Dzi艣 艣w, Jana Chrzciciela

Data: 2015-06-24 19:53:33
Autor: abc
Dzi艣 艣w, Jana Chrzciciela
Jako herold Mesjasza Jan podkre艣la艂 z naciskiem, 偶e nie wystarczy przynale偶no艣膰 do potomstwa Abrahama, ale trzeba czyni膰 owoce pokuty, trzeba wewn臋trznego przeobra偶enia.

Na znak skruchy i gotowo艣ci zmiany 偶ycia udziela艂 chrztu pokuty (艁k 3, 7-14; Mt 3, 7-10; Mk 1, 8).

Garn臋艂a si臋 do niego "Jerozolima i ca艂a Judea, i wszelka kraina wok贸艂 Jordanu" (Mt 3, 5; Mk 1, 5). Zacz臋to nawet go pyta膰, czy przypadkiem on sam nie jest zapowiadanym Mesjaszem.

Jan stanowczo rozwiewa艂 w膮tpliwo艣ci twierdz膮c, 偶e "Ten, kt贸ry idzie za mn膮, mocniejszy jest ode mnie: ja nie jestem godzien nosi膰 Mu sanda艂贸w" (Mt 3, 11).

Na pro艣b臋 Chrystusa, kt贸ry przyby艂 nad Jordan, Jan udzieli艂 Mu chrztu. Potem niejeden raz widzia艂 Chrystusa nad Jordanem i 艣wiadczy艂 o Nim wobec t艂umu: "Oto Baranek Bo偶y, kt贸ry g艂adzi grzechy 艣wiata" (J 1, 29. 36). (...)

Jezus wystawi艂 Janowi 艣wiadectwo, jakiego 偶aden cz艂owiek z Jego ust nie otrzyma艂: "Co艣cie wyszli ogl膮da膰 na pustyni? (...) Proroka zobaczy膰? Tak, powiadam wam, nawet wi臋cej ni偶 proroka.

On jest tym, o kt贸rym napisano: Oto ja posy艂am mego wys艂a艅ca przed Tob膮, aby Ci przygotowa艂 drog臋. Zaprawd臋 powiadam wam: Mi臋dzy narodzonymi z niewiast nie powsta艂 wi臋kszy od Jana Chrzciciela" (Mt 11, 7-11; 艁k 7, 24-27).

  Jan Chrzciciel jako jedyny w艣r贸d 艣wi臋tych Pa艅skich cieszy si臋 takim przywilejem, i偶 obchodzi si臋 jako uroczysto艣膰 dzie艅 jego narodzin. U wszystkich innych 艣wi臋tych obchodzimy jako 艣wi臋to dzie艅 ich 艣mierci - czyli dzie艅 ich narodzin dla nieba.

Ponadto w kalendarzu liturgicznym znajduje si臋 tak偶e wspomnienie m臋cze艅skiej 艣mierci 艣w. Jana Chrzciciela, obchodzone 29 sierpnia.
  W Janie Chrzcicielu uderza jego 艣wi臋to艣膰, 偶ycie pe艂ne ascezy i pokuty, si艂a charakteru, bezkompromisowo艣膰. By艂 pierwszym 艣wi臋tym czczonym w ca艂ym Ko艣ciele.

http://www.brewiarz.pl/czytelnia/swieci/06-24.php3

--
Nie da si臋 oddzieli膰 polityki od religii. Nie da si臋 w cz艂owieku oddzieli膰 katolika od obywatela. Rozdzia艂 pa艅stwa od Ko艣cio艂a jest sztuczny

Data: 2015-06-24 22:07:06
Autor: Pszemol
Dzi艣 艣w, Jana Chrzciciela
A chcia艂oby Ci si臋 odpisa膰 na moje pytania jakie zada艂em na temat przeistoczenia?
Bo jako艣 dziwnie zamilk艂e艣...

Data: 2015-06-25 05:00:03
Autor: Budzik
Dzi 秝, Jana Chrzciciela
U縴tkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

A chcia硂by Ci si odpisa na moje pytania jakie zada砮m na temat przeistoczenia?
Bo jako dziwnie zamilk砮...
Niestety tutaj dyskusja jest nieporzadana. Ponoc p砤ca 2zl od artyku硊, wiec licza sie tylko wrzutki i posty tworz眂e watki plus wszelkie pytania typu "czy jesz odchody..."
Taka grupa...

Data: 2015-06-25 13:27:55
Autor: andal
Dzi 秝, Jana Chrzciciela
On Thu, 25 Jun 2015 05:00:03 +0000, Budzik wrote:

U偶ytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

A chcia艂oby Ci si臋 odpisa膰 na moje pytania jakie zada艂em na temat
przeistoczenia?
Bo jako艣 dziwnie zamilk艂e艣...

Niestety tutaj dyskusja jest nieporzadana. Ponoc p艂aca 2zl od artyku艂u,
wiec licza sie tylko wrzutki i posty tworz膮ce watki plus wszelkie
pytania typu "czy jesz odchody..."
Taka grupa...

uswiadom mnie o czym pszemol chcial dyskutowac ?

Data: 2015-06-25 17:00:02
Autor: Budzik
Dzi 秝, Jana Chrzciciela
U縴tkownik andal andal@andal.com ...

[...]

Nie wiem. Moja uwaga mia砤 charakter og髄ny.

Data: 2015-06-25 17:18:25
Autor: abc
Dzi艣 艣w, Jana Chrzciciela
W dniu 2015-06-25 o 05:07, Pszemol pisze:
A chcia艂oby Ci si臋 odpisa膰 na moje pytania jakie zada艂em na temat
przeistoczenia?
Bo jako艣 dziwnie zamilk艂e艣...

Jakie pytania? Nie mam czasu czyta膰 wszystkich post贸w.

Data: 2015-06-27 00:07:55
Autor: Pszemol
Dzi艣 艣w, Jana Chrzciciela
"abc" <ab-cwp@wp.pl> wrote in message news:558c1bc1$0$8377$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tylko jeden w膮tek by艂 na ten temat.
Tytu艂 "Co si臋 dzieje podczas Mszy 艢wi臋tej" m贸j wpis 21-go czerwca.

Dzi艣 艣w, Jana Chrzciciela