Dyskopatia a rower??

Data: 2012-04-16 10:15:25
Autor: Kacper
Dyskopatia a rower??
 Witam Kolegów z prośbą  o rade,. Niestety dopadła mnie dyskopatia
odcinka lędźwiowego czy ktoś ma podobny problem i jak to jest z
rowerem czy ktoś z Kolegów musiał zrezygnować z rowera ? Bo ja bez
rowera to sobie nie wyobrażam funkcjonować, opinie lekarzy są rożne
wiec nie wiadomo kogo słuchać. Jak to np. jest z wypadami
kilkudniowymi ??
Dzieki za pomoc pozdrawiam
Kacper.

Data: 2012-04-16 19:31:15
Autor: Jacek Maciejewski
Dyskopatia a rower??
Dnia Mon, 16 Apr 2012 10:15:25 -0700 (PDT), Kacper napisał(a):

Bo ja bez
rowera to sobie nie wyobrażam funkcjonować, opinie lekarzy są rożne
wiec nie wiadomo kogo słuchać.

Obrazów choroby jest tyle ile chorujących. Co wskazuje że raczej nie będzie
ogólnych wskazówek. Musisz po prostu zdobyć się na odwagę i popróbować
pojeździć. Po jakimś czasie okaże się na co sobie możesz pozwolić a na co
nie. Ja mam 66 lat i parokrotnie w życiu zdarzyło mi się spędzić w łóżku w
bólach kilka tygodni zanim uraz kręgosłupa (zwany potocznie rwą kulszową)
nie wygoił się. A obecnie jestem w stanie zrobić kilkanaście tys. km jednym
ciągiem, jadąc kilkadziesiąt km dziennie. Experyment rulez :)
--
Jacek

Data: 2012-04-16 22:00:57
Autor: zly
Dyskopatia a rower??
Dnia Mon, 16 Apr 2012 10:15:25 -0700 (PDT), Kacper napisał(a):

Dzieki za pomoc pozdrawiam

Mam i jeżdżę. Co prawda nie kilkudniowe, ale po 30-50 km dziennie. Nic nie
przeszkadza. Aha, pozycja 'szosowa'

--
marcin

Data: 2012-04-17 00:56:57
Autor: oldboy
Dyskopatia a rower??
On 16 Kwi, 22:00, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
> [...]

> Dzieki za pomoc pozdrawiam

Mam i jeżdżę. Co prawda nie kilkudniowe, ale po 30-50 km dziennie. Nic nie

Kilka lat wstecz też to miałem i tylko pochylony na rowerze nie czułem
bólu.Lekarz nie miał nic przeciwko jeżdżeniu ale zalecał żebym nie
dopuścił do raptownego schłodzenia spoconych pleców.Rower leczy.

Data: 2012-04-17 10:22:36
Autor: Paweł Suwiński
Dyskopatia a rower??
Dnia pon, 16 kwi 2012 tako rzecze Kacper:

 Witam Kolegów  z prośbą o  rade,. Niestety dopadła  mnie dyskopatia
odcinka lędźwiowego  czy ktoś  ma podobny  problem i  jak to  jest z
rowerem czy ktoś z Kolegów musiał zrezygnować z rowera ?

Rower rowerowi  nie równy.  Przy problemach z  kręgosłupem amortyzacja
pod tyłkiem  to IMHO  podstawa (np.  sztyca amortyzowana).  Warto mieć
też  kierownicę,  która pozwala  na  zmiany  pozycji z  pochylonej  na
wyprostowaną, by nie tkwić cały  czas w takim przykurczu. Organizm nie
lubi jednostajności. Dobrze też  robi docieplanie odcinka lędźwiowego.
W necie  można dostać  wełniane opaski.  Możesz też  zainteresować się
rowerami poziomymi.

Paweł Suwiński

Data: 2012-04-17 05:41:56
Autor: Kacper
Dyskopatia a rower??
On 17 Kwi, 12:22, Paweł Suwiński <drac...@wp.pl> wrote:
> [...]

lubi jednostajności. Dobrze też  robi docieplanie odcinka lędźwiowego.
W necie  można dostać  wełniane opaski.  Możesz też  zainteresować się

Dziekuje Wszystim za pomoc !!

Pozdrawiam
Kacper.

Data: 2012-04-17 18:43:00
Autor: mt
Dyskopatia a rower??
Paweł Suwiński pisze:

[...]

Akurat sztyca amortyzowana to średnio przydatny gadżet (przynajmniej te tanie). Przy większych nierównościach lepiej i tak jest podnosić tyłek z siodełka, a przy małych nierównościach lepiej sprawdzają się opony typu big apple.

--
marcin

Data: 2012-04-17 19:02:34
Autor: Paweł Suwiński
Dyskopatia a rower??
Dnia wto, 17 kwi 2012 tako rzecze mt:

Akurat sztyca amortyzowana to średnio przydatny gadżet (przynajmniej
te tanie).

Mam  zupełnie inne  doświadczenia  w tej  materii.  Bez sztycy  szybko
zaczyna  mnie łupać  w krzyżu.  Sztyce  mam w  trekingu i  mieszczuchu
szoso  podobnym. Używam  sztyc pantografowych  Suntour NEX/NCX.  Dosyć
przyzwoite.

a  przy małych nierównościach lepiej  sprawdzają się opony
typu big apple.

Opory toczenia  i aerodynamiczne na  poziomie skutera :/. No  i jakość
amortyzacji  takiego  rozwiązania  jest  odwrotnie  proporcjonalna  do
stopnia "nabicia", ale  im większy flak tym większe  opory toczenia. A
dzięki sztycy mogę  sobie pomykać na mieszczuchu z  nabitymi na kamień
slickami 1.2".

--
Pozdrawiam Paweł Suwiński

Data: 2012-04-17 22:21:38
Autor: suxen
Dyskopatia a rower??
Proponuję na poziomo ;-) Jest trochę inaczej, ale kręgosłup nie jest tak obciążony jak na klasyku.

Data: 2012-04-18 06:43:30
Autor: Paweł Suwiński
Dyskopatia a rower??
Dnia wto, 17 kwi 2012 tako rzecze suxen:

Proponuję na poziomo ;-) Jest trochę inaczej, ale kręgosłup nie jest tak obciążony jak na klasyku.

Tu jest dosyć obrazowe porównanie wpływu na kręgosłup:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=586.msg5163#msg5163

Nie mniej  ze swojej  strony dodam,  że na  poziomce można  sobie obić
plecy jako  takie podczas jazdy  po dziurach, bo  w końcu leży  się na
fotelu.  Jednak  to  będzie  już  co innego,  bez  takiego  wpływu  na
kręgosłup  jak jazda  bez  amortyzacji  na pionowym  rowerze.  A i  są
poziomki z amortyzacją fotela. No i  na poziomce też da się przeciążyć
część lędźwiową kręgosłupa,  ale to raczej na  własne życzenie. Jeżeli
ktoś się zachłysnie  mocą jaką daje ciśnięcie w  pedały mając podparte
plecy i  będzie cisnął "z  pleców" (z  okolic łopatek)) to  łatwo może
przeciążyć  kręgosłup. Ja  tak miałem  na początku  używania poziomki.
Potem nauczyłem się cisnąć  wykorzystując podparcie bioder/ miednicy o
fotel,  wtedy  kręgosłup  tylko  w minimalnym  stopniu  uczestniczy  w
przenoszeniu obciążeń  na pedały. Podobna  rada odnosi się  do rowerów
pionowych. Nie  należy zapierać się  o kierownicę do  zwiększenia siły
pedałowania, bo to przeciąża lędźwiową część kręgosłupa. Trzeba używać
przerzutek,  stawać na  pedały dla  włożenia masy,  ale lekko  trzymać
kierownicę bez zapierania się i przenoszenia od niej siły na pedały.

--
Pozdrawiam Paweł Suwiński

Data: 2012-04-18 00:05:19
Autor: yapann
Dyskopatia a rower??
to ja do rad praktycznych - a tej w szczególności:
też  kierownicę,  która pozwala  na  zmiany  pozycji z  pochylonej  na
'dowtrącę' moją :] ->

zrezygnować z rowera ? Bo ja bez
rowera to sobie nie wyobrażam funkcjonować, opinie lekarzy są rożne

zrezygnuj z: lekarzy i złej pozycji kręgosłupa poza rowerem (przy kompie (np. teraz :p) i na materacu w nocy) oraz panicznie unikaj długotrwałego 'bezruchu kręgosłupowego' tego odcinka ciała. Jeśli te 'gupie' warunki nie będą spełnione - degradacja będzie postępować - obiecuję Tobie : ].
Zamiana roweru na lekarza to wyjątkowo kiepski pomysł.

Data: 2012-04-18 06:52:43
Autor: XX YY
Dyskopatia a rower??
On 16 Apr., 19:15, Kacper <juszczukdan...@wp.pl> wrote:
[...]

dyskopatia - jak duza?
ruch jest zalecany , ale odpowiedni, w zaleznosci tez od statium.
rower prawidlowo uzyty jest pomoca w leczeniu , czy lagodzeniu
skutkow , zle uzywany moze przyczynic sie do zwiekszenia dolegliwosci.
Jesli bol z czasem nie ustapi , moze byc coraz gorzej , wlacznie z
przerwaniem krazka i koniecznoscia operacji.

rower holenderski - pozycja siedzaca , prosta , nie pochylona do
przodu , kierownica wyzej.
jakas amortyzacja pod siodelkiem np sprezynowa aby w przypadku
mocniejszego udrezenia  uciski nie poszly w kregoslup. Miekko ,
miekko , miekko i rowno ( asfalt)
generalnie to plywanie w pozycji na plecach  i rower ew. jako
dopelnienie. kiedy dolegliwosci mina  mozna zwiekszyc dawke , ale z
zachowaniem srodkow ostroznosci.
dlugofalowo rower nie jest czyms niebezpiecznym , w okresie
krytycznym , szczegolnego nasilenia bolu -trzeba posteopwac
ostrozniej. Jesli bole sa niemal nie do zniesienia , nie ma co jezdzic
na rowerze , trzeba usunac ich przyczyne. Dyskoaptie wczesniej , czy
pozniej ma kazdy , w okresie krytycznym zachowac ostroznosc , kiedys
bol przejdzie .

Data: 2012-04-18 23:08:45
Autor: yapann
Dyskopatia a rower??
"XX YY" <jansal@utanet.at> wrote in message news:6776bcb8-6dcc-4019-bd45-2bea81c4c75ah12g2000yqi.googlegroups.com...
Dyskoaptie wczesniej , czy
pozniej ma kazdy

czym mógłbś uzasadnić?

Data: 2012-04-19 05:28:00
Autor: XX YY
Dyskopatia a rower??
On 18 Apr., 23:08, "yapann" <yap...@odwa.pl> wrote:
"XX YY" <jan...@utanet.at> wrote in message

> Dyskoaptie wczesniej , czy
> pozniej ma kazdy

czym mógłbś uzasadnić?

dlugoscia zycia.

Data: 2017-10-18 14:12:40
Autor: lech.sobi60
Dyskopatia a rower??
Na 100procent przy dyskopatii odpada jazda rowerem,tylko marszei kijki.

Data: 2017-10-19 08:48:34
Autor: cyklista
Dyskopatia a rower??
lech.sobi60@gmail.com pisze:
Na 100procent przy dyskopatii odpada jazda rowerem,tylko marszei kijki.

albowiem bo......?

Dyskopatia a rower??