Dyskryminacja ze względu na markę???

Data: 2010-02-22 23:28:06
Autor: Michał
Dyskryminacja ze względu na markę???

Ostatnio pojeĽdziłem innym służbowym znacznie lepszym nowym samochodem i jestem w szoku, wcale nie jeĽdziłem szybciej a wręcz ostrożniej, aby nie przyprawić administratora nowego samochodu o zawał, ale w czym sprawa?

Jad±c lepszym samochodem nikt na mnie nie wymusza pierwszeństwa, nie wciska się z innego pasa, zauważyłem, że jak kto¶ chce na siłę zmienić pas to zawsze usiłuje wepchn±ć się przed pojazd najmniejszy, choćby ten
najmniejszy
Matiz wisiał 20 cm za zderzakiem poprzedzaj±cego samochodu. Jad±c lepszym takie co¶ nie ma miejsca.

Tak potwierdzam, takie ocs jest i działa bardzo!:

mam porówanie:
1. CC (dramat)
2. Corsa (dramat)
3. Lanos (mniej)
4. Lancia K (prawie nie ma)
5. Safrane (prawie nie ma)

Na czym to polega na moje oko, nie na marce a na wielko¶ci auta
(na marce trochę).

Generalnie duże auto lepiej widać, CC busy nawet spychały ostro.

NIKT nie wjedzie pod 2 tony bo zginie, pod 700kg jak najbardziej.

Ludzie s± przyzwyczajni że duże to lepiej się prowadzi i jest szybsze,
zazwyczaj też dużo szybciej jeĽdzi, bo ma mocne silniki, i dramatycznie
lepsza trakcje niż małe i zazwyczaj od groma elektroniki w standzrdzie.

Czyli ludzie tym gnaj± bo się da (tylko da się tak serio nie ala opel calibra czy bmw3 ile wlezie ale zakręt to już nie) - i inni kierowcy to widz± i duży sedan = szybko jedzie i nie wiadomo gdzie bedzie zaraz
bo to wszystko po 2.5+ litra ma i kilka set koni+, i ze 2 tony po zatankowaniu z kierowc±.

SUV to duże i straszne jak udeży, ale nie szybkie, i już nie przyspieszy aż tak jak sedan (zazwyczaj).

aha na 3 wyprzedzanie tez znika, miałem tylko ze 2 sytuacje safranem (z 20x mniej niż lanosem): BMW3 spidował samobójca (bez pasów na czołowe
1.5 gwiazdkowym autem... suma ze 150km/h), i TIR (to ja uciekałem "w pola").

więc generalnie, co kieorwca my¶li:

1. bo duże i widać bardziej
2. bo cięzkie i starch (co¶ jak by pod tira wjeżdzać)
3. bo nie widomo gdzie będzie zaraz
4. bo one zazwyczaj jada szybko (a matiz nie)
5. nie wyprzedzam na 3 bo sie nie zmieszcze bo tamten ma 1.9metra

pozdrawiam!

Data: 2010-02-23 01:18:36
Autor: Borys Pogoreło
Dyskryminacja ze względu na markę???
Dnia Mon, 22 Feb 2010 23:28:06 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

(...)
4. bo one zazwyczaj jada szybko (a matiz nie)
5. nie wyprzedzam na 3 bo sie nie zmieszcze bo tamten ma 1.9metra

 Piłe¶ - nie pisz!

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-23 01:47:14
Autor: Maciej Browarczyk
  Michał pisze:

SUV to duże i straszne jak udeży, ale nie szybkie, i już nie przyspieszy aż tak jak sedan (zazwyczaj).

Jesli mowimy o SUVach (CRV, Rav4) to masz racje ale jesli o SAV to moglbys sie grubo zdziwic.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-23 01:49:14
Autor: Michał
Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał(a):
  Michał pisze:

> SUV to duże i straszne jak udeży, ale nie szybkie, i już nie przyspieszy > aż tak jak sedan (zazwyczaj).

Jesli mowimy o SUVach (CRV, Rav4) to masz racje ale jesli o SAV to moglbys sie grubo zdziwic.

vw z dieslem v10 5.0, albo benzyna w12 6.0 ?

ale zazwyczaj takie rzeczy to w sedanach :)

pozdrawiam.

Data: 2010-02-23 14:05:57
Autor: Maciej Browarczyk
  Michał pisze:

vw z dieslem v10 5.0, albo benzyna w12 6.0 ?

ale zazwyczaj takie rzeczy to w sedanach :)

W sedanach? Nie bardzo, VW Touareg ma te silniki, w Q7 masz 6.0 V12 TDI (Phaeton i A8 tez je maja z tym, ze bez tych najwiekszych potworow W12 i V12, poza tym to nie sedany ;) ). Z tym, ze ja nie mowilem az o takich potworach, na 90% uzytkownikow styknie 4.2 V8 czy 3.0TDI po czipsie na spokojne 270-280KM.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-23 09:19:40
Autor: to
Maciej Browarczyk wrote:

Jesli mowimy o SUVach (CRV, Rav4) to masz racje ale jesli o SAV to
moglbys sie grubo zdziwic.

Do tej pory spotkałem jednego, który sensownie przyspieszał (Infinity cośtam).

--
cokolwiek

Data: 2010-02-23 11:50:24
Autor: bartekkr
Dyskryminacja ze względu na markę???
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4b839dac$1news.home.net.pl...
Maciej Browarczyk wrote:

Jesli mowimy o SUVach (CRV, Rav4) to masz racje ale jesli o SAV to
moglbys sie grubo zdziwic.

Do tej pory spotkałem jednego, który sensownie przyspieszał (Infinity
co¶tam).

To nie jechales Grand Cherokee SRT8 ;) 5 sekund do setki. W konfiguratorze dodalem wszystko, co sie tylko dalo i wyszlo $44,335. W Polsce kosztuje ponoc ponad 300000zł.

Data: 2010-02-23 11:05:17
Autor: to
bartekkr wrote:

To nie jechales Grand Cherokee SRT8 ;) 5 sekund do setki. W
konfiguratorze dodalem wszystko, co sie tylko dalo i wyszlo $44,335. W
Polsce kosztuje ponoc ponad 300000zÂł.

Ile razy widziałeś go w Polsce? ;]

--
cokolwiek

Data: 2010-02-23 12:28:03
Autor: bartekkr
Dyskryminacja ze wzgledu na marke???
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4b83b66dnews.home.net.pl...
To nie jechales Grand Cherokee SRT8 ;) 5 sekund do setki. W
konfiguratorze dodalem wszystko, co sie tylko dalo i wyszlo $44,335. W
Polsce kosztuje ponoc ponad 300000z3.

Ile razy widziałe¶ go w Polsce? ;]

W tym tygodniu okolo 4, ale to chyba ten sam ;))

Data: 2010-02-23 16:38:07
Autor: Brzezi
wto, 23 lut 2010 o 12:05 GMT, to napisał(a):

bartekkr wrote:

To nie jechales Grand Cherokee SRT8 ;) 5 sekund do setki. W
konfiguratorze dodalem wszystko, co sie tylko dalo i wyszlo $44,335. W
Polsce kosztuje ponoc ponad 300000zł.

Ile razy widziałe¶ go w Polsce? ;]

Czy forestera zakwalifikujesz jako SUVa?

za ok 120-130tys masz auto, ktore ma do setki 7sek... z 2.5l turbo

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-02-23 16:51:19
Autor: Maciej Browarczyk
Brzezi pisze:

Czy forestera zakwalifikujesz jako SUVa?

za ok 120-130tys masz auto, ktore ma do setki 7sek... z 2.5l turbo

Jako SUVa (rekreacyjno-terenowy) nie ale jako SUWa (rekreacyjno-sportowy) tak. Swoja droga wyglada jak kupa (ale o gustach sie nie dyskutuje), silnik awaryjny i gowno warty a 7s to nie robi zbytnio wrazenia, bo byle BMW 330i Touring zrobi wiatrak z tego, nie mowiac o Audi A4 2.0TFSI 211KM czy bardzo niesportowym 3.0TDI w tej samej budzie. Fakt, kasa inna 330i czy A4 3.0TDI ale 2.0TFSI jest w podocnej cenie.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-23 16:26:29
Autor: to
Maciej Browarczyk wrote:

[...]

Ja trochę wątpię w te 7 sekund w Foresterze... co jakiegoś widzę to jedzie jak muł, nawet jak niby przyspiesza.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-23 17:30:42
Autor: Maciej Browarczyk
to pisze:

Ja trochę wątpię w te 7 sekund w Foresterze... co jakiegoś widzę to jedzie jak muł, nawet jak niby przyspiesza.

Moze widujesz wersje wolnossace? Chyba sa 2.0 i 2.5, nic ciekawego. Ten 2.5 turbo tez rewelki nie robi a opinie nie sa o nim pochlebne (w odroznieniu od 2.0 turbo). Poza tym brzydkie to jak cholera :)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-23 16:34:21
Autor: to
Dyskryminacja ze względu na markę???
Maciej Browarczyk wrote:

Ja trochÄ™ wÄ…tpiÄ™ w te 7 sekund w Foresterze... co jakiegoĹ› widzÄ™ to
[...]

Nie wiem co widuję, ale nigdy nie widziałem takiego, co by jechał w miarę dynamicznie... Przez ostatnie pół roku nie dałem rady ze czterem autom a mam 7,5 do setki. Było to E30 z M3 pod maską, jakieś Porsche i dwie w miarę nowe 330 (nie pamiętam czy benzyna czy diesel).

--
cokolwiek

Data: 2010-02-23 17:44:28
Autor: Chevy
Dyskryminacja ze względu na markę???
ciebie to nie rozumiem wogole, 7 sek nie robi na tobie wrazenia a 6.5 z VAG robi, ale roznica ja pier ***

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomo¶ci news:hm105e$iha$2node2.news.atman.pl...

Ja trochę w±tpię w te 7 sekund w Foresterze... co jakiego¶ widzę to jedzie jak muł, nawet jak niby przyspiesza.

Data: 2010-02-23 18:01:48
Autor: Maciej Browarczyk
Chevy pisze:
ciebie to nie rozumiem wogole, 7 sek nie robi na tobie wrazenia a 6.5 z VAG robi, ale roznica ja pier ***

Nie robi wrazenia, zeby robic oh i ah. Jak na benzyne o takiej pojemnosci i turbo to wyjatkowo podle przyspieszenie. Jak widac "konkurencja" (w sumie to nie konkurencja, bo Subaru nie aspiruje do klasy premium) robi szybciej z mniejszych pojemnosci.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-23 18:07:54
Autor: Chevy
Dyskryminacja ze względu na markę???

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomo¶ci news:hm11e5$oed$1node1.news.atman.pl...
Chevy pisze:
[...]

no ale jaka waga np passata czy audi TFSI a forestera i opory powietrza do tego
wg mnie auto ktore robi 6-7 do 100 to juz mocna maszyna, patrzac na to ze wiekszosc robi 8.5-9.5 przy pojemonosci 2.0 - 2.5
ale jak przesiadasz się z 5.5sek na 7sek no to faktycznie bez zachwytu

-- Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-23 18:20:29
Autor: Maciej Browarczyk
Chevy pisze:

no ale jaka waga np passata czy audi TFSI a forestera i opory powietrza do

Masa Passata 2.0T to 1520kg, masa Forestera 2.5T to 1510kg, masa Audi 2.0T FWD to 1570kg (quattro pewnie z 100kg wiecej). Wnioski pozostawiam do wyciagniecia samemu ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-23 18:48:25
Autor: Chevy
Dyskryminacja ze względu na markę???
heh no to faktycznie, wiem ile wazy passat :) ale myslałem ze forester więcej ... wiecej lepiej nie pisze ...

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomo¶ci news:hm12h5$ol6$1node1.news.atman.pl...

Data: 2010-02-23 17:43:10
Autor: Chevy
Dyskryminacja ze względu na markę???

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4b8401b5$1news.home.net.pl...
Maciej Browarczyk wrote:

[...]

bo nie kazdy ma 2.5 T ten silnik w tym aucie robi dokładnie 7.1 do 100 w manualu ...
-- cokolwiek

Data: 2010-02-23 18:12:04
Autor: Brzezi
wto, 23 lut 2010 o 17:26 GMT, to napisał(a):

Ja trochę w±tpię w te 7 sekund w Foresterze... co jakiego¶ widzę to jedzie jak muł, nawet jak niby przyspiesza.

Nie koniecznie kazda wersja musi miec najmocniejszy silnik..., moze miec
tylko 2.0l bez turbiny
Poza tym najnowasza wersja sie zmulila niezle...

A tak oglnie poprzednia wersja niewiele ustepowa imprezie, http://www.youtube.com/watch?v=-8v5IjSg8bM

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-02-23 18:13:11
Autor: Brzezi
wto, 23 lut 2010 o 16:51 GMT, Maciej Browarczyk napisał(a):

Jako SUVa (rekreacyjno-terenowy) nie ale jako SUWa (rekreacyjno-sportowy) tak.

Forester pokona niejednego typowego suwa w terenie...

[...]

Ale porownujesz rozne typy aut, wiec niedziwota...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-02-23 18:27:07
Autor: Maciej Browarczyk
Brzezi pisze:

Forester pokona niejednego typowego suwa w terenie...

SUVa (CRV, RAV4, etc.) na pewno, SAVa (Q7, Cayenne, Touareg) nie sadze.

Ale porownujesz rozne typy aut, wiec niedziwota...

Nie mam na celu za wszelka cene krytykowac Forestera, to na poczatek ;) No to np. Audi A4 Allroad (SUW, czyli tak jak Forester), 2.0TFSI 211KM i 6,9s, roznica mala ale pojemnosc mniejsza a A4 Allroad daje rade grubo.
Ale nie ma co bic piany ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-23 11:33:01
Autor: Brzezi
wto, 23 lut 2010 o 00:28 GMT,  Michał napisał(a):

SUV to duże i straszne jak udeży, ale nie szybkie, i już nie przyspieszy aż tak jak sedan (zazwyczaj).

Standardowy sedan ma ok 10-11s do setki, lowendowy SUV ma tyle samo, te
lepsze suvy maja najczesciej sporo wieksze silniki, i maja ponizej 10s do
setki, chociazby taki Jeep GranCheeroke STR8, ma 6s do setki...

Pozdrawiam
Brzezi

Dyskryminacja ze względu na markę???