Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie

Data: 2011-09-09 11:09:39
Autor: Robert_J
Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie
Teraz pytanie. Czy ktos skladal reklamacje w takich przypadkach. Jest jakas szansa na wygranie? Odpuscic sobie?

Wierzysz w to ze stacja w duzym miescie robi przekret na pomiarze? Zeby pierwszy lepszy niezadowolony ich podpieprzyl? Juz nie te czasy ze kazdy pracownik stacji mógl srubokretem "przeregulowac" dystrybutor :-).
Jesli bardzo Ci zalezy na ustaleniu prawdy to tak jak mówia poprzednicy. Wez kanister, zwymiarj go i pojedz nalac paliwa. Wtedy bedziesz mial jasnosc. Bo czepianie sie stacji na podstawie wskazan "komputera" w aucie to lekki zart jest ;-).

Data: 2011-09-09 11:27:30
Autor: ble
On 2011-09-09 11:09, Robert_J wrote:
[...]

To nie jest zart. Dodatkowo przebieg od ostatniego tankowanie byl niski, a srednio robie prawie 500 km na zbiorniku. Po prostu ilosc wlanego paliwa zupelnie nie pasowala do wszystkich okolicznosci i faktow. Hipoteza z tym odpowietrznikiem byc moze jest sluszna. Musze to sprawdzic.

Data: 2011-09-09 09:52:43
Autor: Massai

On 2011-09-09 11:09, Robert_J wrote:
> [...]
> paliwa. Wtedy bedziesz mial jasnosc. Bo czepianie sie stacji na
> podstawie wskazan "komputera" w aucie to lekki zart jest ;-).
To nie jest zart.

To JEST zart.

W czasach kiedy sie robilo walki na dystrybutorach, to pompiarze zeby
zarobic owszem, troche przekrecali, ale maks 5-7 procent, bo juz taki
przekret dawal kosmiczne zyski (stacja nagle miala zysk 2 razy wiekszy
niz normalnie), a trudno go bylo wykryc.

Dzis to jest nierealne. Dystrybutora latwo nie podkrecisz, paliwa ze
zbiornika sobie nie odciagniesz...
Dystrybutor moze byc zepsuty, ale to bardzo szybko wychodzi - przestaja
sie zgadzac ilosci sprzedanego paliwa ze stanem "magazynowym".

Dokladnosc wskazan wskaznika poziomu paliwa, dokladnosc wskazan
spalania jest na takim poziomie, ze równie dobrze wskaznik móglby
wskazywac trzema lampkami "pelny", "mniej wiecej polowa" i "rezerwa", a
komputer spalanie srednie na dystansie ponizej 5 tysiecy km powinien
pokazywac drzewkami "malo - duzo".

W Twoim przypadku musieliby zrobic przekret na 30-40%...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-09-09 12:55:44
Autor: Tomek
Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie

Uzytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisal w wiadomosci news:j4cnla$gns$1news.onet.pl...

On 2011-09-09 11:09, Robert_J wrote:

> [...]

Dystrybutor moze byc zepsuty, ale to bardzo szybko wychodzi - przestaja
sie zgadzac ilosci sprzedanego paliwa ze stanem "magazynowym".

Zajrzyj do strony Radia ZET i wyszperaj stara audycje Janusza Weissa (Dzwonie do pana w nietypowej sprawie) na temat stacji paliw - kupuja one paliwo na wage (tony), a sprzedaja - w litrach. Przekrety wlasnie w tym miejscu sie dokonuja...
Tomek

Data: 2011-09-09 12:25:58
Autor: masti
Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie
Dnia pięknego Fri, 09 Sep 2011 12:55:44 +0200 osobnik zwany Tomek
wystukał:

[...]

ale jaki przekręt? Kupują towar i sprzedają za cenę jaką wywiesili.
Wiele towarĂłw kupowana jest na wagÄ™ a sprzedawana np. na sztuki.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-09 22:02:53
Autor: Skimir
Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie
W dniu 2011-09-09 14:25, masti pisze:

ale jaki przekręt? Kupuj± towar i sprzedaj± za cenę jak± wywiesili.
Wiele towarów kupowana jest na wagę a sprzedawana np. na sztuki.

Tak, tylko, że tona paliwa w temperaturze 30stC będzie mieć więcej litrów niż tona tego samego paliwa ale w temperaturze np 10stC.

--
M.

Data: 2011-09-09 22:21:10
Autor: MM
Dnia 09-09-2011 o 22:02:53 Skimir <pulikowSP@mpoczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Paliwo rozlicza się w 15 stopniach, do tego parametr tj gęsto¶ć

Data: 2011-09-10 21:31:49
Autor: masti
Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie
Dnia pięknego Fri, 09 Sep 2011 22:02:53 +0200 osobnik zwany Skimir
wystukał:

[...]

litrĂłw niĹĽ tona tego samego paliwa ale w temperaturze np 10stC.

a co to ma do tego, że masz cenę podaną za litr i płacisz ile wlejesz?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-09 13:24:21
Autor: ble
ble wrote:

On 2011-09-09 11:09, Robert_J wrote:
[...]

Dlatego wydaje mi sie to takie nieprawdopodobne. I jeszcze raz podkresle - to nie jest zart. Moze wlasnie udalo mi sie nalac do tego odpowietrzenia zbiornika? Z przebiegu, sredniego spalania, wskazan komp. i wskaznika nie powinno wejsc tyle paliwa ile udalo mi sie nalac. Po prostu probuje to jakos wytlumaczyc. Albo dystrybutor jest walniety albo ww. opcja ze odpowietrzeniem.

Data: 2011-09-09 11:33:50
Autor: Tomek
Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie

Uzytkownik "ble" <""m3s(alele)m1et\"@(ble)p1o1c1zta.o1n1et.p2l"> napisal w wiadomosci news:j4cm65$boc$1news.onet.pl...
On 2011-09-09 11:09, Robert_J wrote:
[...]

Ja jak nalewan na róznych stacjach tez mam róznice. Wynika to z dwóch powodów - pistolety maja rózna czulosc - jednymi mozna nalac niemal do koncówki pistoletu, innymi - byle chlapniecie wystarczy do wylaczenia. Ja - zeby miec w miare podobne warunki nalewania - po pierwszym odbiciu próbuje jeszcze 2 razy do odbicia.
Po drugie - 1/4 na wskazniku nie zawsze odpowiada 1/4 objetosci baku - maja po prostu niesymetryczne ksztalty. I na pierwszej 1/4 zbiornika przejezdzam znacznie wiecej, niz na ostatniej "1/4". Generalnie prawidlowe zuzycie widac po kazdym nastepnym tankowaniu (bo dolewasz róznice).
Tomek

Data: 2011-09-09 12:34:29
Autor: MadMan
Dnia Fri, 9 Sep 2011 11:33:50 +0200, Tomek napisał(a):

Ja jak nalewan na róznych stacjach tez mam róznice

Tak mały OT - ja największ± różnicę miałem tankuj±c LPG na Słowacji.
Weszło go strasznie dużo, widocznie tak to maj± tam skalibrowane.
Przebieg też był odpowiednio większy, tzn. zatankowałem znowu po
standardowych 300 km i weszło tym razem mało. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-09-09 13:51:39
Autor: Xiant
W dniu 2011-09-09 11:09, Robert_J pisze:
[...]

Witam

Jaaasne ... A ja Ci napisze, ze zadna firma programistyczna nie przeda softu na stacje jesli nie mozna wprowadzac zmian pomiedzy nalanym paliwem a wskazaniem liczniki (oszukiwanie przeplywomierza). Wiec niejako "od srodka", ze tak jest ... Moze nie zrobia przekretu na 5L na 40L tankowanie ale 2-3% na kazdym razy kilka tysiecy osob w miesiacu ...

Pozdrawiam
Xiant

Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie