Dystrykt 9

Data: 2009-10-22 02:27:32
Autor: numbers
Dystrykt 9
On 16 Paź, 23:54, numbers <numb...@op.pl> wrote:

<ciach>

Witam wszystkich i dzieki za odpowiedzi!
Widze, ze dyskusja o filmie SF przebiega "jak ksiazka pisze" : mamy
nerdowskie analizy, spory o definicje i nerwowych frustratow!
Ale do rzeczy. Z perspektywy tygodnia film wyglada nieco inaczej -
piszac poprzedni post mialem ciagle w glowie huk wystrzalow.
Filmowi nie mozna oczywiscie odmowic oryginalnosci. Technicznie
zrealizowany jest bezblednie, choc ujecia "z reki" strasznie mnie
wkurzaja.
Bardzo sprytnie poprowadzona narracja. Rozumiem, ze calosc moze sie
podobac, rs nawet twierdzi ze to najlepsze SF dekady...
Ale, kurde, film dla mnie naprawde byl zbyt krwawy. Moze sie starzeje.
Mialem wrazenie, ze caly ten pomysl z obcymi uchodzcami zamknietymi w
obozach to tylko pretekst, zeby w drugiej polowie filmu pokazac
straszliwy rozpierdol.
Byc moze powinienem obejrzec go jeszcze raz - tym razem na zimno? Moze
tym razem pierwsze chlapniecie flakow na kamere az tak mnie nie zjezy?

pozdrawiam,
n.

Data: 2009-10-22 10:41:21
Autor: rs
Dystrykt 9
On Thu, 22 Oct 2009 02:27:32 -0700 (PDT), numbers <numbers@op.pl>
wrote:

[...]

pogrzeb troche w troche mniej popularnych mnediach na okolicznosc jak
wygladaja sprawy egzystencji i przesiedlania takich istniejacych
obozow w afryce. ludzie tam gina czesto tysiacami. tych pare
rozstrzelanych krewetek nawet w pelni nie oddaje ogromu dramatu jaki
tam sie odbywa. <rs>

Data: 2009-10-22 13:04:12
Autor: numbers
Dystrykt 9
On 22 Paź, 16:41, rs <no.addr...@no.spam.pl> wrote:
On Thu, 22 Oct 2009 02:27:32 -0700 (PDT), numbers <numb...@op.pl>
wrote:

<TUC>

> [...]

obozow w afryce. ludzie tam gina czesto tysiacami. tych pare
rozstrzelanych krewetek nawet w pelni nie oddaje ogromu dramatu jaki

THX rs, ale ja o tym calym syfie wiem z tzw. pierwszej reki!
I wlasnie o to mi chodzi. Kto zauwazy analogie do swiata ktory nas
otacza ? Dziennikarze i ludzie zainteresowani sledzeniem wojen? Moge
sie zalozyc, ze 99 procent widowni z dowolnie wybranego seansu nie
bedzie miala pojecia, dlaczego "statek zatrzymal sie nad
Johannesburgiem" ! Dlatego uwazam, ze lokalizacja filmu i cale
otoczenie jest pretekstem, sprytnym zabiegiem marketingowym obliczonym
na takie wlasnie reakcje - niech mozgowcy zlapia sie na oczywiste
odniesienia, a reszta jesli dotrwa do 35 minuty dostanie to, na co
przyszla. Mamy tzw "nieglupi" film SF - ktory w pewnym momencie
zamienia sie w jeden z najlepszych "run & gun". Jest to idealna
sytuacja typu wilk syty i owca cala.
Byc moze wielu z was powie, ze wlasnie na tym polega dobre kino SF.
Nie wiem, niestety nie znam sie na kinie SF (zeby tylko SF!),
wychowalem sie na bzdurach w ktorych Prime jest dobry, a Megatron zly.
Byc moze dlatego Dystrykt 9 tak mnie zdezorientowal. Naprawde, po raz
pierwszy od bardzo dawna nie wiem co mam o tym filmie myslec.
Jedno jest pewne, obok Dystryktu 9 nie mozna przejsc obojetnie. Czy
bedzie to film ktory spolaryzuje kinomanow wedlug reguly love/hate -
tego nie wiem, wiem natomiast, ze musze odszczekac moja pierwsza
opinie na temat filmu. Jesli ktos tylko moze powinien to zobaczyc i
osadzic samodzielnie.

pozdrawiam,

numbers

Data: 2009-10-22 17:37:51
Autor: rs
Dystrykt 9
On Thu, 22 Oct 2009 13:04:12 -0700 (PDT), numbers <numbers@op.pl>
wrote:

On 22 Paź, 16:41, rs <no.addr...@no.spam.pl> wrote:
On Thu, 22 Oct 2009 02:27:32 -0700 (PDT), numbers <numb...@op.pl>
wrote:

<TUC>

> [...]

sie zalozyc, ze 99 procent widowni z dowolnie wybranego seansu nie
bedzie miala pojecia, dlaczego "statek zatrzymal sie nad

i dlatego wlasnie nasz madry bog dal nam grupy dyskusyjne, zeby takim
klientom, ktorzy w tym filmie dostrzegli jedynie strzelanke, otwierac
oczy, jesli sobie oczywiscie na to pozwola. moze po tylu liniach
wklepanych na ten temat, ktorys z nich sie moze chociaz zastanowi.

[...]

jak pisala Jonanna i bardzo dobrze, ze nie wiesz. wazne, ze wiesz ze
nie wiesz i ci to przeszkadza. to dobry poczatek. <rs>

Data: 2009-10-22 22:28:53
Autor: Joanna Czaplińska
Dystrykt 9
Użytkownik numbers napisał:
  Naprawde, po raz
pierwszy od bardzo dawna nie wiem co mam o tym filmie myslec.

OK, to dobry moment, żeby się włączyć do dyskusji :) Przede wszystkim - to taka seksistowska uwaga - nie dziel widzów na kobiety (znaczy komedia romantyczna) i mężczyzn (znaczy nawalanka).
Jeśli nie wiesz, co myśleć o filmie, to znaczy, że o nim myślisz. Czyli że zapadł w pamięć. Czyli że jednak coś takiego w nim było, co warte było wydania tych paru złotych na bilet i dwóch godzin w kinie.
Dla mnie to najlepszy obraz SF od paru lat. Hm... od ładnych paru lat. Piszesz, że nie znasz się na SF. Dobra SF =- czy to literatura, czy film - zresztą jak każdy inny gatunek, powinna wyznaczać się tym, że primo jest dobrze opowiedziana, secundo - niesie w sobie trochę więcej treści niż sama opowieść. Tertio - nosi w sobie nowe ujęcie problemu, zagadnienia, motywu - a w SF wiele motywów jest ogranych i wyeksplowatowanych do imentu i twórcy często świadomie parodiują, bo nie mają innego pomysły.  District 9 spełnia wszystkie trzy warunki, by być filmem ponadprzeciętnym, zwłaszcza ponadprzeciętnym SF, bo SF, wbrew pozorom, ma nam coś powiedzieć o nas samych, ludziach, a nie obcych, których przecież nie znamy.
BTW, a propos lokalizacji fabuły, aktorów itp. - ro był naprawdę orzeźwiający łyk innego akcentu :)

Joanna

Data: 2009-10-23 10:20:03
Autor: Ghost
Dystrykt 9

Użytkownik "Joanna Czaplińska" <joannna0@usunto.op.pl> napisał w wiadomości news:hbqfaf$smm$1news.onet.pl...

BTW, a propos lokalizacji fabuły, aktorów itp. - ro był naprawdę orzeźwiający łyk innego akcentu :)

Polecam Goodbye Bafana.

Data: 2009-10-23 10:16:55
Autor: Ghost
Dystrykt 9

wrote:

THX rs, ale ja o tym calym syfie wiem z tzw. pierwszej reki!
I wlasnie o to mi chodzi. Kto zauwazy analogie do swiata ktory nas
otacza ?

Ta anlogia jest tak oczywista, ze dzis tylko idiota nie zauwazy.

[...]

Zle. Ci ktorzy nie pokojarzyli teraz maja szanse, dzieki gadkom szmatkom ludzi zorientowanych zrozumiec pewne rzeczy.

Data: 2009-10-22 19:00:44
Autor: Protz
Dystrykt 9

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisał

obozow w afryce. ludzie tam gina czesto tysiacami.

i to nie tylko od kul ale czesto w bardziej 'spektakularny' sposób.

tych pare
rozstrzelanych krewetek

Protz

Data: 2009-10-22 14:22:48
Autor: rs
Dystrykt 9
On Thu, 22 Oct 2009 19:00:44 +0200, "Protz" <nie@mam.pl> wrote:

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisał

obozow w afryce. ludzie tam gina czesto tysiacami.

i to nie tylko od kul ale czesto w bardziej 'spektakularny' sposób.

no wlasnie, a tu pare kropelek ketchupu ludziom odbior utrudnia. jakas
delikatna ta widownia dzis. moze to efekt zmian klimatycznych. <rs>

Data: 2009-10-22 13:26:19
Autor: Street Fighter
Dystrykt 9
Użytkownik numbers napisał:

Ale, kurde, film dla mnie naprawde byl zbyt krwawy.

Ale to jest subiektywne po prostu.

Moze sie starzeje.

Oooo z cala pewnoscia ;)

Mialem wrazenie, ze caly ten pomysl z obcymi uchodzcami zamknietymi w
obozach to tylko pretekst, zeby w drugiej polowie filmu pokazac
straszliwy rozpierdol.

Nie no caly film to pretekst, zeby pokazac rozpierdol ;)

Byc moze powinienem obejrzec go jeszcze raz - tym razem na zimno? Moze
tym razem pierwsze chlapniecie flakow na kamere az tak mnie nie zjezy?

Odetchnij, poczekaj. Za pl roku wyjdzie na DVD pewnie. Jak sobie wtedy przypomnisz o filmie (albo pozniej) i stwierdzisz, ze jednak wspominasz go "jakos" i pamietasz, i zachcesz obejrzec znow - obejrzyj :)

A wtedy to bedzie znaczylo, ze film jest dobry, bo kto oglada dwa razy kiepski film.

U mnie dobre filmy rozpoznaje po tym, ze... stoja potem na polce DVD i sa co jakis czas ogladane... :)

A jak po pol roku nie bedziesz pamietal o D9 - znaczy, ze.... nie warto ogladac ponownie...

Dystrykt 9