Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania

Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania

Data: 2015-11-05 00:55:07
Autor: bi123
Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania
W dniu czwartek, 5 listopada 2015 08:21:02 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
 Ktoś się spotkał z takim idiotyzmem?

Wyjątkowo zakręcone. Przy tak niereformowalnym banku wypadałoby zostawić
rachunek wyjściowy aż do momentu zwrotu środków. Ja nie spotkałem się z tym.
Idea, która oferuje w miarę przyzwoite procenty i w której na przestrzeni
lat założyłem już kilkadziesiąt lokat przez internet (bez konta), pozwala
wejść do systemu i bez problemu samemu podać/zmienić numer rachunku do
automatycznego zwrotu środków po terminie ekspiracji.
Z usług takiego banku jak w w/w poście wolałbym nie korzystać.

Data: 2015-11-11 22:49:51
Autor: Arek
Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania
bi123@o2.pl napisał(a) w wiadomości:
<3eb07096-9dfc-4400-a7ff-93cc3002d61d@googlegroups.com>...
W dniu czwartek, 5 listopada 2015 08:21:02 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
 Ktoś się spotkał z takim idiotyzmem?

Wyjątkowo zakręcone. Przy tak niereformowalnym banku wypadałoby zostawić
rachunek wyjściowy aż do momentu zwrotu środków.

  W regulaminie prowadzenia lokat był jednak zapis o dostarczeniu
potwierdzeń zamknięcia i otwarcia nowego rach. zwrotnego. Szkoda, że w
innym miejscu niż warunki dysponowania lokatą.
  Na infolinii dowiedziałem się, że wystarczy dyspozycja zamknięcia rach.
(może odnajdę) co nie zmienia faktu, że to bez sensu. Podpowiedziano
żeby poczekać - odeślą środki a te się odbiją - nie będzie potrzebny
dowód zamknięcia.
  W banku w którym zamknąłem: nie mam u nich żadnego czynnego produktu
ale poświadczenia zamknięcia nie wydadzą bo "nie ma takiej procedury".
A sama procedura zamykania trwała aż 30 dni (co też jest idiotyczne)
chociaż dostęp dla klienta jest blokowany natychmiast (straszyłem, że
sprawdzę ale nie chciało mi się).

  W przeddzień zakończenia lokaty mail z informację, że kończy się
lokata i przeleją. Pozytywy - w mailu nie podano żadnych danych:
nazwiska (dyskusyjne), kwoty (dobrze!), nr rach. lokaty (tylko nazwa)
ani żadnej informacji mogącej zidentyfikować klienta gdyby ktoś to
przeczytał.
  Kolejny mail "w dniu dzisiejszym nastąpi..." i podany nr lokaty wg
wewnętrznej numeracji (chyba nr dyspozucji) banku (nie NRB).
  Nastęnego dnia informacja, że środki wróciły - nie muszę już udowadniać
zamknięcia rachunku. Dalej chcą dowodu otwarcia innego rach. zwrotnego
z podpisem pracownika banku (ew. z klauzulą, że podpis niepotrzebny)
i oświadczenie o środki z której lokaty chodzi (przecież wiedzą!).
Niczego nie wyślę, pójdę do oddziału.

Arek

Data: 2015-11-15 22:05:43
Autor: janek z pola
Dysponowanie lokatďż˝ - idiotyczne wymagania
Arek wrote:


  Nastęnego dnia informacja, Ĺźe środki wrĂłciły - nie muszę juĹź udowadniać
zamknięcia rachunku. Dalej chcą dowodu otwarcia innego rach. zwrotnego
z podpisem pracownika banku (ew. z klauzulą, że podpis niepotrzebny)
i oświadczenie o środki z której lokaty chodzi (przecież wiedzą!).
Niczego nie wyślę, pójdę do oddziału.


Widocznie realizują przepisy z przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy.

Generalnie taka lokata jest otwierana na Twoje nazwisko i nie jest to rachunek służący do realizowania płatności - tzn. przelewów do innych osób. Przy takim typie produktu bank rzeczywiście może wymagać udowodnienia, że rachunek wskazany do zwrotu środków należy do Ciebie.

--
Wysłane z pola.

Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona