Dyski z szuflady

Data: 2019-09-13 14:20:31
Autor: ±ćęłń󶼿
Dyski z szuflady
Zapis magnetyczny na talerzach nie padł, najwyżej elektronika (ale dwa?).
Można kupić ten sam typ dysku i przełożyć elektronikę dla uratowania danych.
BTW akurat mam to samo, ale na jaki¶ starszym IBM 3,5'' ATA liczonym w GB.
Komputery (Win 10) nie widziały, za to zobaczył jaki¶ NAS (linuksopodobny), ale i tak nie dał rady sformatować (po poleceniu formatuj wyskakiwał bł±d).
Może u mnie to także kwestia przej¶ciówki na USB (nie mam już kompa do dysków ATA).
Tak swoj± droga po dwóch latach możesz jeszcze mieć na nie gwarancję i wymienić.
Przyczynek do dyskusji, czy kupować dwa identyczne dyski (np. jako mirror/Raid), czy jednak różnych producentów.

-- -- -
Zapisałem na nich swoje materiały i schowałem do szuflady.
Po dwóch latach oba dyski s± uszkodzone.
Kilka komputerów ich nie widzi.
Również Gparted nie daje im rady.
Co się mogło stać?
Dyski leż±ce w szufladzie padły?