Data: 2009-03-05 14:35:38 | |
Autor: Magic | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Witek.
Kolega Kefir był uprzejmy zwrócić uwagę że dokonał się pewien postęp w dostepności motocykli na naszym rynku i co za tym idzie, powinniśmy zaktualizowac typy motocykli polecane na początek. Prosze więc o podawanie swoich typów, przy zachowaniu ogólnego założenia sformułowanego jakiś czas temu: Nie więcej jak 500 ccm, nie więcej jak 50 KM. No i miło by było widzieć rzeczowe propozycje a nie odpały. Proponuję wpisywac swoje typy POD aktualnymi w celu porównania z poprzednimi propozycjami. Lista do kopiowania jest tu: Początkujący: ścigacz -> Honda NSR 125, Yamaha TZR 125, Honda CBR 125R "armatura" -> Yamaha Virago 250, Honda Rebel 250, Kawasaki EL 252 turystyka -> Suzuki GN 250, Yamaha SR/YBR 250, Honda CB/CBF 250 enduro -> Honda MTX 80, Aprilia Pegaso 125, Suzuki DR 125, Yamaha XT 250 Powracający: ścigacz -> Suzuki GS 500, Kawasaki GPZ 500 "armatura" -> Yamaha Virago 535, Kawasaki EN 500, Yamaha Drag Star 650 turystyka -> Kawasaki ER-5, Honda CB 500, Yamaha XJ 600, Suzuki GSF 600 enduro -> Suzuki DR 350/DR-Z 400, Yamaha XT 350/500/600 Moje propozycje: Początkujący: ścigacz -> Honda NSR 125, Yamaha TZR 125, Honda CBR 125R ścigacz -> Honda NSR 125, Yamaha TZR 125, Honda CBR 125R, Kawasaki Ninja 250. "armatura" -> Yamaha Virago 250, Honda Rebel 250, Kawasaki EL 252 "armatura" -> Yamaha Virago 250/535, Honda Rebel 250/450 turystyka -> Suzuki GN 250, Yamaha SR/YBR 250, Honda CB/CBF 250 turystyka/miasto -> Yamaha YBR250, Suzuki GS 500, Honda CB 500, Kawasaki ER-5 enduro -> Honda MTX 80, Aprilia Pegaso 125, Suzuki DR 125 enduro -> Yamaha DT125, Suzuki DR 125, Honda XLR 250, Yamaha TT-R 250. Powracający: ścigacz -> Suzuki GS 500, Kawasaki GPZ 500 ścigacz -> Honda CBR 600 F, Kawasaki ZXR 400 "armatura" -> Yamaha Virago 535, Kawasaki EN 500, Yamaha Drag Star 650 "armatura" -> Yamaha Drag Star 650/Virago 750, Honda Shadow 750 turystyka -> Kawasaki ER-5, Honda CB 500, Yamaha XJ 600, Suzuki GSF 600 turystyka/miasto -> Kawasaki ER-6, Yamaha XJ 600/XJ 6, Suzuki GSF 600/650, Suzuki V-Strom 650 enduro -> Suzuki DR 350/DR-Z 400, Yamaha XT 350/500/600 enduro -> Suzuki DR 350/DR-Z 400, Yamaha WR 250, Husqvarna TE 250/310 -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-05 14:58:34 | |
Autor: Leszek Karlik | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
On Thu, 05 Mar 2009 14:35:38 +0100, Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote:
Początkujący: Oprócz Kawasaki Ninja 250 dodałbym jeszcze YZF R 125 (prawie jak R1 :-)) Powracający: Tutaj dorzuciłbym Hondę NTV 650 (Revere bardziej na miasto, Deauville do turystyki). -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-03-05 16:36:21 | |
Autor: Magic | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Leszek Karlik pisze:
On Thu, 05 Mar 2009 14:35:38 +0100, Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote: Rajt, dopiszę. Powracający: Też zgoda. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-06 11:21:15 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Magic wrote:
Tutaj dorzuciłbym Hondę NTV 650 (Revere bardziej na miasto,Też zgoda. A ja sam nie wiem, poprzednio miałem Dywersję 600. Teraz mam Deauville które zawsze chciałem mieć, ale chyba bym raczej nie polecał Deauville na pierwsze moto nie z powodu mocy ale masy i wysokości kanapy. Dywersja to był taki cięższy rower w porówaniu z dewilem. Jak tak sobie porównam manewrowanie na placu to dewilke raczej polecałbym wyłącznie dobrze zbudowanym, wysokim pierwszakom, nawet mogą lubieć jeździć na motorze boso o poranku. Na pierwszym moto IMHO powinno się uczyć nawyków na drodze a nie prosić, żeby się łaskawie przetoczyła krowa :) Nie wiem jak się manewruje Reverką - zdaje się jest lżejsza i ma niżej kanapę, ale Deauville chyba raczej odradzam takim poniżej 175 cm. Poprawcie mnie, jeśli się mylę. -- Diobeu Deauville GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-03-06 13:42:32 | |
Autor: Leszek Karlik | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
On Fri, 06 Mar 2009 11:21:15 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl> wrote:
[...] Tutaj dorzuciłbym Hondę NTV 650 (Revere bardziej na miasto,Też zgoda. Toteż zasugerowałem to jako motocykl dla osób powracających do motocykli po dłuższej przerwie, a nie zupełnie zielonych. Dla zupełnie zielonych to tylko jak ktoś jest wysoki i w miarę silny. :-) [...] Nie wiem jak się manewruje Reverką - zdaje się jest lżejsza i ma niżej kanapę, ale Deauville chyba raczej odradzam takim poniżej 175 cm. Na wysokość kanapy nie narzekam, ale ciężar był z początku trochę uciążliwy przy przetaczaniu, owszem. :-) OTOH, to mimo wszystko tylko trochę ponad 200 kilo, a nie np. 300+ paneuroplana. ;-> Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 Revere |
|
Data: 2009-03-05 15:00:29 | |
Autor: BartekGSXF | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gookoo$n25$1wueska.motocykle.org... Witek. Nie to zebym sie czepial ale dlaczego od razu tworzony jest limit pojemnosciowy? Rozumiem, ze generalnie procz erlone to wieksze sprzety odpadaja ale dlaczego nie 600? XJ6, b6, GSXF, ER6 wszystkie sa jak najbardziej do ogarniecia i wystepuja w wersjach ok 50 konnych. Problemem moze byc tylk masa. Zreszta patrzac na problem moto z innej strony to juz na kursie wsiadasz na 250. pozdr -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-05 14:22:52 | |
Autor: Rafael | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
BartekGSXF <bartek.kacprzak@gamil.com> napisał(a):
odpadaja ale dlaczego nie 600? XJ6, b6, GSXF, ER6 wszystkie sa jak najbardziej do ogarniecia i wystepuja w wersjach ok 50 konnych. te które podałeś to mają od 70 do 85 KM :). Aczkolwiek poruszasz sprawę istotną, bo chociażby taki Gladius w marketingowej propagandzie wyrażnie kierowany jest do początkującego jeźdzca. A jakby nie patrzeć to Gladius takim słabym motocyklem nie jest ... Pozdro Rafael Bandit650 -- |
|
Data: 2009-03-05 15:35:08 | |
Autor: fv | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Rafael wrote:
BartekGSXF <bartek.kacprzak@gamil.com> napisał(a): Dokładnie, podobnie jak Kawasaki 'lekkim kroczkiem 200' ER-6f czy ciężkie i zarąbiście mocne XJ6/GSXF. W tym GSXF bez ABS jest, co sprawia że kilka pierwszych mocniejszych hamowań na mokrym będzie dla początkującego sprawdzianem z podnoszenia ciężarów i ponoszenia kosztów. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 |
|
Data: 2009-03-05 16:35:44 | |
Autor: Magic | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
fv pisze:
Rafael wrote: I właśnie dlatego polecamy to co polecamy. Każdy wybierze co mu w duszy będzie grało, ale zalecenia sa konkretne właśnie ze względu na osiągi i masy, a także to, że na razie mało jest kursów motocyklowych które uczą JEźDZIć a nie zdawać egzamin. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-06 09:09:46 | |
Autor: BartekGSXF | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:goorpt$pe4$1wueska.motocykle.org...
No i ok. Ale tak na rozum, kto tak naprawde po zdaniu egzaminu na 250 kupi sobie 125? Zeby ja po 1 sezonie sprzedac? Ja wiem, ze rozsadek i takie tam ale polecanie 125 w sytuacji kiedy i tak raczej nikt tego na powaznie nie bierze pod uwage jest .... bez sensu? Nie lepiej wlasnie zaczynac od min 250? I czy nie rozsadniej bedzie zaczac od sprzeta o pojemnosci 400 ccm? Przeciez ciezsze moto szybciej nauczy prawidlowych odruchow niz "pierdoped". Moze jednak nalezaloby zweryfikowac zalozenia do "pierwszego motocykla"? pozdr -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-06 10:04:15 | |
Autor: Jasio | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "BartekGSXF" napisał w wiadomości news:goqm93$ro7$1nemesis.news.neostrada.pl...
Dlatego, że rynek w Polsce jest tak mały to się to nie opłaca. Nie mniej sądzę, że dobrze mi zrobiło jeżdżenie na 150 dwusuwie. Rozumiem jaki się postęp dokonał w moich umiejętnościach a w jakich mi brakuje sporo do dostatecznego. To, że wcześniej zrobiłem ileś tam kkm na 9KM na pewno mi nie zaszkodziło. Ale gdy będzie rynek na kat.A1 - np. gdyby można było zdobyć uprawnienia od 16roku życia a po dwóch latach automatycznie przenoszona byłaby na pełną kategorię A? Zupełnie inaczej by wyglądał na rynek szosowych 125ccm Polecam 125 ccm na pierwszy motocykl również dlatego, że 250 na jakiej zdaje się egzamin uczy jedynie zdania egzaminu. 250? I czy nie rozsadniej bedzie zaczac od sprzeta o pojemnosci 400 ccm? Przeciez ciezsze moto szybciej nauczy prawidlowych odruchow niz "pierdoped". A czasami byłoby rozsądnie sprawdzić czy 400ccm to nie jest to, co wystarcza to przemieszczania się... I przy tym nie pozostać. Cięższe moto szyciej Cię może nauczyć prawidłowych odruchów zarzucania niebezpiecznego hobby.
To podaj swoje, przecież to lista dyskusyjna. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-06 11:59:23 | |
Autor: BartekGSXF | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:goqsev$kqc$1inews.gazeta.pl... Dlatego, że rynek w Polsce jest tak mały to się to nie opłaca. Nie mniej sądzę, że dobrze mi zrobiło jeżdżenie na 150 dwusuwie. Rozumiem jaki się postęp dokonał w moich umiejętnościach a w jakich mi brakuje sporo do dostatecznego. To, że wcześniej zrobiłem ileś tam kkm na 9KM na pewno mi nie zaszkodziło.Mnie rowniez, tylko, ze ja zaczalem od TS350. Nie twierdze, ze zaczynanie od malych pojemnosci jest zle, inaczej od mniejszych mocy jest zle. Chodzi mi tylko o to, ze iles tam lat temu nie bylo alternatywy co do pierwszego moto. Teraz wybor jest ogromny i tylko od zdrowego rozsadku kierownika zalezy czy zrobi on sobie krzywde czy nie. Pewnie, ze na wiekszym moto mozna zrobic sobie krzywde latwiej ale czy mniejsze nie uspi czujnosci? Ale gdy będzie rynek na kat.A1 - np. gdyby można było zdobyć uprawnienia od 16roku życia a po dwóch latach automatycznie przenoszona byłaby na pełną kategorię A? Zupełnie inaczej by wyglądał na rynek szosowych 125ccm Prawda ale oprocz tego rynek bedzie jeszcze zalezal od zasobnosci portfela kierownika. Ile osob tak naprawde bedzie stac na zmiane sprzetu co sezon dwa? Teraz pomimo tego, ze rynek obfituje w motocykle to i ta pozostaje ten towar w pewnym sensie luksusem. Zobacz na ceny 125. Ryzykowalbys utrate ilus tam tys pln zeby tylko stopniowac sobie moc motocykla? Polecam 125 ccm na pierwszy motocykl również dlatego, że 250 na jakiej zdaje się egzamin uczy jedynie zdania egzaminu. To zupelnie jak z samochodem, tam tez ucza _tylko_ zdawania. Taki system do dupy. A czasami byłoby rozsądnie sprawdzić czy 400ccm to nie jest to, co wystarcza to przemieszczania się...I tu tez wszystko zalezy od kierownika, czego on oczekuje od swojej maszyny. Jesli szuka adrenaliny to i tak bedzie szukal 100<konnych motocykli. Jesli tylko moto do przemieszczania sie to czy ma jakis sens ograniczanie go do 125 ? IMO wszystko tkwi w glowie. Moze jednak nalezaloby zweryfikowac zalozenia do "pierwszego motocykla"? Konkretow nie podam bo nie znam wszystkich typow motocykli. Mnie chodzi o bardziej ogolne podejscie do tematu. Czy motocykl o pojemnosci 125 jest w stanie tak wyszkolic motocykliste, ze bez problemu pozniej przesiadzie sie na moto docelowe. Czy nie lepiej jest wlasnie polecic moto ciezszej kategorii, zeby pierwszak nauczyl sie jak np. manewrowac ciezkim sprzetem na parkingu. Bo pierdopeda da sie podeprzec noga a takiego gsxf juz nie. Moze lepiej jest skastrowac piersze moto? Moze zamiast kat A1 wprowadzic kastrowanie motocykli?? pozdr -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-06 21:32:19 | |
Autor: Magic | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
BartekGSXF pisze:
Konkretow nie podam bo nie znam wszystkich typow motocykli. Mnie chodzi o bardziej ogolne podejscie do tematu. Czy motocykl o pojemnosci 125 jest w stanie tak wyszkolic motocykliste, ze bez problemu pozniej przesiadzie sie na moto docelowe. Nie ma motocykli docelowych. Czy nie lepiej jest wlasnie polecic moto ciezszej kategorii, zeby pierwszak nauczyl sie jak np. manewrowac ciezkim sprzetem na parkingu. Bo pierdopeda da sie podeprzec noga a takiego gsxf juz nie. Ilość gleb parkingowych jest odwrotnie proporcjonalna do doświadczenia. Jeśli położysz pierdopęda to raczej nie zrobisz sobie przy tym krzywdy. Nauczysz się na nim jakich sytuacji unikać i jak kontrolować balans. Po przesiadce na cięższy sprzęt będziesz już czuł jak daleko do utraty równowagi. Moze lepiej jest skastrowac piersze moto? Moze zamiast kat A1 wprowadzic kastrowanie motocykli?? W tę stronę to zmierza, ale A1 jest moim zdaniem potrzebne - pozwala na jazdę młodzieży. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-09 09:26:11 | |
Autor: BartekGSXF | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gos191$3dl$1news.onet.pl... BartekGSXF pisze: Nie ma motocykli docelowych.Oj sa, sa. Tylko nikt do tego nie chce sie przyznac. Ilość gleb parkingowych jest odwrotnie proporcjonalna do doświadczenia. Jeśli położysz pierdopęda to raczej nie zrobisz sobie przy tym krzywdy. Nauczysz się na nim jakich sytuacji unikać i jak kontrolować balans. Po przesiadce na cięższy sprzęt będziesz już czuł jak daleko do utraty równowagi.No wlasnie, czy manewrowanie lekkim moto nie nauczy swiezego podpierania sie noga w sytuacji awaryjnej. Przeciez to jest odruch. Odruch ktorego nalezy sie oduczyc, bo przeciez nie podeprzesz noga motocykla wazacego > 230 kg. Zreszta latwiej jest balansowac moto ciezszym (?) bo pierdoped z zalozenia lekki zupelnie inaczej zachowuje sie jak normalne moto. W tę stronę to zmierza, ale A1 jest moim zdaniem potrzebne - pozwala na jazdę młodzieży.Nie powinienes napisac "mlodziezy"? ;) Bo czym sie rozni swiezynka 17 od 40 ?? pozdrawiam -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-09 12:00:10 | |
Autor: zbigi | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
BartekGSXF napisał(a):
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisałJest ich cholernie malo. Ilość gleb parkingowych jest odwrotnie proporcjonalna do doświadczenia. Jeśli położysz pierdopęda to raczej nie zrobisz sobie przy tym krzywdy. Nauczysz się na nim jakich sytuacji unikać i jak kontrolować balans. Po przesiadce na cięższy sprzęt będziesz już czuł jak daleko do utraty równowagi. No nie wiem, nie wiem... Sa sytuacje, w ktorych i Goldasa trzeba noga podeprzec i nie ma w tym nic zlego. Swoja droga, jak ktos opanuje manewrowanie pierdzikiem, to bedzie wiedzial, czego szukac (jak manewrowac) po przesiadce na cos zdecydowanie ciezszego. Dla mnie dowodem na potwierdzenie tej teorii sa obserwacje manewrow parkingowych "mlodych gniewnych" na ciezkich maszynach - osoby, ktore zaczely od ciezkich maszyn po prostu nie maja odwagi i swiadomosci, co i jak mozna z motocyklem zrobic podczas parkowania. No wlasnie takich "mlodych gniewnych" mam na mysli. Tyle, ze czesto ci nastoletni naprawde bez kompleksow dopadaja sie przyslowiowej wueski, ktorej moc i osiagi zdaja sie im wprost z kosmicznego mysliwca. Z kolei ta "mlodziez" z trojka czy nawet czworka z przodu jest tak przejeta realizacja swoich marzen, ze nabywaja dziwnej wady wzroku skutkujacej niewidzialnoscia pojazdow innych (mniejszych) od wymarzonej 30 lat temu maszyny. No i drobia pozniej w miejscu albo wloka odnoza dolne podczas nabierania predkosci.W tę stronę to zmierza, ale A1 jest moim zdaniem potrzebne - pozwala na jazdę młodzieży. A wlasnie na tej przyslowiowej wuesce nauczyliby sie, jak motocykl zachowuje sie podczas ruszania, hamowania, manewrow parkingowych (z predkoscia okolozerowa). Przesiadka na cos innego/wiekszego to juz tylko zmiana (w dol lub gore - w zaleznosci od konkretnego modelu) wartosci granicznych predkosci czy pochylenia - same zjawiska pozostaja te same. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|
Data: 2009-03-12 11:19:10 | |
Autor: Magic | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
zbigi pisze:
No wlasnie, czy manewrowanie lekkim moto nie nauczy swiezego podpierania sie noga w sytuacji awaryjnej. Przeciez to jest odruch. Odruch ktorego nalezy sie oduczyc, bo przeciez nie podeprzesz noga motocykla wazacego > 230 kg. Zreszta latwiej jest balansowac moto ciezszym (?) bo pierdoped z zalozenia lekki zupelnie inaczej zachowuje sie jak normalne moto. Ten problem dotyczy głównie dziewczyn, często można zaobserwowac jak się męczą z manewrowaniem na parkingu. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-12 22:53:15 | |
Autor: Easy | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpaqjp$9np$1wueska.motocykle.org... zbigi pisze: bo nozki krotsze sa a na moto szpilki nie polecane ;) i sily w owych nozkach mnej.. ale co ty mozesz o tym wiedziec ;) tobie ten problem obcy ;) E. |
|
Data: 2009-03-13 07:49:05 | |
Autor: zbigi | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Magic napisał(a):
zbigi pisze:"Glownie dziewczyny" nie pchaja sie od razu na Valkirie (czy co tam teraz modne jest) :P I do dziewczyn nic nie mam - zal patrzec na duzych chlopcow, ktorzy parkowac/manewrowac nie potrafia. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|
Data: 2009-03-13 09:17:55 | |
Autor: BartekGSXF | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpaqjp$9np$1wueska.motocykle.org... Oj nie tylko, nie tylko :) Widac malo sie obracasz w towarzystwie "pierwszakow", ktorzy dla mody kupili sobie motocykle. Czasami zastanawiam sie czy producenci nie zrezygnowali z centralek wlasnie dla takich "maczo" zeby smiesznie nie wygladali przy stawianiu moto na stopce. A klopoty z parkowaniem i manewrowaniem motocyklem jest wsrod nich powszechny. -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-09 17:43:06 | |
Autor: de Fresz | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
On 2009-03-09 09:26:11 +0100, "BartekGSXF" <bartek.kacprzak@gamil.com> said:
No wlasnie, czy manewrowanie lekkim moto nie nauczy swiezego podpierania sie Tej, ale o jakim podpieraniu piszesz? Bo ja nie zauważyłem problemu z podpieraniem sprzęta ~240 kg, ale może coś innego mamy na myśli? -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-03-09 20:32:58 | |
Autor: BartekGSXF | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:gp3guq$nv3$1inews.gazeta.pl... Tej, ale o jakim podpieraniu piszesz? Bo ja nie zauważyłem problemu z podpieraniem sprzęta ~240 kg, ale może coś innego mamy na myśli?No ja mowie o sytuacji kiedy moto w lekkim skrecie zaczyna sie przechylac. Jak sie przod uslizgnie to sie podpierasz w pierwszej chwili noga. Jak ktos ma lekkie moto to sie moze udac ale jak sprzet wazy 200+ to problem z noga gotowy. Wlasnie o takich sytuacjach mowie. Lepiej sie uczyc na "glebokiej wodzie" niz potem mowic: "na tamtym wydalo". Ja przynajmniej uczyle sie na imbryku jak daleko moge sie pochylic i wyciagnac sprzet. Ale i tak juz pare razy moto lezalo, w tamtym syt wiedzialem zeby z nogami uciekac. pozdrawiam -- BartekGSXF Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-06 21:42:34 | |
Autor: Magic | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
BartekGSXF pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:goorpt$pe4$1wueska.motocykle.org... Zauważ że 125 wystepuje tylko w kategorii motocykli sportowych. Dlaczego ? Bo są tam dwusuwy, które naprawdę sporo potrafią. Zauważ że w dziale enduro nie ma ani jednego dwusuwa, niezależnie od pojemności, bo nawet "setką" 2T w terenie trzeba już naprawde umieć latać. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-09 09:33:45 | |
Autor: BartekGSXF | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gos1s7$572$1news.onet.pl... Zauważ że 125 wystepuje tylko w kategorii motocykli sportowych. Dlaczego ? Bo są tam dwusuwy, które naprawdę sporo potrafią. Zauważ że w dziale enduro nie ma ani jednego dwusuwa, niezależnie od pojemności, bo nawet "setką" 2T w terenie trzeba już naprawde umieć latać.Co do terenu to sie nie wypowiem bo nie jezdze. Ale taka 125 w sporcie to tez potrafi niezle namieszac. Wiec co za roznica czy ktos bedzie jechal 160 na 125 czy 190 na 500. Zabic sie mozna i przy 60. Reasumujac czy tworzenie przedzialu dla motocykli pierwszych od pewnej pojemnosci ma sens skoro wszystko zalezy od rozsadku kierownika? Umiejetnosci mozna nabyc, rozumu nie. pozdrawiam -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-10 20:12:33 | |
Autor: morghul | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Co do terenu to sie nie wypowiem bo nie jezdze. Ale taka 125 w sporcie to tez potrafi niezle namieszac. Wiec co za roznica czy ktos bedzie jechal 160 na 125 czy 190 na 500. Zabic sie mozna i przy 60. Dokładnie, ale mi się wydaje, że chodzi raczej, że mniejsze pojemności to i mniejsza masa a co za tym idzie łatwiejsze menewrowanie np. przy prędkościach bliskich 0 km/h bo jak słusznie zauważasz większość współczesnych motocykli osiąga już skrajnie niebezpieczne prędkości na drodze dla początkujących kierowców. Reasumujac czy tworzenie przedzialu dla motocykli pierwszych od pewnej pojemnosci ma sens skoro wszystko zalezy od rozsadku kierownika? Umiejetnosci mozna nabyc, rozumu nie. Może i ma ale tak naprawdę jeszcze wiele czynników ma wpływ na to czy taki albo inny motocykl będzie odpowiedni dla poczatkującego. Dużo zależy od jego wzrostu, wagi, siły czy rozsądku (chociaż tu każdy początkujący zapewne wmawia sobie że będzie rozsądny) a ograniczanie pojemności czy mocy nie powoduje automatycznie że ktoś nie będzie odkręcał na maksa w środku miasta po przejechaniu paru setek na moto. Niemniej jakąś podpowiedzią dla początkujących jest taki ranking. Pozdrawiam -- ETERSTAR Dawid Talarczyk |
|
Data: 2009-03-10 22:09:39 | |
Autor: Sqeeb | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
On Tue, 10 Mar 2009 20:12:33 +0100
"morghul" <morghul@tlen.pl> wrote: słusznie zauważasz większość współczesnych motocykli osiąga już skrajnie niebezpieczne prędkości na drodze dla początkujących kierowców. No bo tak na zdrowy rozsądek, to nie dałbym świeżakowi(nie ważne ile miałby klient lat) maszyny lepszej jak honda cbr 125. 120km/h, nie oszałamiające przyspieszenie, ale i tak wystarczy, żeby sie zabić... Dużo zależy od jego wzrostu, wagi, siły czy rozsądku (chociaż tu każdy początkujący zapewne wmawia sobie że będzie rozsądny) Czyli tylko i wyłącznie od ambicji i predyspozycji. ograniczanie pojemności czy mocy nie powoduje automatycznie że ktoś nie będzie odkręcał na maksa w środku miasta po przejechaniu paru setek na moto. Hem... Gdzieś słyszałem, że nie powinno się jechać szybciej niż Twój mózg może analizować sytuację. Tylko z kto wierzy w takie bajki? Każdy lubi przycisnąć nie ważne czy to puszkarz czy motocyklista, czy w rozumowaniu prl człowiek 'mądry' czy też taki drewniak albo inne er-łan. Sęk w tym, że ten pierwszy wie kiedy może dać w palnik. Niemniej jakąś podpowiedzią dla początkujących jest taki ranking. Tylko dla tych, którzy chcą jeździć. -- Pozdrawiam, Sqeeb a |
|
Data: 2009-03-05 17:07:38 | |
Autor: marcinu | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gookoo$n25$1wueska.motocykle.org... Powracający: turystyka -> Kawasaki ER-5, Honda CB 500, Yamaha XJ 600, Suzuki GSF 600 Proponuję dodać do zestawienia Hondę CBF600. -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Marcin/CBF600N Wawa-Bielany zone |
|
Data: 2009-03-05 18:00:01 | |
Autor: KLOSZ | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
marcinu pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gookoo$n25$1wueska.motocykle.org... A poniewaz kazda pliszka swoj ogonek i tak dalej, to moze jeszcze CB 750 Seven Fifty. Zdrowko -- Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik.... "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ "To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ |
|
Data: 2009-03-05 22:47:15 | |
Autor: Wojciech G. | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "KLOSZ" napisał :
A poniewaz kazda pliszka swoj ogonek i tak dalej, to moze jeszcze CB 750 Seven Fifty. E-e, łagodna, ale za ciężka na pierwszy sprzęt. -- PZDR Wojciech G. K1200RSport, Wawa zone. |
|
Data: 2009-03-05 22:10:01 | |
Autor: Jasio | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Wojciech G." <wojciech@wytnijto.ursynet.com> napisał w wiadomości news:goph98$p5q$1inews.gazeta.pl... Użytkownik "KLOSZ" napisał : Oj, czytamy uważnie, _uważnie_. Chodzi o polecenie motocykle nie tylko jako pierwszy-pierwszy, ale również jako pierwszy po długiej przerwie. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. |
|
Data: 2009-03-06 11:08:50 | |
Autor: Wojciech G. | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Jasio" napisał :
Oj, czytamy uważnie, _uważnie_. To przeca czytam uważnie. Właśnie SevenFifty była pierwszym sprzętem na jaki wsiadłem po długiej (10 lat) przerwie. I wydawała mi się wprost niewiarygodnie ciężka. -- PZDR Wojciech G. K1200RSport, Wawa zone. |
|
Data: 2009-03-06 16:07:03 | |
Autor: KLOSZ | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Wojciech G. pisze:
No dooobra, ale mam pytanie pomocnicze: przez ile czasu wydawala Ci sie niewiarygodnie ciezka? Pare godzin, pierwsze 100 km? Poza tym CBF 600 wazy tez chyba ze 200 kg. Te 20 kg w lewo lub w prawo dla powracajacego do tematu motocykli chyba nie robi takiej roznicy. Ale upieral sie nie bede. Zdrowko KLOSZ |
|
Data: 2009-03-06 20:49:25 | |
Autor: Wojciech G. | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "KLOSZ" napisał :
No dooobra, ale mam pytanie pomocnicze: przez ile czasu wydawala Ci sie niewiarygodnie ciezka? Pare godzin, pierwsze 100 km? Przez cały dzień. Na tyle ją dostałem i cały czas była ciężka ;) Poza tym CBF 600 wazy tez chyba ze 200 kg. Te 20 kg w lewo lub w prawo dla powracajacego do tematu motocykli chyba nie robi takiej roznicy. Chodzi też o rozmiary. No i położenie środka ciężkości. Ale nic to, każdy ma inaczej. -- PZDR Wojciech G. K1200RSport, Wawa zone. |
|
Data: 2009-03-06 09:09:54 | |
Autor: Rafael | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał(a):
Początkujący: Tutaj moim zdaniem można dorzucić Yamahę MT-03 ... Pozdro Rafael Bandit650 -- |
|
Data: 2009-03-06 14:37:23 | |
Autor: jdlolok | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał(a): > Początkujący:I Fazera (FZS 600, FZ6) , chociazby tego zdławionego. Pzdr Łosiu 954 -- |
|
Data: 2009-03-06 15:08:41 | |
Autor: Kuczu | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
jdlolok@poczta.onet.pl pisze:
I Fazera (FZS 600, FZ6) , chociazby tego zdławionego. No, i Hayabuse w niemieckiej wersji 34 KM. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-03-06 15:54:51 | |
Autor: Jacek Ł | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
jdlolok@poczta.onet.pl pisze:No jeżeli takowa istnieje :) Mozna sie polansować. Jak nie jeździć to ewentualnie przepychać. A co do Fazerów - jakoś kilku moich znajomków zaczynało od Fzs600 i jakoś żyje. Można? Widać tak... A takim pierdopędem 125cm^3 po kursie zrobionym na 250cm^3 to sobie można... Chyba ze polecamy 1-sze moto dzieciom ok 16 roku życia. Bo jakoś nie wyobrażam sobie dorosłego gościa na 125 (nie mowie o crossach) Mniejsza z tym...tak, jestem niepoprawny politycznie. Pzdr Łosiu 954 -- |
|
Data: 2009-03-09 12:50:21 | |
Autor: huck | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
/.../
A takim pierdopędem 125cm^3 po kursie zrobionym na 250cm^3 to sobie można...no tak w polsce bez litra jestes nikim.... huck |
|
Data: 2009-03-09 17:25:11 | |
Autor: (pj) | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
huck pisze:
no tak w polsce bez litra jestes nikim.... a z litrem - kim jesteś? -- pozdr pj gsx1300r FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-10 08:36:47 | |
Autor: BartekGSXF | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "(pj)" <jd15c27@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp3ft7$i8i$1inews.gazeta.pl... huck pisze:pijakiem ;) [pozdr -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-06 16:56:43 | |
Autor: Sqeeb | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
On Thu, 05 Mar 2009 14:35:38 +0100
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote: Początkujący: Problem byłby z częściami, ale są też takie 'rarytasy' jak vfr/rvf 400 i zxr 400. Mają po 60KM. Poza tym dla bogatszych maszyny typu Aprilla RS 250 (c.a. 65KM), yamaha YBR 125/250. Nie wiem na ile to sie nadaje, ale chyba wstrzeliłem się w arkusz odpowiedzi ;-] -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-03-07 08:46:33 | |
Autor: Jasio | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Sqeeb" napisał w wiadomości news:20090306165643.f315cfd0.sqeebinternet.community... On Thu, 05 Mar 2009 14:35:38 +0100 Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote: Początkujący: Problem byłby z częściami, ale są też takie 'rarytasy' jak vfr/rvf 400 i zxr 400. Mają po 60KM. *** Ale kolega przyzna, że vfr (nc 30) a rfv (nc 35) to jednak dość różne sprzęty. Problem z częściami to może być z każdą nastoletnią i pełnoletnią Japonią. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-06 19:30:13 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Magic pisze:
Proponuję wpisywac swoje typy POD aktualnymi w celu porównania z poprzednimi propozycjami. Ponieważ każdy chwali to na czym jeździ(ł) może łatwiej będzie zrobić listę motocykli które się nie nadają na pierwsze moto? Moje typy: goldwing, hoss-boss ? -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2009-03-06 20:54:52 | |
Autor: Wojciech G. | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał :
Ponieważ każdy chwali to na czym jeździ(ł) może łatwiej będzie zrobić listę motocykli które się nie nadają na pierwsze moto? A moje: Boss-Hoss (dla odmiany), Hayabusa, R1, Thunderace, B-King, K1200R, K1200S, V-Max, Triumph Rocket, XX, Fireblade, GSXR -- PZDR Wojciech G. K1200RSport, Wawa zone. . |
|
Data: 2009-03-06 21:38:38 | |
Autor: Magic | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Piotr Rezmer pisze:
Magic pisze: Stąd generalna zasada ograniczenia do 500ccm/50KM. Bo np Aprilia RS250 potrafi polecieć i 180. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-06 22:07:52 | |
Autor: Sqeeb | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
On Fri, 06 Mar 2009 21:38:38 +0100
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote: Stąd generalna zasada ograniczenia do 500ccm/50KM. Bo np Aprilia RS250 potrafi polecieć i 180. A przepraszam bardzo 150 hondą nsr 125 to tak bardzo mniej? To chyba kwestia mocy a nie vmax. Zabic to sie mozna i uderzajac glowa o kraweznik... -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-03-07 22:14:14 | |
Autor: kakmar | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Dnia 06.03.2009 Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał/a:
Czy nie lepiej było by zaproponować jakieś bardziej uniwersalne kryterum? Np: nie idzie z gazu na gumę, paczka dopiero na 3 biegu, waży max 3x tyle co kierownik. Mogą być inne ale to 500/50 to chyba tylko do GS500 pasuje. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2009-03-08 10:27:28 | |
Autor: (pj) | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
kakmar pisze:
Czy nie lepiej było by zaproponować jakieś bardziej uniwersalne nie, bo mój nie idzie (już to pisałem niedawno) -- pozdr pj gsx1300r FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-08 12:50:45 | |
Autor: Sqeeb | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
On Sun, 08 Mar 2009 10:27:28 +0100
"(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote: nie, bo mój nie idzie (już to pisałem niedawno) No to wszystkie czopki by sie zakwalifikowały. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-03-08 16:43:46 | |
Autor: Jasio | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Użytkownik "Sqeeb" napisał w wiadomości news:20090308125045.6e0a1109.sqeebinternet.community... On Sun, 08 Mar 2009 10:27:28 +0100 "(pj)" wrote: nie, bo mój nie idzie (już to pisałem niedawno) Błądzisz, synu, błądzisz... -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-08 17:47:14 | |
Autor: Sqeeb | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
On Sun, 8 Mar 2009 16:43:46 -0000
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote: > No to wszystkie czopki by sie zakwalifikowały. Do tego kryterium: Np: nie idzie z gazu na gumę, paczka dopiero na 3 biegu, waży max 3x Pasowałby prawie każdy czopek. Ile waży przeciętny motocyklista? 80-100kg? No to mamy 250-300kg dla sprzęta. Chyba że coś pominąłem. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-03-09 10:17:20 | |
Autor: kakmar | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Dnia 08.03.2009 Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał/a:
On Sun, 8 Mar 2009 16:43:46 -0000Nie pominąłeś. Takie było moje założenie, bo 500ccm nijak się do czopków ni ma. 50 kuni też zresztą. Z masą jest problem bo 2x za mało, 2,5x kiepsko wygląda i może być za trudne do policzenia, 3x to trochę za dużo może być. I jeszcze raz 500/50 jest IMHO kiepskim kryterium, właściwie pasuje tylko do kilu UJM. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2009-03-09 12:01:13 | |
Autor: zbigi | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
kakmar napisał(a):
No i dlatego wlasnie tylko kilka motocykli z czystym sumieniem mozna polecic na pierwsze moto :) -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|
Data: 2009-03-09 09:28:19 | |
Autor: kakmar | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Dnia 08.03.2009 (pj) <jd15c27@gmail.com> napisał/a:
ale twój 2 kryterium nie spełnia, a stosować je należy łącznie. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2009-03-09 11:54:58 | |
Autor: (pj) | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
kakmar pisze:
Dnia 08.03.2009 (pj) <jd15c27@gmail.com> napisał/a: że 100-kę dopiero na 3-m biegu osiąga? czy chodzi o wagę moto max 3x kierownik? bo busa waży mniej niż 258kg... ;-) PBNW -- pozdr pj gsx1300r FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-09 12:09:58 | |
Autor: kakmar | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Dnia 09.03.2009 (pj) <jd15c27@gmail.com> napisał/a:
kakmar pisze: Dokładnie łototo mnie chodzi. 100km/h dopiero na 3 biegu daje sporo czasu. Jeszcze raz: nie idzie z gazu na gumę. 100km/h osiąga dopiero na 3 biegu. waży nie więcej niż 2,5x więcej niż kierownik. (gdzieś między 2 a 3) liniowo oddaje moc. Ja jestem początkujący i jestem poniekąd na bieżąco. Dla kogoś kto ma ponad 180cm i waży więcej niż 80kg, GS500 jest za mały, a taka xj600 czy DL650 większej krzywdy niż GS początkującemu nie zrobi. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2009-03-07 08:20:03 | |
Autor: Kefir | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Elou!
Magic wrote: Witek. Moge jeszcze cos? Dodalbym do FAQ liste dokumentow wymaganych przy rejestracji, uzupelniona o linki do dokumentow dostepnych w Necie i zwiazanych z importem, zakupem, zbyciem moto (np PCC). Jesli udaloby sie, dokumenty zwiazane z importem sprzetow z najpopularniejszych kierunkow: Niemcy, Wlochy, Francja, USA. Nie obedzie sie, oczywiscie, bez czestej aktualizacji i pomocy kilku osob ktore przerabialy temat. Oferuje sie w sprawie rejestracji, z podaniem linkow do Wydz. Komunikacji najwiekszych miast. Przypomne ze od pewniego czasu mozliwosc odbioru "twardego" dowodu rej lub Prawa Jazdy mozna sprawdzic na stronie Panstwowej Wytworni Papierow Wartosciowych. Warte przypomnienia sa takze prawa kupujacego - tyczy licznych przypadkow bardzo okazyjnego zakupu ladnie opakowanego zlomu. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-03-08 10:25:08 | |
Autor: (pj) | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Kefir pisze:
Elou! Moge jeszcze cos? Dodalbym do FAQ liste dokumentow wymaganych przy rejestracji, Od Flejmsów ściągasz?! :-P Uomatko, dwa brzydkie słowa w jednym trzywyrazowym zdaniu! -- pozdr pj gsx1300r FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-09 10:37:06 | |
Autor: Kefir | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Elou!
"(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote in message news:gp02tk$f8h$1inews.gazeta.pl... Kefir pisze: Nie przygladalem sie jeno chwile. Kolory i animacje mnie zabily, zamilklem by psuc zapalu mlodych entuzjastow. Pytanie to pojawia sie czesto, co gorsza, w odpowiedzi mozna naczytac sie bzdur, dlatego kombinuje ze warto. Oczywiscie, to uprzejme pytanie/propozycja, jesli sie nie przyjmie nie popadne w desperacje. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-03-09 11:59:35 | |
Autor: (pj) | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Kefir pisze:
Elou!jesli sie nie przyjmie nie popadne w desperacje. nie desperuj Mirmiłku! Popieram! - można też to pisemko do dotychczasowego TU dorzucić, co ostatnio podsyłałem na jednego foruma... ;-) A że dobre pomysły można nawet od rozentuzjazmowanej młodzieży brać, to chyba zgoda, co nie? :-P -- pozdr pj gsx1300r FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-09 12:10:11 | |
Autor: Kefir | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Elou!
"(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote in message news:gp2sqn$b03$1inews.gazeta.pl... Kefir pisze: Tak wlasnie pisalem Popieram! - można też to pisemko do dotychczasowego TU dorzucić, co ostatnio podsyłałem na jednego foruma... No to juz prawie lobby mamy ;^) ;-) A że dobre pomysły można nawet od rozentuzjazmowanej młodzieży brać, to chyba zgoda, co nie? :-P Nie tylko mozna lecz nalezy. Zakladajac zas nawet (zgodnie z sugestiami co zyczliwszych) bycie najbardziej zgorzknialym zgredem, nadal mozna wg sentencji "godzi sie i od wroga pobierac nauke" cytowanej tu przez, dawno nie widziana, "Kaskaderke" czyli Kasie Miau ;) -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-03-12 11:26:27 | |
Autor: Magic | |
[FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli | |
Kefir pisze:
Moge jeszcze cos? Dodalbym do FAQ liste dokumentow wymaganych przy rejestracji, uzupelniona o linki do dokumentow dostepnych w Necie i zwiazanych z importem, zakupem, zbyciem moto (np PCC). Myslałem nad tym i sytuacja wygląda następująco: co do dokumentów służących do "normalnej" rejestracji to jest odpowiedni dział FAQ, razem z linkami do dokumentów. W kwietniu bede sykcesywnie wentylował i aktualizował wszystkie działy więc będzie ok. Co do sprowadzania - nie zajmuję się tym, nie wiem jakie dokumenty i skąd są wymagane i te akurat informacje i tak trzeba sprawdzać na bieżąco, więc nie ma sensu (moim zdaniem) umieszczanie ich w FAQ. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |