Dywidenda (jak to się je)

Data: 2009-06-17 12:17:06
Autor: SJ
Dywidenda (jak to się je)
Witam
Leszczowskie pytanie ale co mi tam :)
Nabyłem kilka dni temu akcje KGHM-u (wiem wiem nie zły zjazd) Dziś
dowiedziałem się że w tych dniach była ustalana dywidenda, pierwszy
raz mam akcję w chwili ustalania dywidendy. Z tego co czytam w necie
spełniam warunki poborcy dywidendy ale?? czytam również ze należy mieć
akcje " z prawem do dywidendy" . Kupując przez DM PKOSA nigdzie nie
widzę opcji gdzie mogę wybrać akcję z prawem czy bez prawa do
dywidendy i tu pierwsze pytanie, jak to sprawdzić, czy mając akcje
równocześnie mam prawo. A druga sprawa to jeśli już mam prawo do
dywidendy to czy KGHM sam mi ją wypłaci czy też mam słać gdzieś jakieś
pisma że mam akcje i spełniam warunki? O tym nie ma informacji
Jeśli ktoś z grupowiczów miałby chwilkę to bym prosił :)
Pozdrawiam
JS

Data: 2009-06-17 21:35:55
Autor: Fidelio
Dywidenda (jak to się je)
Użytkownik "SJ" <jaworst@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:eda88ed4-0eda-4b78-a48c-9127392c959by9g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

Dostaniesz jak będziesz miał akcje kghm do końca sesji w dniu 13.07.2009 (poniedziałek). Nic więcej nie musisz robić.

Data: 2009-06-17 12:43:40
Autor: SJ
Dywidenda (jak to się je)

Dostaniesz jak będziesz miał akcje kghm do końca sesji w dniu 13.07..2009
(poniedziałek). Nic więcej nie musisz robić.

Po prostu wleją mi do konta? czy zwiększą ilość akcji?
Zajmie sie tym DM ?
To chyba zbyt proste na nasze warunki :)
JS

Data: 2009-06-17 22:38:53
Autor: Fidelio
Dywidenda (jak to się je)
Użytkownik "SJ" <jaworst@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:a352c0bc-2a8f-4f50-a730-31ff835f1488h28g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

Dostaniesz na rachunek maklerski.

Data: 2009-06-17 21:40:34
Autor: george
Dywidenda (jak to się je)

"Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> wrote in message news:h1bgit$64k$1news.onet.pl...
[...]

dodam tylko że nie dostaniesz żadnego "potwierdzenia" pocztą / mailem / końmi...
sam musisz pilnować kiedy przypada sesja z prawem do dywidendy.

george

Data: 2009-06-17 21:42:08
Autor: totus
Dywidenda (jak to się je)
Fidelio wrote:

[...]

Twoja odpowiedź sugeruje, że trzeba trzymać akcje do podanej daty. Trzeba mieć akcje na zamknięciu w dniu dywidendy czyli wystarczy kupić akcje na zamknięciu 13.07.2009, jeżeli to dzień dywidendy, bo nie wiem.

Data: 2009-06-17 22:47:07
Autor: karol
Dywidenda (jak to się je)

Dostaniesz jak będziesz miał akcje kghm do końca sesji w dniu 13.07.2009 (poniedziałek). Nic więcej nie musisz robić.

Ciagne leszczowy temat:

Uno)
Dlaczego fidelio podal nieprawidziwa date wyplaty pierwszej dywidendy, a mianowicie date 3 dni wczesniejsza niz faktyczna date wyplaty; liczyl na duza sprzedaz i spadek ceny tuz przed wypłatami?
duo)
Od 3 dni KGHM polecial ostro w dol. Czy ktos umie wytlumaczyc czy to ma zwiazek z deyczja o wyplacie dywidendy?
I ostatnie)
Czy teraz KGHM bedzie leciał w dół tylko dlatego, ze za jakis miesiac wyplaci dywidende?
Czy moze sie okazać, ze ta dywidenta 7 zl moze byc niewystarczajaca w stosunku do spadku wartosci ktory teraz obserwujemy?

Tyle pytan od kleszcza

Data: 2009-06-17 22:55:58
Autor: Jan Werbiński
Dywidenda (jak to się je)
Jak np dzień ustalenia prawa do dywidendy przypada na 10-go, to musisz mieć akcje trzy sesje wcześniej, bo po takim terminie będą na Twoim koncie. To znaczy, że np możesz je sprzedać dwa dni przed dniem ustalenia prawa, bo po sprzedaniu i tak jeszcze kiszą się 3 sesje na Twoim koncie.

PS Mogę się mylić.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-06-17 23:02:02
Autor: Fidelio
Dywidenda (jak to się je)
Użytkownik "karol" <karol@kot.pl> napisał w wiadomości news:h1bb83$826$1node1.news.atman.pl...

[...]

No i jak tu takiemu ignorantowi odpowiedzieć? Jak jesteś leszczem to się grzecznie spytaj a nie oskarżenia rzucasz absurdalne.
Dzień ustalenia prawa do dywidendy jest na 16.07.2009 więc musisz mieć akcje na 3 dni przed tą datą czyli 13.07.2009.
Jak nadal uważasz, że to nieprawdziwa data to niech Ci inni wytłumaczą, mi już ręce opadają.

duo)
Od 3 dni KGHM polecial ostro w dol. Czy ktos umie wytlumaczyc czy to ma zwiazek z deyczja o wyplacie dywidendy?

Nie ma. Wszystkie surowcowe spółki poleciały w dół.

I ostatnie)
Czy teraz KGHM bedzie leciał w dół tylko dlatego, ze za jakis miesiac wyplaci dywidende?

Bardzo wątpliwe, zbliżająca się dywidenda to raczej powód do wzrostów.

Czy moze sie okazać, ze ta dywidenta 7 zl moze byc niewystarczajaca w stosunku do spadku wartosci ktory teraz obserwujemy?

Nie da się sensownie odpowiedzień na takie pytanie, popracuj nad jego sensem.

Tyle pytan od kleszcza

Ufff.

Data: 2009-06-17 22:43:25
Autor: SJ
Dywidenda (jak to się je)
Dzięki za informację
Widać byłem w błędzie. 16,VI, pomimo że wig leciał w dół, KGHM
szybował wbrew reszcie, okazało się że spółka ogłosiła wielkość prawa
poboru i ustaliła go na 16 lipca. Na rozsądek to cena powinna wzrastać
dopiero tuż przed 13 lipca a nie teraz w czerwcu, jeśli teraz rośnie
to oznacza że obecnie kupujący zakładają że będą trzymać papier przez
miesiąc. A tu widzę że należy być cwany i kupować tuż tuż przed :)
Pozdrawiam
JS

Data: 2009-06-18 08:25:17
Autor: Jan Werbiński
Dywidenda (jak to się je)
Użytkownik "SJ" <jaworst@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:4078d389-98d6-4153-b76d-891c2bcbc892u10g2000vbd.googlegroups.com...
miesiąc. A tu widzę że należy być cwany i kupować
========

I tego się trzymaj!
:-)

Data: 2009-06-18 08:33:54
Autor: karol
Dywidenda (jak to się je)
Jan Werbiński pisze:
[...]

Czyli jednak sadzicie ze KGHM to juz wlasciwie to bedzie lecial w dol az do "tuz tuz przed"?

Data: 2009-06-18 00:08:43
Autor: SJ
Dywidenda (jak to się je)

Czyli jednak sadzicie ze KGHM to juz wlasciwie to bedzie lecial w dol az
do "tuz tuz przed"?

Nieee.
Sądzę że dzisiaj odbije, a na pytanie skąd takie wnioski odpowiem że
po prostu tak czuję i już. Oczywiście zachowuje sobie prawo do
pomyłki :)
Chciałem jednak zaznaczyć że udało mi się stworzyć wątek w którym nie
ma polityki i z tego jestem dumny. Warto było nawet zjeżdżając te
kilka nędznych procent
Pozdrawiam
JS

Data: 2009-06-18 09:24:58
Autor: skippy
Dywidenda (jak to się je)

Użytkownik "SJ"

Chciałem jednak zaznaczyć że udało mi się stworzyć wątek w którym nie
ma polityki i z tego jestem dumny.

No nie tak bardzo.
Teoretycznie inwestowanie powinno polegać na kupowaniu akcji spółek i pobieraniu zysków z dywidendy - jako wynagrodzenia za inwestycję.
Niestety dywidenda nie jest praktycznie płacona, stąd na WGPW się gra, a nie inwestuje.
Mamy mały wyjątek, krowy dojne dla SP.
Z czego skwapliwie korzystały wszystkie poprzednie (i aktualny) rządy, jesli tylko miały taką możliwość - robiąc to w druga stronę po bandzie.

Ciekawe co na ten temat szerzej by powiedział p. L.Sobolewski.
Dla którego tu sie inwestuje, a nie gra:)))

Pozdrawiam

Data: 2009-06-18 09:26:53
Autor: Virck
Dywidenda (jak to się je)
A ja uwazam, ze obecna cena KGHM jest horrendalnie wysoka i nawet biorac pod uwage dywidende to jest chodzenie po bombie, ktora tyka....
Dostaniesz dywidende i okaze sie, ze sprzedaz akcje ze strata 30%....I taki to moze byc zysk...Tutaj rozsadni gracze graja pod dywidende ale duza ich czesc zobaczysz jak bedzie spierdalac kilka dni przed....

Data: 2009-06-18 10:00:09
Autor: Jan Werbiński
Dywidenda (jak to się je)
Użytkownik "Virck" <Virck-Longe@verizon.wiesnet> napisał w wiadomości news:007fba37$0$24994$c3e8da3news.astraweb.com...
[...]

Otóż to. KGHM był atrakcyjny poniżej 50 zł, a teraz to jest już bańka spekulacyjna.

Data: 2009-06-18 01:49:44
Autor: Aldik
Dywidenda (jak to się je)

--
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatnahttp://www.janwer.com/
Nasza siechttp://www.fredry.net/

W sumie KGHM świetnie nadaje się do AT. W następnym tyg. będzie lepiej
na całej giełdzie.

Dywidenda (jak to się je)