Dzi臋kujemy za wolno艣膰 - Ryszard Strach

Data: 2014-06-18 16:41:53
Autor: u2
Dzi臋kujemy za wolno艣膰 - Ryszard Strach
http://niezalezna.pl/56491-dziekujemy-za-wolnosc-ryszard-strach

Od kilku lat jestem ju偶 bez jakiegokolwiek zatrudnienia i bez 艣rodk贸w do 偶ycia. Troch臋 ci臋偶ko mi o tym m贸wi膰 bo nie takiej Polski si臋 spodziewa艂em.

Zasadnicz膮 Szko艂臋 Kolejow膮 uko艅czy艂em w Tarnowie w 1972 r.  Tam w latach 1973-1984 w Fabryce Silnik贸w Elektrycznych Ema-Tamel pracowa艂em jako tokarz. Od 1979 r., przez dwa lata, by艂em wsp贸艂pracownikiem KSS KOR. Od pa藕dziernika 1980 r. wsp贸艂redagowa艂em i wydawa艂em niezale偶ne pismo 鈥濿iadomo艣ci Tarnowskie鈥. Przed akcjami protestacyjnymi drukowa艂em te偶 plakaty (we wsp贸艂pracy z Wac艂awem Mojkiem, Ryszardem Kacerem, Janem Niemczur膮, Wojciechem Ziemirskim).

23 VIII 1980 by艂em przewodnicz膮cym Komitetu Strajkowego. Pod koniec sierpnia wsp贸艂organizowa艂em i przewodniczy艂em Komitetowi Wolnych Zwi膮zk贸w Zawodowych, a 31 VIII 1980 wsp贸艂tworzy艂em Komitet Za艂o偶ycielski NSZZ. Nast臋pnie w kilkudziesi臋ciu zak艂adach na terenie miasta pomaga艂em zak艂ada膰 鈥濻olidarno艣膰鈥. W latach 1980-1981 by艂em cz艂onkiem Sekcji Interwencji MKZ/ZR Ma艂opolska Delegatura w Tarnowie. Od stycznia 1981 przewodniczy艂em tak偶e Komisji Zak艂adowej 鈥濻鈥. W lipcu 1981 by艂em delegatem na I Walne Zebranie Delegat贸w Regionu Ma艂opolska w Tarnowie. By艂em tak偶e wsp贸艂organizatorem Mszy Katy艅skich. Tworzy艂em sieci kolporta偶u prasy i wydawnictw niezale偶nych, m.in.  鈥濺obotnika鈥 i 鈥濭o艅ca Ma艂opolskiego鈥. Zainicjowa艂em powstanie biblioteki wydawnictw niezale偶nych dzia艂aj膮cej w ramach 鈥濿iadomo艣ci Tarnowskich鈥.

Po wprowadzeni stanu wojennego kr贸tko si臋 ukrywa艂em. Po zatrzymaniu zosta艂em internowany w Za艂臋偶u ko艂o Rzeszowa (tam mnie pobito) i Uhercach. Po zwolnieniu w lipcu 1982 r. zwi膮za艂em si臋 z podziemnymi strukturami Solidarno艣ci. Do 1989 kolportowa艂em podziemne pisma i wydawnictwa, prowadzi艂em akcje ulotkowe i plakatowe, organizowa艂em manifestacje, stara艂em si臋 pomaga膰 innym represjonowanym.

W lutym 1984 zosta艂em aresztowany. Przetrzymywano mnie w Areszcie 艢ledczym w Tarnowie, Rejonowym Urz臋dzie Spraw Wewn臋trznych w Bochni i w Za艂臋偶u. 24 lipca 1984 na mocy amnestii odzyska艂em wolno艣膰. W tym samym roku wyrzucono mnie z pracy i do 1989 nie mog艂em podj膮膰 偶adnej innej.

Wielokrotnie by艂em zatrzymywany i przes艂uchiwany, karany grzywnami przez kolegia ds. wykrocze艅 za udzia艂 w nielegalnych zgromadzeniach. W domu regularnie przeprowadzano rewizje. Mimo to, w sierpniu 1985 zosta艂em cz艂onkiem Mi臋dzyzak艂adowej Komisji Koordynacyjnej 鈥濻鈥 Ziemi Tarnowskiej, a w latach 1988-1989 cz艂onkiem Komisji Za艂o偶ycielskiej ds. ponownej rejestracji 鈥濻鈥.

W 1989 zapanowa艂a euforia i czynnie uczestniczy艂em w kampanii wyborczej Komitetu Obywatelskiego NSZZ Solidarno艣膰, wi膮偶膮c ogromne nadzieje na zmiany w Polsce, kt贸re wydawa艂y si臋 do osi膮gni臋cia na wyci膮gni臋cie r臋ki. Jednak z ka偶dym rokiem stawa艂em si臋 coraz bardziej wykluczony, maj膮c szans臋 jedynie na dorywcze prace i borykaj膮c si臋 z ogromnymi problemami zdrowotnymi.

Od kilku lat jestem ju偶 bez jakiegokolwiek zatrudnienia i bez 艣rodk贸w do 偶ycia. Troch臋 ci臋偶ko mi o tym m贸wi膰 bo nie takiej Polski si臋 spodziewa艂em.

Ryszard Strach

www.dziekujemyzawolnosc.pl

Wp艂at mo偶na dokonywa膰 na konto Fundacja Wsp贸lnota Pokole艅: Nr konta: 58 1090 1056 0000 0001 1590 6435

--
Genera艂 Skalski o 偶ydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Data: 2014-06-18 16:00:18
Autor: Budzik
Dzi阫ujemy za wolno舵 - Ryszard Strach
U縴tkownik u2 u_2@o2.pl ...

http://niezalezna.pl/56491-dziekujemy-za-wolnosc-ryszard-strach

Od kilku lat jestem ju bez jakiegokolwiek zatrudnienia i bez 秗odk體
do 縴cia. Troch ci昕ko mi o tym m體i bo nie takiej Polski si
spodziewa砮m.

To polecam zamiast pierd蟪 co si robi硂 20 lat temu napisac raczej CV...
Bo z tego artyku硊 nie wiem czy chcia砨ym go禼iowi pom骳 i go zatrudnic czy raczej nie bo do niczego sie nie nadaje.

Data: 2014-06-18 18:06:54
Autor: u2
W dniu 2014-06-18 18:00, Budzik pisze:
To polecam zamiast pierd蟪 co si robi硂 20 lat temu napisac raczej CV...
Bo z tego artyku硊 nie wiem czy chcia砨ym go禼iowi pom骳 i go zatrudnic czy
raczej nie bo do niczego sie nie nadaje.

no tak bucek, tokarz to teraz niepotrzeba profesja. potrzebni sa sales representatives:)

--
Genera Skalski o 縴dach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Data: 2014-06-18 21:00:17
Autor: Budzik
[...]

Mylisz w眛kowanie.
Sadz眂 po zwrocie zwracasz si do kogo z rodziny a odpisujesz na mojego posta...

Innymi s硂wy - skoncz z tym chamstwem albo zwr骳 sie do rodzic體 z reklamacj co do wychowania...

Data: 2014-06-18 23:03:50
Autor: u2
W dniu 2014-06-18 23:00, Budzik pisze:
Innymi s硂wy - skoncz z tym chamstwem

jakos nie moge sobie z toba skonczyc bucek:)

--
Genera Skalski o 縴dach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Data: 2014-06-18 21:04:46
Autor: Fritz
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> schrieb im Newsbeitrag news:XnsA350AE1799985budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
U縴tkownik u2 u_2@o2.pl ...

[...]

CV trzeba pisa do pracy za 1500 z..., katastrofa...

Data: 2014-06-18 21:00:18
Autor: Budzik
Dzi阫ujemy za wolno舵 - Ryszard Strach
U縴tkownik Fritz fritz@gmail.com ...

[...]

A dlaczego nie?
A ty na jakiej podstawie by przyjmowa ludzi?

Poza tym ja nie wiem czy on szuka pracy za 1500. Skad Ty to wiesz?

Data: 2014-06-18 23:04:46
Autor: u2
Dzi阫ujemy za wolno舵 - Ryszard Strach
W dniu 2014-06-18 23:00, Budzik pisze:
Poza tym ja nie wiem czy on szuka pracy za 1500. Skad Ty to wiesz?

on szuka roboty za 1500 kwazylionow tuskow:)

--
Genera Skalski o 縴dach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Data: 2014-06-18 16:42:15
Autor: Marek Woydak
Dzi臋kujemy za wolno艣膰 - Ryszard Strach

Jakie艣 bzdety p艂atnego trolla! Ciach-ciach-ciach!

MW

Data: 2014-06-18 19:46:03
Autor: xantiros
W dniu 2014-06-18 16:41, u2 pisze:
http://niezalezna.pl/56491-dziekujemy-za-wolnosc-ryszard-strach

Od kilku lat jestem ju偶 bez jakiegokolwiek zatrudnienia i bez 艣rodk贸w do
偶ycia.

lol, ale na kompa i i-net ma :D

Data: 2014-06-18 19:47:44
Autor: u2
W dniu 2014-06-18 19:46, xantiros pisze:
[...]

ty tez masz xam, ale to nie znaczy ze Polska zawdziecza tobie cokolwiek

Data: 2014-06-18 23:42:32
Autor: xantiros
W dniu 2014-06-18 19:47, u2 pisze:
[...]

za swoje a nie z MOPSu tak jak ty

ale to nie znaczy ze Polska zawdziecza tobie cokolwiek

przez takich jak ty, Polska jest tam gdzie zawsze, czyli w dupie

Data: 2014-06-18 23:51:39
Autor: u2
Dzi臋kujemy za wolno艣膰 - Ryszard Str ach
W dniu 2014-06-18 23:42, xantiros pisze:
za swoje

nic swojego tutaj nie masz, tys wypierdek ubecki:)

Data: 2016-08-30 15:06:07
Autor: marta.romaniuk.75
Dzi阫ujemy za wolno舵 - Ryszard Strach
Prosz o kontakt cho鎎y przez wzgl眃 na Wacka .Moge si z Panem spotka? Marta

Dzi臋kujemy za wolno艣膰 - Ryszard Strach