Dyskryminacja ze względu na markę???

Data: 2010-02-22 23:42:57
Autor: waperr
Dyskryminacja ze względu na markę???

Użytkownik "mo" <test@test.pl> napisał w wiadomości news:hlv1db$pjh$1nemesis.news.neostrada.pl...

<ciach>

Coś w tym chyba musi być bo jadąc w podobnym tempie lepszym samochodem takich numerów mi nikt nie robił.

<ciach>
PS -w kwestii jasności nie piszę tu o grzecznej prośbie na zmianę pasa podpartych faktyczną potrzebą bo takich zawsze wpuszczam tylko osobników wciskajacych sie na siłę aby przeskoczyć pare pojazdów do przodu
popieram jak ktoś chce zmienić pas i czeka na ustąpienie to jak najbardzie wpuscić
a wciskających się cwaniaków olewać, zmienia pas to ma psi obowiązek ustąpić tym co na tym pasie już są

Niestety od dłuższego czasu też mam takie odczucia.

PS
dziś zatrzymałem się przed przejściem aby przepuścić staruszka bo zimno i ledwo na nogach się trzymał
zanim dziaduszek przetoczył się przez jeden pas przed moje auto na 3 pasie jakieś 5 aut przeleciało
a gdyby dziadek dostał przyśpieszenia na pasach to by było po nim.....

pzdr
waperr

Data: 2010-02-23 08:01:17
Autor: Łukasz Kruszczyński

Użytkownik "waperr" <waperr@interia.pl> napisał w wiadomości news:hlv1j5$8t6$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nauczony tego typu zachowaniami niektorych kierownikow, nigdy sie nie zatrzymuje przed przejsciem, gdy mam pieszego po tej samej stronie, co pas po ktorym jade (np. pieszy z mojej prawej i ja na prawym pasie). Przewaznie widzac pieszego przed przejsciem, jesli to mozliwe, zatrzymuje sie i go przepuszczam. Ale w tym jednym przypadku staram sie tego nie robic. Nie chce czlowieka wyslyac zbyt wczesnie do Abrahama na piwo....

Pozdrawiam,
Lukasz

Data: 2010-02-24 10:20:52
Autor: Arek (G)
Dyskryminacja ze względu na markę?? ?
W dniu 2010-02-22 23:42, waperr pisze:
[...]
[...]

I do takich właśnie sytuacji przydaje się kamerka w samochodzie. Z największą przyjemnością, zaniósł bym wideo z nagranym kolesiem wyprzedzającym na przejściu. I osobiście bym dopilnował, żeby sprawy nie umorzyli.

A.

Data: 2010-02-28 12:54:10
Autor: Tomasz Pyra
Arek (G) pisze:
[...]

No jak generalnie jestem bardzo tolerancyjny na wszelkie cuda które wyczyniają inni kierowcy, to ten manewr to jest ten jeden gdzie najchętniej to bym publiczne kary cielesne wprowadził.

Mam nawet takie "ulubione" przejście które mnie zawsze sporo nerwów kosztowało jak jeden pas hamował, a dla wielu kierowców był to sygnał że warto wyprzedzić tych hamujących.

W sumie częsty problem na drogach gdzie jest więcej niż jeden pas do jazdy w jednym kierunku.

Data: 2010-02-28 12:59:05
Autor: Budzik
Dyskryminacja ze względu na markę???
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

dokładnie, jeden z najbardziej niebezpiecznych manewrów na drodze - za cos takiego dawałbym 10 punktów i 500zł.

Data: 2010-02-28 14:01:27
Autor: Andrzej Lawa
Budzik pisze:

dokładnie, jeden z najbardziej niebezpiecznych manewrów na drodze - za cos takiego dawałbym 10 punktów i 500zł.

Zdaje się tyle właśnie jest.

Data: 2010-02-28 13:38:27
Autor: Budzik
Dyskryminacja ze względu namarkę???
Użytkownik Andrzej Lawa alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com ...

dokładnie, jeden z najbardziej niebezpiecznych manewrów na drodze -
za cos takiego dawałbym 10 punktów i 500zł.

Zdaje się tyle właśnie jest.

no to z ta kara z taryfikatora sie zgadzam :)

Data: 2010-02-28 14:44:18
Autor: Tomasz Pyra
Budzik pisze:
[...]

Tyle to jest za to w taryfikatorze.

Natomiast nie o samą wysokość kary chodzi, a o dysfunkcje mózgu którą trzeba mieć żeby taki manewr wykonać.

Bo większość innych wykroczeń można jakoś wytłumaczyć - ktoś się uważa za mistrza kierownicy, to pędzi. Ktoś zajechał drogą bo nie zauważył albo nie popatrzył. Przejechał na czerwonym bo widział że zdąży, albo się zamyślił itp. itd.
To wszystko jest oczywiście naganne, niemniej można znaleźć jakieś wytłumaczenie.

A wyprzedzanie samochodu który zwalnia przed przejściem dowodzi kompletnej bezmyślności kierowcy, bo oczywistym jest że ten drugi zwalnia żeby pieszy przeszedł przez przejście. A przejechanie w tym momencie przez to przejście wiadomo czym się musi skończyć.

I bezmyślność tego kalibru już IMO ciężko porównywać z innymi wykroczeniami. Raczej ciężar gatunkowy jak dla mnie jest rzędu jazdy po pijanemu i raczej podobne represje powinny spotkać kierowców którzy tak jeżdżą.

Może moje spaczenie w stronę tego konkretnego wykroczenia jest związane z tym że w dzieciństwie miałem okna na przejście dla pieszych na dwujezdniowej drodze i się dokładnie takich wypadków naoglądałem bardzo dużo.

Data: 2010-03-01 00:46:21
Autor: Karol Y
[...]

Czasami (szczególnie w zimę) można nie wiedzieć dlaczego ktoś nagle na środku drogi zwalnia, do momentu jak się już przemknie przed przechodniami...

--
Mateusz Bogusz

Data: 2010-02-28 15:35:58
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 28 Feb 2010 12:54:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

W sumie częsty problem na drogach gdzie jest więcej niż jeden pas do jazdy w jednym kierunku.

Częsty, aczkolwiek sam przepis jest IMO niedokładnie sformułowany. W czym
rzecz - otóż są (i to często) sytuacje, kiedy właśnie wyprzedzając tuz
przed przejściem zapewniasz sobie widoczność, zaś niewyprzedzanie może
spowodować, że zaskoczy Cię pojawiający się pieszy.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-02-27 21:31:57
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Dyskryminacja ze wzglĂŞdu na markĂŞ???
PS
dziÂś zatrzymaÂłem siĂŞ przed przejÂściem aby przepuÂściĂŚ staruszka bo zimno i
ledwo na nogach siĂŞ trzymaÂł
zanim dziaduszek przetoczyÂł siĂŞ przez jeden pas przed moje auto na 3 pasie
jakieÂś 5 aut przeleciaÂło
a gdyby dziadek dostaÂł przyÂśpieszenia na pasach to by byÂło po nim.....

A jak ja hamuje przed pasami, jadac lewym (niby szybszym) widzac ze ktos z prawego robi to samo, to krew sie gotuje w kierownikach za mna... Ech...

--
AK

Dyskryminacja ze względu na markę???