Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie

Data: 2011-09-10 11:30:59
Autor: pawik
Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie
At 09 Sep 2011 09:46:27 +0200  wrote:
Witam,
wczoraj podjechalem na stacje Orlenu w Krakowie zeby zatankowac paliwo.
Dluzsza trasa i nie chcialem tego zostawiac na nastepny dzien. Komputer
pokazuje zasieg 200 km. Srednie spalanie na dystansie ostatnich  1500 km
pokazuje na poziome 7l/100km. Wskaznik pokazuje 1/4 zbiornika, ktory ma
45l. Czyli na oko mam 14l w zbiorniku moze wiecej. Spodziewalem sie kupic
okolo 30 l.
Jakim cudem nalalo mi sie 41? Nigdy nie mialo to miejsca w takich
okolicznosciach. 40 wchodzi jesli juz zapali sie lampka rezerwy, a to
wczoraj nie mialo miejsca.

Teraz pytanie. Czy ktos skladal reklamacje w takich przypadkach. Jest
jakas szansa na wygranie? Odpuscic sobie?

Pozdrawiam wszystkich.

Niestety stacje oskubuja nas na jakies 3-5% na kazdym litrze wskazywanym
przez dystrybutor. I nie wierze juz w bajki, ze komp w aucie zle liczy,
ze tempratura, ze spienianie sie paliwa, ze tamto, ze siamto. Na grubo
ponad 100 tankowan tylko 2 razy obliczone spalanie zgadzalo sie z tym
podawanym przez komputer pokladowy. Zawsze jest wyzsze to obliczone. Od
dluzszego czasu wiec uznaje za wiarygodne wskazania kompa, a obliczone
sluza mi tylko dla celow porownawczych. I za kazdym razem wk...m sie
niemilosiernie ze place za wiecej litrow niz powinno wejsc do baku. I co
ciekawe im nizsza cena benzyny na danej stacji tym wieksza roznica w
spalaniach.

Pawik

Data: 2011-09-10 16:55:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-09-10, pawik <pawik@tool.pl> wrote:

Wskaznik pokazuje 1/4 zbiornika, ktory ma
45l. Czyli na oko mam 14l w zbiorniku moze wiecej. Spodziewalem sie kupic
okolo 30 l.

Ostatnia 1/4 wskazania zazwyczaj dużo mniejszy od pierszej ćwiartki. Weź
kieliszek do martini (taki o trójkątnym przkroju) i zacznij wlewać w
niego wodę odmierzoną jakąś miarką i zwróć uwagę jak się ma objętość do
wysokości słupa wody.

[...]

Z tego można tylko wyciągnąć wniosek, że błąd jest stały.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-09-10 23:15:38
Autor: m4rkiz
"pawik" <pawik@tool.pl> wrote in message news:j4fali$oas$1usenet.news.interia.pl...
Niestety stacje oskubuja nas na jakies 3-5% na kazdym litrze wskazywanym
przez dystrybutor.

wez sobie kanister 20l, sprawdz dokladnie ile do niego wlejesz
(najprosciej: zwaz na porzadnej wadze, nalej do pelna zimnej wody,
zwaz znowu i odejmij pierwszy pomiar) zajedz na stacje i nalej do pelna
czego tam chcesz

przy podawanych przez ciebie 3-5% powinienes miec od 0,6 do 1 litra
mniej, wiec ciezko o przeoczenie tego, imho nierealne zupelnie
zeby na stacji mogli tak w kulki leciec

Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie