?
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 20 Sep 2016 09:58:35 +0200  doszła do mnie wiadomość  <nrqq7b$2hc$1@node2.news.atman.pl>  od robot <robot@o2.pl>  :

[...]

Jest wiele dysków konsumenckich 7200 RPM, które osiągają taki transfer
w początkowym obszarze LBA, ale, jak pokazałem na przykładzie
Velociraptora, transfer spadnie nawet o połowę(bez względu na to, czy
dysk ma 10K czy 7K czy 15K), tu transfery max dla 7200:

http://www.tomshardware.com/charts/hdd-charts-2013/-02-Read-Throughput-Maximum-h2benchw-3.16,2900.html
http://www.tomshardware.com/charts/hdd-charts-2013/-05-Write-Throughput-Maximum-h2benchw-3.16,2903.html

Jreśli mówimy, że jakiś dysk jest w stanie osiągnąć 200 MB/s, to jest
to dla tych dysków prawdą, natomiast całą pawdę widać dopiero na
wykresie Transfer/LBA number.

Data: 2016-09-19 12:26:21
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 19.09.2016 o 10:34, robot pisze:

[...]

Właśnie tak wczoraj zrobiłem i mniej więcej taki właśnie czas osiągam. Mój dysk dla odczytu ma 210M a dla zapisu bodajże 156M w/g katalogu. To się potwierdza. Co ciekawe, na drugim kontrolerze (mam dwa na płycie) ciągłe transfery dyskowe, głównie dla dysku SSD (Samsung 840 Pro), potrafią być o połowę gorsze względem tych samych dysków na szybszym kontrolerze.

Nie spotkałem się jeszcze z dyskiem 7200rpm, który
osiągnąłby tak wysoką prędkość zapisu, a nawet odczytu.

Seagate'y serii DM003 oraz DM001 tak miały. Przy czym podkreślę, że bardzo dużo zależy od kontrolera. Tu masz test sprzed chwili:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UzRja3l6VDd0U2M/view?usp=sharing

W/g stopera wyszło mi nawet 217M. No ale mogłem się nie wstrzelić z "kliknieciem".

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 16:12:33
Autor: marfi
Dyski coraz wolniejsze?
Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:nroege$mhh$1news.icm.edu.pl...

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UzRja3l6VDd0U2M/view?usp=sharing

  Pierwsza część wykresu to zapewne zapis do bufora dysku (czyli RAM).

--
marfi

Data: 2016-09-20 18:08:39
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 19.09.2016 o 16:12, marfi pisze:
Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UzRja3l6VDd0U2M/view?usp=sharing

 Pierwsza część wykresu to zapewne zapis do bufora dysku (czyli RAM).

Tak, wiem

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-20 10:04:52
Autor: robot
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 2016-09-19 o 12:26, Marek pisze:
[...]

No to mogę jedynie potwierdzić, że rzeczywiście szybki ten dysk.
Sam bym se taki kupił.

Data: 2016-09-20 18:13:57
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 20.09.2016 o 10:04, robot pisze:

No to mogę jedynie potwierdzić, że rzeczywiście szybki ten dysk.
Sam bym se taki kupił.

Kosztowało mnie to ze 3 dni wertowania kart katalogowych dysków bo praktycznie żaden sklep nie publikuje (i zapewne nie wie) jakie jest wąskie gardło poszczególnych dysków - czyli transfer wewnętrzny. Piszą za to marketingowy bełkot, że łącze SATA w tych dyskach to np. 600 MB/s jakby to miało jakiekolwiek znaczenie. Równie dobrze mogliby podawać kolor obudowy - tak samo to istotne. :-/

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-09-19 14:45:09
Autor: ToMasz
Dyski coraz wolniejsze?
Nie pasuje mi to 200MB/s. Za dużo.
Jak dokładnie robiłeś test?
Zrób tak:
challenge accepted

największy plik jaki mam to 3.3 giga kopiuje się z dysku ssd na hdd (2T) w 15-16 sekund. Czyli wychodzi jakieś 3, 4 sekundy na skpoiowanie filmu z 1 płyty CD

ToMasz

Data: 2016-09-21 15:35:32
Autor: 2late
Dyski coraz wolniejsze?
On 18/09/2016 01:37, Marek wrote:
[...]

Jest, wlasnie sie pojawil. ;)
http://www.tweaktown.com/news/54037/worlds-fastest-samsung-2tb-ssd-rocks-2-1gb-sec-writes/index.html

Data: 2016-09-21 18:01:38
Autor: ggs
Dyski coraz wolniejsze?

"2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote in message news:nru9c4.3io.1outspace.org...

Jest, wlasnie sie pojawil. ;)
http://www.tweaktown.com/news/54037/worlds-fastest-samsung-2tb-ssd-rocks-2-1gb-sec-writes/index.html

Robi wrażenie i ta pojemnośc i szybkość..

Cena jednak też robi wrazenie - producenta 1299USD.  Coś tyle ale w PLN płaciłem za 950 PRO (512). Faktycznie jest piorunujący w kopiowaniu dużych plików (nawet w ramach tej samej partycji). Mam go jako systemowy i tutaj nic wybitnego , dziala organoleptycznie z prędkością jak poprzedni SSD na SATA.

Data: 2016-09-21 22:54:21
Autor: 2late
Dyski coraz wolniejsze?
On 21/09/2016 05:01, ggs wrote:

[...]

Podejrzewam ze tak samo szybko by dzialal na wirtualnej maszynie na wirtualnej maszynie na wirtualnej maszynie na wirtualnej maszynie. :)

Data: 2016-09-21 22:20:28
Autor: Marek
Dyski coraz wolniejsze?
W dniu 21.09.2016 o 16:35, 2late pisze: