Działanie wymiaru sprawiedliwośći

Data: 2013-03-26 11:07:38
Autor: hisjusz
Działanie wymiaru sprawiedliwośći
Czy prawdziwe są liczby na tej stronie czy to zwykła ściema? http://forum-z.cba.pl/

Data: 2013-03-26 11:44:12
Autor: Bydlę
Działanie wymiaru sprawiedliwośći
On 2013-03-26 11:07:38 +0100, hisjusz <hisjusz@wp.pl> said:

Czy prawdziwe są liczby na tej stronie

Nie ma w przyrodzie nieprawdziwych liczb.
Są:
liczby naturalne
liczby całkowite
liczby wymierne
liczby rzeczywiste
liczby zespolone
liczby algebraiczne
liczby przestępne
liczby dualne
liczby podwójne

Bydlę

Data: 2013-03-26 12:10:17
Autor: hisjusz
W dniu 2013-03-26 11:44, Bydlę pisze:
On 2013-03-26 11:07:38 +0100, hisjusz <hisjusz@wp.pl> said:

[...]

Żle zadane przez mnie pytanie, dlatego komputerowy stwór wyrzucił taki wynik.

Czy wielkości i stosunki podane poniżej są autentycznie występujące czy autor forum zafałszował ich wielkości wzbudzając tym samym uwagę czytającego?
"
Jeśli nie dziwi cię, że w 2010r. z 90 000 skarg, Resort Sprawiedliwości uznał za zasadne tylko 3,8%.

Nie bulwersuje, że we Francji w 2008 r. było 9 sędziów/100 tys. ludności, a w Polsce 26, a postępowania gospodarcze w Polsce trwały 850 dni, a we Francji 76.

Uważasz za zasadne, że Polski prokurator miał 179 spraw/rok a Francuski 2 674.
"

Data: 2013-03-26 12:39:28
Autor: Budzik
Działanie wymiaru sprawiedliwośći
Użytkownik hisjusz hisjusz@wp.pl ...

[...]

porozmawiaj z jakimkolwiek pracownikiem sądu - dowiesz się, jak "pracują" sędziowie.
I nie chodzi tu o warunki, brak sprzetu itd.
Oni po prostu przychodzą do pracy jak do kawiarenki...

Data: 2013-03-26 19:59:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 Mar 2013, Budzik wrote:

I nie chodzi tu o warunki, brak sprzetu itd.
Oni po prostu przychodzą do pracy jak do kawiarenki...

  Czy to się nazywa "prawa nabyte"?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-26 21:58:30
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I nie chodzi tu o warunki, brak sprzetu itd.
Oni po prostu przychodzą do pracy jak do kawiarenki...

  Czy to się nazywa "prawa nabyte"?
  ;)

Na wsi to sie nazywa mamtowdupizm....

--
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

Data: 2013-03-27 09:23:08
Autor: Maciek
W dniu 2013-03-26 13:39, Budzik pisze:
porozmawiaj z jakimkolwiek pracownikiem sądu - dowiesz się, jak "pracują" sędziowie.
I nie chodzi tu o warunki, brak sprzetu itd.
Oni po prostu przychodzą do pracy jak do kawiarenki...
To się tyczy chyba sporej części urzędników, nie tylko sędziów :->

Maciek

Data: 2013-03-26 16:40:18
Autor: Bydlę

On 2013-03-26 11:07:38 +0100, hisjusz <hisjusz@wp.pl> said:

[...]

Ale postanowisz odpowiedzialnością za to obarczyć kogoś innego, niż autor pytania?
;>>>

Czy wielkości i stosunki podane poniżej są autentycznie występujące czy autor forum zafałszował ich wielkości wzbudzając tym samym uwagę czytającego?

IMO temat jest polityczny, więc autor kłamał.
Politykom nie wolno wierzyć - nigdy.

--
Bydlę

Data: 2013-03-26 11:58:46
Autor: Tomasz Myrdin
Działanie wymiaru sprawiedliwośći
Nie wiem czy podane na tej stronie dane sa prawdziwe - chociaz gdyby mialy takie byc to pewnie podanoby weryfikowalne zrodlo. Jesli nie ma zrodla to z duzym prawdopodobienstwem mozna przyjac ze to brednie.
Zakladajac jednak ze to nie brednie.

Nie sa jednak az tak istotne liczby, bardziej istotne jest to czego chcemy. O ile mnie pamiec nie myli w Niemczech jest sad w ktorym jest jeden sedzia i kilku technikow. Sad ten ma "przerob" kilku do kilkunastu tysiecy nakazow (czy jaki tam jest ich niemiecki odpowiednik) dziennie. W statystykach wyglada swietnie ale co zrozumiale nie ma tam miejsca na jakakolwiek refleksje, w zasadzie zamiast sedziego moglby tam byc komputer.

Nie popadajac w przesade w Polsce tez da sie przyspieszyc prace sadow. Przykladowo wnioski dowodowe dopuszczalne tylko przed pierwsza rozprawa (pozew, odpowiedz na pozew i w ograniczonym zakresie dalsze pisma) - jak szybko bedzie, tylko ludzi wtedy chyba krew zaleje z wscieklosci na wymiar sprawiedliwosci.

Data: 2013-03-26 20:14:57
Autor: Stokrotka
Dzialanie wymiaru sprawiedliwosci

[...]

Nie rozumiesz problemu sadownictwa.
Prawo nie jest zle. Prawo w sadownictwie nie jest stosowane- to jest problemem.
Prawo nie jest stosowane, bo sedziowie nie stosuja prawa.
Sedziowie nie stosuja prawa, bo lepiej zarobia nie stosujac,
bo za olewanie prawa pszez sedziego (prokuratora, policjanta) nic nie grozi.
Taki dostanie jeszcze premie.

Jedynym skutecznym sposobem bylo by: rozliczenie aparatu sprawiedliwosci
czyli :
zamienic sady na wiezienia, bedzie mniej wylapywania ,
pszestepcy i bandyci juz tam sa.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakladce "inne"

Data: 2013-03-26 20:19:40
Autor: Stokrotka
Działanie wymiaru sprawiedliwośći
Stronę kodową sobie ustaw!

Nie rozumiesz problemu sądownictwa.
Prawo nie jest złe. Prawo w sądownictwie nie jest stosowane- to jest
problemem.
Prawo nie jest stosowane, bo sędziowie nie stosują prawa.
Sędziowie nie stosują prawa, bo lepiej zarobią nie stosując,
bo za olewanie prawa pszez sędziego (prokuratora, policjanta) nic nie grozi.
Taki dostanie jeszcze premię.

Jedynym skutecznym sposobem byłoby: rozliczenie aparatu sprawiedliwości
czyli :
zamienić sądy na więzienia, będzie mniej wyłapywania ,
pszestępcy i bandyci już tam są.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"

Data: 2013-03-26 20:58:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Działanie wymiaru sprawiedliwośći
On Tue, 26 Mar 2013, Stokrotka wrote:

Stronę kodową sobie ustaw!

  Wrotki zostawiaj!
  Co my mamy szukać kogo opieprzasz ;) - a poważniej, ze względu
na ograniczenia niektórych serwerów news, nie wpuszczających
niektórych postów, niektóre wątki miejscami wyglądają na
"poprzerywane" i wrotki są JEDYNĄ skuteczną metodą upewnienia
się co do ciągłości (no, poza ręcznym sprawdzaniem nagłówków).
  Jakoś to było o kotle i garnku :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-27 00:50:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:5151736a$0$26687$65785112news.neostrada.pl...
Czy prawdziwe są liczby na tej stronie czy to zwykła ściema? http://forum-z.cba.pl/

Te dane są zmanipulowane najprawdopodobniej - nie wiem na ile celowo. Przykładowo:

- Z 90 000 skarg, Resort Sprawiedliwości uznał za zasadne tylko 3,8%.- no ale to świadczy równie dobrze o tym, że bezsensownie badano 86.580 spraw bezzasadnych. Musieli to robić sędziowie, którzy w tym czasie nie mogli zajmować się poważnymi sprawami.

- Nie bulwersuje, że we Francji w 2008 r. było 9 sędziów/100 tys. ludności, a w Polsce 26, a postępowania gospodarcze w Polsce trwały 850 dni, a we Francji 76. - A co to ma do rzeczy? Trzebaby zbadać, ilu sędziów w Polsce, a ilu we Francji się zajmuje tymi sprawami gospodarczymi.

- Uważasz za zasadne, że Polski prokurator miał 179 spraw/rok a Francuski 2 674 - No ale po pierwsze w Polsce Prokurator sie zajmuje tym, czym we Francji Sędzia Śledczy. Po drugie ne wyobrażam sobie, by zajmował się 2674 sprawami rocznie, bo to wychodzi ponad 10 dziennie, czyli zakładając, że sprawa ponad rok nie trwa, to by mu mniej, niż godzine na sprawę wychodziło.

- Godzisz się, by na tak funkcjonujące Sądownictwo, wydawać 1,82% budżetu Państwa, podczas gdy w Anglii, Dania i Irlandii wydają 0,2%. - NO ale może oni maja większy dochód narodowy i stąd nawet większe kwoty stanowią mniejszy procent. Mam protestować przeciwko niskiemu dochodowi?

- Sądzisz, że studenci Wydziału Prawa UW, którzy wg badań z 1999 r. w 61% akceptowali w swej przyszłej pracy zawodowej KORUPCJĘ, mogą być dziś dobrymi sędziami i prokuratorami? - Ale czy to znaczy, ze teraz akceptują?

Data: 2013-03-27 01:11:25
Autor: hiki wiosna pierdle jak zimmmno
Działanie wymiaru sprawiedliwośći O FFTOP
On 27.03.2013 00:50, Robert Tomasik wrote:
[...]

OFFtopicznie - dane z GUS tez sa zmanipulowane, zwlaszcza te dotyczace sredniej krajowej, bedacej podstawa naliczen oplat ZUS dla przedsiebiorcow...

Jak? Srednia liczona jest z pominieciem... firm do 10 zatrudnionych.

Czyli wszyscy "dzialajacy na jednoosobowej lub malej rodzinnej DG" nie sa liczeni (a taki warzywniak to nie robi kokosĂłw) - bo zanizyliby srednia.

A placic maja jak maja.

No i statystyka GUS (zmanipulowana, ale w swietle prawa legalnie policzona) pokazuje, jak to mamy w tym kraju bogato (bo rednia z bogatszych firm, bo jak sa 10+ zatrudnionych to sa bogatsze) i jak te statysyki odstaja od rzeczywistosci.

Zielona wyspa w glowach politykow.

Tylko szczery Justin Bieber bez obciachu stwierdzil prawde (nieswiadomie zapewne).

Welcome Russia

Russia not Ireland.

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-03-27 08:40:15
Autor: Danusia

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:515234e6$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:5151736a$0$26687$65785112news.neostrada.pl...
[...]
[...]

To nie tak. U nas prawo jest tak skonstruowane że wszystko jest na korzyść sądu. Praktycznie tylko w sprawach karnych, jest jako tako, a i tak często budzi zastrzeżenia. W pozostałych wydziałach jest dno. Najbardziej krzywdzeni są ludzie w sądach ubezpieczeń społecznych (tam pełna mafia).
Dlatego tak opornie wprowadza sie rejestrację procesu za pomocą wizji i dźwięku. Opór sędziów jest niesamowity. Koszt zapisania dźwięku z rozprawy jest w poniżej kilkunastu złotych, ale żaden sąd nie chce dopuścić takiego protokołu.
No i u nas sędzia wydaje wyroki zgodnie z własnym sumieniem, a nie obowiązującym prawem (kodeksami i ustawami). A ponieważ obowiązuje zasada że z wyrokami sie nie dyskutuje to sądownictwo mamy takie jakie mamy (zgodnie z przysłowiem: koń jaki jest każdy widzi)

[...]

Nie chodzi tylko o sprawy gospodarcze, lecz o obowiązujący tryb, u nas jest reguła: nastepna rozprawa za pół roku, najszybciej za kilka miesięcy. Gdzie indziej takie rozprawy odbywają sie z dnia na dzień.

pozdr

Data: 2013-03-27 09:43:07
Autor: Johnson

http://www.tvn24.pl/bruksela-ocenia-polski-wymiar-sprawiedliwosci,314799,s.html

Data: 2013-03-28 00:29:09
Autor: hiki wiosna pierdle jak zimmmno
On 27.03.2013 17:43, Johnson wrote:
On Tuesday, March 26, 2013 11:07:38 AM UTC+1, hisjusz wrote:
Czy prawdziwe są liczby na tej stronie czy to zwykła ściema?

http://www.tvn24.pl/bruksela-ocenia-polski-wymiar-sprawiedliwosci,314799,s.html

Czyli znow jestesmy lepsi od San Marino :D

Data: 2013-03-28 00:09:19
Autor: Johnson
W dniu czwartek, 28 marca 2013 00:29:09 UTC+1 użytkownik hiki wiosna pierdle jak zimmmno napisał:

> http://www.tvn24.pl/bruksela-ocenia-polski-wymiar-sprawiedliwosci,314799,s.html

Czyli znow jestesmy lepsi od San Marino :D

Proponuje jeszcze porównać to co mówi MS (co do długości rozpoznawania spraw)
http://www.youtube.com/watch?v=oTmXnwY0B2g&feature=player_embedded
choćby z tym http://prawo.rp.pl/artykul/792777,994372-Pierwszy-ranking-wymiarow-sprawiedliwosci-w-krajach-UE.html

Pomyśleć i wyciągnąć wnioski.

Działanie wymiaru sprawiedliwośći