Działanie ESP

Data: 2010-12-03 13:39:30
Autor: bratPit[pr]
Działanie ESP
Jak działa dokładnie układ ESP w samochodzie osobowym? Douczyłem się już na YT co daje ESP przy "teście łosia", ale mam wrażenie, że nawet przy ruszaniu na oblodzonej drodze ESP redukuje wpadanie w poślizg kół osi napędowej (jak sadzę poprzez użycie hamulców?).

W związku z tym szukam jakiejś pogłębionej wiedzy o działaniu ESP i właściwej strategii współpracy kierowcy z ww. systemem.

ESP korzysta z danych czujników ABSu, położenia pedału gazu, hamulca, sprzęgła, czujnika położenia kąta skrętu kierownicy i dość zaawansowanego czujnika przyspieszeń,

brat

Data: 2010-12-03 14:00:07
Autor: bratPit[pr]
Działanie ESP
Data: 2010-12-03 05:58:17
Autor: PJ
Dzia³anie ESP
po sieci kr±¿y instrukcja firmy Bosch (do u¿ytku wewn. Volkswagena)
która dok³adnie (64 strony) opisuje ten system albo zamów za free DVD,
link
http://www.bosch-esperience.pl/pl/language1/information_media.html

P.

Działanie ESP